haavakuume,tulipa tinka

minä ainaski syön.

onkohan hirvi pilassa jos se on maannut kolme,kuusi tuntia kuolleena.pannaanko monttuun vai syödäänkö?

11

4025

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ERÄ_JORMA

Myydään

• hölmö kysymys!

Pitäähän hirven olla kuollut kun se syödään!

• Buffalo Pilli
        hölmö kysymys! kirjoitti:

Pitäähän hirven olla kuollut kun se syödään!

On pilalla , jos se kituu metsässä aikansa , kun bakteerit kulkeutuu verenkierrossa koko roppiin.

• kutseetin mies

Ainakin kerätään seuraavana aamuna edellisen illan ja yön aikana ammuttu saalis.
      Paikallisen eläinlääkärin ohjeen mukaan, ottakaa pala sitä lihaa ja keittäkää se. Jos sitä ei voi syödä se on silloin ihmisravinnoksi kelpaamatonta.

• kielen söin jo

että mm.saksassa villisikoja ammutaan iltahämärissä ja raadot kerätään vasta seuraavana päivänä
        siat teurastetaan ja viedään palvaamoon.

• tröööötö
        kielen söin jo kirjoitti:

että mm.saksassa villisikoja ammutaan iltahämärissä ja raadot kerätään vasta seuraavana päivänä
        siat teurastetaan ja viedään palvaamoon.

eihän hirvimiehet osaa mitään muutaku tingata, pitävät hirvenpyyntiä niin miehen merkkinä että hellan lettas.. siirtykää karhuun niin siinä on jotaki tekemistä sentään... ite lopetin hirven pyynnin seittemän vuotta sitten ja en varmasti lainaa omia toimivia koiria hirvimiehille ku ensin haukkuvat ne alimpaan helvettiin, kovasti ovat ollee vailla.. nyt on jo vanhimmalle koiralle ammuttu 9 otsoa..

• 176-671
        tröööötö kirjoitti:

eihän hirvimiehet osaa mitään muutaku tingata, pitävät hirvenpyyntiä niin miehen merkkinä että hellan lettas.. siirtykää karhuun niin siinä on jotaki tekemistä sentään... ite lopetin hirven pyynnin seittemän vuotta sitten ja en varmasti lainaa omia toimivia koiria hirvimiehille ku ensin haukkuvat ne alimpaan helvettiin, kovasti ovat ollee vailla.. nyt on jo vanhimmalle koiralle ammuttu 9 otsoa..

Parahin trööttö, missä kohtaa sinun vastauksessasi arvioidaan aloittajan kysymyksessä olevan hirvenlihan syömäkelpoisuutta?

• Nälkäinen.
        176-671 kirjoitti:

Parahin trööttö, missä kohtaa sinun vastauksessasi arvioidaan aloittajan kysymyksessä olevan hirvenlihan syömäkelpoisuutta?

Parhaimmillaan on hirven liha kolme vuorokautta metsässä olleena ja tietysti kuolleena.
        Liha on aavistuksen pehmeätä ja tummaa, joten suosittelen.

• 308w

tarkistuta el.lääkärillä.Teurastamolla aika taposta pistoon korkeintaan puoli minuuttia mutta toki tuo aika on metsällä mahdoton.Kuitenkin veri pitäisi saada ruhosta pois mahdollisimman pian ja heti perään suolet varsinkin mahaosumilla

• minä ainaski syön

hirvi on syöty ja hengissä ollaan,ei mitään vikaa tai makua lihassa ja oli suolille ammuttu. aloittaja.

• juueise
        minä ainaski syön kirjoitti:

hirvi on syöty ja hengissä ollaan,ei mitään vikaa tai makua lihassa ja oli suolille ammuttu. aloittaja.

Ehkä ihan alkusyksystä menee päivässä piloille...
        Eikä se verikään ulos päästämättä lihaa myrkyksi muuta. Makuun saattaa vaikuttaa, mutta hirvihän maistuu muutenkin melko voimakkaalta, joten ei se veri iso harmi ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      373
      1486
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      80
      1015
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      88
      920
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      738
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      702
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      53
      668
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      598
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      35
      594
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    13. 45
      557
    14. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      50
      545
    15. 32
      531
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      528
    17. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      525
    18. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      48
      479
    20. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80