Valkopäät

misu1985

Minulle on alkanut ilmestymään erityisesti poskiin valkopäitä, siis sellaisia hyvin pieniä vaaleita näppylöitä. Puristettaessa niistä tulee vähän sellaista lankamaista mönjää. Miten noista pääsisi eroon muuten kuin puristelemalla? Onko siitä haittaa? Miksi valkopäitä tulee ja miten niiden syntymistä voisi ehkäistä? Minulla on sekaiho, joka on alkanut nyt "oireilemaan" e-pillereiden lopetuksen myötä ja toisaalta myös kilpirauhasen vajaatoimintani on saatu vihdoin kuntoon, joten elimistökin käy normaalisti nyt taas. Millaisilla tuotteilla tätä pärstää kannattaisi hoitaa, jotta puhdistus ja kosteutus olisi riittävää...? Tuskin kuitenkaan mitään kunnon aknetuotteita kannattaa alkaa kokeilemaan? Varsinaisia finnejä minulla ei juurikaan esiinny. Ja näillä valkopäillä en siis tarkoita miliumeja.

10

5903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiävaan!

Hei, koitappa tehdä remonttia ruokavaliossasi. Itselleni tulee noita joskus harvakseen kun olen syönyt
      eineksiä, pizzaa tai muuten liian rasvaista ( kovia rasvoja sisältäviä) ruokia. Suosi rypsi-tai oliiviöljyä. Hampurilaiset, pizzat , rasvaiset juustot , einekset pois. Ei nuo valkopäät oikein puristelemalla tahdo lähteä. Jättävät vielä arpia tai reikiä ihoon. Jos mahdollista, poistata kosmetologilla ja sitten tee ruokaremontti. Ne valkoiset "madot" ovat ns "talia", eli rasvaa. Kokeile apteekista Vichyn sekaiholle tarkoitettuja tuotteita ( taitaa olla Normaderm nimeltään). Puhdista iho hyvin aamuin ja illoin. ja toistan, syö terveellisesti, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä.

• misu1985

Kiitos vastauksesta. Ruokavalioni on kyllä kunnossa ja terveellinen, ja mulla on päivittäisessä käytössä ollutkin nyt nuo Vichy Normadermin tuotteet. :) Vaan silti on ongelmaa noiden pienten näppyjen kanssa... Olen niitä puristellut ja laittanut sitten päälle sellaista näppylägeeliä ja se on ainakin vähän auttanut. Ei noista arpia jää, niin pieniä ne itse näpytkin on ja lähtee tosiaan kerralla tyhjiksi, kun puristaa kevyesti. Mietin vaan, että voiko tuota puristelua jatkaa vai tuleeko siitä sitten myöhemmin jotain suurempaa ongelmaa mahdollisten arpien lisäksi...

• jeijjis
        misu1985 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Ruokavalioni on kyllä kunnossa ja terveellinen, ja mulla on päivittäisessä käytössä ollutkin nyt nuo Vichy Normadermin tuotteet. :) Vaan silti on ongelmaa noiden pienten näppyjen kanssa... Olen niitä puristellut ja laittanut sitten päälle sellaista näppylägeeliä ja se on ainakin vähän auttanut. Ei noista arpia jää, niin pieniä ne itse näpytkin on ja lähtee tosiaan kerralla tyhjiksi, kun puristaa kevyesti. Mietin vaan, että voiko tuota puristelua jatkaa vai tuleeko siitä sitten myöhemmin jotain suurempaa ongelmaa mahdollisten arpien lisäksi...

Itselläni kanssa kesällä auringon vaikutuksesta tullut noita valkopäitä. Ei meinaa millään lähteä, mutta kannattaa kokeilla basiron geeliä, itsellä se on alkanut niihin hieman auttamaan. Saa apteekista ilman reseptiä.

• tsemppiä vaan....

Lopeta toi ruokavalio omega3 jne. tunkeminen joka paikkaan. Tottakai terveellinen ruokavalio on kaiken a ja o, mutta ei ne aknea tuo tai vie. Tarkoitan ihan kunnon aknea. Ei ole lääkettieteellisiä todisteita ruokavalion vaikutuksesta akneen ja piste. Toki ruokavalio on tärkeä perusasia, mutta eiköhän jengi jo sitä tiedosta - ei sinun tarvitse kirjotella niitä joka ketjuun.

• jeijjis
        tsemppiä vaan.... kirjoitti:

Lopeta toi ruokavalio omega3 jne. tunkeminen joka paikkaan. Tottakai terveellinen ruokavalio on kaiken a ja o, mutta ei ne aknea tuo tai vie. Tarkoitan ihan kunnon aknea. Ei ole lääkettieteellisiä todisteita ruokavalion vaikutuksesta akneen ja piste. Toki ruokavalio on tärkeä perusasia, mutta eiköhän jengi jo sitä tiedosta - ei sinun tarvitse kirjotella niitä joka ketjuun.

Vhh ruokavalio todellakin auttaa akneen! Mutta sitä pitäisi noudaattaa täysin, elikkä jopa täysjyvätuotteet mahdollisesti karsia myös lisäaineita sisältävät ainekset vaikuttavat. Itse en siihen täysin kykene (kouluruoka), joten nyt basironin avulla yritetään saada iho kuntoon :)

• misu1985
        jeijjis kirjoitti:

Vhh ruokavalio todellakin auttaa akneen! Mutta sitä pitäisi noudaattaa täysin, elikkä jopa täysjyvätuotteet mahdollisesti karsia myös lisäaineita sisältävät ainekset vaikuttavat. Itse en siihen täysin kykene (kouluruoka), joten nyt basironin avulla yritetään saada iho kuntoon :)

Mun kohdallani ei siis ole kyseessä varsinainen akne vaan pelkästään nuo valkopäät. Finnejä mulla on harvoin. Eikö Basiron ole nimenomaan akneiholle tarkoitettu tuote, joten ei siis sopine minulle, koska en ko. vaivasta kärsi? Muita tuotteita/hoitoja, joita kannattaisi kokeilla tai joilla muut ovat saaneet valkopäät häipymään?

• jeijjis
        misu1985 kirjoitti:

Mun kohdallani ei siis ole kyseessä varsinainen akne vaan pelkästään nuo valkopäät. Finnejä mulla on harvoin. Eikö Basiron ole nimenomaan akneiholle tarkoitettu tuote, joten ei siis sopine minulle, koska en ko. vaivasta kärsi? Muita tuotteita/hoitoja, joita kannattaisi kokeilla tai joilla muut ovat saaneet valkopäät häipymään?

Toinen mikä voisi auttaa on suolasaippua. Ja jos sinulla on paljon valkopäitä, nii ihosi on jo oikeastaan lieväakne, sillä valkopäät ovat tukkeutuneita talirauhasia...

• ARGH!
        tsemppiä vaan.... kirjoitti:

tunkenut vastauksiani kenellekään muulle, jos sinua noin kovasti ärsyttää niin mitäs jos pysyisit pois palstalta?

• ...
        jeijjis kirjoitti:

Kuule ei se ruokavalio oo ainakaan mulle auttanut koskaan ja kärsin 5 vuotta vaikeasta aknesta. Koitin kaikenlaisia mömmöjä ja kokeilin eri ruokavalioita. Lopulta ne häipyvät itsestään kun oli sen aika.

• AsianHyväksynyt

Minulla tulee valkopäitä, iho rasvoittuu ja muutamia punoittavia finnejä myös ovulaation aikoihin. Kuukautisten aikana sitten finnit jälleen häviävät ja niitä tulee uudelleen taas seuraavan ovulaation aikoihin. Olen kokeillut kaikkea: Avitcidia, Clindoxylia, Diane nova e-pillereitä, VHH-ruokavaliota, erilaisia kasvojenhoitotuotteita - ei apua. Jopa Diane Novan käytön aikana minulle tuli aina laatan puolivälissä valkopäitä ja finnejä. Muuten ihoni on OK lukuunottamatta siis tuota aikaa ovulaation ja kuukautisten välillä. Selkeesti hormoneista johtuvaa siis. Muistan, kun joskus kymmeniä vuosia sitten bilsan opettajamme sanoi yläasteella, ettei hormonaalista aknea voi ehkäistä oikein mitenkään ja näin se nähtävästi on. Ihotautilääkärinikin oli samaa mieltä. Kyllä mä noi muutamat valkopäät kerran kuukaudessa ehkä kestää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe