mitäs jos alotettais tähän nyt greippimehuilijoiden keskustelu lista :)
ja jo tärpänneet mehuilijatkin saa toki ilmoittaa plussauksestaan :D
tuolla helistimen puolella oli ainakin tosi hyvät keskustelut näistä :)
eli:
3 villiviikarinäippä, yk 2, mehukierto1, täll hetkel kp6/29, meillä 4 lapsi haaveissa, ja 3 poikaa siis on jo.
ite ajattelin positiivisten kokemusten takia kokeilla ja jo niille jotka ei tiedä vielä että mikä ihmeen greippi kierto :D niin on puhuttu (ja kokemustakin aika monelta keskustelijalta) että greippimehu (aito tuore mehu, taikka ihan greippihedelmät) lisäävät ovis limoja, ja tekevät sen jotenkin otollisemmaksi raskautumiselle. olis iitä joku viisaampi järkeillyt paremmankin selostuksen, mutta minä en osaa sitä selittää
ja ihan rentoa keskustelua :)
ite ostin lidlistä (kun oma lähikauppa on niin pieni et ei ole greippimehuja) ja siihen jotenki tarttunu niin että oon alkanu jo tykkäämään siitä :) vuoto oli hieman pitempi, kun aloitin jo edellisen kierron oviksen aikoihin, mutta ihan suht normi muuten.
kokemuksia saa kertoa muitakin jos on.
ja se vielä mainittakoon että lääkkeiden kanssahan greippimehua ei suositella. (tai oliko jopa kielletty)
Greippimehuilijat hox!
61
5916
Vastaukset
- pikkukakkosta toivon
Mihin kierron ajankohtaan noita mehuja pitäis juoda? vaiko ihan kaikkina kierron päivinä? kuinka paljon?
- tytsyn äippänä
Elikkäs minun tietojeni (ja kokemukseni) mukaan greippimehun juominen aloitetaan kierron ensimmäisenä päivänä ja itse olen sitä juonut menkkojen ajan tai n. 8pv:n ajan, aamuisin ottanut n.3-4dl.. En tiedä onko liian paljon vai vähän.. :)
Ja sen verran kokemusta, että meillä oli yritystä jo n. 1v3kk ajan, kun aloin testaamaan greippimehua, niin sitten vihdoin 1v6kk yrittämisen jälkeen tärppäsi! Greippimehulla osuutta asiaan, sitä voi vain arvailla ;)
Itse ainakin huomasin oviksen paljon paremmin, on sen verran limaisempi kuin ilman greippiä..
Samoihin aikoihin kun aloitin greippimehun juomisen, söin myös kurpitsansiemeniä.. Pahanmakuisia ovat mielestäni, mutta sekin meni jo epätoivon iskiessä :D Kurpitsansiemenissä on runsaasti rautaa, sinkkiä, magnesiumia ja E-vitamiinia sekä kohtuullisesti kaliumia, fosforia, kuparia ja seleeniä sekä kuitua. Lisäksi siemenissä on A- sekä B 1- ja B 2- vitamiineja..
Greippimehu ja siemenet käyttöön! ;) - ap
tuolta muista viestiketjuista olen lueskellut että sitä pitäisi juoda noin 2 dl päivässä, tai noin pari lasia päivässä (itse juon 2 isoa lasillista, verigreippiä syön, kun satun tykkäämään greipistä :D)
ja menkkojen alkamispäivästä ovikseen asti. jotku juo koko kierron, mutta ton happamuuden takia (hampaita säästelen) ajattelin et juon ite menkkojen alusta kierron puoliväliin saakka (mulla kierto se 29 päivää ni juon sitä noin 15 päivää) :))
- äiskäksi77
Itse lopetin pillerit heinäkuussa ja nyt on sitten odoteltu josko tärppää. Aloin tästä kierrosta juoda (nyt kp 11) greippimehua ja voin kyllä kokemuksesta kertoa, että nyt on ovislimat aivan selkeesti havaittavissa ja muutenkin ovis tuntemukset mahassa. Aikaisemmilla kierroilla en mitään havainnut ja silloin en mehua juonut, että liene tuolla jotain merkitystä. Ei kai noita oireita voi kuvitellakaan....
- ap
samoja oireita on niin moni kuvaillu just mehukierron aikaan. itellä on nyt mehukierto kokelu menossa ekaa kerta, kyllä tuo väliin tuntuu ett hyi yöööök. kyllästyypi, mutta löysin halpahallista verigreippi-appelsiini vip tuoremehua ja sitä tässä sit juopaskellu..
hyvää on ja vaihtelu virkistää... lidlistä tosiaan ainoastaan oon löytäny tuota greippimehua ennen, joskus 5 vuotta sitten ovat juoneet valion greippimehua, mutta missä lienee purkit nykyään???? eioo kaupassa tullu vastaan ainakaan täällä pienissä kylissä - pikkukakkosta toivon
ap kirjoitti:
samoja oireita on niin moni kuvaillu just mehukierron aikaan. itellä on nyt mehukierto kokelu menossa ekaa kerta, kyllä tuo väliin tuntuu ett hyi yöööök. kyllästyypi, mutta löysin halpahallista verigreippi-appelsiini vip tuoremehua ja sitä tässä sit juopaskellu..
hyvää on ja vaihtelu virkistää... lidlistä tosiaan ainoastaan oon löytäny tuota greippimehua ennen, joskus 5 vuotta sitten ovat juoneet valion greippimehua, mutta missä lienee purkit nykyään???? eioo kaupassa tullu vastaan ainakaan täällä pienissä kylissäAinakin Turussa on marketeissa kylmä-mehu hyllyssä. Eilen ostin lähäristä yhden purkin ja tänään toisesta kaupasta kaksi lisää
- Tintupieni
ap kirjoitti:
hyvää on ja vaihtelu virkistää... lidlistä tosiaan ainoastaan oon löytäny tuota greippimehua ennen, joskus 5 vuotta sitten ovat juoneet valion greippimehua, mutta missä lienee purkit nykyään???? eioo kaupassa tullu vastaan ainakaan täällä pienissä kylissäAinakin meidän Citymarketissa löytyy kylmähyllystä Tropicanan mehujen ja Valion appelsiinimehun vierestä tuota Valion greippimehua (joka siis on aivan järkyttävän pahaa - itse sekoitan sen appelsiinimehuun). Tropicanan mehuista ainakin yksi sisältää verigreippiä, mutta sitä on mehussa häviävän pieni osa. Eihän tuota korvavaikkua mielellään juo, mutta päätin kokeilla, josko siitä jotakin hyötyä olisi...
- äityli11?(ent10?)
Tintupieni kirjoitti:
Ainakin meidän Citymarketissa löytyy kylmähyllystä Tropicanan mehujen ja Valion appelsiinimehun vierestä tuota Valion greippimehua (joka siis on aivan järkyttävän pahaa - itse sekoitan sen appelsiinimehuun). Tropicanan mehuista ainakin yksi sisältää verigreippiä, mutta sitä on mehussa häviävän pieni osa. Eihän tuota korvavaikkua mielellään juo, mutta päätin kokeilla, josko siitä jotakin hyötyä olisi...
MInäkin nyt intouduin tässä kierrossa testaamaan greippimehua. Mulla on rybb&deckersiä lähi-siwasta ja se on ihan hyvää ja siinä on hedelmälihaa reilusti. Lisäksi oon jo muutaman kierron syönyt multivitaa (odottaville ja lasta toivoville), kun apteekin täti suositteli. Kahtellaan jos nyt onnistaisi. Ja mielenkiinnolla odotan menkkoja ja ovislimoja jne. että muuttuuko ne.
- maria321
äityli11?(ent10?) kirjoitti:
MInäkin nyt intouduin tässä kierrossa testaamaan greippimehua. Mulla on rybb&deckersiä lähi-siwasta ja se on ihan hyvää ja siinä on hedelmälihaa reilusti. Lisäksi oon jo muutaman kierron syönyt multivitaa (odottaville ja lasta toivoville), kun apteekin täti suositteli. Kahtellaan jos nyt onnistaisi. Ja mielenkiinnolla odotan menkkoja ja ovislimoja jne. että muuttuuko ne.
Minäkin litkin tuota rybb&deckersiä! Minusta todella hyvää, mutta tätä onkin makeutettu vaikka millä verrattuna esim tuohon valion greippimehuun (jota en saa juotua sitten millään).
Luin myös jostain että raskautumista saattaa estää se että juo liian vähän vettä tai liikaa kofeiinipitoisia juomia (nehän kuivattavat vartaloa, sama pätee myös kaikkii limsoihin ja alkoholijuomiin sun muihin). Eli mä vedän nyt tällaista greippimehu-vesi painotteista juomapuolta ;) itse ainakin tiedän etten oikeastaan koskaan juo nimenomaan vettä. Onhan se aina tiedetty että vettä pitäisi juoda sen pari litraa päivässä ! - Tintupieni
maria321 kirjoitti:
Minäkin litkin tuota rybb&deckersiä! Minusta todella hyvää, mutta tätä onkin makeutettu vaikka millä verrattuna esim tuohon valion greippimehuun (jota en saa juotua sitten millään).
Luin myös jostain että raskautumista saattaa estää se että juo liian vähän vettä tai liikaa kofeiinipitoisia juomia (nehän kuivattavat vartaloa, sama pätee myös kaikkii limsoihin ja alkoholijuomiin sun muihin). Eli mä vedän nyt tällaista greippimehu-vesi painotteista juomapuolta ;) itse ainakin tiedän etten oikeastaan koskaan juo nimenomaan vettä. Onhan se aina tiedetty että vettä pitäisi juoda sen pari litraa päivässä !Valion greippimehu menee samaisen firman appelsiinimehuun sekoitettuna, tosin a-mehua 2/3 g-mehua 1/3, joten aika kalliiksi tulee, jos meinaa sen 2,5 dl juoda päivässä (= yht 7,5 dl mehua päivässä) meillä greippimehu kaupassa 1l purkki ~1,50€, appelsiinimehu 1,5l purkki ~1,60€. Appelsiinimehu Valion, koska makeampaa kuin halvemmat versiot, jokainen toki juokoon sitä mikä itselle sopivin. Tekee karkeasti laskettuna 90,5 senttiä/päivä. Toisin sanoen n. euron per päivä. 7 euroa per viikko, 28-31€ kuussa. Toisaalta pikkusumma, mutta jos ei tehoa niin onhan se kiva juoda se kolme lasillista kallista korvavaikkua joka päivä monen kuukauden ajan. Itse ajattelin kokeilla tätä nyt muutaman kierron ajan, mutta mitään suurta tehoa en odota. Ainahan on kiva yllättyä positiivisesti :)
Toinen vaihtoehto on sekoittaa greippimehu isoon tuoppiin vettä (sekoitussuhde oman maun mukaan). Edelleen pahaa, mutta laimeampaa, ja tuleepahan juotua samalla paljon vettä.
Jos kellään muita ideoita maun peittoon, niin ottaisin innolla ne vastaan! - familia
Tintupieni kirjoitti:
Valion greippimehu menee samaisen firman appelsiinimehuun sekoitettuna, tosin a-mehua 2/3 g-mehua 1/3, joten aika kalliiksi tulee, jos meinaa sen 2,5 dl juoda päivässä (= yht 7,5 dl mehua päivässä) meillä greippimehu kaupassa 1l purkki ~1,50€, appelsiinimehu 1,5l purkki ~1,60€. Appelsiinimehu Valion, koska makeampaa kuin halvemmat versiot, jokainen toki juokoon sitä mikä itselle sopivin. Tekee karkeasti laskettuna 90,5 senttiä/päivä. Toisin sanoen n. euron per päivä. 7 euroa per viikko, 28-31€ kuussa. Toisaalta pikkusumma, mutta jos ei tehoa niin onhan se kiva juoda se kolme lasillista kallista korvavaikkua joka päivä monen kuukauden ajan. Itse ajattelin kokeilla tätä nyt muutaman kierron ajan, mutta mitään suurta tehoa en odota. Ainahan on kiva yllättyä positiivisesti :)
Toinen vaihtoehto on sekoittaa greippimehu isoon tuoppiin vettä (sekoitussuhde oman maun mukaan). Edelleen pahaa, mutta laimeampaa, ja tuleepahan juotua samalla paljon vettä.
Jos kellään muita ideoita maun peittoon, niin ottaisin innolla ne vastaan!Itselläni ei ole kokemusta greippimehusta, koska en sitä uskaltanut yrittäessäni juoda (nyt siis jo raskaana, rv 27 ). Syynä se, että se vaikuttaa tyroksiinin imeytymiseen. Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville siis tiedoksi tämä, että huomioitte asian ettekä ainakaan samaan aikaan ota mehua ja lääkettä. Jos kilppariarvot menee päin prinkkalaa niin sekin haittaa raskaaksi tulemista... Plussaonnea kaikille, greippimehun voimin tai ilman! :)
- 3 villiviikarinäippä
familia kirjoitti:
Itselläni ei ole kokemusta greippimehusta, koska en sitä uskaltanut yrittäessäni juoda (nyt siis jo raskaana, rv 27 ). Syynä se, että se vaikuttaa tyroksiinin imeytymiseen. Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville siis tiedoksi tämä, että huomioitte asian ettekä ainakaan samaan aikaan ota mehua ja lääkettä. Jos kilppariarvot menee päin prinkkalaa niin sekin haittaa raskaaksi tulemista... Plussaonnea kaikille, greippimehun voimin tai ilman! :)
tosiaan lääkkeiden kanssa tämä kuulemma vaikuttaa, että saattaa suuntaan tai toiseen vaikuttaa, jotta kannattaa kysellä lääkäriltä/apteekkarilta jos haluaa tätä yrittää.
täällä on nyt itse H-hetket meneillään :)))) (ovis), että parin/kolmen viikonpäästä on meiltä sitten uutisia, hyviä tai huonoja :)
vielä ajattelin pari päivää tuota juoda, lisäksi olen tässä pikkuhiljaa aloittanut lisäämään liikuntaa (itsellä tulee liikuttua aivan liian vähän), josko sekin auttaisi verenkierron parantamisessa, niin kohdun kuin muunkin, ja se ajaisi saman asian kuin tämä ns. punaviinikuuri. mielummin olisin juomatta ollenkaan alkoholia aina siihen asti kunnes varmistuu että joko olen tai en ole raskaana :)
mites te muut?
elättekö periaatteella "en ole raskaana kunnes toisin todistetaan", vai oletteko juomatta, polttamatta. onko teillä joku tietty mitä kartatte?
minä en oo uskaltanut syödä papaijaa enkä mitään tuotteita missä sitä on, koska luin että sitä jossain afrikassa (tai vastaavassa) käytetään jopa ehkäisykeinona, joten sitä ei tulisi syödä raskausaikaan.
- 3 villiviikarinäippä
ja täältä sen verran että nyt on sit ovis ohi, ja piinaviikot alkaa :)
sen verran huomasin et ovis lima oli vähän jotenki vetelämpää... :D
ei niin sitkeetä ku normisti.
mites muilla?- mehuilija
Joo, saman huomasin ja oviskivut oli ekaa kertaa ikinä.
- ovistaeikuulu
mehuilija kirjoitti:
Joo, saman huomasin ja oviskivut oli ekaa kertaa ikinä.
...olen melkein kierron alusta asti tikutellut, mutta ei vieläkään ole ovulaatiota tikkujen mukaan. Mutta mulla on myös donna-ovulaatiotesteri, joka on jo jonkun aikaa näyttänyt mahdollista ovulaatiota, joten en nyt tiedä mihin uskoo...Greippimehua on mennyt koko kierron ajan ja itse en ole huomannut vielä muutosta suuntaan tai toiseen. Mutta jospa se oviskin nyt ilmoittelis itsestään. Pelkään vaan sitä etten ovuloi lainkaan, kun muutenkin ollut ihmeelliset menkat ehkäisyn loputtua (puolitoista vuotta sitten). Tosin vauvayritystä meillä on ollut nyt kolmas kierto menossa. Mutta meinasin kääntyä gynen puoleen, mikäli en tikuta ovulaatiota lainkaan tällä kierrolla (ettei ole pco:ta tai jotain muuta)....=/
Mutta tsemppiä kaikille!!! - 3 villiviikarinäippä
ovistaeikuulu kirjoitti:
...olen melkein kierron alusta asti tikutellut, mutta ei vieläkään ole ovulaatiota tikkujen mukaan. Mutta mulla on myös donna-ovulaatiotesteri, joka on jo jonkun aikaa näyttänyt mahdollista ovulaatiota, joten en nyt tiedä mihin uskoo...Greippimehua on mennyt koko kierron ajan ja itse en ole huomannut vielä muutosta suuntaan tai toiseen. Mutta jospa se oviskin nyt ilmoittelis itsestään. Pelkään vaan sitä etten ovuloi lainkaan, kun muutenkin ollut ihmeelliset menkat ehkäisyn loputtua (puolitoista vuotta sitten). Tosin vauvayritystä meillä on ollut nyt kolmas kierto menossa. Mutta meinasin kääntyä gynen puoleen, mikäli en tikuta ovulaatiota lainkaan tällä kierrolla (ettei ole pco:ta tai jotain muuta)....=/
Mutta tsemppiä kaikille!!!toivotaan parasta, että se oviskin siellä näkys sitte loppujen lopuks.
zemppiä kaikille...
ja paljon plussia
ite ajattelin ostaa herkkiä testejä joku kolomisen kappaletta vaikka
ja testata nyt isänpäivänä ekan kerran, (sunnuntaina siis, mulla menis sit lyhimmän kierron mukaan ja ois kp25 (mulla joskus ollu kp24, ja niin oli nyt eka kierto ku jätin pois ehkäsyn, mut sit ku alotin greippailun , niin kp oli 29), joten testailen ekka sunnuntaina ja sit seuraavankerran , jos negaa, niin seuraavana torstaina, eli tuossa 18 päivä, sillon kp 29. - 3 villiviikarinäippä
3 villiviikarinäippä kirjoitti:
toivotaan parasta, että se oviskin siellä näkys sitte loppujen lopuks.
zemppiä kaikille...
ja paljon plussia
ite ajattelin ostaa herkkiä testejä joku kolomisen kappaletta vaikka
ja testata nyt isänpäivänä ekan kerran, (sunnuntaina siis, mulla menis sit lyhimmän kierron mukaan ja ois kp25 (mulla joskus ollu kp24, ja niin oli nyt eka kierto ku jätin pois ehkäsyn, mut sit ku alotin greippailun , niin kp oli 29), joten testailen ekka sunnuntaina ja sit seuraavankerran , jos negaa, niin seuraavana torstaina, eli tuossa 18 päivä, sillon kp 29.ja luultavastihan se ei vielä näy, sen tiedän kyllä, mutta oishan se ihanaa jos sattuiski niin "köpelösti" että se näkyisi joku hentoinen, näyttää isänpäivänä tolle vauvakuumeiselle miehelle että kattoppas mikä pärähti :))))
- ovistaeikuulu
ja luultavastihan se ei vielä näy, sen tiedän kyllä, mutta oishan se ihanaa jos sattuiski niin "köpelösti" että se näkyisi joku hentoinen, näyttää isänpäivänä tolle vauvakuumeiselle miehelle että kattoppas mikä pärähti :))))
eilen ovistestiini tuli kaksi viivaa. Tosin testiviiva oli vielä tummempi, mitä toinen viiva (eli ei vielä ovulaatiota), mutta aikaisemmissa testeissä ei ole lainkaan tullut toista viivaa, joten olisiko mahdollista että se enteilee ovulaatiota? Täytyy nyt vaan jatkaa testaamista...ja toivoa ovulaation tapahtuvan =)
- äityli11?
ovistaeikuulu kirjoitti:
eilen ovistestiini tuli kaksi viivaa. Tosin testiviiva oli vielä tummempi, mitä toinen viiva (eli ei vielä ovulaatiota), mutta aikaisemmissa testeissä ei ole lainkaan tullut toista viivaa, joten olisiko mahdollista että se enteilee ovulaatiota? Täytyy nyt vaan jatkaa testaamista...ja toivoa ovulaation tapahtuvan =)
Moi! Mullakin oli tosi runsaat limat tossa oviksen aikoihin ja äsken gyne sanoi, että on hyvännäköinen limakalvo kohdussa..kenties se on greipin ansiota.
Mä oon kerran testaillut ovistikuilla, mutta en saanut ikinä sitä toista viivaa yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva. Epäilen silti, että oli ovis, koska viiva tummui tasaseen tahtiin ja yhtenä päivänä yllättäen katosi kokonaan ja samoihin aikoihin katos limatkin. Lueskelin joltain palstalta, ettei kaikki ole saaneet sitä viivaa tarpeeksi tummaksi, mutta olivat silti tulleet raskaaksi sellaisesta kierrosta. Tiedä sitten...
Mä ajattelin kans testailla isänpäivänä, vaikka silloin olis vasta 24/26-27, mutta olis vaan niin ihanaa, jos sattuis plussa pilkottamaan niin vois miehelle sanoa isänpäivänä, että siitä tulee isä. Vitsi, toivotaan, että nyt tärppäis meillä kaikilla!! - Mehuilija
äityli11? kirjoitti:
Moi! Mullakin oli tosi runsaat limat tossa oviksen aikoihin ja äsken gyne sanoi, että on hyvännäköinen limakalvo kohdussa..kenties se on greipin ansiota.
Mä oon kerran testaillut ovistikuilla, mutta en saanut ikinä sitä toista viivaa yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva. Epäilen silti, että oli ovis, koska viiva tummui tasaseen tahtiin ja yhtenä päivänä yllättäen katosi kokonaan ja samoihin aikoihin katos limatkin. Lueskelin joltain palstalta, ettei kaikki ole saaneet sitä viivaa tarpeeksi tummaksi, mutta olivat silti tulleet raskaaksi sellaisesta kierrosta. Tiedä sitten...
Mä ajattelin kans testailla isänpäivänä, vaikka silloin olis vasta 24/26-27, mutta olis vaan niin ihanaa, jos sattuis plussa pilkottamaan niin vois miehelle sanoa isänpäivänä, että siitä tulee isä. Vitsi, toivotaan, että nyt tärppäis meillä kaikilla!!Te joilla ongelmia bongata ovis tavallisilla liuskoilla, kokeilkaa ihmeessä yhden paketin verran clear blue digi testillä. Eivät edes oo kovinkaan paljoa kalliimpia. Ja paketista riittää todennäköisesti useampaankin kiertoon. Itsellä riitti kolmeen.
Itsekin pähkäilin pitkään viitsinkö ostaa, mutta kyllä kannatti, olin tosi tyytyväinen niihin. Ei enää epätoivoista viivojen vertailua.
On tosi selkee eikä tarvii ainakaan arvailla. Siinäkin kun sen "liuskan" poistaa siitä koneesta, niin näkyy myös viivat samalla lailla kuin tavallisissakin testissä (kontrolli viiva ja sit se, joka tummuu sitten oviksen lähestyessä)
Itse jätin yhden päivän välistä testaamatta, kun näyttöön tuli pelkkä ympyrä ja "liuskassa" ei näkynyt lähes ollenkan sitä toista viivaa. (silloin ei tod. näk. ovis ole vielä ihan lähellä) Tätä ei tietty suositella tekemään mutta itsellä ainakin onnistui niin. Ja sitten kun taas testasin se viiva oli jo tummempi (mut näytössä pelkkä ympyrä) ja siitä seuraavana päivänä testi sitten näytti ovista. (Nassun kuva laitteessa ja liuskassa kaksi tummaa viivaa.) - Äiskäksi77
Mehuilija kirjoitti:
Te joilla ongelmia bongata ovis tavallisilla liuskoilla, kokeilkaa ihmeessä yhden paketin verran clear blue digi testillä. Eivät edes oo kovinkaan paljoa kalliimpia. Ja paketista riittää todennäköisesti useampaankin kiertoon. Itsellä riitti kolmeen.
Itsekin pähkäilin pitkään viitsinkö ostaa, mutta kyllä kannatti, olin tosi tyytyväinen niihin. Ei enää epätoivoista viivojen vertailua.
On tosi selkee eikä tarvii ainakaan arvailla. Siinäkin kun sen "liuskan" poistaa siitä koneesta, niin näkyy myös viivat samalla lailla kuin tavallisissakin testissä (kontrolli viiva ja sit se, joka tummuu sitten oviksen lähestyessä)
Itse jätin yhden päivän välistä testaamatta, kun näyttöön tuli pelkkä ympyrä ja "liuskassa" ei näkynyt lähes ollenkan sitä toista viivaa. (silloin ei tod. näk. ovis ole vielä ihan lähellä) Tätä ei tietty suositella tekemään mutta itsellä ainakin onnistui niin. Ja sitten kun taas testasin se viiva oli jo tummempi (mut näytössä pelkkä ympyrä) ja siitä seuraavana päivänä testi sitten näytti ovista. (Nassun kuva laitteessa ja liuskassa kaksi tummaa viivaa.)Tänään olisi sitten menossa kp 26/26...En ole vielä testannut eikä kyllä menkkojakaan näy. Mitään ihme oireitakaan ei ole, mitä nyt koko viikon on palellut ja viime yönä hikoilin tosi paljon. Ajattelin säästää testaukset sunnuntaille(sattuipa sopivasti isänpäivälle), jos nyt sattuu että kierto onkin pidempi kuin viimeiset kolme.
- Äiskäksi77
Äiskäksi77 kirjoitti:
Tänään olisi sitten menossa kp 26/26...En ole vielä testannut eikä kyllä menkkojakaan näy. Mitään ihme oireitakaan ei ole, mitä nyt koko viikon on palellut ja viime yönä hikoilin tosi paljon. Ajattelin säästää testaukset sunnuntaille(sattuipa sopivasti isänpäivälle), jos nyt sattuu että kierto onkin pidempi kuin viimeiset kolme.
No, testit tuli tehtyä ja kp 28/26 plussahan sieltä tuli :))
Eli suosittelen sitä greippimehua...jos sillä nyt oli oikeesti tähän asiaan jotain vaikutusta. - 3 villiviikarinäippä
Äiskäksi77 kirjoitti:
No, testit tuli tehtyä ja kp 28/26 plussahan sieltä tuli :))
Eli suosittelen sitä greippimehua...jos sillä nyt oli oikeesti tähän asiaan jotain vaikutusta.onnnea onnea onnnea... :)
meillä ei vielä plussattu, mutta en masennu vielä ainakaan :)
aikaistahan se olikin... herkillekin testeille :D
toivottavasti muutkin plussaa tässä kierrossa :)
täällä vatsannippailua pientä jo ilmassa, eilen saunaolutta juodessani (sallin itselleni sen yhden), vähä kuvotusta... mutta testi näytti vielä eilen aamulla negaa, nyt tulevana perjantaina teen testin, jos ei torstaina vuoto ala.
eli 1 plussannut jo tässä kierrossa... :) kopsailkaas ja kirjottakaas listaan nimimerkki/monesko mehukierto/monesko yk
plussaa toivovat
3 villiviikarinäippä/1 mehukierto/ 2 yk
plussanneet:
Äiskäksi77/mehukierto 1/ ??? (korjaa jos meni jotain väärin. - Äiskäksi77
onnnea onnea onnnea... :)
täällä vatsannippailua pientä jo ilmassa, eilen saunaolutta juodessani (sallin itselleni sen yhden), vähä kuvotusta... mutta testi näytti vielä eilen aamulla negaa, nyt tulevana perjantaina teen testin, jos ei torstaina vuoto ala.
eli 1 plussannut jo tässä kierrossa... :) kopsailkaas ja kirjottakaas listaan nimimerkki/monesko mehukierto/monesko yk
plussaa toivovat
plussanneet:
Äiskäksi77/mehukierto 1/ ??? (korjaa jos meni jotain väärin.Ekasta mehukierrosta tää kaikki sai alkunsa. Nimittäin oli aivan erilainen kierto kuin kaikki muut. Tai sitten vain hormoonitoiminta "normalisoitui". Olin syönyt pillereitä kuitenkin niin monta vuotta.
Tsemppiä muille mehuilijoille :)) - äityli11?
Äiskäksi77 kirjoitti:
Ekasta mehukierrosta tää kaikki sai alkunsa. Nimittäin oli aivan erilainen kierto kuin kaikki muut. Tai sitten vain hormoonitoiminta "normalisoitui". Olin syönyt pillereitä kuitenkin niin monta vuotta.
Tsemppiä muille mehuilijoille :))ONNEA äiskäksi77!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toivotaan, että greippi olisi auttanut meitäkin. Sunnuntainen testi oli nega, mutta se olikin liian ajoissa tehty, toivo siis elää vielä ettei menkat ala ja myöhemmin tällä viikolla tulee vielä plus. Tosin pientä alaselkäkipua on havaittavissa, eli eiköhän kohta ala veri taas virtaamaan :(.
Mulla siis menossa jo yk9 :( ja eka greippikierto. Välillä meinaa jo epätoivoon vajota, mutta lääkäri just viime viikolla muistutteli ja rauhoitteli, että vuosi on ihan normaali aika yrittää. Ja kuulemma oli kohdun limakalvo oikein hyväkuntoinen, greippiä kiittäminen? - Äiskäksi77
äityli11? kirjoitti:
ONNEA äiskäksi77!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toivotaan, että greippi olisi auttanut meitäkin. Sunnuntainen testi oli nega, mutta se olikin liian ajoissa tehty, toivo siis elää vielä ettei menkat ala ja myöhemmin tällä viikolla tulee vielä plus. Tosin pientä alaselkäkipua on havaittavissa, eli eiköhän kohta ala veri taas virtaamaan :(.
Mulla siis menossa jo yk9 :( ja eka greippikierto. Välillä meinaa jo epätoivoon vajota, mutta lääkäri just viime viikolla muistutteli ja rauhoitteli, että vuosi on ihan normaali aika yrittää. Ja kuulemma oli kohdun limakalvo oikein hyväkuntoinen, greippiä kiittäminen?Kiitokset äityli11? ja plussa onnea toivottelen myös.
Mulla ei oikeastaan ollut mitään merkkejä raskaudesta ennen kuin testasin, paitsi just sunnuntai aamuna ihmeen grapulainen olo (ilman edellisen illan juominkeja). Nyt sitten kyllä on eilen ja tänään huiminut mahassa ja tuo etova olo hiipii vähän väliä....
Se on muuten jännä juttu, että samantien lakkasi tupakanhimokin (teki pahaa), että ei ole tullut enään polteltuakaan, enkä kyllä aiokaan, sen verran arvokas lasti on kyydissä :)) - 3 villiviikarinäippä
onnnea onnea onnnea... :)
plussaa toivovat
plussanneet:
Äiskäksi77/mehukierto 1/ ??? (korjaa jos meni jotain väärin.plussaa toivovat
äityli11?/mehukierto (?)/yk9
plussanneet:
Äiskäksi77/mehukierto 1/ ??? (korjaa jos meni jotain väärin.
Noh, täällä se oli vielä nega sunnuntaina, mut luulin nähneeni häivähdyksen, mutta ei sittenkään. nyt oottelen perjantaihin, torstaina pitäisi alkaa vuoto.
jatkuvaa nälkää ainakin on, ei kykene olemaan ihan aamuun asti ilman mitään syötävää, vaan vähintään se leipä saatava vielä ilta-yön puolella... :D (voi olla kuviteltuja himojaki tässä :D)
nooh... viikko mennään ja katastellaan.
plussaa meille kaikille :)
- 3 villiviikarinäippä
voi huomenna voi meikä alkaa jännäämään, että mikä on tilanne...
iltapuolella pitäisi alkaa tihrustamaan...
huh...
jänskättää vähän. mutta onneksi on tässä joululeipomukset edessä niin ei mene ressin puolelle sekään :D
pidellään peukkuja meille. !!!
plussia puhallan tähän ketjuun phuuuuuulhh....- äityli11?
Hei, ekana päivitän siis tähän, että yk9/mehukierto 1.
Ja kuulkaas, nyt on jännät paikat! Menossa on kp 27/26-27 ja ilta! Ei näy tätiä ei. Oireita on vaikka kuinka (tosia tai kuviteltuja): tänään aamulla kylmä hiki ja huono, tokkurainen olo, joka saattoi kyllä liittyä flunssaan, joka on vieläkin vähän päällä, mutta toisaalta vaan vähän. Tissit vieläkin arat, alaselkäkipuja, röyhtäilyä, nälättää usein, vatsa pömpöttää...
Mutta en silti jaksa enää uskoa, että olis niin hyvä tuuri käynyt, että ois tärpännyt..itkettää jo valmiiks se tätin saapuminen, itkin eilen melkein koko päivän jo etukäteen, kun olin saikulla ja yksin kotona (no samalla kyllä itkin jo etukäteen mun isoäidin kuolemaakin, että toisaalta ton itkemisenkin kai voisi laskea joksikin oireeksi). Aika seko olo, tulis nyt ne menkat tai sit perjantai, jolloin aion testata.
Plussapuhureita kaikille!!!!!!!!!!!!!!! - äityli11?
äityli11? kirjoitti:
Hei, ekana päivitän siis tähän, että yk9/mehukierto 1.
Ja kuulkaas, nyt on jännät paikat! Menossa on kp 27/26-27 ja ilta! Ei näy tätiä ei. Oireita on vaikka kuinka (tosia tai kuviteltuja): tänään aamulla kylmä hiki ja huono, tokkurainen olo, joka saattoi kyllä liittyä flunssaan, joka on vieläkin vähän päällä, mutta toisaalta vaan vähän. Tissit vieläkin arat, alaselkäkipuja, röyhtäilyä, nälättää usein, vatsa pömpöttää...
Mutta en silti jaksa enää uskoa, että olis niin hyvä tuuri käynyt, että ois tärpännyt..itkettää jo valmiiks se tätin saapuminen, itkin eilen melkein koko päivän jo etukäteen, kun olin saikulla ja yksin kotona (no samalla kyllä itkin jo etukäteen mun isoäidin kuolemaakin, että toisaalta ton itkemisenkin kai voisi laskea joksikin oireeksi). Aika seko olo, tulis nyt ne menkat tai sit perjantai, jolloin aion testata.
Plussapuhureita kaikille!!!!!!!!!!!!!!!
Greippikö sen teki??
Voi kun se pysyis matkassa, jeeeee!
Ainakin saatiin alkuun! - Äiskäksi77
äityli11? kirjoitti:
Greippikö sen teki??
Voi kun se pysyis matkassa, jeeeee!
Ainakin saatiin alkuun!No, nyt on sellainen homma, että alkoi tihrustaan jotain ruskeeta vuotoa (rv 4 6)....Sitä nyt tuli n. 1 rkl.
Mahaan ei erityisemmin satu eli sen puolin rauhallista, mutta tänä aamuna muuten huimaili kummasti.
Mitä olette mieltä, menikö kesken vai onko normin rajoissa? - 3 villiviikarinäippä
plussaa toivovat
plussanneet:
äityli11?yk9/mehukierto 1.
meillä tuli vieläkin nega... ja oottelen nyt sitten kuukautisia, joiden pitäs huomenna alkaa (illasta), mutta en usko että se testitulos enää muuttuis, ku näytti sekä clearbluen (viikkonäytöllä) : ei raskaana, ja erittäin herkkä testi (10) niin negaa kai se minusta sekin näytti, toivomalla yritin toivoo sitä viivaa siihen, mut myönnettävä on että nega se oli, ja aamu vessalla sen tein, että ois se näyttäny jos ois...
luvattiin et lakataan ns. yrittämästä, eikä puhuta ees koko asiasta nyt enää...
mutta onneksi on kaksi plussannutta. ja eka kierrolla :) wuhuu!!!!
onnea molemmille :)
mie täs oottelen rättisulkeisia, mielialat on vaihellu pari päivää siihen malliin et melko varmaan alkaa, mietin vaa et mikä tuo jännä tunne tuol alapäässä sit on... :( mööh... noh... onneksi on joulu tulossa, niin tekemistä riittää, ei tarvitse ajatella nyt tätä asiaa ollenkaan! - 3 villiviikarinäippä
Äiskäksi77 kirjoitti:
No, nyt on sellainen homma, että alkoi tihrustaan jotain ruskeeta vuotoa (rv 4 6)....Sitä nyt tuli n. 1 rkl.
Mahaan ei erityisemmin satu eli sen puolin rauhallista, mutta tänä aamuna muuten huimaili kummasti.
Mitä olette mieltä, menikö kesken vai onko normin rajoissa?äitiysneuvolaan, kyll hän kertoo sit et kannattaako/tarviiko tarkkailla mitään.
ja ne osaa hälventää turhat pelotki pois... hyvä se on kuitenki aina tarkistaa, koska sano me muut mitä vaan, on se huoli itsellä ehkä jossain pienenä pistoksena silti...
eli suoraa neuvolaan.
ilmoitathan kuin kävi...
toivottavasti pysyy mukana
*paljon tarrasukkia mukaan* - äityli11?
plussaa toivovat
plussanneet:
meillä tuli vieläkin nega... ja oottelen nyt sitten kuukautisia, joiden pitäs huomenna alkaa (illasta), mutta en usko että se testitulos enää muuttuis, ku näytti sekä clearbluen (viikkonäytöllä) : ei raskaana, ja erittäin herkkä testi (10) niin negaa kai se minusta sekin näytti, toivomalla yritin toivoo sitä viivaa siihen, mut myönnettävä on että nega se oli, ja aamu vessalla sen tein, että ois se näyttäny jos ois...
luvattiin et lakataan ns. yrittämästä, eikä puhuta ees koko asiasta nyt enää...
mutta onneksi on kaksi plussannutta. ja eka kierrolla :) wuhuu!!!!
onnea molemmille :)
mie täs oottelen rättisulkeisia, mielialat on vaihellu pari päivää siihen malliin et melko varmaan alkaa, mietin vaa et mikä tuo jännä tunne tuol alapäässä sit on... :( mööh... noh... onneksi on joulu tulossa, niin tekemistä riittää, ei tarvitse ajatella nyt tätä asiaa ollenkaan!Vitsi, toivottavasti olis pysynyt matkassa äiskäksi77, itellä on koko ajan pikku pelko, että menee alussa kesken, mutta ei kai sitä auta pelätä, kun ei se oo omissa käsissä. Mulle sanoi eilen neuvolan täti puhelimessa, että menkkamaiset kivut on ihan normaaleja alkuraskaudessa (kun valittelin voimakkaita alaselkäkipuja) ja sanoi, että vuotoakin voi tulla, eikä siitäkään kannata huolestua vielä. Mut varmaan sun kannattaa soitella niille, niin saat mielenrauhan. Voi kun kaikki olisi hyvin.
Plussatuulia villiviikareiden äipälle! Ja kiitos, sun ansiosta aloitin tän greippimehu/punkku-kuurin, ja kuka ties just sen takia tärppäs! - Äiskäksi77
äityli11? kirjoitti:
Vitsi, toivottavasti olis pysynyt matkassa äiskäksi77, itellä on koko ajan pikku pelko, että menee alussa kesken, mutta ei kai sitä auta pelätä, kun ei se oo omissa käsissä. Mulle sanoi eilen neuvolan täti puhelimessa, että menkkamaiset kivut on ihan normaaleja alkuraskaudessa (kun valittelin voimakkaita alaselkäkipuja) ja sanoi, että vuotoakin voi tulla, eikä siitäkään kannata huolestua vielä. Mut varmaan sun kannattaa soitella niille, niin saat mielenrauhan. Voi kun kaikki olisi hyvin.
Plussatuulia villiviikareiden äipälle! Ja kiitos, sun ansiosta aloitin tän greippimehu/punkku-kuurin, ja kuka ties just sen takia tärppäs!neuvolaan ja soitin vielä yksityisellekin ja sieltä sanottiin samaa, että kun ei ole kipuja ja vuoto vähäistä, niin odottelet vaan... Kuulemma rahan tuhlausta mennä yksityisellekin ultraan, koska vielä ei mitään näy. Käskettiin vielä tekeen testi vuodon jälkeen uudelleen...No tässä sitä sitten odotellaan...pkl. Pelon sekaisin surun tuntein...
Kiitokset teille tuesta, jospa tää ei oliskaan niin paha kuin kuvittelen. - 3 villiviikarinäippä
äityli11? kirjoitti:
Vitsi, toivottavasti olis pysynyt matkassa äiskäksi77, itellä on koko ajan pikku pelko, että menee alussa kesken, mutta ei kai sitä auta pelätä, kun ei se oo omissa käsissä. Mulle sanoi eilen neuvolan täti puhelimessa, että menkkamaiset kivut on ihan normaaleja alkuraskaudessa (kun valittelin voimakkaita alaselkäkipuja) ja sanoi, että vuotoakin voi tulla, eikä siitäkään kannata huolestua vielä. Mut varmaan sun kannattaa soitella niille, niin saat mielenrauhan. Voi kun kaikki olisi hyvin.
Plussatuulia villiviikareiden äipälle! Ja kiitos, sun ansiosta aloitin tän greippimehu/punkku-kuurin, ja kuka ties just sen takia tärppäs!ihanaa että tärppäsi,
kiitos plussatuulista, kyllä se meillekin vielä joskus tapahtuu :) - 3 villiviikarinäippä
Äiskäksi77 kirjoitti:
neuvolaan ja soitin vielä yksityisellekin ja sieltä sanottiin samaa, että kun ei ole kipuja ja vuoto vähäistä, niin odottelet vaan... Kuulemma rahan tuhlausta mennä yksityisellekin ultraan, koska vielä ei mitään näy. Käskettiin vielä tekeen testi vuodon jälkeen uudelleen...No tässä sitä sitten odotellaan...pkl. Pelon sekaisin surun tuntein...
Kiitokset teille tuesta, jospa tää ei oliskaan niin paha kuin kuvittelen.toivotaan ettei oo mitään vakavempaa.
pikkunen vain säikyttelee (jonka se tekee vielä miljoon kertaa elämänsä aikana :D)
lepoa ja lempeää tuulta nyt vaan paljon sinne, mulle sanottiin sillon et siihen autttaa kolme L:ää, mutta en muista muuta ku et lepo (eli ihan maate vaa mahollisimman paljon tyyliin et käyt vaan vessassa, ja suihkussa, muista rentoutua, pakko makuu ei oo kivaa, mutta ei siitä kyllä oo hyötyäkään jos stressaa siel sängyn pohjalla), ja lempeys, eli ei stressiä, se on kyl niin kaiken vihollinen... lepposta ja lempeää oloa vaan sinne :) teille molemmille
minä tääl vielä jännäilen,
sillä ei yhtään menkkamainen olo, mutta ei todella ole mitään raskausoireitakaan oikeestaan enää, ei rintojen arkuutta (ainakaan ilman saunaa), makena himo on niinku aina ennen kktisia, vatsaa ei nipistä, ei väsytä, lämmöt ollu vähän koholla, mutta vain ihan vähäsen...
mut ei mua vielä harmita, koska jos ei ole nyt sattunut, voin hyvinkin alkaa puottamaan painoa (jota on rajusti), sillä varmaan sekin estää osittain raskaaksitulon, olen edellisistä raskauksista lihonut 30 kiloa... joten....
:D kierukan aikana tuli tuo kaiki, joten uskottava on että hormonia en enää elimistööni tunge minkään laista...
mutta jooh... asiasta taas toiseen...
pitänee vaan aloittaa reippaasti uutta kuuria, sillä kuitenkin tilastollisesti mitä olen laskeskellut, niin kaikki greippailijat (20 kpltta / jakso) ja jaksoista noin 2, eli 40 greippailijasta 39 tuli raskaaksi viimeistään kolmannella mehukierrolla, näistä yksi oli aina sitten sellainen jolla vika oli miehessä (testejen mukaan) taikka sitten koko ovulaatiota ei ollut tapahtunut,
eli en kyllä luovuta vielä,
vaan otan rennommin, puotan samalla hieman painoa, alan liikkuakin hieman enemmän (muutakin kuin leipoessa keittiössä :D)
ja lakkaan laskemasta ovulaatiotani, (tässä kohtaa mies nauroi :DDD), käykäähän väliin kertomassa kuulumisia täällä :) - ..-.-.-.-.-.-
Äiskäksi77 kirjoitti:
neuvolaan ja soitin vielä yksityisellekin ja sieltä sanottiin samaa, että kun ei ole kipuja ja vuoto vähäistä, niin odottelet vaan... Kuulemma rahan tuhlausta mennä yksityisellekin ultraan, koska vielä ei mitään näy. Käskettiin vielä tekeen testi vuodon jälkeen uudelleen...No tässä sitä sitten odotellaan...pkl. Pelon sekaisin surun tuntein...
Kiitokset teille tuesta, jospa tää ei oliskaan niin paha kuin kuvittelen.Äiskäksi77: Ystävällänikin oli sama homma, tiputteli verta KAUAN ja pelkäsi itsekin mistä on kyse. Muistan hänen itkeneen peloissaan kun satuin meneemään yllättäen käymään heillä. Noh, tämän jatkuessa monen viikon (vai olikohan sitä kuukaudenkin ajan?) lääkäri määräsi hänen lepäämään sillä ystäväni stressaava työ oli luultavasti aiheuttanut tämän.. Pelossa elettiin että kuis käy mutta nyt hänellä on erittäin vilkas 6 vuotias poika :) varsinainen päivänsäde!
Kyseessä ei siis välttämättä ole mitään pahaa :)
- ei tehoa
Meillä raskautuminen kesti lähes vuoden. Kokeilin jossain vaiheessa tuota greippimehua, mutta ei tullut tulosta sillä. Kyllästyin sen makuun ja lopetin sen juomisen. Plussa tuli kun oli tullakseen sitten paljon myöhemmin.
- 3 villiviikarinäippä
nyt sitä sitten ootellaan et alkaako vaiko eikö ala...
varmaan kyllä alkaa luulen niin, mut pientä jännitystä on kiva pitää yllä,
jotain vaalean punaista, tai erittäin haaleaa, tuskin edes verta, on tullu...
yritän järkeillä et no toi on just merkki alkavista menkoista,
mutta silti se toive nostaa päätään, että jos sittenkin, jos se onkin vasta kiinnittymässä....- Mehuilija
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Kaks viivaa tuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (tänään illalla olis pitänyt alkaa menkkojen ja äsken testasin)
Pakko tulla hehkuttamaan, vaikka koko ajan pelottaa kesäisen km:n johdosta
TAUSTAA
Yritystä helmikuusta asti. (pikkukakkosta, esikko s 28.09.09)
19.6.10 -> km 1.8.10 viikolla10
Menkat tuli tasan 4 viikon kuluttua -> Heti uuden yritystä ja nyt ensimmäinnen greippikierto... - 3 villiviikarinäippä
Mehuilija kirjoitti:
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Kaks viivaa tuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (tänään illalla olis pitänyt alkaa menkkojen ja äsken testasin)
Pakko tulla hehkuttamaan, vaikka koko ajan pelottaa kesäisen km:n johdosta
TAUSTAA
Yritystä helmikuusta asti. (pikkukakkosta, esikko s 28.09.09)
19.6.10 -> km 1.8.10 viikolla10
Menkat tuli tasan 4 viikon kuluttua -> Heti uuden yritystä ja nyt ensimmäinnen greippikierto...plussannut :)
onnea oi ihanata :D
täällä vielä jännitetään, testi näytti vielä eilen negatiivista,
mutta menkkoja ei kuulu einäy, eilen olisi illalla pitänyt alkaa,
ei minkäänlaisia menkka tuntemuksia. ei niin minkäänlaisia!! :O
mieskin vaan hihkui että tämähän on hyvä juttu :D
pitäs nyt vaa malttaa oottaa.
varmaan uskalla testata vasta ku ens viikonloppuna seuraavan kerran, jos ei oo sitä ennen alkanu.
plussaa toivovat
plussanneet:
mehuilija/mehukierto1!!!
tää alkaa vaikuttaa hyvältä tää lista :) jospa mieki saisin hypätä tähän alempaan listaan :) - Mehuilija
plussannut :)
onnea oi ihanata :D
täällä vielä jännitetään, testi näytti vielä eilen negatiivista,
mutta menkkoja ei kuulu einäy, eilen olisi illalla pitänyt alkaa,
ei minkäänlaisia menkka tuntemuksia. ei niin minkäänlaisia!! :O
mieskin vaan hihkui että tämähän on hyvä juttu :D
pitäs nyt vaa malttaa oottaa.
varmaan uskalla testata vasta ku ens viikonloppuna seuraavan kerran, jos ei oo sitä ennen alkanu.
plussaa toivovat
plussanneet:
mehuilija/mehukierto1!!!
tää alkaa vaikuttaa hyvältä tää lista :) jospa mieki saisin hypätä tähän alempaan listaan :)Kiitokset onnitteluista ja plussatuulia sinnekin 3 villiviikarinäippä...
- 3 villiviikarinäippä
Mehuilija kirjoitti:
Kiitokset onnitteluista ja plussatuulia sinnekin 3 villiviikarinäippä...
hellurei kaikille,
ei oo vieläkään alkaneet, nyt kp32 (normisti se 29, mutta voi vielä vaihella kun on n kolmekuukautta vasta siitä ku otettiin hormonikierukka pois,
tässä nyt sen jälkeen ollu et eka kierron väli oli 24, sitte oli 29 ja nyt mennään kp 32, kunhan ei enempäänsä pitene,
äsken kävi vähän heikko olo, söin leivät ja se meni ohi,
ja vatsaa jomotti kuten kuukautisissa, mutta sekin meni ohi...
ja nyt tämän viikonlopun koti-illat on houkutellu niin kamalasti, ja koko ajan sellanen pesän rakennusvietti, (tekis mieli järkkäillä, siivota ja leipoa koko ajan), normaalisti ku muuten kotona olen, niin sitten viikonloppuisin vieraillaan jokapaikassa :) vähintään yks mummula vieraillu suuntaan tai toiseen :D.
- Innokas yrittäjä
Hei!
Osallistutaanpa tähän, kun kerta yritän raskautua ja oon kans satsannut noihin greippimehuihin. Neljäs yrityskierto meneillään, juuri nyt on ovulaatio (tällä kertaa huomaankin sen). Join greippimehua jo viime kuussa (silloin Rybb&Deckersiä); huomasin Valion tujumman tavaran vasta tälle kierrolle. Oon juonut sitä enemmän tässä kierrossa ja ainakin nyt on sellaiset limat tullut, että tuntuu, että nyt jos koskaan sais kyllä onnistua. Muutamia viikkoja nyt sitten saa odotella ja toivoa parasta! Onnea yritykseen meille kaikille :)- Äiskäksi77
kaikille kannustavista kirjoituksista, mutta ilmeisesti kyseessä oli kemiallinen raskaus, eli nyt lauantaina testi näytti negaa :((
Kylläpä pikkaisen v....ttaa!! Kun oli jo asennoitunut nauttimaan olostaan ja mikään ei ottanut päähän. No, se nyt on varma, että jääkaapissa on Valion greippimehut ojennuksessa, ja yritystä jatketaan.
3 villiviikariäippä, jokos olet testaillut? - 3 villiviikarinäippä
Äiskäksi77 kirjoitti:
kaikille kannustavista kirjoituksista, mutta ilmeisesti kyseessä oli kemiallinen raskaus, eli nyt lauantaina testi näytti negaa :((
Kylläpä pikkaisen v....ttaa!! Kun oli jo asennoitunut nauttimaan olostaan ja mikään ei ottanut päähän. No, se nyt on varma, että jääkaapissa on Valion greippimehut ojennuksessa, ja yritystä jatketaan.
3 villiviikariäippä, jokos olet testaillut?:( zemppiä äiskäksi77, kyll se vielä tärppää teilleki :)
en oo vielä uskaltanu testata kun vielä viime perjantai illasta oli nega, (tai olin näkeväni aavistuksen, mutta mies e), nyt tänään kp33 enkä vaan uskalla vielä testata.... luvattiin miehen kans et viikonloppuun ootellaan :).
miehen suvun puolelle tuli tänään uus pikku tyttö :)))
ja niiden ensimmäinen oli.
oli ihana herätä aamulla ku mies tuli kertoon
mutta nyt omia oireita: koko eilispäivän ollu, väliin tuntuu mahas et kohta alkaa, ja olin jo ihan varmaki et nyt valahti, vaan ei mitään, ja muutenki jotenki jännä ollu tuo maha koko eilispäivän. ihan erilainen kui ennen, ja olin maistavinani metallinmaun suussani, ja oli jotenki varma olo... mut en tiiä enää...
:D vaiko :( tuntuu hullulta, mut taidamme odotella silti vielä, että se kans näyttää kunnolla !!!
mutta nyt lähden nauttimaan kauppareissusta kun kaks vanhinta villiviikaria on koulussa :) (luksusta suurperheelle käydä vain 1 lapsen kanssa kaupassa :D)
huomenta siis kaikille, ja tervetuloa joukkoon uudet
ja puhallamme plussatuulia kovasti koko porukalle :) - äityli11?
:( zemppiä äiskäksi77, kyll se vielä tärppää teilleki :)
en oo vielä uskaltanu testata kun vielä viime perjantai illasta oli nega, (tai olin näkeväni aavistuksen, mutta mies e), nyt tänään kp33 enkä vaan uskalla vielä testata.... luvattiin miehen kans et viikonloppuun ootellaan :).
miehen suvun puolelle tuli tänään uus pikku tyttö :)))
ja niiden ensimmäinen oli.
oli ihana herätä aamulla ku mies tuli kertoon
mutta nyt omia oireita: koko eilispäivän ollu, väliin tuntuu mahas et kohta alkaa, ja olin jo ihan varmaki et nyt valahti, vaan ei mitään, ja muutenki jotenki jännä ollu tuo maha koko eilispäivän. ihan erilainen kui ennen, ja olin maistavinani metallinmaun suussani, ja oli jotenki varma olo... mut en tiiä enää...
:D vaiko :( tuntuu hullulta, mut taidamme odotella silti vielä, että se kans näyttää kunnolla !!!
mutta nyt lähden nauttimaan kauppareissusta kun kaks vanhinta villiviikaria on koulussa :) (luksusta suurperheelle käydä vain 1 lapsen kanssa kaupassa :D)
huomenta siis kaikille, ja tervetuloa joukkoon uudet
ja puhallamme plussatuulia kovasti koko porukalle :)Aika hyvä plussausprosentti tässä ketjussa!
Voi harmi äiskä77 :(. Nyt vaan greippiä suuhun, niin kyllä se uusi plussa sieltä vielä pärähtää!
Muakin koko ajan pelottaa, että onnistuuko tää homma vai ei. Mut ei kai mun uutta testiä tarvi tehdä, kun ei mitään vuotoa tule (toistaiseksi ainakaan)? Yhden clearblue vahvan plussan olen siis vain tehnyt ja selkeitä oireita on ollut koko ajan siitä saakka. Kertokaa kokeneemmat.
Toivottavasti villiviikarien äitikin sais plussan!
Plussa- hirmumyrskyjä kaikille!!!!!!!!!! - Äiskäksi77
äityli11? kirjoitti:
Aika hyvä plussausprosentti tässä ketjussa!
Voi harmi äiskä77 :(. Nyt vaan greippiä suuhun, niin kyllä se uusi plussa sieltä vielä pärähtää!
Muakin koko ajan pelottaa, että onnistuuko tää homma vai ei. Mut ei kai mun uutta testiä tarvi tehdä, kun ei mitään vuotoa tule (toistaiseksi ainakaan)? Yhden clearblue vahvan plussan olen siis vain tehnyt ja selkeitä oireita on ollut koko ajan siitä saakka. Kertokaa kokeneemmat.
Toivottavasti villiviikarien äitikin sais plussan!
Plussa- hirmumyrskyjä kaikille!!!!!!!!!!äityli11?!!! Toivottavasti pienokainen pysyy matkassa. Turhahan niitä testejä on enempää tehdä. Itsellä vaan oli se, että kun oireet tuntui loppuvan, niin havahduin, että mitä hittoa ja sitten se vuoto oli piste i:n päälle.
tuulia kaikille :)))
- 3 villiviikarinäippä
no nytpäs meillä pyörähti sitten yk 3, mehuakaan ei ole varastossa, mutta ostan heti kunhan pääsen kauempana käymään kaupassa... (täällä ei ole minkäänlaista)
kp oli viime kierrossa 33, eli jotain siellä oli tapahtunut kuitenkin kun kerran kierto piteni 29 -->33 myöhäinen ovulaatio taisi ainakin olla, olin huomaavinani tuossa 9 päivän tienoilla jotain, ja laskujeni mukaan nyt alkavat kuukautiset myöskin viittaavat siihen.
mutta eipä masennuta :) jotain yritti kuitenkin tapahtua, sillä näitä vatsakipuiluja, (outoja sellasia, kuten menkkamainen jomotus, ei siis kipu/supistusmaisia tuntemuksia) ja joitain jänniä oireiluja oli kuitenki,että epäilen että on meinannut sattua, mutta ei ihan syystä tai toisesta ole kuitenkaan tarttunut kunnolla.
nyt siis alkoi tiputtelu vuotoa tai sellasta lusikallista, ja aika kirkasta tuo veri on, mutta kai se sitä tätiä sitten tarkoittaa :)
zemppiä ja meille kaikille,
ja tarrasukkia paljon plussanneille!!!- 3 villiviikarinäippä
karkealta kuulostava selittely tästä mutta on aika outoa tämä vuoto :O
ihan selkeetä ruskeaa, ja tipottain, hassua kyllä... voisiko kiinnittymine tapahtua kuukautis päivänä??? jos tämä onkin kiinnittymisvuotoa?
tai sitten alkuvaiheen keskenmeno...??? jompikumpi tässä on nyt melkovarmasti meneillään...
no seuraillaan tässä muutama päivä...
- marveless
Kappas vain tarttui myös mulle greippimehu (G&D) tänään kaupasta matkaan, tämän ketjun onnistujien innoittamana, joskus kesällä tuli yks kierto kokeiltua (todellinen yritys aloitettu 02/10) mutta ajattelin, että jos nyt joisi useamman kierron ja aloittais samalla elämäntaparemontin! Tähän asti en niinkään ole kiinnittänyt huomiota tupakointiini (tiedän että se ei ainakaan paranna raskautumismahdollisuuksia..), enkä ruokavalioon tai liikuntaankaan..... Nyt kun vuosipäivä yrityksen aloittamisesta alkaa lähentyä niin uskonpa, että on aika kääntää katse omiin elämäntapoihin, jotta niistä lääkäri ei ainakaan voi syyttää jos vaikka niin käy että vastaanotolle lapsettomuuden tiimoilta täytyisi hakeutua..
- miimikko-80
Greippimehusta en tiedä, mutta raskaaksi tulin seuraavalla tavalla. Puolisen vuotta yritettiin miehen kanssa saada lasta ilman ovulaatiotestejä, noh ei mitään tulosta. Sitten päätin kokeilla erilaisia ovulaatiotestejä. Halvoissa testeissä piti aina tulkita onkohan nyt ovulaatio kohta tulossa. Ei mitään raskauteen viittaavaa! Turhauduin ja osin clear blue ovulaatiotestin. Tiedän, tiedän kalliita kuin mitkäkin, mutta viime kierrossa tuli varhainen keskenmeno ja nyt tästä kierrosta plussasin :) :) :) Suosittelen ovulaatiotestien käyttämistä! Hermot säästyy!
- 2vuotta takana
miimikko-80 kirjoitti:
Greippimehusta en tiedä, mutta raskaaksi tulin seuraavalla tavalla. Puolisen vuotta yritettiin miehen kanssa saada lasta ilman ovulaatiotestejä, noh ei mitään tulosta. Sitten päätin kokeilla erilaisia ovulaatiotestejä. Halvoissa testeissä piti aina tulkita onkohan nyt ovulaatio kohta tulossa. Ei mitään raskauteen viittaavaa! Turhauduin ja osin clear blue ovulaatiotestin. Tiedän, tiedän kalliita kuin mitkäkin, mutta viime kierrossa tuli varhainen keskenmeno ja nyt tästä kierrosta plussasin :) :) :) Suosittelen ovulaatiotestien käyttämistä! Hermot säästyy!
Kokeilin kanssa tosin yhden kierron vaan clear bluen ovistestiä, ei auttanut mua..
- onnellinen :)
Elikkä aloitin tämän paljon puhutun greippimehu kuurin(jota join 2 dl päivässä) viime kuukauden 29 päivä kun kuukautiseni alkoi. Ovulaation tunnistin aivan selvästi minkä aikaan harrastimme mieheni kanssa seksiä. Sen jälkeen olin noin 30 min peppu tyynyn alla ja menin pyyhkimään spermat pois.
Tänään tein testin koska kuukautiset viikon myöhässä ja raskaana ollaan!! :)
Suosittelen kaikille ketkä toivovat raskautta ja yritystä on takana. Meilläkin oli jo lähes vuoden verran.- marveless
ovis tänään tai huomenna ja lapsentekoharjoitukset olleet käynnissä, nyt alkaa sitten kova toivominen, auttako greippimehu ja kurpitsansiemenet :)
- Äiskäksi77
marveless kirjoitti:
ovis tänään tai huomenna ja lapsentekoharjoitukset olleet käynnissä, nyt alkaa sitten kova toivominen, auttako greippimehu ja kurpitsansiemenet :)
Elikäs maanantaina pitäisi kierron mukaan alkaa menkat....Viime kierrolla oli varhainen km. Yritystä ollaan jatkettu sinnikkäästi, että saa nähdä miten käy. Nyt kyllä on taas samat oireet kuin viime kierron viimeisinä päivinä, eli valkkaria ja ihme neppailuja alakerras...Mulla on menossa greippikuuri nyt toista kiertoa.
- marveless
Äiskäksi77 kirjoitti:
Elikäs maanantaina pitäisi kierron mukaan alkaa menkat....Viime kierrolla oli varhainen km. Yritystä ollaan jatkettu sinnikkäästi, että saa nähdä miten käy. Nyt kyllä on taas samat oireet kuin viime kierron viimeisinä päivinä, eli valkkaria ja ihme neppailuja alakerras...Mulla on menossa greippikuuri nyt toista kiertoa.
Nyt olis viikko kulunut ja eilen oli lupaavaa alaselkä- ja alavatsansivuilla juilimista :) Mahtaisko olla hyvä merkki vai huono? Valkkari sen sijaan ei tunnu olevan lisääntynyt, eikä vähentynyt... Vielä 10 päivää odottamista... Huoh..
MItes äiskäksi77 kävi? Alkoiko menkat? - Äiskäksi77
marveless kirjoitti:
Nyt olis viikko kulunut ja eilen oli lupaavaa alaselkä- ja alavatsansivuilla juilimista :) Mahtaisko olla hyvä merkki vai huono? Valkkari sen sijaan ei tunnu olevan lisääntynyt, eikä vähentynyt... Vielä 10 päivää odottamista... Huoh..
MItes äiskäksi77 kävi? Alkoiko menkat?tuli pettymys. Elikäs menkat alkoi sunnuntaina! Voi huokausten huokaus. Kauankohan tätä ainaista kp laskeskelua jatkuu. Alkaa oikeesti tuntumaan jo suorastaan pahalle. Ei tuosta miehestäkään näihin huoliin ole oikein apua. Hehkuttaa vaan että saa jatkaa harjoittelua...ei tiedä pitäiskö asialle itkeä vai nauraa...
Muuten kyllä on ihan normi olo noiden hormonien suhteen, että niissä ei enää pillereiden lopetus vaikuta, kai.
- 3 villiviikarinäippä
vaikka en tässä kierrossa niin kauhean aktiivisesti sitä mehua juonut, vaan oikeastaan sillon tällöin... ja väliin appelsiini mehua,
mutta toinen juttu että oviksen jälkeen viikko join kahtena iltana peräkkäin lasillisen punaviiniä!
ja tänään siis plussattiin
haaleahan tuo viiva on, mutta silti selkeä viiva, ja ihan sallitun ajan sisällä.
jouluaattona teen toisen testin, jospa se vahvistuisi! :)- marveless
Paljon onnea 3 villiviikarin äippä!!!! Ihanan joululahjan sait! :)
Äiskäksi 77, pahoittelut menkoista, pahoin pelkään että tännekin värilähetys viikonlopun aikana tulee.. Tuntemukset on sen mukaiset.. Koitetaan jaksaa.. ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791