Imetys ja kuukautisten alkaminen

pohdiskelen........

Hei!

Olen imettänyt lastani koko vauvaiän, nyt hän on 9kk, ja imetän vielä iltaisin ja joskus päivisin ennen päiväunia.

nyt toissapäivänä vatsaan tuli sietämätön kipu ja nyt tännä tuli punertavaa limaa / valkovuotoa.

Tarkoittaako se että mulla alkaa kuukautiset? Voiko menkat alkaa vaikka imettäisi?
Oon kuullu jostain että niin kauan ku imettää niin periaatteessa se keltarauhanen (vai mikä nyt olikaan) estää menkkojen alkamista.???

Milloin teillä on alkanu kuukautiset synnytyksen jälkeen? Ja imetitkö vielä silloin?
Ja viel kysymys: mikä on paras keino lopettaa imetys?

Lapseni on jo sen verran iso että uskon et purkkiruuilla selvitään ja tietysti lisäksi sit korviketta. Eikös se oo niin että 1 vuoteen asti lapsen täytyy saada paljon maitoa päivässä? Niin onko siitä haittaa lapselle jos vaihtaa maidon korvikemaidoksi, vai pitäisikö imettää 1 vuotiaaksi asti?

Kiitos vastauksista! :)

7

928

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

voivat alkaa vaikka imettäisi, itse täysimetin kaikkia kolmea lastani reilun vuoden ja kuukautiset alkoivat muutama kuukausi (2-4) syn. jälkeen, kaikkien kohdalla.
      On oma asiasi jatkatko imetystä vai siirrytkö korvikkeeseen.

• imetysmami

Minulla kuukautiset ovat aina alkaneet lapsen ollessa noin puolivuotias. Näin riippumatta siitä, olenko täysimettänyt puoli vuotta vai en. Raskaaksikin olen kerran tullut vaikka vielä imetin :)

• Ennen..

ehkäisykeinojen yleistymistä imetystä pidettiin ehkäisykeinona. Nykyään tiedetään, ettei imetys välttämättä vaikuta kuukautisiin tai raskautumiseen ollenkaan.

Imetin lasta 5kk täysimetyksellä ja 9kk osittaisimetyksellä, kuukautiset alkoi 3,5kk synnytyksen jälkeen.

1 vuoteen asti pitäisi antaa korviketta tai äidinmaitoa. Sen jälkeen käy tavallinen maito, jotkut tosin aloittavat jo aiemminkin. Ensin "harjoitellaan" hapanmaitotuotteilla ja myöhemmin siirrytään kokeilemaan tavallista maitoa.

• maumou

Pieni on jo 1v, eikä kuukautisia ola tullut.

• näin...

Puolitoista kuukautta synnytyksen jälkeen meni ennen kuin ensinmäiset kuukautiset tulivat ja nyt ei ole kuulunut pitkään aikaan.

• Mahdollista on

Jostakin muistan lukeneeni, että ainakin silloin jos imetys on vähäistä kuukautiset voi alkaa. Mutta voihan se olla yksilöllistäkin, miten menkat alkaa. Kuten vastauksistakin selviää.
      Ja raskaaksi tulon mahdollisuuskin on olemassa.

• -.-.-.-

Minulla alkoi kuukautiset 6vkoa synnytyksen jälkeen!!!Se oli kauheaa, enkä ollut varautunut moiseen! Terveydenhoitajan mukaan imettäjälle hyvin harvinaista, eikä oikein uskonut, mutta niin ne vain siitä asti ovat tulleet säännöllisesti tähän päivään saakka. Nyt synnytyksestä 9,5kk. Meillä jäi oikeastaan melkein heti yöimetykset pois, kun poika nukkui jo hyvin pienestä pitäen täydet yöt syömättä, mutta muuten imetys ei kyllä ollut alussa vähäistä. Luulen, että tuo yösyöttöjen vähyys kokoaikana panivat nuo monsuunit heti tulemaan!Tai sitten mä olen vaan joku superhedelmällinen tapaus!xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1580
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      104
      793
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      598
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe