Alkanut nyppiä helsinki-vantaa turvatarkastusten jonot. 2. terminaalissa viime perjantaina 75min jono turvatarkastukseen. Kuukaus sitten jouduin jonottamaan 40min. Aivanälytöntä.
Ilmeisesti Finnairin plus kortilla pääsee jonon ohi. Siis jos jos on platinuim kortti. Minkä näköinen tämä kortti on? Voisiko joku tehdä minulle sellaisen "look a like" kortin jollla pääsisi turvatarkastusten jonon ohi?
Helsinki-vantaa turvatarkastus jonotusajat
12
1553
Vastaukset
- olemme orjia
Paskat asiakkaista. Finnair säästää pitämällä henkilöstön minimissä, jää rahaa johtoportaalle.
Eiköhän noita turvatarkastajia jo barona pikakouluta virolaisista.
Nuo turvaihmiset ei ole finskin palkkalistoilla mutta samaa yhteisöä.
Sama tautinen tilanne on vaalimaalla tullissa. Ei palkata porukkaa mutta 28 miljoonaa löytyi rekkaparkkiin- tylsää mählää
Tulkaa neljä tuntia ennemmin kentälle. Ehtii yksi turvatarkastaja hoitamaan.
Suomen ykkösterminaali. Kyllä pelaa. - milisiihommaa
tylsää mählää kirjoitti:
Tulkaa neljä tuntia ennemmin kentälle. Ehtii yksi turvatarkastaja hoitamaan.
Suomen ykkösterminaali. Kyllä pelaa.Noilla pluskorteilla ei ole enää mitään muuta virkaa, niin rakennetaan tällaista. Ihmisten eriarvoisuutta
vaikka kaikki on lipun ostaneet. Poliisivaltion kommaritohua. Eliitti ensin,sitten duunarit.
- Tuirenk
Meinaako tämä tällainen touhu siis vain Finnairin lafkaa vai koko kakkosterminaalia?
- yks ja sama
eihän kakkosterminaalissa ole muita kuin Finnair...
- lennän kaikilla
yks ja sama kirjoitti:
eihän kakkosterminaalissa ole muita kuin Finnair...
Kakkosterminaalia käyttää moni muukin kuin Finnair. British Airways, KLM, Aeroflot, Malev, EasyJet, AirBerlin, Finncomm, Turkish Airlines ja Icelandair nyt muutaman mainitakseni.
- Tuirenk
yks ja sama kirjoitti:
eihän kakkosterminaalissa ole muita kuin Finnair...
Päivän vitsi?
- jfklöasfkasöl
lennän kaikilla kirjoitti:
Kakkosterminaalia käyttää moni muukin kuin Finnair. British Airways, KLM, Aeroflot, Malev, EasyJet, AirBerlin, Finncomm, Turkish Airlines ja Icelandair nyt muutaman mainitakseni.
koko kenttäjärjestys on aivan hanurista. koneet menevät ja tulevat minne sattuu. viimeksi viime perjantaina finnairin kone saapui putkeen 15 ja lähti putkesta 17, jotka ovat kaukana 2 terminaalista. ja näitä sattuu koko ajan.
- onneksi muita tulee
jfklöasfkasöl kirjoitti:
koko kenttäjärjestys on aivan hanurista. koneet menevät ja tulevat minne sattuu. viimeksi viime perjantaina finnairin kone saapui putkeen 15 ja lähti putkesta 17, jotka ovat kaukana 2 terminaalista. ja näitä sattuu koko ajan.
Olen kanssa ihmetellyt. Luulisi olevan turvallisempaa kun tietty järjestys toimisi rutiiniasiassa.
Ilmeisesti liika hallinto ei pysy housuissaan niin täytyy häsätä keinotekoista työllisyyttä.
Selkeästi kallein-rahat palaa pelleillessä - pikkukenttä
jfklöasfkasöl kirjoitti:
koko kenttäjärjestys on aivan hanurista. koneet menevät ja tulevat minne sattuu. viimeksi viime perjantaina finnairin kone saapui putkeen 15 ja lähti putkesta 17, jotka ovat kaukana 2 terminaalista. ja näitä sattuu koko ajan.
Kaukana ja kaukana... Ei taida tulla edes 300m kävelyä kakkosterminaalin turvatarkastuksesta noille porteille. Mielummin sen kävelee kun ajaa bussilla koneeseen.
- kfsflsa
pikkukenttä kirjoitti:
Kaukana ja kaukana... Ei taida tulla edes 300m kävelyä kakkosterminaalin turvatarkastuksesta noille porteille. Mielummin sen kävelee kun ajaa bussilla koneeseen.
Miksi niitä sitten jaetaan 1 ja 2 terminaaleihin, jos ei pystytä sen mukaisesti toimimaan?
- oak barrel
kfsflsa kirjoitti:
Miksi niitä sitten jaetaan 1 ja 2 terminaaleihin, jos ei pystytä sen mukaisesti toimimaan?
Jaottelu check-inin ja matkatavaroiden käsittelyn suhteen on selvä. Ja porttijaossakin suurin osa pysyy omalla puolella. Mutta kun porttialue on kuitenkin yhtä ja samaa, niin kannattaahan se käyttää hyväksi jos toisella puolella on tilaa, kun oma puoli on täynnä.
Jaotteluhan tehtiin sen takia, että ennen sekä kotimaan, että ulkomaanlentoja lentävien yhtiöiden (Finnair ja Blue1) joutuivat pyörittämään toimintojaan molemmissa terminaaleissa ja Schengenin takia kotimaa/ulkomaa jaottelu muuttui vanhanaikaiseksi. Nythän jaottelu tulee suoraan siitä mitä maapalveluyhtiötä käytetään. Niille on helpompaa kun voivat kentän sisällä toimia yhdessä paikassa. Mutta ei niillekään ole suurta merkitystä missä lastattavat ja purettavat koneet ulkona ovat. Lähempi tietenkin parempi, mutta varmasti mielummin "naapurin" portti kuin jossain keskellä kenttää.
Mielummin näin kuin täysin erilliset terminaalit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851274Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939