Miten bussikuskeilla onnistuu työ ja parisuhteen sovittaminen?

bussikuskin naisystä

Bussikuskeilla on epäsäännöllinen työaika ja työpäivät ovat pitkiä, niin miten aikaa löytyy myös parisuhteelle? Kärsiikö parisuhde kovinkin paljon? Kysyn muiden mielipiteitä koska itse olen parisuhteessa bussikuskin kanssa. Toivoisin asiallisia mielipiteitä.

45

1389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Incubussi

Muija käski valitsemaan; joko hän tai kuljettajan ura. En ole akkaa sen jälkeen nähnyt mutta tänään oli kyllä kova ruuhka.

• kohta kortistoon

Parisuhde on perustettu ennen pakon edessä bussikuskin uralle joutumista. Korostan sanaa joutumista sillä toinen vaihtoehto olisi näillä kilometreillä ollut pitkäaikaistyöttömyys.Kyllä se äärettömän vaikeaa on. Joskus saattaa mennä viikkojakin että sattuu yhteinen vapaapäivä mikä sekin menee nukkuessa univelkoja pois. Sairaslomilla kyllä näkee lapsia ja puolisoa mutta kummallista on että esimerkiksi AKT vaahtoaa suurilla suilla ja pienillä aivoilla kuljettajien etujen ajamista mutta päivät senkun pitenevät ja pomojen takapuolet puhdistuvat toisin kuin muilla aloilla. Suurin osa työväestöstä tekee 8 tunnin säännöllistä päivää ja saavat vapaapäiviäkin ihan aikana. Bussialalla työnnetään kuljettajille rahaa mutta siitä ei ole mitään hyötyä kun sitä on kertynyt kymmeniätuhansia tavalliselle pankkitilille, mutta emme pääse niistä nauttimaan kun työ ei salli. AKT on ainakin yksi syypää monen bussikuskin parisuhteen kariutumiseen.

• kohta kortistoon kirjoitti:

Parisuhde on perustettu ennen pakon edessä bussikuskin uralle joutumista. Korostan sanaa joutumista sillä toinen vaihtoehto olisi näillä kilometreillä ollut pitkäaikaistyöttömyys.Kyllä se äärettömän vaikeaa on. Joskus saattaa mennä viikkojakin että sattuu yhteinen vapaapäivä mikä sekin menee nukkuessa univelkoja pois. Sairaslomilla kyllä näkee lapsia ja puolisoa mutta kummallista on että esimerkiksi AKT vaahtoaa suurilla suilla ja pienillä aivoilla kuljettajien etujen ajamista mutta päivät senkun pitenevät ja pomojen takapuolet puhdistuvat toisin kuin muilla aloilla. Suurin osa työväestöstä tekee 8 tunnin säännöllistä päivää ja saavat vapaapäiviäkin ihan aikana. Bussialalla työnnetään kuljettajille rahaa mutta siitä ei ole mitään hyötyä kun sitä on kertynyt kymmeniätuhansia tavalliselle pankkitilille, mutta emme pääse niistä nauttimaan kun työ ei salli. AKT on ainakin yksi syypää monen bussikuskin parisuhteen kariutumiseen.

Eipä ole varmaan sen vaikeampaa kuin muillakaan. Meillä molemmat bussikuskeja, minä Jhl sopimuksella ja vaimo Akt sopimuksella. Minulla päivät arkisin n. 5.00-13.00, vkl:t vapaat, vaimolla joka toinen vkl töitä ja arkisin vähän pidempiä päiviä. Ne vaimon vapaat viikolla lähes vapaita molemmille kun minä lopetan aikaisin silloinkin, ei mitään ongelmaa :) Ja jos vain minä olisin kuski niin varmaan aikaa jäis vielä enemmän parisuhteelle, eli jos toinen olisi töissä esim.klo. 8.00-16.00... näin meillä :D

• Väsyneempi Kuski
        helbkuski kirjoitti:

Eipä ole varmaan sen vaikeampaa kuin muillakaan. Meillä molemmat bussikuskeja, minä Jhl sopimuksella ja vaimo Akt sopimuksella. Minulla päivät arkisin n. 5.00-13.00, vkl:t vapaat, vaimolla joka toinen vkl töitä ja arkisin vähän pidempiä päiviä. Ne vaimon vapaat viikolla lähes vapaita molemmille kun minä lopetan aikaisin silloinkin, ei mitään ongelmaa :) Ja jos vain minä olisin kuski niin varmaan aikaa jäis vielä enemmän parisuhteelle, eli jos toinen olisi töissä esim.klo. 8.00-16.00... näin meillä :D

Sulla onkin Helbkuski harvinaisen selkeät ja hyvät työvuorot,mutta suurin osa kuljettajista varsinkin akt-sopparilla ajaa näitä päiviä, että esim. aamu alkaa kello 6.00 ja loppuu kello 18.00, tai jos mennään pikavuoron puolelle, niin aamu alkaa kello 6.00 ja loppuu kello 21.00!
        Aika harva saa tuollaisia työvuoroja kuin sinulla Helbkuski (ei varmaan sinunkaan firmassasi), itsellä ei ole koskaan osunut, vaikka 16 vuotta akt-sopimuksella ajanut ja tuntuu, että aina saa olla töissä ja vaikea hoitaa ihmis-suhteita saati mitään harrastaakaan.

• 2+15
        Väsyneempi Kuski kirjoitti:

Sulla onkin Helbkuski harvinaisen selkeät ja hyvät työvuorot,mutta suurin osa kuljettajista varsinkin akt-sopparilla ajaa näitä päiviä, että esim. aamu alkaa kello 6.00 ja loppuu kello 18.00, tai jos mennään pikavuoron puolelle, niin aamu alkaa kello 6.00 ja loppuu kello 21.00!
        Aika harva saa tuollaisia työvuoroja kuin sinulla Helbkuski (ei varmaan sinunkaan firmassasi), itsellä ei ole koskaan osunut, vaikka 16 vuotta akt-sopimuksella ajanut ja tuntuu, että aina saa olla töissä ja vaikea hoitaa ihmis-suhteita saati mitään harrastaakaan.

helb kaverin juttu on tosi. toimii silloin kun on jonkilaisessa ryhmassä mukana . se on sitten toinen asia jos ajaa pelkkää ruuhkaa. sillon voi paivälle tulla pituutta tuo 12-14 tuntia . muuten yleensä 7-9 tuntia päivä. pikkusen vaihtelee päivittäin.

• väsy kuski
        Väsyneempi Kuski kirjoitti:

mutta siihen ei ritä vielä pomon perseen nuolenta. joutuu nuoleman pomon muniakin tuolaiset vuorot saadakseen.

• sillä ihan normi
        väsy kuski kirjoitti:

mutta siihen ei ritä vielä pomon perseen nuolenta. joutuu nuoleman pomon muniakin tuolaiset vuorot saadakseen.

päiviä päädsääntöisesti ajellaan joka talossa. Toki joskus on noita pitkiä päiviä, mutta kyllä toi keskiarvo jää tuohon 7-9 tunnin väliin, eikä tarvii nuolla edes omia huulia. Joku kumman asennevammaisuus vaivaa joitajkin ja siksi onkin syytä ehdottaa, että vaihda alaa.

• ari.kahara

Jos työ on ongelma parisuhteen kohdalla, niin silloin ei mikään muukaan toimi suhteessa. Työ kuitenkin luo taloudellista turvaa suhteelle ja sen jokainen aikuinen henkilö ymmärtää, jos on ymmärtääkseen ylipäätään mitään. On silkkaa skeidaa jauhaa että kuskin työ muka syö sosiaalista kanssakäymistä, tai estää normaalin parisuhteen. Kaikesta voidaan syyttää ulkoisia tekijöitä, kuten työaikoja, mutta kyllä todelliset syyt löytyvät henkilökohtaisista ominaisuuksista ja niiden käytöstä.

• silittele sä vaan mirriäs siellä..

Tuskin olet koulutettu psykolog tai muukaan lovedoctor sanomaan mitään,kuin omasta(hyvä minä) puolestasi.

esim ari.kaharan yöradio,jossa jo eka soittaja ampuu itsensä ensimmäisen minuutin jälkeen kun selvittelet missä vika..parisuhde/työ asioissa.

parempi kun suoritat sitä sosiaalista kanssakäymistä siellä laatikolla,kun vaihtelet hiekkaa kissalle.

• tuotaa vaikeuksia

Yleensä työvuoroista puolet on iltavuoroja sekä viikonloppuja. Tavallisesti työt tehdään aamuvuorossa joten mitkään ihmissuhteet ei toimi vuorotyöläisillä niinkuin muilla ihmisillä. Lisäksi työvuoron pituus saattaa vaihdella samana viikonpäivänä joten tulevien menojen suhteen ei voi varautua samalla tavalla kuin normaalityössä jossa on säännöllinen työaika joka päivä.

• Älä mölötä.

vai oletko muuten niin sietämätön ja vaikea, että vaimo ei jaksanut elää sinun kanssa. Kirjoituksista päätellen olet itsekäs ja ärsyttävä. Nykyäänhän sinulla on aikaa hoitaa ihmissuhteita, kun sinulla on säännöllinen erikoissarja. Et siis aja pitkiä ja uuvuttavia ajosarjoja kuten muut ajavat.

Yritä edes himpun verran ajatella muiden, siis työntekijöiden kannalta ja puolesta asioita äläkä heiluta turpaasi työnantajan ja itsesi näkökulmasta koko ajan. Sinäkin olet kuitenkin vain duunari, vaikka pokkuroimalla olet saanut erikoissarjan.

• Älä mölötä!
        Älä mölötä. kirjoitti:

vai oletko muuten niin sietämätön ja vaikea, että vaimo ei jaksanut elää sinun kanssa. Kirjoituksista päätellen olet itsekäs ja ärsyttävä. Nykyäänhän sinulla on aikaa hoitaa ihmissuhteita, kun sinulla on säännöllinen erikoissarja. Et siis aja pitkiä ja uuvuttavia ajosarjoja kuten muut ajavat.

Yritä edes himpun verran ajatella muiden, siis työntekijöiden kannalta ja puolesta asioita äläkä heiluta turpaasi työnantajan ja itsesi näkökulmasta koko ajan. Sinäkin olet kuitenkin vain duunari, vaikka pokkuroimalla olet saanut erikoissarjan.

oli siis osoitettu Ari Kaharalle....

• ari.kahara
        Älä mölötä. kirjoitti:

Älä tosiaankaan mölötä, sillä puhut ihan puutaheinää. Minkäs erikoissarjan olen saanut, kun tuossa työlistassa näkyy olevan 10 erillaista sarjaa. Aikakin on niin suhteellinen käsite, sillä sitä on jos sitä haluaa ja suunnittelee mitä tekee ja milloin. Tuollaiseen ns. pokkurointiinkaan ei ole tarvetta, kun hoitaa työnsä kuten pitää .

jk. en oo paras puhuja, mutta ehkä toiseksi paras. ;)

• eikä ole

riitasointuja ollut viimeiseen 23 vuoteen. Eipä tartte aina katella samaa naamaa, ja siksi homma toimiikin. Jos sitä olisi yhteydessä 24h, niin johan siinä menisi hermot lepakoltakin. 2 lasta ja yhteinen katto on kuitenkin yhä, vaikka sitä bussia ajaakin.

• ABECEDE

sano... Elikkä määrittele pitkä työpäivä. Epäsäännöllisyys bussikuskin hommassa onkin aika selvää. Haittaahan se tietysti parisuhdetta kun kuski tulee kuitenkin joka päivä töistä kotiin. Mulla sentään säännölliset työajat eli lähden maanantaina aamuyöstä ja palaan viikon töitten jälkeen perjantaina jos ei mene lauantain puolelle. Eipä nuo bussihommat oikein houkuta

• kom Mari

Taitaa olla vaalit lähestymässä? Ja porvarikahara nukkuu huonosti?
        Hyvä niin.Hänen on itse helppo jauhaa ettei työ haittaa parisuhteita kun ei itsellään muuta ole kuin työ tärkeimmällä sijalla elämässä ja kokoomuskaverit nauraa kun yrittää kuulua johtajakategoriaan.
        Siinä on oivallinen esimerkki millaista ei missään nimessä pidä päästää peukaloimaan työväestön asioita.
        Voisi alkaa ottaa esimerkkiä viisaammasta persianlahtelaiselta vävyltään vaikkei puolueensa linja ihan ulkomaalaisystävällinen olekaan. Helppo laulaa täällä paskaa kun nöyrimällä ja köyrimällä saa sarjan minkä haluaa ja voi siten suunnitella elonsa ja olonsa, jos se nyt elämistä oikeastaan on.
        Paskaa puhuu kikura siinäkin kun väittää työn luovan taloudelista turvaa. Pah. Kyllä sossusta saman saa ja vielä enemmänkin sillä sekin riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista ja niiden käytöstä.
        Tule kahara alas puusta jo. Ollaan 2010-luvulla eikä 1917.

• säälittävää
        kom Mari kirjoitti:

Taitaa olla vaalit lähestymässä? Ja porvarikahara nukkuu huonosti?
        Hyvä niin.Hänen on itse helppo jauhaa ettei työ haittaa parisuhteita kun ei itsellään muuta ole kuin työ tärkeimmällä sijalla elämässä ja kokoomuskaverit nauraa kun yrittää kuulua johtajakategoriaan.
        Siinä on oivallinen esimerkki millaista ei missään nimessä pidä päästää peukaloimaan työväestön asioita.
        Voisi alkaa ottaa esimerkkiä viisaammasta persianlahtelaiselta vävyltään vaikkei puolueensa linja ihan ulkomaalaisystävällinen olekaan. Helppo laulaa täällä paskaa kun nöyrimällä ja köyrimällä saa sarjan minkä haluaa ja voi siten suunnitella elonsa ja olonsa, jos se nyt elämistä oikeastaan on.
        Paskaa puhuu kikura siinäkin kun väittää työn luovan taloudelista turvaa. Pah. Kyllä sossusta saman saa ja vielä enemmänkin sillä sekin riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista ja niiden käytöstä.
        Tule kahara alas puusta jo. Ollaan 2010-luvulla eikä 1917.

Äkkiä kääntyi tämäkin viestiketju asiallisesta keskustelusta toisten herjaamiseksi. Sääli, että opettivat nuo apukoululaiset kirjoittamaan...

• nämä muutamat
        säälittävää kirjoitti:

Äkkiä kääntyi tämäkin viestiketju asiallisesta keskustelusta toisten herjaamiseksi. Sääli, että opettivat nuo apukoululaiset kirjoittamaan...

kuten kom marit , älä mölötä ja jensonpattoni nimimerkit. Kun ei ole sivistystä ja kasvatusta saanut, niin julkitulo on tuollaista. Asiallisuus ei näytä olevan ko. henkilöiden parhaita puolia ja se näkyy varmaan heidän työskentelyssäänkin.

• kom Mari
        nämä muutamat kirjoitti:

kuten kom marit , älä mölötä ja jensonpattoni nimimerkit. Kun ei ole sivistystä ja kasvatusta saanut, niin julkitulo on tuollaista. Asiallisuus ei näytä olevan ko. henkilöiden parhaita puolia ja se näkyy varmaan heidän työskentelyssäänkin.

Eipä näytä sivistyneiksi itseään luulevilla olevan asiat senkään vertaa hallussa vaikka heidät on kasvatettu ja sivistytetty kurissa ja herran nuhteessa. Samalla tavalla ellei pahemminkin se työnantaja pakottaa pikiä päiviä raatamaan vaikka asiallisia kuinka olisittekin. Annatte itseänne viedä kuin pässejä naruissa, vaikka ilmeisesti sehän käy jos pässejä olettekin. En kehu sivistykselläni ja kasvatuskin jäi retuperälle jo hyvin nuorena tottelemattomuuteni takia, mutta enpä ole kenenkään kynnysmattona köyristellyt myöhemminkään kuten sivistystä mukamas omaavat nöyristelijät.
        Sallittakoon se teille , ettei meidän "muutamien" tarvitse sellaiseen alistua.

• ari.kahara
        kom Mari kirjoitti:

Eipä näytä sivistyneiksi itseään luulevilla olevan asiat senkään vertaa hallussa vaikka heidät on kasvatettu ja sivistytetty kurissa ja herran nuhteessa. Samalla tavalla ellei pahemminkin se työnantaja pakottaa pikiä päiviä raatamaan vaikka asiallisia kuinka olisittekin. Annatte itseänne viedä kuin pässejä naruissa, vaikka ilmeisesti sehän käy jos pässejä olettekin. En kehu sivistykselläni ja kasvatuskin jäi retuperälle jo hyvin nuorena tottelemattomuuteni takia, mutta enpä ole kenenkään kynnysmattona köyristellyt myöhemminkään kuten sivistystä mukamas omaavat nöyristelijät.
        Sallittakoon se teille , ettei meidän "muutamien" tarvitse sellaiseen alistua.

Heitä nyt yksikin asia jossa sä tunnet olevasi ylivertainen ja omaavasi jotai suurempaa kokemusta?
        Se on tietty noloa, kun joutuu aistimaan toiseten selkeästi perustellumman katsannon ja ettei siihen pysty heittämään kumoavaa vasta-argumenttia. Kyllähän juttu on niin, että vain teitä liitonnarussa olevia viedään , jotta kaulasuoniin koskee.

Mä lähden henkilökohtaisesti milloin vain sun kanssa keskuteleman asioista niiden oikeilla nimillä ja mitä ne asiat oikeast, merkitsee. Punainen jäsenkirja kun ei ole tae mistään autuudesta, vaan enempi päinvastoin. Kuten ollaan jo kokonaisvaltaisesti yhteiskunnassa huomattu.
        AY-sivistys jää keskinkertaisuuden tasolle ja ei ota huomioon vallitsevia, tai tulevaisuuteen luotaavia aspekteja. Siinä sulle ja monelle muulle teuraspässille ajattelemista.

• kom Mari
        ari.kahara kirjoitti:

Heitä nyt yksikin asia jossa sä tunnet olevasi ylivertainen ja omaavasi jotai suurempaa kokemusta?
        Se on tietty noloa, kun joutuu aistimaan toiseten selkeästi perustellumman katsannon ja ettei siihen pysty heittämään kumoavaa vasta-argumenttia. Kyllähän juttu on niin, että vain teitä liitonnarussa olevia viedään , jotta kaulasuoniin koskee.

Mä lähden henkilökohtaisesti milloin vain sun kanssa keskuteleman asioista niiden oikeilla nimillä ja mitä ne asiat oikeast, merkitsee. Punainen jäsenkirja kun ei ole tae mistään autuudesta, vaan enempi päinvastoin. Kuten ollaan jo kokonaisvaltaisesti yhteiskunnassa huomattu.
        AY-sivistys jää keskinkertaisuuden tasolle ja ei ota huomioon vallitsevia, tai tulevaisuuteen luotaavia aspekteja. Siinä sulle ja monelle muulle teuraspässille ajattelemista.

No kylläpäs se Karjalan kunnaitten kägönen täällä taas rumaäänisesti kukkuu.Ei mua nolota yhtään sun kommenttisi koska ne ovat sun heittämiäsi.Pyytäisit vävyäsi avustamaan kirjoituksissa, niin olisi niissä jotain tolkkuakin. Kysyit ylivertaisuudesta.Siinä olen ylivertainen että minua ei ainakaan herrat höykyttele enkä pyöri kokoomuspiireissä jotka ajavat vain sinne kuuluvien, johtajien jasellaisten asiaa. Ei duunareitten, joihin ymmärtääkseni sinäkin kuvittelet kuuluvasi.Myökin markkinatalous saa haistaa pitkät paskat.Sossusta saadulla fyrkalla pärjää stadissa ja vielä paremmin siellä Karjalassa.Ilman liittoja pääsisi sinun kaltaisesi huru-ukot höynäyttelemään hyväuskoisia.
        Kyllä ihan mielihyvin voisin tulla keskustelemaan kanssasi ja tuon sinulle Kommunistisen Työväenpuolueen jäsenanomuksenkin allekirjoitettavaksesi samalla. Mutta en sinne kantapaikkaasi DTM.n jossa käyt sinä sekä sellaiset kaverit joita ei kirkossa vihitä.
        Mutta lupaan tulla jos liityt oikeitten ihmisten puolueeseemme KTP.hen. Niin tule käki ja ota vävysikin mukaan.Mitenkäs se puolueesi ulkomaalaispolitiikka?

• asiattomuuksia
        nämä muutamat kirjoitti:

tommosta liirumlaarumia...asiallisuus?kasvatus?Selittäpä meille muille jotka vielä odottaa puussa..?

Vai oletko itse näitä besserwissereitä,omasta mielestään parempia ja omaa paremmat ja asiallisemmat puolensa kuin muut?

Ei tarvitse olla filosofianmaisteri teidänlaisenne kanssa ihmettelemään BUSSIKUSKIN,tms työajoista/palkoista..entis aikaan käytettiin maaorja nimitystä,paitsi nykyään tarvitse pelätä että isäntä tulisi ja pieksisi hengiltä.

• onnistukaan

Vaán ennen bussikuskin hommaa pitää olla jo varmalla pohjalla suhde että kestää.

• 8 vuotta sitten alkoi tämä suhde, olin ajanut siihen mennessä 7 vuotta, 4 vuotta sitten myös vaimo aloitti bussikuskina, onnistuu edelleen...

• dfmsko

parisuhde ym, suhteet kärsivät.kuskeilla ei ole omaa elämää kuin vapaapäivinä ja silloinkin on niin kypsä ettei jaksa mitään duunata,olin aikanaan stadissa kuskina ja tiedän asiasta.en menisi takaisin ajamaan.

• katso edelliset

asiattomuuksia

• cgthy

Bussikuski on aina väsynyt. Yhteiseksi harrastukseksi jää elokuvat ja sohvalla pötköttely, lenkille tai punttikselle ei tahdo jaksaa vaikka hyvä fyysinen kunto auttaisikin siinä väsymyksen kestämisessä. Kotityöt ei myöskään onnistu väsymyksen takia, eli arjen pyörittäminen jää toiselle. Mutta eiköhän jokainen bussikuski ole yksilö, nämä huomiot olivat vaan mun bussikuskista. Ei ne kotityöt tähän mennessä ole hoituneet muunkaan ammattikunnan edustajilta että sinänsä ei mitään uutta taivaan alla.

Ihan hyvin niitä yhteisiä vapaita on ollut. Ei kai jatkuvasti tarvii kyljessä nyhjätä? Kaveripariskuntia tulee tavattua harmittavan harvoin, monilla kun ne vapaat on viikonloppuna ja meillä taas usein viikolla.

• :::::::

jos on fiksu kumppani joka ymmärtää elämän todellisen arvomaiilman ja bimbon kanssa en haluakkaaan elää

• Uljas Musta

Olen jo jonkin aikaa mielenkiinnolla seurannut palstaanne ja täytyy kyllä ikäväkseni todeta että olette useat teistä, jotka pitkiä päiviä rakastavat, todella yksinkertaista porukkaa. Joku kehuu että on hyvä vaan kun ei näe usein muijaansa ja toinen taas väittää että kun suhde kunnossa niin kyllä sen kestää. Mutta... minulla on muutama salainen suhde joista kaksi kolmesta on bussikuskin vaimoja. Valittavat kun mies vähän kotona ja jos joskus onkin, ei jaksa "duunata". Lopun voitte arvella ihan itse. Siis turha hyväuskoisten kuvitella suhteittenne kunnossa oloa. No kyllähän vaimonne tyytyväisiä ovat kun vaihtelu heitä pitää virkeänä erilaisten miesystävien avulla.

• Uljas Musta kirjoitti:

Olen jo jonkin aikaa mielenkiinnolla seurannut palstaanne ja täytyy kyllä ikäväkseni todeta että olette useat teistä, jotka pitkiä päiviä rakastavat, todella yksinkertaista porukkaa. Joku kehuu että on hyvä vaan kun ei näe usein muijaansa ja toinen taas väittää että kun suhde kunnossa niin kyllä sen kestää. Mutta... minulla on muutama salainen suhde joista kaksi kolmesta on bussikuskin vaimoja. Valittavat kun mies vähän kotona ja jos joskus onkin, ei jaksa "duunata". Lopun voitte arvella ihan itse. Siis turha hyväuskoisten kuvitella suhteittenne kunnossa oloa. No kyllähän vaimonne tyytyväisiä ovat kun vaihtelu heitä pitää virkeänä erilaisten miesystävien avulla.

pentuna olet katsellu veehooässältä mustan orin menot ja paluut.. iskän ja äiskän kotivideot,kun kasetti unohtunut lipaston ylimmäiseen laatikkoon..mistä olet käynyt tonkimassa,vaikka asia ole sinulle kuulunut..

Muuten junkkailet omaksi iloksesi ja duunailet omana moninkertaisena porukkana..hipsuttele takasi komeroon..
        ja jos vielä kuuluu edes vieno pieru,niin tiijät ja lopun voit arvailla..kakkia tulee tieten tahtomatta,jollet ala sulkija lihasta zumbaamaan piukemmaksi.

Uljasmusta voipi pitää hiljais eloa sen aikaa.

ihan hyvällä,ei pahalla.Seuraile palstaa edelleenkin.

• Uljas Musta
        jensonpatton kirjoitti:

pentuna olet katsellu veehooässältä mustan orin menot ja paluut.. iskän ja äiskän kotivideot,kun kasetti unohtunut lipaston ylimmäiseen laatikkoon..mistä olet käynyt tonkimassa,vaikka asia ole sinulle kuulunut..

Muuten junkkailet omaksi iloksesi ja duunailet omana moninkertaisena porukkana..hipsuttele takasi komeroon..
        ja jos vielä kuuluu edes vieno pieru,niin tiijät ja lopun voit arvailla..kakkia tulee tieten tahtomatta,jollet ala sulkija lihasta zumbaamaan piukemmaksi.

Uljasmusta voipi pitää hiljais eloa sen aikaa.

ihan hyvällä,ei pahalla.Seuraile palstaa edelleenkin.

Sellainen sanonta on että hiljaisessa vedessä ne kalat kutee. Mitä se tarkoittaa, ei kaikille ehkä aukea mutta ymmärrän että sellaista ottaa pannuun kun itse ollut niin väsyksissä että vaimoparka on joutunut ulkoistamaan makuuhuonepalvelunsa.
        Kannattaisi ehkä vähentää työnteon määrää ja lisätä kotikäytössä olemistansa niin saattaa se parisuhdekin hieman kauemmin ja parempilaatuisena kestää. Poliisien ja bussikuskien vaimot ne eniten puutetta kärsivät, ei rahallista, mutta muuta.
        Seurailen mielenkiinnolla palstaa vaikka asiahan ei tietysti minulle kuulu hyvällä eikä pahalla, mutta ajattelemisen aihetta ja enemmän kotielämää jensonpattonillekin toivottelen.

• bussikuskin mies

Jos parisuhde on vakaalla pohjalla ja muutenkin kotona asiat kunnossa niin kyllä eläminen onnistuu bussikuskinkinkin kassa. Vaimo ajaa bussia ja itse olen virkamies.
      Minulla on viikonloput aina vapaat ja vaimolla akt:sopimuksen mukaan säänöllisesti vain se joka neljäs. Arkivapaita on toki paljon. Itselläkin on paljon menoja, mutta kyllä nuo vapaat yhteiset ajat pyritään varaamaan nimenomaan yhteiseksi ajaksi.
      Tukemalla toista ammatin kuin ammatin ja perhe-elämän yhteensovittaminen onnistuu kyllä

• sovitellen

Ainoa haitta on epäsäännöllisyys jonka kanssa on elettävä. Pyhätöitä ei riitä kaikille niin että olis vaan joka neljäntenä vapaata. Ahneemmat vaan selittää puolisolleen että on pakko tehdä vaikka ovat itse pyytäneet kun saa parempaa palkkaa.

• Uljas Musta

Vaikea sanoa miten vähän vaimosi läsnäoloa kaipaat kun tunnut olevan tyytyväinen siihenkin että vaan joka neljäs viikonloppu on vaimolla vapaa. Miehenä ymmärrän myönteisen kantasi jos sinulla on useita muita naikkosia, mutta nythän on siitä kysymys miten onnistuu elämänmeno ilman että kummankaan tarvitsisi hakea lempeänsä muualta kuin kotoa. Mitenkäs sitten suu pannaan kun se työnjohtaja sieltä pyytää ylitöihin siksi ainoaksikin viikonlopuksi.
        Se on teillä eri juttu kun ette välitäkään olla toistenne kanssa tekemisissä, mutta muistettava myös että suurin osa kärsii juuri epäsäännöllisestä työajasta nimenomaan perhe-elämän suhteen.

• Tauolla
        Uljas Musta kirjoitti:

Vaikea sanoa miten vähän vaimosi läsnäoloa kaipaat kun tunnut olevan tyytyväinen siihenkin että vaan joka neljäs viikonloppu on vaimolla vapaa. Miehenä ymmärrän myönteisen kantasi jos sinulla on useita muita naikkosia, mutta nythän on siitä kysymys miten onnistuu elämänmeno ilman että kummankaan tarvitsisi hakea lempeänsä muualta kuin kotoa. Mitenkäs sitten suu pannaan kun se työnjohtaja sieltä pyytää ylitöihin siksi ainoaksikin viikonlopuksi.
        Se on teillä eri juttu kun ette välitäkään olla toistenne kanssa tekemisissä, mutta muistettava myös että suurin osa kärsii juuri epäsäännöllisestä työajasta nimenomaan perhe-elämän suhteen.

Bussikuskeina ei ole kun eronneita tai karanneita. Pitää aikapaljon paikkansa.

• liitto johtaa
        Tauolla kirjoitti:

Bussikuskeina ei ole kun eronneita tai karanneita. Pitää aikapaljon paikkansa.

eroon, lienee ykslysti onko bussikuski vai tekniikantohtori. Jos homma toimii se toimii ja jos taas ei, niin.......

• blait yip

Yksinkertaisesti, vaikeaa on. Pääsääntöisesti työajat häiritsee parisuhteen pyörittämistä ja sosiaalista elämää. Jossain vaiheessa peli menee poikki, ja bussikuskista tulee yksineläjä. Näin on käynyt monella, ja näin tulee käymään monelle.

Esim katkopäivät tarkoittaa sitä, että bussikuski lähtee aamu 5:ksi töihin, tulee aamu 10:ltä kotiin hetkeksi lepäämään, lähtee jälleen klo 14:ksi takaisin töihin ja tulee illalla klo 22 kotiin. Ei siinä jää paljoa arkiaskareille aikaa. Aamuviikon aikana sitä on aina illan väsynyt, eikä jaksa tehdä mitään muuta kuin kiukutella. Iltaviikolla taas paras aika menee töissä, ja aamulla nukutaan pitkään, ja herätään ei kenenkään vierestä. Pari vapaapäivää keskellä arkea ei paljoa lohduta, jos toinen on töissä kuten normaali-ihmiset tapaa tehdä. Sitten kun pitäisi käskeä tuttavia kyläilemään viikonloppuna, niin ukko on töissä. Siinä sitä ihmettelyn aihetta sitten riittää tuttaville, ja selittelyä että on se joskus viikonloppuna kotonakin.

Kyllä noita työaikoja ihminen itsekseen kestää, mutta parisuhde ei vain jotenkin toimi näillä ajoilla. Voihan sitä pitää kulisseja yllä, mutta varsinaista parishuteen rutiinia on vaikea ylläpitää. Moni kaipaa rutiineja. Iltaruoka klo 17, yhteiset harrastukset tiettyinä päivinä tiettyyn kellonaikaan, tv:n katselu yhdessä tiettynä aikana, iltapesu klo 22:30, kyläilypäivä esim joka lauantai klo 17-20. Rakastan rutiineja, jotka tapahtuvat joka päivä ja menee saman kaavan mukaan, siitä se yhteinen juttu kehittyy. Mutta eipä onnistu, jos näitä yhteisiä rutiineja voi harrastaa vain satunnaisesti, ja epäsäännöllisesti.

• Työvuorot uusiksi

Epäilen että loppuu kotimaisten kuskien saanti kokonaan. Vanhat siirtyy eläkkeelle ja nuoria ei kiinnosta kun työvuorot on perseestä.
        Työnantajalla on vaihtoehtoina joko palkata ulkomaisia kuskeja tai muuttaa työolosuhteita.
        Nykyisin työnantaja vaan ihmettelee eikä älyä että oma toiminta on johtanut siihen että kukaan ei halua kuskiksi.

• Buyahasavaikka

edes Hepulilla ole semmosia päiviä että lähdet klo 5 töihin ja olet klo 22 kotona..höpö höpö, paitsi jos sattuu asumaan jossain keski-suomessa. Akt:n sopimuksessa taas nykyään on pk-seudun sopimusliikenteessä työssä kiinniolo on max 12h, mikä alkaa jo olemaan aika kohtuullinen vai mitä? Jos on hyvä kumppani niin ei työnteko parisuhdetta häiritse.

• Mikko oo
        Buyahasavaikka kirjoitti:

edes Hepulilla ole semmosia päiviä että lähdet klo 5 töihin ja olet klo 22 kotona..höpö höpö, paitsi jos sattuu asumaan jossain keski-suomessa. Akt:n sopimuksessa taas nykyään on pk-seudun sopimusliikenteessä työssä kiinniolo on max 12h, mikä alkaa jo olemaan aika kohtuullinen vai mitä? Jos on hyvä kumppani niin ei työnteko parisuhdetta häiritse.

Mikä kohtuullinen se on se 12 tuntia?, Normaali ihmisellä on sidonnaisuus 8 tuntia ja PISTE ja konttorihommiin kun mennään niin ne on 7 tuntia ja se on siinä.
        Kyllä bussikuskin päivä on aivan liian pitkä, jatkuva kiire ja stressi, pysähdykset kymmenien metrien välein, pissalle ei pääse, ei ole helppoa ajaa keskustan ruuhkassa esim aamu kuudesta ilta kuuteen!
        Palkkahan on ilman vuorolisiä lähellä siivoojien liksaa, kyydissä 70 henkilöä ja kuski vastuussa, hymyile, pysy aikataulussa, oli liukas tai ei.
        Minä olin niissä hommissa, nyt varastossa, sama liksa, päivä 7-15 ja kahvitauko ja ruokailu työaikana, et silleen..

• HELB.n

ihanuuksia tuollaset työvuorot! Mee yksityiselle, ni voit ajaa 05,00-15,00 tai sitte 15,00-23,00 tai jotain siltä väliltä tai sen jälkeen. Vain idiootti on tollasia helbin ruuhkasarjoja ajelemassa, ja suitten vielä hehkuttaa kuinka hienoo on ku saa olla helbillä jossa on etujas nii vitukseen. Vitutussta ainankin riittää, se on jo kuultu useasta eri suusta.

• Mikko oo
        HELB.n kirjoitti:

ihanuuksia tuollaset työvuorot! Mee yksityiselle, ni voit ajaa 05,00-15,00 tai sitte 15,00-23,00 tai jotain siltä väliltä tai sen jälkeen. Vain idiootti on tollasia helbin ruuhkasarjoja ajelemassa, ja suitten vielä hehkuttaa kuinka hienoo on ku saa olla helbillä jossa on etujas nii vitukseen. Vitutussta ainankin riittää, se on jo kuultu useasta eri suusta.

kyllä ne oli Akt:n sopparin ihanuuksia (ei mitään helbbiä)mulla ne päivät kello 6-18 ja vitutusta riitti, maaseudulla/pikavuoroissa(akt) päivät voi mennä noin alkaa kello 5.00 ja loppuu kello 21.00.
        Varastossa on hyvä olla!

• Ynskin Tepa
        HELB.n kirjoitti:

Mä ymmärsin, että Helbillä tulee ensi vuonna yhtä huonot työajat sopimukseen kuin akt-sopimuksessa, mutta helbillä edelleen parempi sairausajan turva ja pitempi vuosiloma ja paremmat olosuhdelisät(yö ja pyhäkorvausten karttuma/kertymä) eli Helbin sopimus on edelleenkin vieläkin hieman parempi kuin Akt.n sopimus(lue kasvo-sopimus)

• Samaa paskaa
        Ynskin Tepa kirjoitti:

Mä ymmärsin, että Helbillä tulee ensi vuonna yhtä huonot työajat sopimukseen kuin akt-sopimuksessa, mutta helbillä edelleen parempi sairausajan turva ja pitempi vuosiloma ja paremmat olosuhdelisät(yö ja pyhäkorvausten karttuma/kertymä) eli Helbin sopimus on edelleenkin vieläkin hieman parempi kuin Akt.n sopimus(lue kasvo-sopimus)

Kummassakin sopimuksessa on täsmälleen yhtäpitkät työajat ja kiinnioloajat.
        Helbin sopimusessa työaika alaa ja päättyy linjalla, AKT:n sopimuksessa aina varikolle.

• Ynskin Tepa kirjoitti:

Helbillä SAA sopimuksen mukaan olla vuoden vaihteen jälkeen samanlaisia päiviä kuin AKT.llä mutta mä ollu 15 vuotta helbillä ja tehny kohta kahdeksan vuotta pelkkää arki aamuvuoroa, alkaa klo. 3.30-6.00 ja loppuu 11.30-15-00. Ei liian pahoja vuoroja ollu tähän asti. Ja ens vuoden vuorot riippuu ihan työnantajasta, ei niiden ole pakko tehdä niitä maksimi vuoroja mitä sopimus antaa myöten... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2817
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      42
      2815
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2598
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      326
      1654
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      884
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      99
      681
    Aihe