Nyt omakotitontti Helsingistä eikä mitään pisteytyksiä oletko mistäpäin ja missä töissä vaan ARVONTA
http://www.hel.fi/hki/Kv/fi/tontit/tiedote omakotitonteista
Edellisen kerran vuokrattavia omakotitalotontteja oli haettavana 2 vuotta sitten tammi-helmikuussa 2009 (70 kpl). Hakijoita oli 844. Eli AIKA HYVÄT TODENNÄKÖISYYDET 30 kpl koululuokasta 3 SAI tontin, verrattuna esim. lottoamiseen.
Tiedotan tästä ihan ulkopuolisena ettei mene pienen piirin jaoksi harvojen arvottavien kesken vaan on todella ARVONTA. Omakotiasuminen on kivaa eikä tartte kuunnella että SAMPPA LAJUNEN VOITTAA ja nyt on naisten kesken kahvikekkerit.
67 omakotitonttia arvotaan Helsingissä
7
1228
Vastaukset
- 2+8
"Tonttien vuokraajat valitaan arvonnalla. Arvontaan osallistumisen edellytyksenä on että hakija on helsinkiläinen ja että hakijan taloudessa asuu vähintään yksi alaikäinen lapsi."
Onhan sillä merkitystä mistäpäin on: vain helsinkiläinen voi osallistua.- jussi i
Paljonko nuo vuokrat on ollut aikaisemmin? Nyt vuokrattavissa 2700-3700€ vuosi. Oulusta tais saada viimeksi tonnilla vuosi, mutta kuka nyt oulussa asuisi.
- Jorma-nainen
Vaikea sanoa onko järkevää vai ei.
Pääasiallisesti pitää paaluttaa ja syvälle. Eli perustuksiin menee helposti se 50k€. Sitten 95% rakennusoikeudesta tulee käyttää, 2.krs... eli tuskin alle 300k€ nousee yksikään talo. Varmaan 350k€ on hyvä vähintään budjetoida hankkeeseen. Ellei tietysti ole omaa aikaa uhrattavana loputtomasti, jota tuskin keskituloisilla helsinkiläisperheillä (joita varmasti suurin osa hakijoista) on. No kohta ehkä tulee paljon isoja rivari/kerrostaloasuntoja markkinoille.
Tietysti nykyiset asuntojen hinnat ja asuntopolitiikka ajavat ihmiset tälläisiin 400m2 savimaa-vuokratonteille rakennuttamaan, joka on sitten jo ihan toinen juttu...- jorma-nainen
eli noin joka 20. hakija "saa" tontin. Moni tosin varmaankin haluaa vain jonkun tietyn.. eli voihan tuossa nyt olla ihan hyvät mahdollisuudet saada edes joku tontti. Let's see... :D
- ----------
jorma-nainen kirjoitti:
eli noin joka 20. hakija "saa" tontin. Moni tosin varmaankin haluaa vain jonkun tietyn.. eli voihan tuossa nyt olla ihan hyvät mahdollisuudet saada edes joku tontti. Let's see... :D
osunut tontti, 400 paikkeilla olin. Ainoastaan laajasalon tontit olisi kiinnostanut.
- -----------
---------- kirjoitti:
osunut tontti, 400 paikkeilla olin. Ainoastaan laajasalon tontit olisi kiinnostanut.
Näkeekö jostain arvontatuloksen? tuskinpa. Meneeköhän nuo arvonnat oikeasti rehellisesti, vai jyllääkö hyväveli järjestelmä?
- jukä.
----------- kirjoitti:
Näkeekö jostain arvontatuloksen? tuskinpa. Meneeköhän nuo arvonnat oikeasti rehellisesti, vai jyllääkö hyväveli järjestelmä?
Arvontatulos löytyy netistä Helsingin kaupungin tonttiosaston sivuilta:
http://www.hel.fi/hki/kv/fi/Tontit
Me tultiin arvonnassa sijalle "noin sata". Hakijoita oli 1308. Eli kerrankin oli aika hyvä tuuri. Tosin se on aika näennäistä, sillä kun tontteja on 67, niin todennäköisesti emme ihan tonttia saa. Tai jos niin käy, on jäljellä enää tontteja, jotka eivät oikein kiinnosta. Mutta katsotaan nyt miten tässä käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513