4-tahti Yamahan viritys

Virittäjä

Onko kennelläkään faktatietoa miten UUSI 80 hv 4-tahti Yamaha muutetaan
100 hv:ksi. Ymmärtääkseni moottorit lähes yksi yhteen paitsi potkuri ja
zippi. Mitä toimenpide kustantaa?
Vai kannattaako ostaa suoraan 100 hv?

13

8756

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo

      Mul on 40 nelitahti ja muutettiin se 50. Piti vain vaihtaa kaasuttimen vivustot ja taivuttaa yhtä vipua. Sul ehkä riittää samat toimenpiteet.

      • köyhät kyykkyyn

        ...näinhän se hyvä tulee, varmaan toimii myös 80 hv moottorissa, ei muuta kuin meisseli käteen ja taivuttelemaan


    • tepu

      Paljonko panet hintaa uuden koneen menetetylle takuulle?

      Sitäpaitsi kotipajavirittäminen on kivaa, eteenkin kun pääsee uuden kapineen kimppuun.

      • Ya guru

        Osta 100:sen cd-boxi siihen.
        Halpa !! (n. 12000 mk v.2000)


    • reikä!

      kaasariin

      • virittäjä

        Tosi asiallisista viesteistä voisin tulkita, ettei pelkkä zipin potkurin vaihto riitä/kannata kuten vastaavassa 40 -> 50 (v -99) oli mahdollista. Siihenhän zippi maksoi merkkiliikkeessä asennettuna n. 1500,-.

        Onkohan tällä palstalla lainkaan todellisia asiantuntijoita, jotka oikeasti voisivat neuvoa mitä kannattaa tehdä? Itse luulen, että ne sankarit jotka viitsivät vastata kysymyksiin ovat ainoastaan v...joita
        jotka näpäyttävät heti kun vähänkin omasta mielestään näkevät aihetta!!!


        80 hv:n ja 100 hv:n hintaero on noin 7 000,-


      • tepu
        virittäjä kirjoitti:

        Tosi asiallisista viesteistä voisin tulkita, ettei pelkkä zipin potkurin vaihto riitä/kannata kuten vastaavassa 40 -> 50 (v -99) oli mahdollista. Siihenhän zippi maksoi merkkiliikkeessä asennettuna n. 1500,-.

        Onkohan tällä palstalla lainkaan todellisia asiantuntijoita, jotka oikeasti voisivat neuvoa mitä kannattaa tehdä? Itse luulen, että ne sankarit jotka viitsivät vastata kysymyksiin ovat ainoastaan v...joita
        jotka näpäyttävät heti kun vähänkin omasta mielestään näkevät aihetta!!!


        80 hv:n ja 100 hv:n hintaero on noin 7 000,-

        Et siis kai aio todella ruveta virittelemään uutta moottoria ja hävittämään takuun siitä mokoman summan takia. Jos taas virität konetta kilpakäyttöön, ota yhteyttä kilpailutoimintaa harjoittaviin moottorivenekerhoihin.

        Kysyit, ostatko suoraan satasen, neuvon, että osta. Edellyttäen tietysti, että se mahtuu veneen valmistajan suosittelemaan teholuokkaan. Eikä tämä ole mitään näpäyttelyä, vaan tervettä järkeä.


      • Virittäjä
        tepu kirjoitti:

        Et siis kai aio todella ruveta virittelemään uutta moottoria ja hävittämään takuun siitä mokoman summan takia. Jos taas virität konetta kilpakäyttöön, ota yhteyttä kilpailutoimintaa harjoittaviin moottorivenekerhoihin.

        Kysyit, ostatko suoraan satasen, neuvon, että osta. Edellyttäen tietysti, että se mahtuu veneen valmistajan suosittelemaan teholuokkaan. Eikä tämä ole mitään näpäyttelyä, vaan tervettä järkeä.

        Muutokset ei vaikuta takuuseen jos se tehdään original Yamaha osilla ja
        merkkiliikkeessä!!! Täytynee soittaa
        määrätyt merkkiliikkeet läpi niin asia selkenee paremmin kuin täällä.
        Ajattelin vain päästä helpommalla jos jollain olisi ollut jo kokemusta 80 hp:sta, minulla vain 40 -> 50 hp:sta.

        Sorry jos hitsasin, kiitos joka tapauksessa.


      • sihteeri
        Virittäjä kirjoitti:

        Muutokset ei vaikuta takuuseen jos se tehdään original Yamaha osilla ja
        merkkiliikkeessä!!! Täytynee soittaa
        määrätyt merkkiliikkeet läpi niin asia selkenee paremmin kuin täällä.
        Ajattelin vain päästä helpommalla jos jollain olisi ollut jo kokemusta 80 hp:sta, minulla vain 40 -> 50 hp:sta.

        Sorry jos hitsasin, kiitos joka tapauksessa.

        No höh, jos kerta meinaat virittää koneen merkkiliikkeessä, niin mitä ihmettä varten sinun pitäs tietää miten se tapahtuu? Ne tietää sen merkkiliikkeessä kyllä, ihan totta...


    • yamaha "lover"

      Aja avomerelle ja irrota pultit.KYLLÄ LÄHTEE!!!!

      • Virittäjä

        Työnnä ne mutterit ja pultitkin syvälle ittees!!!


    • SuckMyPenis

      Kyllä on saatana naurettavaa hommaa jotain paskaa kiinalaista jamahaa virittää. Miksi tämmöset vammaiset idiootit saa veneillä tai käyttää nettiä??

      • Arkeologi

        Juuri näin, miksi sinunlaisesesi 17 vuotta vanhoja juttuja kaivelea saa käyttää nettiä!
        Kyseessä olevat koneet on jo paalissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7512
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6247
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4377
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3014
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      22
      1838
    7. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      168
      1362
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1358
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

      Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

      Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe