Maksaako raskaus?

Sqqwe

Maksaako Tampereella esim. neuvola käynnit yms. Synnytys osastolla oleminen...? Mitä maksuja raskausaikana tulee jos ei käytä yksityistä? Kiitos kiitos vastaajlle. :)

16

2324

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • het5

ovat ilmaisia. Sairaalapäivistä maksetaan päivämaksu jokaiselta vuorokaudelta olikohan se nykyisin jotain 30 e pintaan. Poliklinikkakäynneistä (esim. äitipkl) maksetaan polimaksu n. 25e/kerta. Näin ainakin täällä meidän sairaalassa, en tiedä sitten onko eroja muihin sairaaloihin- Muistaakseni ultrakäynnit (niskapoimu ja rakenneultra) olivat kunnan tarjoamia.

• 40+1

yhteydessä jos valitsee perhehuoneen niin summa sitten tupaantuu, tämä nyt tuli mieleen..
        Ja jos raskausaikana joutuu sairaalahoitoon niin vuorokausimaksut sitten maksetaan itse.

• Plussaa odotellen...
        40+1 kirjoitti:

yhteydessä jos valitsee perhehuoneen niin summa sitten tupaantuu, tämä nyt tuli mieleen..
        Ja jos raskausaikana joutuu sairaalahoitoon niin vuorokausimaksut sitten maksetaan itse.

En ole raskaana mutta pakko puuttua tähän keskusteluun. Senkö takia maksan verorahojani, että synnyttävät äidit maksavat siitä, että pääsevät sairaalaan synnyttämään ja jos kaikki ei menekään hyvin, maksavat siitäkin??? Kysympä vaan.

• äiti+4
        Plussaa odotellen... kirjoitti:

En ole raskaana mutta pakko puuttua tähän keskusteluun. Senkö takia maksan verorahojani, että synnyttävät äidit maksavat siitä, että pääsevät sairaalaan synnyttämään ja jos kaikki ei menekään hyvin, maksavat siitäkin??? Kysympä vaan.

täytyyhän kaikkialla muuallakin sairaalahoidosta maksaa...Maksathan sinä veroja siitäkin jos esim. umpparisi oireilee ja se operoidaan niin maksat vuorokausimaksut.
        Miksi raskaus ja synnytys tekisivät jotenkin poikkeuksen?!

• ed.
        äiti+4 kirjoitti:

täytyyhän kaikkialla muuallakin sairaalahoidosta maksaa...Maksathan sinä veroja siitäkin jos esim. umpparisi oireilee ja se operoidaan niin maksat vuorokausimaksut.
        Miksi raskaus ja synnytys tekisivät jotenkin poikkeuksen?!

maksat veroja niin maksat kuitenkin sitten sairaalamaksuja poliklinikkamaksuja jos sairastut, olet raskaana tahi et.

• ---------
        ed. kirjoitti:

maksat veroja niin maksat kuitenkin sitten sairaalamaksuja poliklinikkamaksuja jos sairastut, olet raskaana tahi et.

jonka potilas maksaa on murto-osa siitä mitä ne kulut ovat oikeasti, vai ajattelitko että n. 30 eurolla vuorokaudessa katetaan kaikki?!!

• johnu
        40+1 kirjoitti:

Eikös se mene niin, että vauvan synnyttyä maksetaan molemmista se maksu kun on sairaalassa..?

• Ei makseta
        johnu kirjoitti:

Eikös se mene niin, että vauvan synnyttyä maksetaan molemmista se maksu kun on sairaalassa..?

kuin siitä äidin sänkypaikasta. Perhehuoneessa sekä äidistä, että isästä, silloin maksu kaksinkertainen.

• näin päin..

Näin meilläkin päin.
        Neuvola on ilmainen (myös neuvolalääkärillä käynnit, jotka kuuluvat seurantaan) sekä sairaalan seulontaultrat - näin meidänkin ultrassa.
        Muut poli-käynnit, jos sellaisia tarvitaan, niistä maksetaan poliklinikkamaksu.
        Synnyttämisessä maksavat sairaalavuorokaudet. Äidistä nyt ainakin, jos lapsi jostakin syystä joutuu lastenosastolle / keskolaan seurantaan tai hoitoon, menee hänestä siinä tapauksessa oma vuorokausimaksunsa. Perhehuonetta käytettäessä maksetaan isästäkin.

• 16
        Plussaa odotellen... kirjoitti:

Meillä on aika ilmaista tämä lapsen saattaminen maailmaan, vaikka joitain kuluja siitä syntyykin.. en valita ollenkaan, sillä ammattitaito ja palvelut ovat meillä ihan oikeasti maailman huippuluokkaa! Netistä löysin vähän tietoa mitä mm. Yhdysvalloissa raskaus ja lapsen synnyttäminen mahdollisesti maksaa perheelle... eli jos ei ole omaa vakuutusta Yhdysvaltain kansalaisena, niin lapsikuume tulee aika kalliiksi.
        According to the U.S. Census Bureau, in 2005 45.8 million Americans do not have health insurance. If this figure includes you, you can anticipate an average hospital bill of $5,000-$10,000 for a vaginal delivery. Add at least $2,000 if you need a c-section. These figures do not include the medical costs associated with nine months of prenatal visits, ultrasound costs and other lab costs. If your baby is born premature or with health problems, neonatal costs can range from a few thousand for a short stay to more than $200,000 if you baby is born more than 15 weeks early.

Pistää kummasti miettimään kuinka etuoikeutettuja ollaan täällä Suomessa... edellinen copy-paste ei kerro kokonaiskuvaa Yhdysvalloistakaan, sen myönnän, mutta siitä saa vähän ajateltavaa..

• käy niin..
        Ei makseta kirjoitti:

kuin siitä äidin sänkypaikasta. Perhehuoneessa sekä äidistä, että isästä, silloin maksu kaksinkertainen.

Ja jos lapsi joutuu lastenosastolle seurantaan, syystä taikka toisesta, tulee hänkinkin asiakaspaikastaan oma laskunsa. Vierihoidossa lapsi ei maksa erikseen.

• Vast. Tampereelta

Olen käynyt Tampereella neuvolassa ja ei ole mitään maksanut. Ei myöskään np-ultra ja rakenneultra.¨Eikä verikokeet labrassa.

Synnytyksestä en tiedä, kun on vielä edessä. Mutta luulisi, että siitä joutuu maksamaan jotain, kuten muutoinkin sairaalassa olosta. Summat ei kuitenkaan ole mitään huikeita.

• omituinen

kysymys aloittajalta! =D raskaus ei suurempia maksa mutta ne seuraavat 18 vuotta synnyttämisen jälkeen sitten maksaa!

• jkhöiouh
        omituinen kirjoitti:

kysymys aloittajalta! =D raskaus ei suurempia maksa mutta ne seuraavat 18 vuotta synnyttämisen jälkeen sitten maksaa!

raskaus MultiVita ja rautalisä...ei se 18 vuoteen lopu.

• dftjf
        jkhöiouh kirjoitti:

raskaus MultiVita ja rautalisä...ei se 18 vuoteen lopu.

sairaalassa on sitten vuorokausikohtaiset maksut. Vaikka menisit synnytysosastolta tav. osastolle klo 23.30 niin siltä vuorokaudelta menee maksu. Itse maksettiin Ma-Ti yö 22.30- to päivä klo 12.00, 4 kertaa vuorokausimaksu, vaikka käytännössä oot ollut siellä vaan 2,5 vrk. Itselle tuli "yllätyksenä" kalleus, oli perhehuone joka maksoi 70,70e/vrk.
        Silti tietty halpa siihen katsoen ettei lapselle voi laskea hintaa, hyvä hoito jne. Ettei sinänsä "haitannut" yhtään vaikka jouduttiinkin maksamaan 4 vrk :D

• 1+1=2
        dftjf kirjoitti:

sairaalassa on sitten vuorokausikohtaiset maksut. Vaikka menisit synnytysosastolta tav. osastolle klo 23.30 niin siltä vuorokaudelta menee maksu. Itse maksettiin Ma-Ti yö 22.30- to päivä klo 12.00, 4 kertaa vuorokausimaksu, vaikka käytännössä oot ollut siellä vaan 2,5 vrk. Itselle tuli "yllätyksenä" kalleus, oli perhehuone joka maksoi 70,70e/vrk.
        Silti tietty halpa siihen katsoen ettei lapselle voi laskea hintaa, hyvä hoito jne. Ettei sinänsä "haitannut" yhtään vaikka jouduttiinkin maksamaan 4 vrk :D

vuorokausimaksu määräytyy noin. Olet ollut siellä neljän vuorokauden aikana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5131
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1660
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1560
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1177
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      9
      1154
    Aihe