Alkanut nyppiä helsinki-vantaa turvatarkastusten jonot. 2. terminaalissa viime perjantaina 75min jono turvatarkastukseen. Kuukaus sitten jouduin jonottamaan 40min. Aivanälytöntä.
Ilmeisesti Finnairin plus kortilla pääsee jonon ohi. Siis jos jos on platinuim kortti. Minkä näköinen tämä kortti on? Voisiko joku tehdä minulle sellaisen "look a like" kortin jollla pääsisi turvatarkastusten jonon ohi?
Helsinki-vantaa turvatarkastus jonotusajat
12
1559
Vastaukset
- olemme orjia
Paskat asiakkaista. Finnair säästää pitämällä henkilöstön minimissä, jää rahaa johtoportaalle.
Eiköhän noita turvatarkastajia jo barona pikakouluta virolaisista.
Nuo turvaihmiset ei ole finskin palkkalistoilla mutta samaa yhteisöä.
Sama tautinen tilanne on vaalimaalla tullissa. Ei palkata porukkaa mutta 28 miljoonaa löytyi rekkaparkkiin- tylsää mählää
Tulkaa neljä tuntia ennemmin kentälle. Ehtii yksi turvatarkastaja hoitamaan.
Suomen ykkösterminaali. Kyllä pelaa. - milisiihommaa
tylsää mählää kirjoitti:
Tulkaa neljä tuntia ennemmin kentälle. Ehtii yksi turvatarkastaja hoitamaan.
Suomen ykkösterminaali. Kyllä pelaa.Noilla pluskorteilla ei ole enää mitään muuta virkaa, niin rakennetaan tällaista. Ihmisten eriarvoisuutta
vaikka kaikki on lipun ostaneet. Poliisivaltion kommaritohua. Eliitti ensin,sitten duunarit.
- Tuirenk
Meinaako tämä tällainen touhu siis vain Finnairin lafkaa vai koko kakkosterminaalia?
- yks ja sama
eihän kakkosterminaalissa ole muita kuin Finnair...
- lennän kaikilla
yks ja sama kirjoitti:
eihän kakkosterminaalissa ole muita kuin Finnair...
Kakkosterminaalia käyttää moni muukin kuin Finnair. British Airways, KLM, Aeroflot, Malev, EasyJet, AirBerlin, Finncomm, Turkish Airlines ja Icelandair nyt muutaman mainitakseni.
- Tuirenk
yks ja sama kirjoitti:
eihän kakkosterminaalissa ole muita kuin Finnair...
Päivän vitsi?
- jfklöasfkasöl
lennän kaikilla kirjoitti:
Kakkosterminaalia käyttää moni muukin kuin Finnair. British Airways, KLM, Aeroflot, Malev, EasyJet, AirBerlin, Finncomm, Turkish Airlines ja Icelandair nyt muutaman mainitakseni.
koko kenttäjärjestys on aivan hanurista. koneet menevät ja tulevat minne sattuu. viimeksi viime perjantaina finnairin kone saapui putkeen 15 ja lähti putkesta 17, jotka ovat kaukana 2 terminaalista. ja näitä sattuu koko ajan.
- onneksi muita tulee
jfklöasfkasöl kirjoitti:
koko kenttäjärjestys on aivan hanurista. koneet menevät ja tulevat minne sattuu. viimeksi viime perjantaina finnairin kone saapui putkeen 15 ja lähti putkesta 17, jotka ovat kaukana 2 terminaalista. ja näitä sattuu koko ajan.
Olen kanssa ihmetellyt. Luulisi olevan turvallisempaa kun tietty järjestys toimisi rutiiniasiassa.
Ilmeisesti liika hallinto ei pysy housuissaan niin täytyy häsätä keinotekoista työllisyyttä.
Selkeästi kallein-rahat palaa pelleillessä - pikkukenttä
jfklöasfkasöl kirjoitti:
koko kenttäjärjestys on aivan hanurista. koneet menevät ja tulevat minne sattuu. viimeksi viime perjantaina finnairin kone saapui putkeen 15 ja lähti putkesta 17, jotka ovat kaukana 2 terminaalista. ja näitä sattuu koko ajan.
Kaukana ja kaukana... Ei taida tulla edes 300m kävelyä kakkosterminaalin turvatarkastuksesta noille porteille. Mielummin sen kävelee kun ajaa bussilla koneeseen.
- kfsflsa
pikkukenttä kirjoitti:
Kaukana ja kaukana... Ei taida tulla edes 300m kävelyä kakkosterminaalin turvatarkastuksesta noille porteille. Mielummin sen kävelee kun ajaa bussilla koneeseen.
Miksi niitä sitten jaetaan 1 ja 2 terminaaleihin, jos ei pystytä sen mukaisesti toimimaan?
- oak barrel
kfsflsa kirjoitti:
Miksi niitä sitten jaetaan 1 ja 2 terminaaleihin, jos ei pystytä sen mukaisesti toimimaan?
Jaottelu check-inin ja matkatavaroiden käsittelyn suhteen on selvä. Ja porttijaossakin suurin osa pysyy omalla puolella. Mutta kun porttialue on kuitenkin yhtä ja samaa, niin kannattaahan se käyttää hyväksi jos toisella puolella on tilaa, kun oma puoli on täynnä.
Jaotteluhan tehtiin sen takia, että ennen sekä kotimaan, että ulkomaanlentoja lentävien yhtiöiden (Finnair ja Blue1) joutuivat pyörittämään toimintojaan molemmissa terminaaleissa ja Schengenin takia kotimaa/ulkomaa jaottelu muuttui vanhanaikaiseksi. Nythän jaottelu tulee suoraan siitä mitä maapalveluyhtiötä käytetään. Niille on helpompaa kun voivat kentän sisällä toimia yhdessä paikassa. Mutta ei niillekään ole suurta merkitystä missä lastattavat ja purettavat koneet ulkona ovat. Lähempi tietenkin parempi, mutta varmasti mielummin "naapurin" portti kuin jossain keskellä kenttää.
Mielummin näin kuin täysin erilliset terminaalit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185111Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342609
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302408- 1181637
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211620En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101530Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231284- 941158
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351143