Nimilaatta koiralle?

nimelinen/nimetön

Hei!

Olen lukenut netistä keskusteluja nimilaatoista.
Jotkut ovat ehdottomasti sitä mieltä että koiran nimeä ei tule laittaa nimilaattaan, mahdollisen varkauden takia.
Kun taas toiset kannattavat nimeä laatassa. Varmaankin lähinnä tyylikysymys. :)
Minusta se on yksi ja sama onko laatassa koiran nimeä vai ei, jos se varastetaan niin ei siinä
laatan nimettömyys tai nimellisyys paina.
Naapuriltani pöllittiin avustajakoira (kultainennoutaja) en tiedä oliko pannassa laattaa vai ei mutta
jos joku haluaa pölliä koiran ja tehdä sillä rahaa niin se sitten pöllitään.
Koira parka missähän päin viroa tai venäjää sekin majailee :/

Mitä mieltä te olette asista laittaisitteko koiran nimen ja puhelinnumeron (siis oman) :D
laattaan vai jättäisittekö nimen pois?

26

17144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätin nimen

pois, koska voi käyttää myöhemmin samaa laattaa toisella koiralla. Siinä laatassa on vaan mun oma nimi ja puhelinnumero. Jos koira häviää ja löytyy myöhemmin jostain löytöeläintalosta niin voi todistaa sen olevan omakoira kun reagoi nimeen. Tosin mielestäni koiran pitäisi muutenkin reagoida omistajaan. Nimilaatta voi olla myös haitaksi jos Suomeenkin leviää tilaus varkaus. Eli koira viedään takapihalta kun joku on lukenut nimilaatasta omistajatiedot.

• Laumiksenirakkauteni

Otan osaa naapurisi koiran vuoksi :( Järkyttävää

Itselläni on laumis joten tuskinpa sitä kukaan edes yrittää varastaa, joten minun ei tarvitse siitä olla huolissani.

Pitäkää silmällä koirianne!

Itse laittaisin puh.numeron enkä mitään muuta :) Tosin.. olisihan se somaa laittaa koiran nimi siihen, ystäväni venäjänajokin nimilaatassa lukee "Jos luet tämän, olen luultavasti karannut, soita omistajalleni, kiitos :)" ja numero. On karannut muutamia kertoja kun sitä riistaviettiä tosiaan mukavasti löytyy.

• Sirumikro

Mikrosiru olisi kaikista kätevin .. ? Omalla koiralla ja kissalla sellaiset.

• jos koira löytyy

pitää se sitten kierrättää löytöeläintalon kautta jossa on mahdollisesti lukulaite. Paljon karkailevan koiran kanssa laatta on hyvä, kun saa koiran takaisin suoraan löytäjältä, eikä tarvitse maksaa löytöeläintalolle. Lisäksi koira on tyytyväisempi kun pääsee nopemmin kotiin :)

• 1+9
        jos koira löytyy kirjoitti:

pitää se sitten kierrättää löytöeläintalon kautta jossa on mahdollisesti lukulaite. Paljon karkailevan koiran kanssa laatta on hyvä, kun saa koiran takaisin suoraan löytäjältä, eikä tarvitse maksaa löytöeläintalolle. Lisäksi koira on tyytyväisempi kun pääsee nopemmin kotiin :)

Jos on paljon karkaileva koira niin eikö kannattaisia ryhtyä toimepiteisiin ettei pääsisi karkuun ? Meillä ei ole muutakuin mikrosirut koko poppoolla ...

• siis itsellä
        1+9 kirjoitti:

Jos on paljon karkaileva koira niin eikö kannattaisia ryhtyä toimepiteisiin ettei pääsisi karkuun ? Meillä ei ole muutakuin mikrosirut koko poppoolla ...

ei ole paljon karkailevaa, mutta ihan esimerkkinä vain. Löytöeläintalolla yksi vuorokausi maksaa jo 30euroa.

• -coconut-

Itse tilasin laatan missä on koiran nimi ja oma puehlinnumeroni.
      Tuskimpa oma herrani minnekkään karkailee, aina on kuitenkin hyvä varautua.
      Vaikka laatta löytyy olen siltikin miettinyt vakavasti sirutusta, eihän se paljoa edes maksa.

Niin ja sellaista joskus mietin että miten varkaat toimii sirutettujen koirien kanssa?
      Voiko sen sirun jotenkin nollata tms vaihtaa tiedot siihen?
      Toki paperien väärennys on varmasti arkipäivää sellaisissa piireissä mutta ei kai
      se voi olla niin helppoa?

