Hän

naunou

Hän on kuin kuu;

toisinaan kuultaa pimeydessä täytenä,
peittyy pilviin ja katoaa.

Joskus, tällaisina aikoina,
veitsenohut sirppi viiltää sydämeni tiellä.

Ja on niitä päiviäkin, kun kuljet ylläni kuin muisto,
muistutus silmiesi yöstä.

8

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naunou

      Mä en oo silleen mikään runoilija, mutta mulla on tällasia ekstempore-säväröimisiä monasti munaskuissa, mitkä kaipaa jotain konkreettista reittiä lentää. Onks tää niiku se oikee mesta?

      Et huh huh!

      • naunou

        Musta tämä möhkäle kiveä kiertoradallaan on saanut niin paljon huomiota osakseen, että se tuntis ittensä vähän kulahtaneeksi... kuulahtaneeksi. Miten nuo kuut ja kuutamot ovatkin niin puhututtavia?


      • *EKMP
        naunou kirjoitti:

        Musta tämä möhkäle kiveä kiertoradallaan on saanut niin paljon huomiota osakseen, että se tuntis ittensä vähän kulahtaneeksi... kuulahtaneeksi. Miten nuo kuut ja kuutamot ovatkin niin puhututtavia?

        Niin ne kuut, kuutamot,
        auringonlaskut ja nousut, tähdet ja tuulet,
        lehdettömät puut ja kuumailmapallot suuret..

        ..kaikki ne jaksavat vaan kummasti hyppiä tekstiin
        kerta toisensa perään. Kuulahtavat ja tuulahtavat.

        Onneksi kivet ovat kovapintaisia ja tuulet eivät pysy pitkään paikallaan,
        muuttavat suuntaansa jatkuvaan, joten tuskin niitä haittaa huomio tai huomion puute :)

        Usein itsekseni nauran omille runoilleni,
        niin kliseiset ovat elementit tekstissä toisinaan.

        No onneksi nauru pidentää ikää, se hiljainen sisäinenkin nauru..

        Kiva runo. Joskus ihminen voi tosiaan olla kuin kuu. Tulee aina, ja yhtä varmasti myös lähtee, eikä koskaan jaksa pysyä paikallaan kauaa..kuin kulkuri..

        T. Erään kaukaisen maan prinsessa


      • liikkeelle...
        *EKMP kirjoitti:

        Niin ne kuut, kuutamot,
        auringonlaskut ja nousut, tähdet ja tuulet,
        lehdettömät puut ja kuumailmapallot suuret..

        ..kaikki ne jaksavat vaan kummasti hyppiä tekstiin
        kerta toisensa perään. Kuulahtavat ja tuulahtavat.

        Onneksi kivet ovat kovapintaisia ja tuulet eivät pysy pitkään paikallaan,
        muuttavat suuntaansa jatkuvaan, joten tuskin niitä haittaa huomio tai huomion puute :)

        Usein itsekseni nauran omille runoilleni,
        niin kliseiset ovat elementit tekstissä toisinaan.

        No onneksi nauru pidentää ikää, se hiljainen sisäinenkin nauru..

        Kiva runo. Joskus ihminen voi tosiaan olla kuin kuu. Tulee aina, ja yhtä varmasti myös lähtee, eikä koskaan jaksa pysyä paikallaan kauaa..kuin kulkuri..

        T. Erään kaukaisen maan prinsessa

        Tuo nimimerkkisi saa minut aina liikahtamaan, se lähtee minusta tuo "liike", joka tekee sinusta mielenkiintoisen, katoan välillä myös kauas ja jätän vain "kuoreni " tuon onnettoman tänne...
        joka ilta lähempänä eilistä, toivottovasti lähempänä omaa prinsessaa prinssiä, joille suudelma on aina ensimmäinen ja joka kerta tekevät sen kuin viimeistä kertaa. Sen kun on kokenut, tuntuu myös kaukaiselta maa tää.


      • liikkeelle... kirjoitti:

        Tuo nimimerkkisi saa minut aina liikahtamaan, se lähtee minusta tuo "liike", joka tekee sinusta mielenkiintoisen, katoan välillä myös kauas ja jätän vain "kuoreni " tuon onnettoman tänne...
        joka ilta lähempänä eilistä, toivottovasti lähempänä omaa prinsessaa prinssiä, joille suudelma on aina ensimmäinen ja joka kerta tekevät sen kuin viimeistä kertaa. Sen kun on kokenut, tuntuu myös kaukaiselta maa tää.

        "..joka ilta lähempänä eilistä.."

        Kivasti sanottu :) Innoitti pieneen runoon. Tämä jokaiselle prinssille ja prinsessalle olkoon :)


        Tuhansien tähtien alla
        siintää vuorien takaa maa, kaukainen

        Siellä joku silmänsä avaa
        ja sulkee nähdäkseen rakkaansa uudelleen

        Ja jossain lentää tähti,
        toive hiljainen kiitää yön pimeään

        laskeutuen lepäämään
        suljettujen luomien päälle
        kuun hohteeseen himmeään

        toivottaen,
        hyvänyön terveiset rakkaalleen

        T. Erään kaukaisen maan prinsessa


    • ei auta muu

      kuukaan
      ei kestä kuin aikansa
      pakahtumista täyteen

      oli sitten kyse
      kaipauksesta täyttymyksestä

      välillä täytyy varjoon pukeutua synkkään
      olla itsekin varjo

      näyttää varjo varjoni
      valolle nähtäväksi

      RAKKAALLENI

    • Qkuu

      olen kuu
      olen suljettu suu
      kävelen kahdella jalalla

      • *

        käsi
        katse
        suu

        kaari )
        kuun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe