Ulkoisen kovalevyn asennuspähkäily

WD-beginner

Tyhmä kysymys, mutta miten asennan ulkoisen kovalevyn XP:lle? Kovalevy on WD my passport essential 320gb ja laite on kiinni USB-portissa. Oma tietokone-kohdassa kyllä näkyy laite ja kuvaketta klikkaamalla pääsen asennustiedostoon, mutta klikattuani install-kohtaa, asennuksen jälkeen en pääse ohjelman aloitusikkunaan. Sama Welcome to WD Smartware- ikkuna vaan jää (josta siis klikkasin tuon Install WD Smartwaren). Minne ohjelma asentui? Pitääkö exe-tiedosto siirtää tietokoneelle ensin asennusta. Kovalevyssä palaa yhtäjaksoisesti yksi kirkas valo. Ei tää nyt näin hankalaa voi olla, viisaammat auttakee minuu.

7

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ulkoiselle on lykätty valmistajan varmuuskopio-ohjelma, jota nyt sähellät asentaa, ei liity kiintolevyn käyttöönottoon millään lailla:

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.wdc.com/en/products/wdsmartware/&ei=WTHETJbVKMGaOqyQ0MkL&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBwQ7gEwAA&prev=/search?q=WD Smartware&hl=fi&client=firefox-a&hs=m90&rls=org.mozilla:fi:official

Mitä ite olen ulkoisia hommannut, olen alustanut tommoset roskat niistä pois ja vaihtanut tiedostomuodon tarvittaessa.
      Ei tuohon nyt muuta osaa sanoa.

• voi ei!

Ei ulkoista kiintolevyä tarvitse asentaa millään tavalla Windowsiin.
      Se toimii ihan kun tökkää usb-piuhan kiinni.

En ota kantaa siihen mitä olet siellä asentelemassa. Ehkäpä Linuxin kanssa pitää asennella jotain, en tiedä.

• Haluamme varmistaa

>En ota kantaa siihen mitä olet siellä asentelemassa. Ehkäpä Linuxin kanssa pitää asennella jotain, en tiedä. <

Sinä otit kantaa, miksi?

• fundamentalist

lailla "asentaa".
      USB piuha vaan kiinni ja siinä se.
      Minä teen aivan samoin kuin eräs jo vastannutkin, ensi töikseni
      siivoan levyltä kaikki valmistajan roippeet veks ja käytän
      levyä Windowsin omilla vermeillä.
      Eikä mitään ongelmia.

• Kyllä, jos välttämättä joskus tarvii niitä sovelluksia saa ne netistä ladattua valmistajien sivuilta. Ja jos ei saa niin vastaavia ohjelmia on pilvin pimein.

Tarkistaa kannattaa onko se alustettu aluksi ntfs vai fat muotoon.
        fatissa kun on vain alle 4gikan tiedostot tuettuja. Eikä ilmeisesti tykkää niin paljon erikoismerkeistä jos tiedoston nimissä ilmenee.
        Eli ntfs:nä kannattaa alustaa.

Jos ulkoinen kovalevysi näkyy asemana oma tietokoneessa on kaikki yleensä kunnossa.

• WD-beginner

Niin no, asennus oli ehkä väärä sana (tämähän on aloittelijoiden ketju!). Lähinnä yritin ottaa levyllä olevan varmuuskopiointi-ja-mitä-lie-sisältäneen ohjelman käyttöön. Eli kun levy näkyy asemana Oma tietokoneessa, voin vaan raahata sinne tavaraa kuten muistitikulle? Sitten asia on selvä. Mistään fateista sun muista en tiedä mitään, kun olen ihan vaan perus-pc-käyttäjä, eli en uskalla sieltä kyllä mitään tiedostoja muutella, saatika alustaa mitään...Ehkä olisin vaan halunnut yksinkertaisia neuvoja (joo, on manuaali luettu, muttei selvinnyt) siihen, miten otan käyttöön levyn mukana tulleen/sisältäneen mahdollisuuden suojata tiedostoni salasanalla yms.mitä siinä nyt mukana oli. Sama se vaikka olis ihan höpöhomma koko käyttis, haluan vain kokeilla millainen se on, ennenkuin jaksan yrittää mitään kikkailuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2169
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      15
      2156
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1642
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      130
      1576
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      Kreationismi ja älykäs suunnittelu
      474
      1340
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      87
      1125
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      54
      961
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      911
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      234
      834
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      361
      832
    Aihe