huoltokulut per tuhat litraa öljyä?

paljonko ovat tyypilliset öljylämmityksen huoltokulut vaikkapa tuhatta poltettua öljylitraa kohti? ... ei autonkäytön kustannuskaan rajoitu bensiinin ostoon ...

muutin öljylämmitystaloon ja löytyi sekä öljylämmityksen vaihdettuja varaosia että huoltolaskuja

nettikeskustelun mukaan huollontarpeen mittari on poltettu öljymäärä, joten "oheiskustannuksiakin" olisin kiinnostunut kuulemaan öljymäärään suhteutettuna

3

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kari789

      Minä asensin vähän käytetyt Jämä-kattilan ja Oilon-polttimen kesällä 1997.

      Ainoa huoltokulu tänä aikana on ollut 1 kpl magneettiventtiilin magneetin vaihto. Tein työn itse. Osa maksoi 20 €. Suutin oli tarkoitus vaihtaa, mutta sanoivat liikkeessä, että turha on vaihtaa, jos hyvin toimii ja kulutus ei ole noussut.

      Huoltokulut ovat olleet siis 20 € 13 vuodessa.
      Vuosi sitten olisin voinut sanoa, että ei mitään huoltokuluja 12 vuodessa.

      Pannu toimii yhä hyvin. Nokea ei tule vuodessa juuri mitään.

    • hyvin palaa

      viimeisen kymmenen vuoden aikana vaihdettu suutin vissiin 4 kertaa, a' 10€, siinä kaikki. Itse nuohoan kerran vuodessa ja vaihdan sen suuttimen joka toinen vuosi. Vuodessa menee aika vähän kyllä öljyäkin, n.1600L. Eli tuosta tulee 2,5€/1000L. Vermeet kestää varmaan vielä 10v. tällä käytöllä, sitten voi olla että täytyy vaihtaa johonkin muuhun lämmitysmuotoon jos valtiovalta siihen pakottaa...

    • Mitkä ihmeen

      huoltokulut? Öljylämmitys uusittu remontin yhteydessä v.-92. Tällöin vaihdettiin kattila, poltin, automatiikka, yksiputkijärjestelmä, haponkestävä sisäpiippu ja patteritermostaatit muun remontin yhteydessä. Tuon jälkeen on kuluja tullut muutaman suuttimen verran sekä yhdestä magneettiventtiilistä joka piti vaihtaa toissa vuonna. Kattilan ja polttimen puhdistan itse kerran vuodessa, samoin säiliön n.10 vuoden välein (pikku juttu kun säiliö on tyhjä). Että tällaisia huoltokuluja meillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe