Hei,
olen ensimmäisen asuntoni ostoaikeissa. Näköpiirissä mukava yksiö ilman suurempia remonttihuolia Helsingin keskustasta, tai keskustan tuntumasta. Pohjalla on ASP-tili, jonka nojalla lainaa on otettava. Kysymykset kuuluu:
Millä neliöhinnalla kannattaa ostoksia tehdä?
Mitä, jos unelmien kohteessa on vuokralainen, ja tällä esim. 2kk:n irtisnaomisaika?
Mikä on kohtuullinen yhtiövastike?
Miten toimia, jos myyntiä ei hoida välittäjä, vaan yksityinen?
Entä jos myyjä on välittäjä?
Minkälaisia taustatietoja on hyvä, ja välttämätön tietää?
Mitä vastuita myyjälle/ostajalle kuuluu kaupan kuluista/takuusta?
Mitä myyjältä kannattaa kysyä ensitiedusteluiden yhteydessä?
Miten taloyhtiön tulisi vaikuttaa päätökseen?
Kuten näkyy, mietinnän aiheita on, ja olisi hienoa kuulla teiltä kokemuksia, vinkkejä, ohjeita. Mitä hyvää, minkälaisia kompastuskiviä on omien kauppojen kohdalle osunut?
omistusasunto.
ekakämppä
3
272
Vastaukset
Kun saavutat täysikäisyyden, kirjoituksesi perusteella n. 8-9 vuoden kuluttua, niin osaat itse arvioida asioita ihan eri tavalla kun nyt. Ei muutkaan vielä ala-asteella olevat kaverisi ostele asuntoja! Joten opettelet vain ottamaan asioita yksi kerrallaan..
- Tradeksiko ?
Kyseessä taitaa olla koulutehtäväsi. Tee se ihan itse, niin opit.
- Kaikki..
Lue tuolta:
http://www.asuntokauppaopas.com/
Kysymyksesi on niin laaja, että täällä mahdoton vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235548Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891918Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60825- 72801
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714