Bewan 5200n

Pyyhis

Kyseinen Elisan kaapelimotikka on tehty lähes käyttökelvottomaksi paskalla firmwarella, jossa ei voi säätää oikein mitään. Edes wlania ei saa pois päältä, joka pitäisi olla perustoiminto. Ajattelin laittaa bewanin siltaavaksi ja hommata (wlan) reitittimen jolla voi esimerkiksi jakaa usb kovalevyn. Bewanissa olisi usb portti jakoa varten, mutta sekään ei tietenkään toimi. Olisiko ehdotuksia minkä merkkinen ja mallinen laite olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä hankinta?
Tätä katselin verkkokaupasta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12260

Buffalosta ei ole mitään kokemuksia, olisko tämä hintansa arvoinen?

6

1571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pätkii

      Itse ostin juuri tuon saman buffalon reitittimen viikko sitten.

      Piti ostaa erillinen reititin koska tuo bewan kaatuu kun siihen ottaa useammalla laitteella wlan -yhteyden, ominaisuus kuulemma elisan/saunalahden mukaan. Hyvä myös siinä suhteessa että siinä toimii nätisti Huawei E1820 mokkula jota voi käyttää varayhteytenä jos (kun) tuo kaapelipuoli pätkii tai on poikki.

      Muutenkin tuo saunalahden toiminta on ala-arvoista. Eivät ota mitään kantaa siihen että yhteys on mulla pätkinyt jo kolme viikkoa ja ollut viikon toimimatta kokonaan. Tänään sain kolmannen modeemin saunalahdelta. Nähtäväksi jää toimiiko silläkään. Aion kyllä vaatia korvauksia viestintäviraston ohjeiden mukaan toimimattomasta liittymästä ja lisään siihen lukemattomat puhelinsoitot tukeen ja ajelut autolla postiin.

      Kaikki kenellä on ongelmia yhteyden kanssa niin vaatikaa hyvitystä, turhasta ei tarvitse maksaa!

      • Jesse Jones

        Toi Bewanin C5200n on ruma kuin mikä ja todella iso. Sain laitteen vuodenvaihteessa. Pelannut tosin ongelmitta. Jouduin hommaamaan pidemmän antennipiuhan, kun mukana tullut oli todellinen hukkapätkä. Piti sijoitttaa laite kaappiin kun sen valot ovat todella räikeän kirkkaan. Ja Wlania ei siitä ei millään saa pois päältä. Itsellä Bullalon langaton reititin joa kiinni tossa Bewanissa, joka laitettu siltaavaksi... Buffalossa palomuuri, nat ja dhcp. Kaikki kolme kannettavaa toimineet laitteiden kanssa hyvin.


      • Sami Aho
        Jesse Jones kirjoitti:

        Toi Bewanin C5200n on ruma kuin mikä ja todella iso. Sain laitteen vuodenvaihteessa. Pelannut tosin ongelmitta. Jouduin hommaamaan pidemmän antennipiuhan, kun mukana tullut oli todellinen hukkapätkä. Piti sijoitttaa laite kaappiin kun sen valot ovat todella räikeän kirkkaan. Ja Wlania ei siitä ei millään saa pois päältä. Itsellä Bullalon langaton reititin joa kiinni tossa Bewanissa, joka laitettu siltaavaksi... Buffalossa palomuuri, nat ja dhcp. Kaikki kolme kannettavaa toimineet laitteiden kanssa hyvin.

        Minä tein sen, että mustalla teipillä nuo laitteen kirkkaat valot, etteivät häikäise. Joudutaan pitämään modeemia makuuhuoneessa ja valoista oli sen verran haittaa että ne piti saada pois. Ei ole mahdollisuutta piilottaa minnekään pois näkyvistä. Rumahan tuo modeemi on, ei mikään suunnittelun kukkanen.


      • S. A.
        Sami Aho kirjoitti:

        Minä tein sen, että mustalla teipillä nuo laitteen kirkkaat valot, etteivät häikäise. Joudutaan pitämään modeemia makuuhuoneessa ja valoista oli sen verran haittaa että ne piti saada pois. Ei ole mahdollisuutta piilottaa minnekään pois näkyvistä. Rumahan tuo modeemi on, ei mikään suunnittelun kukkanen.

        Piti sanoo, että peitin mustalla teipillä...


    • Kurjaa pakottamista

      Hirveää että myös pakotetaan sietämään tuota langattoman verkon sähkömagneettista säteilyä. Onko totta että Saunalahden / Elisan kauheasta tötteröstä ei saa wlania pois?!

      • joo987763

        Ei ole totta. 192.168.100.1 osoitteeksi selaimeen ja klikkaa wlan -linkkiä ja sieltä komentaa wlanin pois päältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe