läppärini kehottaa varmuuskopiointia,mutta mulla ei ole niin tärkeitä tiedostoja jne... Eli tekeekö se varmuuskopioinnin jättäminen pois koneelle mitään haittaa? kertokaa te viisaammat.
tietokoneen varmuuskopiointi
19
978
Vastaukset
Ei tee. Paitsi jos sinulla on tärkeitä tiedostoja koneella. Jos kovo menee rikki, niin kaikki tiedostot häviävät ikiajoiksi........ Kannattaa myös hankkia ulkoinen kovalevy....
- se...
varmuuskopioimaan käyttöjärjestelmän?
- kaikki pois.,
Mukava tavata hengenheimolainen, myöskään minun koneella ei ole mitään "varmuuskopioitavaa" ja ihmettelenkin että mitä valtionsalaisuuksia muiden koneilla on, ja onko lähes kaikki menestyviä kirjailijoita joilla tuo kopiointi on tarpeeseen. Valokuvista senverran että kun olen teettänyt paperikuvat, menen valokuvat kansion päälle ja painan "poista" nappia.
Aika monet tekee tietokoneella töitä. Kirjailijoita, toimittajia, graafikoita, eri alojen suunnittelijoita, ohjelmoijia, tutkijoita, yrittäjiä, arkkitehtejä, koneinsinöörejä, muusikoita, valokuvaajia, erilaisten projektien johtamisia..
Tietysti sitten voi olla ostettuna musiikkia, elokuvia, ohjelmia yms. joita varmuuskopioidaan. Harvemmin on tilanteita, että mitään ei tarvisi varmuuskopioida.
"Valokuvista senverran että kun olen teettänyt paperikuvat, menen valokuvat kansion päälle ja painan "poista" nappia."
Eli et saa enää alkuperäisiä mistään.- Mikrotuhohenkilö
M-Kar kirjoitti:
Aika monet tekee tietokoneella töitä. Kirjailijoita, toimittajia, graafikoita, eri alojen suunnittelijoita, ohjelmoijia, tutkijoita, yrittäjiä, arkkitehtejä, koneinsinöörejä, muusikoita, valokuvaajia, erilaisten projektien johtamisia..
Tietysti sitten voi olla ostettuna musiikkia, elokuvia, ohjelmia yms. joita varmuuskopioidaan. Harvemmin on tilanteita, että mitään ei tarvisi varmuuskopioida.
"Valokuvista senverran että kun olen teettänyt paperikuvat, menen valokuvat kansion päälle ja painan "poista" nappia."
Eli et saa enää alkuperäisiä mistään.olen tämän sällin kanssa samaa mieltä:
Tälläinen alkuperäisten kuvatiedostojen poistaminen on täysin järjetöntä! - KOPIOINNISTA::.!!1%#
Mikrotuhohenkilö kirjoitti:
olen tämän sällin kanssa samaa mieltä:
Tälläinen alkuperäisten kuvatiedostojen poistaminen on täysin järjetöntä!.
kannattaa tsekata ilmainen Easeus ToDo
http://www.youtube.com/watch?v=AEyAtFJR8fI
http://www.todo-backup.com/
. - kellikällikuli
Mikrotuhohenkilö kirjoitti:
olen tämän sällin kanssa samaa mieltä:
Tälläinen alkuperäisten kuvatiedostojen poistaminen on täysin järjetöntä!Valokuvat on yliarvostettu digiroska tietokoneella. Mulla on tuhansia otettuja digikuvia, niistä ehkä 100 kelpaa sellaisenaan näytettäväksi, loput on kuvankäsittelyn raaka-ainetta joista otetaan ehkä naama tai pala taustaa ja tuunataan esityskelpoiseksi gimpillä. Ne hyvät ja esityskelpoiset on jaettu sähköpostitse asianosaisille joten kopsu löytyy gmailista jos joskus tarttee, loput saa painua bittitaivaaseen jos käy kalpa. Musa ja leffat on eri asia. Niitten rippaus uudestaan koneelle vie jo niin kauan aikaa, että niistä on syytä pitää varmuuskopiot. Ja kun teran kiintolevykään ei maksa enää juuri mitään.
kellikällikuli kirjoitti:
Valokuvat on yliarvostettu digiroska tietokoneella. Mulla on tuhansia otettuja digikuvia, niistä ehkä 100 kelpaa sellaisenaan näytettäväksi, loput on kuvankäsittelyn raaka-ainetta joista otetaan ehkä naama tai pala taustaa ja tuunataan esityskelpoiseksi gimpillä. Ne hyvät ja esityskelpoiset on jaettu sähköpostitse asianosaisille joten kopsu löytyy gmailista jos joskus tarttee, loput saa painua bittitaivaaseen jos käy kalpa. Musa ja leffat on eri asia. Niitten rippaus uudestaan koneelle vie jo niin kauan aikaa, että niistä on syytä pitää varmuuskopiot. Ja kun teran kiintolevykään ei maksa enää juuri mitään.
-Ja kun teran kiintolevykään ei maksa enää juuri mitään. -
halvimmillaan kait ulkosen terasen saa n 70 eurolla. työtön saa 410/kk käteensä joten tuo hinta 17% kuukauden tuloista. kyllähän se silloin maksaa.
mä taas voisin sanoa että ei maksa juuri mitään koska se on vaivaiset 1,7% kuukausitulostani :d :d.- työllistä itsesi
harrastelijakirurgi kirjoitti:
-Ja kun teran kiintolevykään ei maksa enää juuri mitään. -
halvimmillaan kait ulkosen terasen saa n 70 eurolla. työtön saa 410/kk käteensä joten tuo hinta 17% kuukauden tuloista. kyllähän se silloin maksaa.
mä taas voisin sanoa että ei maksa juuri mitään koska se on vaivaiset 1,7% kuukausitulostani :d :d.No eipä sunkaan palkkas päätä huimaa :D. Perustin toiminimen ja teen samaa duunia nyt itselle ja tulot nousi yli 10K euroon kuussa, ennen sai vain tuon rupusen 4 tonnia.
työllistä itsesi kirjoitti:
No eipä sunkaan palkkas päätä huimaa :D. Perustin toiminimen ja teen samaa duunia nyt itselle ja tulot nousi yli 10K euroon kuussa, ennen sai vain tuon rupusen 4 tonnia.
itseni olenkin työllistänyt :D
kysymys onkin siitä että olen senverran iäkäs jo että tuo summa riittää minulle kohtuulliseen elämiseen eikä tarvi rehkiä niin helvetisti :D
- fundamentalist
oikein kehottaa, niin kyseessä lienee että se haluaa tehtäväksi
käyttöjärjestelmän asennusdvd:t joilta voit tarpeen vaatiessa
sitten asentaa Windowsin uudelleen.
Eihän niiden tekemättä jättämisestä koneelle mitään haittaa
liene, sinulle ehkä sitten kun kone hajoaa joskus voi olla.- dfgbv
Minäkin tein varmuuskopioita aloittaessani tietokoneen käytön, ja tallennin kaiken mitä koneelle oli tullut, ja aina kun ostin uuden koneen siirsin tavarat sinne, ja samalla kopioin niitä usb-kiintolevyille, ja tavaraa kerty jatkuvasti lisää ja kopioitavaa riitti. Sitten vaan yhtenä päivänä huomasin etten tee tuolla roinalla yhtään mitään, osa ohjelmistakin oli jo vanhanaikaisia. Laitoin tärkeät valokuvat dvd levylle n.1000kpl ja loput 2000 deletoin bittitaivaaseen. Uuteen koneeseen en siirtänyt mitään tiedostoja vanhasta, ja näin aloitin bittielämäni alusta, nollapisteestä.
- fundamentalist
dfgbv kirjoitti:
Minäkin tein varmuuskopioita aloittaessani tietokoneen käytön, ja tallennin kaiken mitä koneelle oli tullut, ja aina kun ostin uuden koneen siirsin tavarat sinne, ja samalla kopioin niitä usb-kiintolevyille, ja tavaraa kerty jatkuvasti lisää ja kopioitavaa riitti. Sitten vaan yhtenä päivänä huomasin etten tee tuolla roinalla yhtään mitään, osa ohjelmistakin oli jo vanhanaikaisia. Laitoin tärkeät valokuvat dvd levylle n.1000kpl ja loput 2000 deletoin bittitaivaaseen. Uuteen koneeseen en siirtänyt mitään tiedostoja vanhasta, ja näin aloitin bittielämäni alusta, nollapisteestä.
"Sitten vaan yhtenä päivänä huomasin etten tee tuolla roinalla yhtään mitään, osa ohjelmistakin oli jo vanhanaikaisia."
Ei ohjelmia ja firmwarea ole mitään järkeä kopioida, ainostaan oma data ja sekin aina siten että
uusi menee vanhan "päälle" päivityksenä , tietty joitain tärkeimmpiä sukupolvia/kestojuttuja
täytyy säilyttää uniikkeinakin.
Itse ostin vuonna 1979 ensimmäisen kotikoneeni Tandyn. Siitä asti on kaikki tallessa,
nyt on useita koneita aktiivikäytössä mm. kahden pikkufirman pyörityksessä ja
KAIKKI 30 vuoden datat mahtuu kepeästi 16 Gigan tikulle ja siellä on jo valokuvatkin.
Usean koneen systeemissä on se hyöty, että kun ne kloonaavat dataa toisiinsa niin
varsinainen erillisvarmistus ei ole niin kriittistä, aina löytyy jostain muualta jos
sattuu tiedosto katoamaan/korruptoitumaan. - dfgbv
fundamentalist kirjoitti:
"Sitten vaan yhtenä päivänä huomasin etten tee tuolla roinalla yhtään mitään, osa ohjelmistakin oli jo vanhanaikaisia."
Ei ohjelmia ja firmwarea ole mitään järkeä kopioida, ainostaan oma data ja sekin aina siten että
uusi menee vanhan "päälle" päivityksenä , tietty joitain tärkeimmpiä sukupolvia/kestojuttuja
Itse ostin vuonna 1979 ensimmäisen kotikoneeni Tandyn. Siitä asti on kaikki tallessa,
KAIKKI 30 vuoden datat mahtuu kepeästi 16 Gigan tikulle ja siellä on jo valokuvatkin.
Usean koneen systeemissä on se hyöty, että kun ne kloonaavat dataa toisiinsa niin
varsinainen erillisvarmistus ei ole niin kriittistä, aina löytyy jostain muualta jos
sattuu tiedosto katoamaan/korruptoitumaan.Ohjelmilla tarkoitin niitä kymmeniä ja satoja erilaisia verkosta löytyneitä ohjelmia joita tarvitsee erilaisiin tarkoituksiin ja jonka latauspaikkaa ei ehkä koskaan löydä, ei edes muista ohjelman nimeäkään. Yksi tärkeimmistä kansioista on tuo " Netistä ladatut", esim läppärin karttaohjelmaan käyvän GPS mokkulan ajuri, joka toimii myös W98SE systeemissä, koska karttaohjelma käy parhaiten siinä. No, ei näitä kaikkia ole roskiin heitetty
- LEVYLLÄ:..!%##?+
fundamentalist kirjoitti:
sattuu tiedosto katoamaan/korruptoitumaan..
jos oikein tehokkaasti suunnittelee niin omalla koneella ei ole juuri mitään, se on vain rauta johon imaget ja muut zydeemit kaadetaan
.
minkään kopioinnin pois jättämisestä ei voi olla koneelle haittaa eikä hyötyä. Kone ei ota kantaa tekoihisi tai muuhunkaan, se on vain rautaa johon on asennettu käyttöjärjestelm(i)ä ja ohjelmia. Sinulle itsellesi voi kyllä koitua jonkin suuruista haittaa siitä mitä koneellasi teet tai et tee.
- nimierkki,
"Sinulle itsellesi voi kyllä koitua jonkin suuruista haittaa siitä mitä koneellasi teet tai et tee. "
Ja siitä mitä teet koneellasi tai et tee, voi myös koitua hyötyä ;-) nimierkki, kirjoitti:
"Sinulle itsellesi voi kyllä koitua jonkin suuruista haittaa siitä mitä koneellasi teet tai et tee. "
Ja siitä mitä teet koneellasi tai et tee, voi myös koitua hyötyä ;-)suuresti, mutta kysymys koski haittoja.;)
- nimierkki,
RepeRuutikallo kirjoitti:
suuresti, mutta kysymys koski haittoja.;)
...Ajattelin vain tuoda myös positiivisen näkökannan asiaan kaiken varalta ;-)
Ja tosiaan AP:lle, varmuuskopioiden tekeminen tosiaan on tärkeätä,
sikäli kun pitää omia tiedostoja tärkeinä?
Mutta tietokoneelle Backuppien tekemättä jättäminen ei merkitse mitään,
vain käyttäjälle.
Jos kyse uudesta koneesta jossa ei tullut mukaan asennusmediaa, niin
asennuslevykkeet kannattaa ilman muuta tehdä koneen kehoituksesta, käyttöjärjestelmän
vikaantumisen varalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584