Mini tiskikoneen käyttö?

Annuska:::

Hei,

En tiedä onko tämä ihan oikea palsta tätä asiaa kysellä, mutta muutin juuri omilleni asumaan ja tässä asunnossa on tuollainen minikokoinen astianpesukone kaapin sisällä. Minulla ei vain ole mitään ohjeita siihen, enkä osaa käyttää sitä. Kone on kyllä kytketty ja pitäisi olla ihan toimiva, mutta se on hyvin vanha, eikä siinä ole mitään paikkaa pesuaineelle.

Minne se pesuaine/tabletit pitää tuollaisessa pienessä astianpesukoneessa laittaa? Kuinka paljon tuota pesuainetta pitää sitten laittaa? Voiko tuossa edes käyttää noita tabletteja? Koneen nimi on electrolux, mutta ei tuossa mitään sen kummempaa näytä lukevan, ikää on varmasti jotain 10-20 vuotta.

9

4568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mallin saat
      • Annuska:::

Ei onnistu takana olevan kyltin katselu, kone kun on pienen kaapin sisällä eikä se lähde sieltä ellei noita putkia ja johtoja irrota ensin viereisestä kaapista. Joku vesivahinko siitä vielä tulee jos noita johtoja alan itse irrottelemaan, eikä minulla ole tuohon mitään työkalujakaan.

Koululla kyselin asiasta ruokapöydässä ja yksi vanhempi poika sanoi että tuohon pitää laittaa pesujauhetta ja sen voi vain nakata tuonne pohjalle, mutta minusta tuo tuntuu vähän tyhmälle, kun eikös se pesujauhe huuhtoudu sitten heti pois kun vettä tulee koneeseen?

Voiko noita pesutabletteja laittaa tuon lusikka/haarukka telineen sisään? Vai onko tuolle pesujauheelle olemassa jotain irrallista pesupalloa tai säiliötä?

• dsfäslö
        Annuska::: kirjoitti:

Ei onnistu takana olevan kyltin katselu, kone kun on pienen kaapin sisällä eikä se lähde sieltä ellei noita putkia ja johtoja irrota ensin viereisestä kaapista. Joku vesivahinko siitä vielä tulee jos noita johtoja alan itse irrottelemaan, eikä minulla ole tuohon mitään työkalujakaan.

Koululla kyselin asiasta ruokapöydässä ja yksi vanhempi poika sanoi että tuohon pitää laittaa pesujauhetta ja sen voi vain nakata tuonne pohjalle, mutta minusta tuo tuntuu vähän tyhmälle, kun eikös se pesujauhe huuhtoudu sitten heti pois kun vettä tulee koneeseen?

Voiko noita pesutabletteja laittaa tuon lusikka/haarukka telineen sisään? Vai onko tuolle pesujauheelle olemassa jotain irrallista pesupalloa tai säiliötä?

Laitat sen pesuaineen vaan siihen astioiden päälle. Pikkukoneissa ei välttämättä ole mitään pesuainelokeroa. Jos pesuaine on koneen pohjalla, niin ei se mihinkään huuhtoudu, kone ottaa vettä pesuaine liukenee veteen. Pesun ajan koneessa ons ama vesi, joko poistetaan ja sitten aloitetaan huuhtelut.

• Ennenkin tutkinut
        Annuska::: kirjoitti:

Otapa vaikka meikkipeilisi ja taskulamppu avuksi niin saat sen tyyppikilven katsottua sieltä takaa, eikä tarvitse irroitella mitään johtoja tai letkuja.

• k^arhu

joo muutako tabletti sinne luha telineeseen ja pesu päälle hyvin pesee / tai vastaavasti nakkelee sitä jauhetta sinne koneen sisälle..

• paskapuhetta

Hei helvetti, mitä vitsinikkareita taas liikkeellä.

EI tabletteja voi käyttää kuin tablettien käyttöön suunnitelluissa koneissa. Etenkin, jos/kun kyseessä on vielä tällainen "monitoimitabletti", missä on kaikki huuhteluaineetkin yms. samassa paketissa.

Ne eri osat liukenee eri lämpötiloissa & tarvitaan aikaa kanssa.

Pöytäkoneeseen tabletissa on ihan liikaa pesuainetta = tulee vaahtoa ja ongelmia. Toki tabletit voisi sahata kahtia, mutta silloin se vaivattomuuden idea noin niinkuin kärsii.

Pöytäkoneissa, etenkin noin vanhassa, voi olla *paljon* lyhyemmät pesuohjelmat kuin nykyisissä "tablettikoneissa" = tabletti ei kerkiä liueta .... ainakaan oikeassa kohdassa ohjelmaa.

Pesulämpötila / loppuhuuhtelun lämpötila ei ole tarpeeksi korkea (nykykoneissa loppuhuuhtelu näyttää aina olevan 70 ... vissiin just näiden tablettien vuoksi )= tabletti ei liukene tai ei ainakaan liukene oikeassa kohdassa ohjelmaa.

• Anonyymi

Mulla pöytätiskikone ja käytän tablettia. Kone ottaa veden ja tabletti liukenee. Hyvin pesee aineen kanssa, sitten laskee pesuaine veden pois. Ottaa puhdasta vettä ja huuhtelee useampaan kertaan. Mutta kun käytät tablettia, silloin pitää valita pidempi ohjelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla pöytätiskikone ja käytän tablettia. Kone ottaa veden ja tabletti liukenee. Hyvin pesee aineen kanssa, sitten laskee pesuaine veden pois. Ottaa puhdasta vettä ja huuhtelee useampaan kertaan. Mutta kun käytät tablettia, silloin pitää valita pidempi ohjelma.

Kissani henki haisee kissanruoalta.

Vastailet yli 10 vuoden aikaiseen ketjuun ja kehut uutta konettasi. Niin, uudet koneet pesee sen 2+ tuntia, kun hitaista eko-ohjelmista on pakkopullana pitäynyt tehdä se perusohjelma.

Mutta nyt puhuttiin ehkä jostain 90-luvun lopun koneesta, jota voi sutaista pesut selvästi alle tunnissa ja jota ei todellakaan ole tableteille suunniteltu. Eikä näissä välttämättä mitään 2+ h ajantappo-ohjelmia ole.

Ja edelleen ne tabletit on kädettömille idiooteille ja edelleen niissä on liikaa pesuainetta ja suurimmassa osassa Suomea tarpeettomia vedenpehmentimiä yms. Liika pesuaine ei paranna pesutulosta.

Jauheet halvempia ja niitä saa annosteltua koneen koon, astioiden määrän ja likaisuuden mukaan. Tosin idiootit tuppaa tuuttaamaan pesuainelokeron ääriään myöten täyteen (3x määrä pesuainetta tarpeeseen nähden), joten on pitänyt nämä idioottitabletit kehittää idiootteja varten.

• oefkod

tabletti sanon minä :) meillä mini tiskikone ja siinä käytetään tablettia ku ei oo ku tablettipaikka siinä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9404
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2940
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2726
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2581
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1985
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      51
      1382
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1244
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe