"annetaan sekarotuinen koira"

8DD

siis voiko tollasiin ilmotuksiin luottaa?
Ite oon harkinnu sekarotusen koiran ostoo ja tuli tollasetkin silmään...
onko kellekkään annettu koiraa ilmatteeks ja miten noihin pitäs varautua?
eläinlääkärin todistus tollasesta annetusta koirasta pitäää olla ettei sillä ookkaan jotakin tautii johon omistajalla itellään ei varaa, vai?
KIITOS JO ETUKÄTEEN!!!!

6

1079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilin muisto

ilmainen koira on hyvä juttu, jää enempi läälärilaskuihin! Siis ilman pilailua, niin itsekin tein, ostin 50 e pennun, joten säästämäni koiratilistä jäi tonni hoitokuluihin ja on riittänyt noin 8 vuoden ajaksi. Sekarotuisia pentuja saa ilmaiseksi ja halvalla. Kannattaa vaan harkita, että mitä rotuyhdistlemää haluaa. Yllätysmomentti on tietysi pennussa aina. Aikuisen nökee valmiina ja vain köytö voi yllättä. Syitä koirasta luopumiseen on yhtä monia kuin koiriakin. Joku voi antaa koiransa olosuhteiden pakosta ja tahtoo vain, että ystävä saa parhaan mahdollisien korin, rahasta viis. Paremmin epäilisin niitä jotka pyytää sekarotuisesta 500 e. seutuville!

• seropi narttu

että ilmaiset koirat kyllä kuljeksii paikasta toiseen, helppo luopua kun ei maksanut mitään.

joka maksaa seropista 500 ei varmaan laita kylän kiertoon ihan vähällä, vaan on ostanut itselleen ystävän loppuelämäksi. hei haloo järki päähän

• 19+2

Ilmainen pentu ei välttämättä ole mikään tikittävä aikapommi.
        Taustatyö ja kysely pitää tehdä vain perusteellisesti.
        Ehkä minua voi pitää tyhmänä kun ostin pennun alle 100e mutta mitään
        ongelmaa ei sen kanssa tähän saakka ole ollut.
        Voi olla että tärkeintä ei ole myyjälle tai antajalle se paljonko hän saa pennusta rahaa.
        Tärkeintä on että pentu saisi hyvän kodin, toisaalta ilmaisen koiran on helppo hakea ja pistää kiusattuna
        kiertoon. Toisaalta en kannata niitä monen sadan vartavasten tehtailtuja ihania mixejäkään mitkä
        on tuotettu vain rahankiilto silmissä. Soita ja kysy, kysy ja kysy. Kysele paljon vastauksista voit saada
        selville jo aika paljon.

• martzu85
        seropi narttu kirjoitti:

että ilmaiset koirat kyllä kuljeksii paikasta toiseen, helppo luopua kun ei maksanut mitään.

joka maksaa seropista 500 ei varmaan laita kylän kiertoon ihan vähällä, vaan on ostanut itselleen ystävän loppuelämäksi. hei haloo järki päähän

Itse törmään jatkuvasti näihin rekkaamattomiin rotukoiriin joista on maksettu 500e: tienoilla olevia summia ja sitten ei vuoden päästä enään halutakaan koiraa vaan myydän eteenpäin... Toinen omista koiristakin on paperiton entinen heitto pussi.. 4 (viidessä jos kasvattaja lasketaan mukaan) eri kodissa ollut ennen ku tuli mulle. Koira joskus ostettu kalliiseen hintaan ja kun mä sen sain niin hintapyyntö oli 500e, mitä en suostunut maksamaan seropista/ rekkaamattomasta koirasta.

• -occeaana-

Perjaatteessa en näkisi mitään epäilyttävää tuossa.
      Ainahan voi soittaa ja kysyä pennuista ja varmasti hetken juteltuasi
      omistajan kanssa saat selville onko hän oikealla asialla liikkeellä.
      Itse hankin sekarotuisen pennun ja maksoin siitä 50e maatalossa asuivat.
      Madotin pennun (koska sitä ei oltu tehty, mikä kertoo jo vähän "omistajasta")
      ja kakan seasta tuli kamala määrä pitkiä valkoisia matoja!
      Minusta madotus on asia mikä pitäisi vähintään olla kunnossa kun pentuja myy tai antaa.
      Pennun äitiin tutustuin myös ja sain heti ystävällisen nuolaisun tervehdykseksi, ainakin
      emo on sellainen minkä pitäisi saada nähdä, emon käytöksestä voi päätellä
      minkälaisia luonteenpiirteitä voi olla omassa pennussa. Oman pennun
      emon perusteella sekä pentuun tässä tutustuttuani voin sanoa että ihmisille vihaista koiraa
      tuosta ei ainakaan tule.
      Kannattaa siis kysellä tarkasti kaikki ennenkuin teet lopullisen päätöksen.
      Madotuksen puuttumisesta huolimatta oma pentuni näyttää voivan mainiosti.
      Kaikilla ei vain aina ole yhtä hyvä tuuri.

• Suhtaudut ihan samalla tavalla kun maksavaankin koiraan. Käyt omistajan kotona tutustumassa koiraan, näät millanen suhde sillä on omistajaansa. Katsot että koira on kaikin puolin terveen näköinen, karva kiiltää ja on pirteä.
      Ja juttele omistajan kanssa, kaikki ihmiset ei luojan kiitos oo kroonisia valehtelijoita.
      Joillekin ihmisille HYVÄ uusi koti on rahaa tärkeempi.

Ja nimenomaan koirilla rahastus antaa kuvan pentutehtailusta yms koirilla bisneksen teosta. Ilmaiseks antaja ei ainakaan siitä taloudellisesti hyötyis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe