Ajakaapa ihan uteliaisuuttanne

Suivaantunut!

Kettulantieltä risteävää Pitkäjärventietä Leineperin ruukille!
Saatte kokea maastoajon ihanuuden, sillä monet pellot ovat kynnön jäljiltä tasaisempia kuin tuo mainittu monttupolku!
Kenen päähänpisto sitten lienee, ajaa helvetin terävää sepeliä silloin tällöin tuolle pahaiselle saviliejulle, nimittäin jo kolme rengasta on autostani puhkonut nuo s:anan kivet.
Ohjeeksi tienpitäjälle! Ensin sepeli ja sitten sen päälle kivituhkaa, niin ne kivensirut pysyy paremmin tiellä, eikä ne löydy viikon päästä ojan penkasta, jonne ne autojen pyöristä lentävät.
Äkkiä leineperiin yksi ministeri asumaan, niin saadaan pitkäjärventiekin pikitieksi!

23

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juujuuJA

      varmaan ajella sillä tiellä hitaampaa niin ei riko autoa eikä ne kivet lentele ojan pohjille.. Ja kuka tien pitäjä/hoitaja on valmis maksaa jostain kivituhkasta??? Maksaa ihan älyttömästi.

      • Myös kumit puhki

        Jota ajetaan muutamia kertoja vuodessa tuolle tielle!
        Tien kunnon huomioiden 80 nopeusrajoitus antaa vieraalle kuvan parempikuntoisesta tiestä.
        Kivituhka on kallista, se myönnetään, mutta se myös sitoo sepelin ja tulos on betonimainen tienpinta!
        Se kuitenkin kestää pidempään ja estää sepelin roiskumisen tien penkkaan!
        Ehkä tien tasaaminen karhulla ei ole niin kallista, mutta kun sitäkin tapahtuu peräti harvoin, kuitenkin kyseisen tien varrella on kymmenittäin omakotitaloja.
        Jostain syystä tuo tienpätkä kuitenkin halutaan säilyttää 50 luvun tasolla!


      • kallista?
        Myös kumit puhki kirjoitti:

        Jota ajetaan muutamia kertoja vuodessa tuolle tielle!
        Tien kunnon huomioiden 80 nopeusrajoitus antaa vieraalle kuvan parempikuntoisesta tiestä.
        Kivituhka on kallista, se myönnetään, mutta se myös sitoo sepelin ja tulos on betonimainen tienpinta!
        Se kuitenkin kestää pidempään ja estää sepelin roiskumisen tien penkkaan!
        Ehkä tien tasaaminen karhulla ei ole niin kallista, mutta kun sitäkin tapahtuu peräti harvoin, kuitenkin kyseisen tien varrella on kymmenittäin omakotitaloja.
        Jostain syystä tuo tienpätkä kuitenkin halutaan säilyttää 50 luvun tasolla!

        Jos 2,50 euroa/tonni (0-4 mm) on kallista niin mikä sitten mahtaa teikäläisten mielestä olla halpaa?


      • .......
        kallista? kirjoitti:

        Jos 2,50 euroa/tonni (0-4 mm) on kallista niin mikä sitten mahtaa teikäläisten mielestä olla halpaa?

        Oletko aivan varma hinnasta? Paljonko maksaa sepeli, karkeus arviolta 10-25 mm!


      • juujuuJA
        kallista? kirjoitti:

        Jos 2,50 euroa/tonni (0-4 mm) on kallista niin mikä sitten mahtaa teikäläisten mielestä olla halpaa?

        http://www.noormarkunmurske.fi/hinnasto.html

        Tuolta ku kattelet hintoja nii on muuten aika kilpailukykyiset hinnat...


      • Katupoika
        juujuuJA kirjoitti:

        http://www.noormarkunmurske.fi/hinnasto.html

        Tuolta ku kattelet hintoja nii on muuten aika kilpailukykyiset hinnat...

        Kokeilisi vaikka kilometrin pätkällä sepeli kivituhka yhdistelmää, tuskin talous siihen kaatuu!


      • Läänin
        Katupoika kirjoitti:

        Kokeilisi vaikka kilometrin pätkällä sepeli kivituhka yhdistelmää, tuskin talous siihen kaatuu!

        Kuljetuksella Kaasmarkun Kuorilassa tuo (< 2,50 eur) vuosi sitten, voi tietysti olla jo noussut. Autorahti maksaa enemmän kuin kyydissä oleva tavara...


      • juujuuJA
        Läänin kirjoitti:

        Kuljetuksella Kaasmarkun Kuorilassa tuo (< 2,50 eur) vuosi sitten, voi tietysti olla jo noussut. Autorahti maksaa enemmän kuin kyydissä oleva tavara...

        saattaa olla joo mutta hinnat ovat kyllä joka paikassa nousseet viime vuosien aikana. ja siitä en mene takuuseen onko läänillä kuitenkin myyty muuta vastaavaa tuohon hintaan.


      • Hyi helkkari!
        juujuuJA kirjoitti:

        saattaa olla joo mutta hinnat ovat kyllä joka paikassa nousseet viime vuosien aikana. ja siitä en mene takuuseen onko läänillä kuitenkin myyty muuta vastaavaa tuohon hintaan.

        Tienpätkän ja täytyy kyllä ihmetellä miksi tuolle kuoppaiselle savivellille tehdä mitään. Ollaanhan sentään eteläisessä suomessa, eikä missään takahikiällä jossa tuollaiset karjapolut ovat historiaa.
        Ymmärrykseni mukaan tuon tien varrella on asutusta melkoisesti, missä mättää ettei tietä kunnosteta vähääkään. Kenelle pitäisi valitukset tien kunnosta osoittaa.
        Sääliksi käy tuon tien varrella asuvia, kyllä autot ainakin saavat todellista röykytystä kun haluaa kylille!


      • tämän näkijä.
        Hyi helkkari! kirjoitti:

        Tienpätkän ja täytyy kyllä ihmetellä miksi tuolle kuoppaiselle savivellille tehdä mitään. Ollaanhan sentään eteläisessä suomessa, eikä missään takahikiällä jossa tuollaiset karjapolut ovat historiaa.
        Ymmärrykseni mukaan tuon tien varrella on asutusta melkoisesti, missä mättää ettei tietä kunnosteta vähääkään. Kenelle pitäisi valitukset tien kunnosta osoittaa.
        Sääliksi käy tuon tien varrella asuvia, kyllä autot ainakin saavat todellista röykytystä kun haluaa kylille!

        "eikä missään takahikiällä"

        Ai jaa... Minä näen asian kyllä ihan eri tavalla.


      • Sen näkijä!
        tämän näkijä. kirjoitti:

        "eikä missään takahikiällä"

        Ai jaa... Minä näen asian kyllä ihan eri tavalla.

        Takahikiällä karjapolutkin ovat parempikuntoisia, kuin kyseinen tieksi mainittu rapapolku!


      • tämän näkijä.
        Sen näkijä! kirjoitti:

        Takahikiällä karjapolutkin ovat parempikuntoisia, kuin kyseinen tieksi mainittu rapapolku!

        Väittäisin että nykymittapuulla mitattuna jokin Leineperi on melkinen takahikiä. Jos siellä metsässä on pakko asua niin hommatkoot vaikkapa bmw X5:n millä montuista ja savesta pääsee yli. Siihen mahtuu kivääri villipetoja varten ne viikon ruokatarpeet niin ei tarvitse lasten nähdä ulkomaailmaa joululomalla kuin yhden kerran kun käy kaupassa. Ikätoverit täällä "kaupungissa" kyläilevät toistensa luona ja käyvät välilä pitsalla, teitä pitkin.


      • Tien kokija!
        tämän näkijä. kirjoitti:

        Väittäisin että nykymittapuulla mitattuna jokin Leineperi on melkinen takahikiä. Jos siellä metsässä on pakko asua niin hommatkoot vaikkapa bmw X5:n millä montuista ja savesta pääsee yli. Siihen mahtuu kivääri villipetoja varten ne viikon ruokatarpeet niin ei tarvitse lasten nähdä ulkomaailmaa joululomalla kuin yhden kerran kun käy kaupassa. Ikätoverit täällä "kaupungissa" kyläilevät toistensa luona ja käyvät välilä pitsalla, teitä pitkin.

        Leineperin ruukki on tuon seudun ja ehkä koko suomen vanhimpia säilyneitä ruukkikyliä, jossa käy vuosittain kymmeniätuhansia turisteja. Saavathan etenkin harjavallan suunnasta tulevat kokea minkälaiset olivat tieolosuhteet parisataavuotta sitten, autenttisuus on taattu vielä tälläkin vuosituhannella!
        Jos leineperi sijaitsisi itärajan tuntumassa, niin siihen takahikiään johtaisi nelikaistainen pikipäällystetty moottoritie, arvaan mä!
        Tervetuloa tutustumaan omaan lähiseutuunne ministerit Holmlund ja Korkeaoja!
        Ottakaa allenne omat autonne ja ajelkaa tuo 10 km:n pätkä vaikka heti!


      • edustajamme
        Tien kokija! kirjoitti:

        Leineperin ruukki on tuon seudun ja ehkä koko suomen vanhimpia säilyneitä ruukkikyliä, jossa käy vuosittain kymmeniätuhansia turisteja. Saavathan etenkin harjavallan suunnasta tulevat kokea minkälaiset olivat tieolosuhteet parisataavuotta sitten, autenttisuus on taattu vielä tälläkin vuosituhannella!
        Jos leineperi sijaitsisi itärajan tuntumassa, niin siihen takahikiään johtaisi nelikaistainen pikipäällystetty moottoritie, arvaan mä!
        Tervetuloa tutustumaan omaan lähiseutuunne ministerit Holmlund ja Korkeaoja!
        Ottakaa allenne omat autonne ja ajelkaa tuo 10 km:n pätkä vaikka heti!

        Ehdotan, että kaikki Satakunnan kansanedustajat ajelevat Pitkäjärventien ja Turajärventien sulan maan aikana, niin huomaavat aikaansaannoksensa.

        Itäraja on Tavoite 1-alueella, joten se saa enemmän rahoitusta. Tosin sielläkin aluekehitysrahastojen tukirahoja leikataan koko ajan. Satakunta kuuluu Tavoite2-alueeseen, jossa korostuu kyläyhdistysten merkitys aluepolitiikassa maaseudun kehittämisen osalta. Maaseutupolitiikka on varsin uusi politiikan osa-alue.

        On totta, että ministeri Holmlund ei ole vielä kehittänyt Satakunnan turvallisuutta. Vaikka hälytyskeskus siirrettiin Poriin, muilla paikkakunnilla turvallisuus laski. Kaiken lisäksi poliisikiintiötä vähennettiin, eli työttömyys kasvoi turvallisuusalalla.

        Korkeaoja ei ole tällä hetkellä ministeri, mutta hänen pitäisi tietää agronomina EU:n maaseutupolitiikka. Toisin tuntuu olevan työn laadusta päätellen. Naton asevarustus kiinnostaa häntä enemmän tällä hetkellä Suomen investoinneista puhuttaessa.


      • Totta puhut
        Hyi helkkari! kirjoitti:

        Tienpätkän ja täytyy kyllä ihmetellä miksi tuolle kuoppaiselle savivellille tehdä mitään. Ollaanhan sentään eteläisessä suomessa, eikä missään takahikiällä jossa tuollaiset karjapolut ovat historiaa.
        Ymmärrykseni mukaan tuon tien varrella on asutusta melkoisesti, missä mättää ettei tietä kunnosteta vähääkään. Kenelle pitäisi valitukset tien kunnosta osoittaa.
        Sääliksi käy tuon tien varrella asuvia, kyllä autot ainakin saavat todellista röykytystä kun haluaa kylille!

        Vastaa merkile "Laatu maksaa", joka ei tajua, että tiheä maaseutuasutus vaatii tiestölle kunnollisen pohjan, ei savivelliä.

        Osoita valituksesi ensin Destialle (lue Dementialle) ja välittömästi sitten Liikenne- ja viestintäministeriölle. Kyseessä on Tavoite2-alueen maaseutu- ja aluepolitiikat.

        Aluepolitiikassa kehittämiset rajoittuvat "kultaisen kolmion" sisään,, eli kartallaa Turku-Tampere-Helsinki-kolmion sisään. Muun Suomen tiestö näivettyy.


      • Anonyymi
        Myös kumit puhki kirjoitti:

        Jota ajetaan muutamia kertoja vuodessa tuolle tielle!
        Tien kunnon huomioiden 80 nopeusrajoitus antaa vieraalle kuvan parempikuntoisesta tiestä.
        Kivituhka on kallista, se myönnetään, mutta se myös sitoo sepelin ja tulos on betonimainen tienpinta!
        Se kuitenkin kestää pidempään ja estää sepelin roiskumisen tien penkkaan!
        Ehkä tien tasaaminen karhulla ei ole niin kallista, mutta kun sitäkin tapahtuu peräti harvoin, kuitenkin kyseisen tien varrella on kymmenittäin omakotitaloja.
        Jostain syystä tuo tienpätkä kuitenkin halutaan säilyttää 50 luvun tasolla!

        On kumminkin ENIMMÄISRAJOITUS. Saa käyttää omaa harkintaa ja ajaa hiljempaakin.


    • aluepolitiikka

      Kun liityttiin EU:hun, maaseudun tiestö unohdettiin. ESR ei anna rahoitusta maaseudun tiestön ylläpitoon. Se on mainittu myös Lissabonin sopimuksessa. Nykyään teidenkunnostuksen rahoitus on kuntien vastuulla, Pitkäjärventiellä siis Harjavallan ja Ulvilan kaupunkien varassa. Pitkäjärventien varrella asuu kaupunginvaltuutettu Vaajala, joten hänen luulisi huomanneen tämän tien kunnon. Eurassa Turajärventie on yhtä surkeassa kunnossa. Rahoitusta on odotettu toistakymmentä vuotta.

      Pitkäjärventien kunnostus ja ylläpito kuuluu Destialle (lue Dementialle), joten työn laatu on sen mukaista.