Tuota varkasujuttua olen miettinyt myös, aika kurjia sellaiset tapaukset.
      Yritän olla oman koirani kanssa panikoimatta ja uskotella itselleni että
      ei kukaan sekarotuista koiraa varasta, toivottavasti.
      Enkä usko että nimi laatassa vaikuttaa varastamiseen.
      Itsellä onneksi koira asuu sisällä (kerrostalossa) ja ulkoilee vain minun tai isännän valvovan silmän
      alla. Vaikka asun pienellä paikkakunnalla en pidä varastamisen mahdollisuutta pois suljettuna.
      Lähikaupungissa minne matkaa 30km on koiria kadonnut kotipihoiltaa, yleensä
      rotukoiria. Erittäin ikäviä nua varkaudet. :/ Ihan suututtaa kun sitä miettii.

• ht5getfa

käsinkirj tiedot, koska nimilaatta kilkuttaisi pantaa vasten.

• jenni6

meillä on koirallamme toi laatta jossa on koiran nimi ja minun puh.numero ja sitten on myös siru.

• fhhjfdhkgd

eikös se ole koiralle helpompi jos se varastetaan että sille käytetään tuttua nimeä eikä opeteta uutta?

• Scarlet.

Meillä on koiralla laatassa koiran nimi ja minun puhelinnumero. Ei ole kyllä tullut edes mieleen, että laatasta pitäs jättää nimi pois mahdollisen varkauden takia. En pidä kovinkaan todennäköisenä sitä, että joku koirani varastaisi.

• 10+12

Omalla koiralla on siru ja laatta missä koiran nimi ja puhelinnumeroni.
      Tuskin kukaan uskaltaa edes mennä niin lähelle koiraani että joku vieras ilman minun läsnäoloa pystyisi sen varastamaan. Kaveri nimittäin haukkuu kaikille vieraille karvat pystyssä, en minä ainakaan menisi vieraan koiran luo joka haukkuisi niin että kuola lentää suusta :D Niin ja koirallani on painoa yli 30kg ja korkeutta tällä hetkellä 65cm, hyvin sakemannimainen otus.

Tuli mieleen tuosta koirasta ja sen omistajaan reagoinnista.
      Oma koirani olisi ihan varma nakki jos löytöeläintaloon joutuisi ja minun
      pitäisi sitä sieltä hakea. Jos koirani ei näe minua esim 5min kun ollaan kyläilemässä ja olen vaikka wc:ssä. Voi sitä riemua kun tulen takaisin...
      Tuskin mikään koira on sellainen joka täysin jättää huomiotta omistajan jos on tilanne että koira on ollut karkuteillä.

• itsekoiranlöytänyt

Juu kyllä munkin koirilla on kaikilla nimilaatat kaulapannassa roikkumassa. Niissä lukee koiran nimi, mun koko nimi ja mun puhelinnumero. Lisäksi kahdella koiristani on sirut ja kolmannellekin laitan tässä lähiviikkoina. Itse kannatan varsinkin sen oman puhelin numeron laittamista koiran kaulapantaan, sillä itse olen huomannut miten hankala koira on ilman sitä saada takaisin omistajalleen. Vaikka olisi siru koiran saaminen takaisin on monia tunteja hitaampaa kuin jos koiralla numero kaulassa. Itse löysin kerran yksin harhailevan koiran joskus ennen kahtatoista yöllä. Pannassa ei mitään tietoja ollut. Yritin kierrellä koiran kanssa lähi alueella jos sen omistaja olisi vaikka etsimässä sitä, ketään ei näkynyt. No sitten soittelemaan että minnekkäs sen sitten saisi. Poliisin mielipide oli että ei me voida auttaa laske se takaisin vapaaksi niin kyllä se joskus kotiin löytää. No enhän mä nyt niin voinut tehdä, sillä koirahan olisi voinut jäädä vaikka auton alle. Koiraa ei myöskään ollut ilmoitettu kadonneeksi. No ei auttanut muu kuin ottaa koira yöksi mun luokse. Aamulla sitten heti eläinlääkäriin sen koiran kanssa selvittämään josko koiralla olisi siru. Kunhan eihän tavallisella ihmisellä ole sitä sirun lukulaitetta. No löytyihän sieltä siru ja kun eläinlääkäri soitti kennelliittoon kysyäkseen koiran omistajan tietoja eivät ne sieltä voineet niitä noin vaan antaa edes lääkärille vaan heidän piti ensin saada soittaa omistajalle sieltä ja sitten vasta pystyi tiedot antamaan eteenpäin. Näin ollen sain koiran takaisin omistajalleen vasta 12 tuntia löytymisen jälkeen, kun jos pannassa olisi ollut tiedot koira olisi ollut kotona muutamassa minuutissa. Niin että laittakaa mielellään edes se puhelin numero siihen pantaan niin saatte koiranne mahdollimman pian takaisin!

• 12+45

Minulle on käynyt melkein vastaavanlainen juttu.
        Vastaan tuli irtokoira eikä pannassa ollut mitään.
        Kiertelin sen kanssa pitkään naapurustoa kysellen mutta kukaan ei tiennyt
        kenen koira se oli.
        Ajattelin jo että pitääkö se päästää irti kunnes samalla tajusin erään koiratarhan tästä lähistöltä. Soitin sinne ja tarhalla tiedettiin heti kenen koirasta oli kyse.
        Sesse (siis koira) oli melkoisen tuttu vieras tarhalla ja omistaja tuli hakemaan sen pois. Onneksi löyty omistaja, sisälle en olisi sitä voinut ottaa koska oma koirani tuskin olisi tykännyt yöllisestä vieraasta.

• sadies3

Omalla koirallani on vain puhelinnumeroni laatassa ihan vain laatan rajoitetun tilan takia :) Sirutettukin on jo pentuna.
      En ymmärrä miksi ei nimeä saisi kirjoittaa laattaan?

• 32123446

Sadies3

Jotkut vainoharhaiset luulevat että koira on helpompi varastaa jos varas on lukenut koiran nimen laatasta ja kustuu sitä nimeltä :D
        On koiria jotka lähtee muiden mukaan mukisematta, silloin pitäisin koiran visusti
        tarkkailun alla enkä antaisi sen mennä missä sattuu.
        Sitten on koiria joiden lähelle ei ole mitään asiaa :D

• nakketee

htttp://www.nimilaatat.com/

• Eh

"Koira parka missähän päin viroa tai venäjää sekin majailee :/"

Ihanan asiallinen kommentti. Suomalaisethan eivät koskaan varasta mitään, tai länsipuolelta tulleet ulkomaalaiset. Ihan vaan btw.

• VeDoNiKa

Kolahtiko omaan nilkkaan?? :P

Valitettava tosiasia on, että koiria varastetaan todella paljon suomesta ja toimitetaan nimenomaan tuonne itärajan taakse. Mitkä lemmikeiksi, pentutehtaiksi (ja niitä pentuja sitten taas salakuljetetaan myytäväksi tänne korkeilla hinnoilla...), koiratappeluihin osanottajaksi tai ns. treenileluiksi jotka vain kylmästi annetaan repiä hengiltä.

Papereitakaan noille varastetuille ei tarvitse väärentää, Ihan suoraan on suomen tullista sanottu, että eivät tarkasta papereita venäjälle menevältä koirien osalta, ennenkuin koiria on enemmän kuin kuusi kerralla...

• Mäyräkoirat kateissa

Meillä katosi kaksi koiraa puolen tunnin sisällä pihasta,
      on siru ja tatska, mutta eipä ole kuulunut takaisin,
      liekkö myyty toisella puolella suomea ilman papereita?
      Sekin sirun hyöty on pieni, jos koiraa ei viedä eläinlääkärille tai
      löytöeläintarhalle tarkistettavaksi, aika vähän on noita rekistereitä joihin
      saa sirun syötettyä etsintää ajatellen.
      Koiriani kaipaan takaisin vieläkin

• Anonyymi

V.2022 kaikki koirat on sirutettava ja rekisteröitävä Kennelliittoon. Rotu ja sekarotuiset.

• Anonyymi

Meiltä vietiin koira pihasta. Ehkä syynä oli juuri tuollainen nimilaatta joka oli hopeaa ja kohtalaisen paksua levyä. Ikävä asia, olisimme juuri olleet lopettamassa koiramme jolloin hopealaatta olisi jäänyt hyviin käsiin.

• Anonyymi

Onneksi on tekniikka ja taidot edenneet moisesta laatan roikottamisesta parempaan suuntaan. Meillä on välillä hoidossa koira jolla on titaanilevy niitattu kalloon. Levyyn on kaiverrettu koiran nimi josta voi löytäessään karanneen koiran lukea millä nimellä koiraa kutsutaan tai haetaan.

• Anonyymi

He he he he😫😫😫

• Anonyymi

Me olemme ratkaisseet tämän näin. Googlaa Wenskortti ja lähiluettava lemmikki tägi

• Anonyymi

Jos siihen nimilaataan tulee muutakin kuin puhelinnumero, ovat silloin niin pienellä ei siitä saa selvää. Eli numero mahdollisen isolla. Itse olen tehnyt numero laatan isosta prikasta, siihen stanssilla numerot ja ripustusreikä.😁😁😁

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      14
      4652
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      360
      4041
    3. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      22
      3550
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3530
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2603
    6. 280
      2450
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1900
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1842
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1556
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1203
    Aihe