Nordnetin Veroraportointi

Mies puun takaa

Entisenä Eq-pankin asiakkaana olen joutunut siirtymään Nordnetin asiakkaaksi. Olin hvinkin tyytyväinen EQ-pankiin. kaikki toimi hyvin ja moitteettomasti. Veroilmoituksen teossa parit printit ja homma oli kunnossa.
Omaa salkku pystyi tarkastelemaan helposti ostoerittäin, joten oli helppo tietää millä hankintahinnalla tietty erä oli salkkuun ostettu jos vaikka halusi myydä vaikka 1000 kpl 5000:sta ?
Nordnetissa kaikki onkin sitten ollut toisin. Kauhulla odotan veroilmoituksen tekoa ellei jotain "ihmeparantumista" tapahtdu. Katselen nyt tässä kuitenkin rauhallisesti seuraavaan veroilmoitukseen asti kuinka tilanne kehittyy. Jos ongelmia tulee täytyy vaihtaa palvelun tarjoajaa. Tässä haluaisin vinkkejä tai suosituksia pankeista tai pankkiiriliikkeistä joissa homma toimii. Muutaman kymmenyksen ero välityspalkkiossa ei ole ratkaiseva jos toisaalla homma toimii ja toisaalla ei.
Onko muilla vastaavia ajatuksia / ongelmia ?
Kovin pienin perustein ei viitsisi lähteä kaikkia hommia siirtämään, koska sekin on aika pitkä ja vaivalloinen prosessi.

Kommentteja, ajatuksia, ja suosituksia peliin !

5

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 + 3

      Tuohon varsinaiseen asiaan en osaa sen kummemmin kommentoida kuin, että osa Nordnetin käyttäjistä sanoo sen toimittaman verotodistuksen riittäneen verottajalle sellaisenaan ilman ongelmia. Tosi sen virheettömyys kuulema kannatta tarkistaa huolella.

      Mitä välittäjän valintaan tulee, niin se onkin melko kinkkinen homma ja siihen vaikuttaa myöskin se missä ja millä instrumenteillä kauppaa käy. Itselleni välittäjän yksi keskeisin ja tärkein asia on sen kaupankäyntialustan toimivuus ja ehdoton tekninen luotettavuus. Yksikin missattu kauppa tiltanneen kaupankäyntialustan / palvelun puuttumisen vuoksi voi tulla kalliiksi. Lukemani mukaan monilla kivijalkapankeillakin systeemmit tilttaavat toisinaan jopa pitkiksikin ajoiksi, kuten Nordnetillakin. Taisi FIM:kin palvelu tiltata Nokian tulosilmoituksta seuranneessa ruuhkassa (?), näin maininnan siitä Kauppalehden foorumilla, sitä kuitenkaan sen tarkemmin lukematta.

      Kysymys kuuluukin, että mikä on teknisesti Suomen luotettavin välittäjä, jolla on myös asiallinen reaali streming ?

      Ps. Oletko harkinnut käyttää taulukkolaskentaa omaan varmistettuun kirjanpitoon kaikista kaupoista ? Itsellä se pitäisi ottaa työn alle.

      **************************************************************************************************************************************************

      PsPs. Nordnetin sivustolta on usein melkoisen työlästä löytää tarvitsemaansa tietoa. Etsin juuri infoa vivun käytöstä ja sen kuluista. Löysin asiaa koskevan sivun, mutta en sivua jossa on tarkemmat tiedot eri osakkeiden vakuusarvoista ja ajankohtaisista lainoituskoroista, joihin eivät ole laittaneet linkkiä, vaan pelkän maininnan, @?xW§! loogista...joka kerta pitää alkaa kahlata sivutoa erikseen, kun sivuston sisäinen linkki hoitaisi asian yksinkertaisesti ja nopeasti.

      - https://www.nordnet.fi/mux/web/nordnet/belaning.html

      Vakuudet ja riskit

      Lainoituksen avulla voit lisätä ostovoimaasi ja siten parantaa salkkusi tuottoa, mutta tällöin myös riski kasvaa. Luoton vakuudeksi kelpaavat sellaiset arvopaperit, joille Nordnet kulloinkin myöntää lainoitusasteen. Lainoitusaste vaihtelee osakkeilla 0-85 %:iin.

      Korkoa maksat vain niistä päivistä, jolloin käytät lainoitusta

      Käyttäessäsi lainoitusta maksat korkoa vain niistä päivistä, jolloin lainoitus on ollut käytössä. Mitään muita kuluja lainoituksen hankkimisesta tai käytöstä ei synny. Ajankohtaiset lainakorot löytyvät hinnastostamme.

      • Mies puun takaa

        Olisihan se hyvä pitää omaa kirjanpitoa exelissä tms. Itselle kävi niin että erinäisiä kauppoja on ollut alkuvuoden puolella kun oltiin vielä Eq-pankissa joista nyt ei ainakaan kovin helposti ole kaivettavissa mitään tietoa. Toistaiseksi en ole aloittanut mitään kirjanpitoa. Toivon vaan että veroilmoituksen teon yhteydessä Nordnet antaa verottajalle tiedot oikein ettei tule sotkua. Tietysti paras olisi jos saisivat salkkurapotoinnin toimimaan kun sen pitäisi ( mm FIFO) ja että salkkua voisi tarkastella ostoerittäin nopeasti ja joustavasti. Ei luulisi olevan 2010 luvulla enää mikään tietotekninen avaruusmatka tuo ?


      • 5 + 3
        Mies puun takaa kirjoitti:

        Olisihan se hyvä pitää omaa kirjanpitoa exelissä tms. Itselle kävi niin että erinäisiä kauppoja on ollut alkuvuoden puolella kun oltiin vielä Eq-pankissa joista nyt ei ainakaan kovin helposti ole kaivettavissa mitään tietoa. Toistaiseksi en ole aloittanut mitään kirjanpitoa. Toivon vaan että veroilmoituksen teon yhteydessä Nordnet antaa verottajalle tiedot oikein ettei tule sotkua. Tietysti paras olisi jos saisivat salkkurapotoinnin toimimaan kun sen pitäisi ( mm FIFO) ja että salkkua voisi tarkastella ostoerittäin nopeasti ja joustavasti. Ei luulisi olevan 2010 luvulla enää mikään tietotekninen avaruusmatka tuo ?

        >> Tietysti paras olisi jos saisivat salkkurapotoinnin toimimaan kun sen pitäisi ( mm FIFO) ja että salkkua voisi tarkastella ostoerittäin nopeasti ja joustavasti.

        Samaa mieltä, joskin olen ymmärtänyt, että sellainen heillä olisi, mutta eri maksusta (?).

        Edelleekin pidän kuitenkin keskeisenä ongelmana omata / löytää välittäjää, jonka kaupankäyntialusta ei tilttaa edes pahimmassa pörssikaaoksessa.


      • Minä vaan
        5 + 3 kirjoitti:

        >> Tietysti paras olisi jos saisivat salkkurapotoinnin toimimaan kun sen pitäisi ( mm FIFO) ja että salkkua voisi tarkastella ostoerittäin nopeasti ja joustavasti.

        Samaa mieltä, joskin olen ymmärtänyt, että sellainen heillä olisi, mutta eri maksusta (?).

        Edelleekin pidän kuitenkin keskeisenä ongelmana omata / löytää välittäjää, jonka kaupankäyntialusta ei tilttaa edes pahimmassa pörssikaaoksessa.

        Nordnetin veroraporteista on tulossa uudet versiot vuodenvaihteessa. Ja nuo omat kaupat voit jo nyt viedä itse suoraan exceliin tapahtumat ja laskelmat -sivulta.


      • 5 + 3
        Minä vaan kirjoitti:

        Nordnetin veroraporteista on tulossa uudet versiot vuodenvaihteessa. Ja nuo omat kaupat voit jo nyt viedä itse suoraan exceliin tapahtumat ja laskelmat -sivulta.

        >> Nordnetin veroraporteista on tulossa uudet versiot vuodenvaihteessa.

        Ok.

        >> Ja nuo omat kaupat voit jo nyt viedä itse suoraan exceliin tapahtumat ja laskelmat -sivulta.

        Toimineeko tuo myös vapaaohjelma OpenOfficella ? Entä onko summat esitetty kuluineen ja ilman tai sekä että ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe