piparitaikina + raskaus

pipariäiti

Moikka,

voiko kaupan pakastepiparitaikinaa syödä ns. raakana vai onko listeriariski? En siis tarkoita pakettikaupalla vaan pieniä määriä maistella ;)

7

4389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ymmärrä

Miksi siinä olisi listeriariski?

• 12+

..raskaana olevat ovat niin hysteerisiä, NIIN HYSTEERISIÄ :D

• Äitix2
        12+ kirjoitti:

..raskaana olevat ovat niin hysteerisiä, NIIN HYSTEERISIÄ :D

Itse en ole edes pohtinut moista. Ja kyllä, olen siltikin syönyt piparitaikinaa ja paljon :)

• seksoeiroaew

En tiedä listeriasta, mutta inkivääriä ei suositella raskaanaoleville.. tee oma taikina ilman inkivääriä?

• taas sitä hysteriaa.

Raskaana oleville ei suositella inkivääriVALMISTEITA. Ja kyllä, tässä samassa nyt sitten neuvoloissa sanotaan, että inkivääriä ei saa käyttää ollenkaan, vaikka kukaan ei ole pystynyt todistamaan että siitä ylipäätään olisi jotain haittaa. Tutkimustulokset olivat omituisen epämääräisiä, mistään ei ole koskaan löytänyt selkeää perustetta tuolle kiellolle. Se mitätön määrä mikä taikinassa on kuivattua inkivääriä ei TODELLAKAAN aiheuta yhtään mitään. Juu, minulla ei ole tutkimusta asiasta, mutta voin sen tässä ihan maalaisjärjellä luvata. Aasiassa inkivääriä käytetään ihan joka paikassa aivan päivittäin, olisikohan siellä kenties huomattu jo vuosituhansien aikana jotain jos se olisi kovin vaarallista raskauden aikana?

• maamx3
        taas sitä hysteriaa. kirjoitti:

Raskaana oleville ei suositella inkivääriVALMISTEITA. Ja kyllä, tässä samassa nyt sitten neuvoloissa sanotaan, että inkivääriä ei saa käyttää ollenkaan, vaikka kukaan ei ole pystynyt todistamaan että siitä ylipäätään olisi jotain haittaa. Tutkimustulokset olivat omituisen epämääräisiä, mistään ei ole koskaan löytänyt selkeää perustetta tuolle kiellolle. Se mitätön määrä mikä taikinassa on kuivattua inkivääriä ei TODELLAKAAN aiheuta yhtään mitään. Juu, minulla ei ole tutkimusta asiasta, mutta voin sen tässä ihan maalaisjärjellä luvata. Aasiassa inkivääriä käytetään ihan joka paikassa aivan päivittäin, olisikohan siellä kenties huomattu jo vuosituhansien aikana jotain jos se olisi kovin vaarallista raskauden aikana?

Mulle neuvolatäti suositteli muutama viikko sitten inkivääriä tolkuttomaan pahoinvointiin. Neuvolatäti oli soittanut johonkin paikkaan mistä saa uusinta tietoa raskauden aikaisista suosituksista. Siellä sanottiin että inkivääriä käskettiin välttää koska eläin kokeissa tuli jotai esiin. Olisko ollu syöpää hiirille tai jotain. Mutta ihmisille näin ei ole todettu käynneen. Sieltä saatiin kyl lupa käyttää inkivääriä. Ja inkivääriä käytetään joissain maissa paljon masteena. tuskin se nyt pieninä määrinä mitään haittaa.

• wropunop
        maamx3 kirjoitti:

Mulle neuvolatäti suositteli muutama viikko sitten inkivääriä tolkuttomaan pahoinvointiin. Neuvolatäti oli soittanut johonkin paikkaan mistä saa uusinta tietoa raskauden aikaisista suosituksista. Siellä sanottiin että inkivääriä käskettiin välttää koska eläin kokeissa tuli jotai esiin. Olisko ollu syöpää hiirille tai jotain. Mutta ihmisille näin ei ole todettu käynneen. Sieltä saatiin kyl lupa käyttää inkivääriä. Ja inkivääriä käytetään joissain maissa paljon masteena. tuskin se nyt pieninä määrinä mitään haittaa.

"tee oma taikina ilman inkivääriä? " Voi luoja sentään!!! Kuinka hysteerisiä äitejä mahdatte olla lapsillenne??

Pakokaasuja ei suositella raskaana oleville. Mitäs nyt? Lopetetaanko hengittäminenkin??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe