Haluan oppia tekemään internetsivuja

schoolboy22

Hei,

Haluan oppia tekemään internet sivuja. Mistä minun kannattaa aloittaa ja miten opin tehokkaasti? Osaan html kielen perusteet ja pysty tekemään todella tavalliset sivut jossa tekstiä, otsikko isommalla tekstillä, vähän lihavointia ja muutama kuva mutta siihen se sitten jääkin. Riittääkö että opiskelen lisää pelkästää html kieltä vai mikä on seuraava askel mitä kannattaisi opiskella?

Mitä ohjelmia, koodikieliä yms täytyy osata jotta pääsen alkuun ja missä niitä voi opiskella?

4

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkp

Jos osaat jo html:N niin seuraavaksi kannattaa opetella css perusteet ainakin, css voit tehdä sivustolle yhtenäisen tyylin.
      Sen jälkeen php perusteet, php koodeja valtavasti saatavana netissä, alkuun riittää kun tiedät miten niitä voi käyttää
      Sitten voi jo alkaa opettelemaan esim. Mysql tietokantoja, siinäkin alkuun riittää tieto miten ja missä niitä voi käyttää

• fundamentalist
    • hiiala hiiala hoi

PHP:tä opetellessa aivan alkeista ei kannata nojautua täysin webin armoille, koska mukana voi tulla huonoja vaikutteita huonoista ohjelmointitavoista. Lainaa vaikkapa kirjastosta PHP-opuksia, jotka ovat ammattilaisten käsialaa ja useaan otteeseen tarkistettuja tai osta kirjakaupasta uuspainoksia. Harjoittele käyttämällä vaikkapa xampp-alustaa ja IDEä, parhaiten oppii vain kokeilemalla mitä mieleen tuleekaan.

Ja kannattaa opetella kommentoimaan omaa koodia, et välttämättä muista siitä mitään puolen vuoden päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2688
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2167
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1737
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1538
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1298
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1220
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1065
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      989
    10. 128
      931
    Aihe