      EU:n aluepolitiikkaan kuuluu maaseudun autioittaminen, siis tiestön, koulujen ja peruspalveluiden lopettaminen maaseudulta. Nyt tarvitaan EU-kriittinen ministeri Satakuntaan!

      • Laatu maksaa..

        En nyt ymmärrä tuota kritiikkiä tietä kohtaan. Olen nyt viikon aikana ajanut sen kolmesti enkä ymmärrä mistä puhutte! Ihan normaali maaseututie. Olisiko kenties nyt kuitenkin vika ajokalustossanne? Vanhoilla huonolaatuisilla halpisautoilla tie kuin tie tuntuu huonolta!


      • normaali tie.
        Laatu maksaa.. kirjoitti:

        En nyt ymmärrä tuota kritiikkiä tietä kohtaan. Olen nyt viikon aikana ajanut sen kolmesti enkä ymmärrä mistä puhutte! Ihan normaali maaseututie. Olisiko kenties nyt kuitenkin vika ajokalustossanne? Vanhoilla huonolaatuisilla halpisautoilla tie kuin tie tuntuu huonolta!

        Kelirikkotie ei ole normaali. Irtosorainen, savivellinen tie ei ole ajokelpoinen. Lue aloittajan havainnot, ja muidenkin tuolla ylempänä. Kuurolantie, Kullaantie, Selkämäentie, Kaasmarkuntie jne. ovat tukevalla pohjalla, öljysorapinnoitettuja maaseudun teitä, eivät kelirikkoteitä Pitkäjärventien ja Turajärventien tapaan.


      • Tien kokija!
        normaali tie. kirjoitti:

        Kelirikkotie ei ole normaali. Irtosorainen, savivellinen tie ei ole ajokelpoinen. Lue aloittajan havainnot, ja muidenkin tuolla ylempänä. Kuurolantie, Kullaantie, Selkämäentie, Kaasmarkuntie jne. ovat tukevalla pohjalla, öljysorapinnoitettuja maaseudun teitä, eivät kelirikkoteitä Pitkäjärventien ja Turajärventien tapaan.

        Ymmärrän kyllä kelirikon, se vaivaa keväisin eritoten myös Kettulantietä, mutta kun tämä Leineperintie on "kelirikossa" kaiken aikaa! Oma ajokalustoni on 2000 luvun paremmalta puolen, eli ei siinä pitäisi olla vikaa.
        Mutta jos sinusta on normaalia ajotiessä virivieressä olevat 10 senttiä syvät teräväreunaiset kuopat, niin nähtävästi ajoneuvosi edustaa armeijan Pasi-luokkaa!


      • tarkoitit ...
        Tien kokija! kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä kelirikon, se vaivaa keväisin eritoten myös Kettulantietä, mutta kun tämä Leineperintie on "kelirikossa" kaiken aikaa! Oma ajokalustoni on 2000 luvun paremmalta puolen, eli ei siinä pitäisi olla vikaa.
        Mutta jos sinusta on normaalia ajotiessä virivieressä olevat 10 senttiä syvät teräväreunaiset kuopat, niin nähtävästi ajoneuvosi edustaa armeijan Pasi-luokkaa!

        vastauksesi nimimerkille Laatu maksaa. Nimittäin minä, nimim. "normaali tie." edellä, olen kanssasi samaa mieltä. Otsikkoni kokonaisuudessaan oli Ei ole normaali tie.
        Muuten vain tiedoksi, että minulla ei ole Pasi-luokan ajoneuvoa. Minunkin mielestä "Leineperintie" ja Turajärventie ovat kelirikossa ympäri vuoden.


      • simeonitsi
        tarkoitit ... kirjoitti:

        vastauksesi nimimerkille Laatu maksaa. Nimittäin minä, nimim. "normaali tie." edellä, olen kanssasi samaa mieltä. Otsikkoni kokonaisuudessaan oli Ei ole normaali tie.
        Muuten vain tiedoksi, että minulla ei ole Pasi-luokan ajoneuvoa. Minunkin mielestä "Leineperintie" ja Turajärventie ovat kelirikossa ympäri vuoden.

        Paskat tienpohjat ne siellä vaivaa. Koko tiehän se uusiksi pitäisi tehdä, mutta maksaa jo Nokun murskeeltakin tilattuna sen verran paljon.... Tekninen lautakunta on hyvä ja tekee aloitteen tien kunnostamisesta, sitä vartenhan ne siellä istuvat.


    • Anonyymi

      joo,yhä on tien kunnossapito kuralla,aina saa soittaa jos haluaa aurausta,hiekoitusta tai kuoppien tasoitusta....sitten vasta....joskus tulevat....huono on tie juu,pohjia myöten,mutta onhan niitä muuallakin huonoja teitä kunnossa pystytty pitämään....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      178
      3442
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      374
      2186
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      55
      2137
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      2018
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      413
      1129
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      52
      936
    Aihe