Riejun suuttimen vaihto

Rieju RRX 08

Mulla on toi 08 rieju rrx power up ja ajattelin sitä vähän piristää ottamalla kurin pois ja vaihtamalla 100 suuttimen. Ongelmana tuli kaasuttimen irrotaminen joka on aika työlästä kun en haluis kaikkia letkuja irti ottaa niin löytyskö apuja?

15

4176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rräxx

Se ei varmaa vääntämällä lähe ku se on noit uusimpii mallei :S

• napanissikkasikako?

no paljo niitä letkuja siinä on 1 vai 2.vai onksulla sellane macgyver systeemi että puhallat pillillä sitä pensaa sinne samalla ku ajat.bensaletku ja kohokammion tyhjennysletku?vai onko liian monimutkasta irrottaa kahta letkua?voithan sä koittaa sen suuttimen sinne ajatuksen voimalla laittaa tietenki,mullaki onnistu aika monta kertaa sellanen operaatio kunnes isä sai tietää ja anto keppiä.ja kannattaa talveks laittaa isompi suutin,suoraa lyöt 107.5-12.5 suuttimen etkä pelleile niitte 95-100 kokosten kanssa.vähä väliä vaikka kone ei sitte sais ilmaa tarpeeks..lasket neulan alimpaan asentoon vaan.

• Räksis

Vittuku niitä letkuja on semmoset 10 ja ku se on nii vitun hankalassa paikassa irrottaa ku vääntämällä yritin nii ei vittuukaa tullu ja sitte ku ilmanputsari ei millää meinaa mennä takasi jos sen irrottaa.

• true or false?

Just! Mikä mies muka ostaa jonku laitteen joka sisältää kehittynyttä tekniikkaa eikä halua sitä vapaa ehtoisesti rassata? Pelkäätkö että kädet likaantuu? Vai pelkäätkö että sekoat ku näät kolme mutteria irti sun pyörästä? Sun on pakko! Et voi kuule omistaa mitään joka sisältää kehittyneempää tekniikkaa ilman että sitä pidät kunnossa!
      Sitä kunnossa pitämistä taas minä kutsun sellasella nimellä kun remontti tai huoltotoimenpide! No kyllä sitte ymmärrät ku hankit ittelles muijan,vaimon,avopuoliskon.. Niitä ku ei oikei muute pääse pakoon ku rasvaseen autotalliin. Ja jos pakenenee muualle nii ne kuule odottaa kaulimen kanssa sua ja sitte kyselee että kenenkäs naisen luona oot taas ollu,häh? Eikä niille auta vaikka puhuisit totta että olit kaveris kanssa vaan jossain. Sitte siitä kehkeytyy riita. Ja se muija/vaimo/avopuolisko saa sotkettua sen sun kaverinkin jo siihen harhakuvitelmaansa missä se näkee teidät jossai lähikuppilan hampaattomien kaljahorojen luona pelaamassa räsypokkaa. Opettele toi rempanteko jo hyvissä ajoin,antaa sulle alibin ja se säästää sut monelta riidalta!

• Rieju RRX 08

itse olen vähän nuorempi rassailia ja en ole varmaan niin viisas kun sinä että tarviikku sormee heilauttaa nii kaikki on ok. missää en oo oppinu sitä mopoo laittamaan nii sillä vaan kyselen kun kokemusta puuttuu ja tässä oli kyse suuttimen vaihdosta eikä huoltamisesta öljyt osaan vaihtaa ja ketjut kiristää vittuilkaa jos aihetta on anteeks kun kysyin!!

• Rieju RRX 08
        Rieju RRX 08 kirjoitti:

itse olen vähän nuorempi rassailia ja en ole varmaan niin viisas kun sinä että tarviikku sormee heilauttaa nii kaikki on ok. missää en oo oppinu sitä mopoo laittamaan nii sillä vaan kyselen kun kokemusta puuttuu ja tässä oli kyse suuttimen vaihdosta eikä huoltamisesta öljyt osaan vaihtaa ja ketjut kiristää vittuilkaa jos aihetta on anteeks kun kysyin!!

Ja laittaa sitä itse yritin mutta kun en kallista mopoa kehtais hajottaa sillä että en jostain asiasta ole varma.

• Sama mopo, yhtä hopo

Hmm.. itelläkin sama ongelma. Toisen ruuvin saa auki, mutta toista ei saa, koska kaasari ei johtojen takia käänny tarpeeksi..

• Puolen tunnin homma kun äsken vaihdoin ! Satula pois lähtee takalokarin alla olevasta mutterista.Etukatteet pois kolmella ruuvilla ja syylärin alapäässä lukitustappi josta pitää vetää sisäosa ulos niin sit lähtee.Voi jättää roikkumaankin katteet tästä kohtaa.tankin letku irti bensahanan alapuolelta (lemmari) voi joutua vaihtamaan jos se on sellainen erikoinen.tankki irti (kaksi ruuvia)ylä ja alapäästä.
      Sitten on tilaa vaikka menisit sisään ! LÖYSÄÄ ruuvarilla kaasarin etu ja takapuolella olevat lemmarit(jos ne on taas sellaiset erikoiset johon ei ruuvari käy niin ne pitää vaihtaa sit kun saat pois,se teettää enemmän hommia)Mutta jos käy niin löysää senverran että saat kaasaria pyöräytettyä niinpaljon että näet sen pohjan.vaijerit antaa senverran periksi.Pohja irti tasakantameesselillä 2 ruuvia.Suutin näkyy siinä ! Irrota se ruuvarillasi ja laita toinen tilalle.Tee rauhallisesti äläkä turhaan liikuttele kohoa,sieltä voi tippua kohon suljin tappi.Laita kansi kiinni äläkä päästä likaa mihinkään.Kokoa osat.

• RRX vaihtajille

Joo elikkä tulevaisuudessa vaihtaville vinkki, että tossa rrx 08 ei oo mitää sen erikoisempaa verrattuna muihin mopoihin siinä suuttimen vaihdossa, kuin että pitää ottaa tankki irti, ja vaikka kaveri vähän nostaa tankkia, jolloin kaasarin saa käännettyä sivuttain kun ilmanputsarin ja imukaulan kiristimet on löysätty. Muistakaa myös sulkea bensahana, ettei bensat tule ulos, koska tässä mallissa (vissiin) on OFF/ON/RES mallinen bensahana, eli OFFin puolle. Sitten etukatteet pois, sitten tankin 2 ruuvia auki ja tankkia pikkasen ylöspäin ja kaasari kyljelleen. Sitten kohokammio (kaasarin musta muovinen pohja) irti jonka jälkeen suutin keskellä. Vanha suutin pois, uusi tilalle ja kattokkaa, ettei sinne pääse yhtään mitään paskaa ettei tule yllätyksiä, jonka jälkeen taas kohokammio kiinni ja kaasari suoraan. Kun loppumopo on kasassa, niin MUISTAKAA LAITTAA BENSAHANA PÄÄLLE, ettette polje puolta tuntia ja ihmettele että mikäs vittu sielä nyt on paskana. Niin ja vielä se, että jos ottaa kurin vain pois, eikä poraa rajotinta, niin kulkee sen 60km/h. Sopiva suutin löytyy väliltä 105-115, kokemuksen perusteella, muutamalla kaverilla juuri tuo malli, 115 pätkii 25 asteen keleillä, joten suosittelen ehkä 105 suutinta, tosin talvella isompi.

• kokopmjij

mulla on semmone ongelma ku mulla on rieju mrt vm 12 ja siinä on 102 suutin neulaa laskettu keskimmäisee ja ilmaruuvi kierroksen auki ja vie pirusti bensaa mutta tuntuu kumminki et suutin on liian pien mikä voi olla vikana? ps ei lähe kylmänä käyntii ku työntämällä? auttakaa jos osaatte en keksi enää mitää.

• Riejun Omistaja

mullakin on rieju mrt 2012 ja samaa vikaa on ku ei näin talvisin lähe käyntiin :/ liian pieni suutin luulisin ..

• w0000t

ei ole vaihtoehtoja, ei ole iso homma ottaa letkuja irti noin (30min homma)

• Vitun leipoja

vitun ähläm ota penkki iriti tankki irti sit vaa ruuvit vittuun ja vaihtamaan

• tyhmä paska

Voisko joku kertoa mulle miten vitussa laitan kaasarin takaisin.

• Anonyymi

Niiku otit irtikki :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      75
      4406
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3095
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3075
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      396
      2152
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1269
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1186
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1055
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe