miten kannattaisi valmistaa suuria pohjia. takoitan esim. 210x120. olen tähän asti käyttänyt valmiita kiilalistoja ja onnistunut ihan hyvin. riittävän pitkiä kiilalistoja en löytänyt. nyt ostin rimaa, sahasin päät jiiriin ja liitin listat toisiinsa. laitoin vielä kulmiin noin 10x10 vanerikolmiot vahvistuksiksi. eihän tästä tietysti mitään tullut. jouduin lisäämään pari poikkipuuta. kankaan kiristäminen tuntuu hankalalta kun ei ole kiiloja. lisäksi poikkipuut tuntuvat maalatessa. olisko jollain hyviä vinkkejä?
suurten kankaiden valmistus
9
340
Vastaukset
- olivetree
Olen itse tehnyt melkein just noin. Sahannut itse rimasta, tukipuita tosiaan tarvitsee, itse laiton pystyyn ja poikittain. Naulasin lisäksi tuohon riman päälle ulkoreunaan ohuen pyöristetyn puuriman, joka tavallaan nostaa kankaan pois itse rimasta ja tukipuista. Tämä siis erona tuohon sun juttuun. Lisäksi kiristin valmiin kankaan kangaspihdeillä tuohon kehikkoon, en siis käyttänyt raakaa pellavaa.
- Arttari
Siellä on myös näkynyt tukipuita! Kannattaa kysellä. Ovat paljon vahvempia nuo pitkät kiilapuut kuin tavalliset pienemmät!
- taidejumo
Saahan noita tilattua sentilleen sen mittaisena kun haluaa ja vielä suoraan valmistajalta, käy kurkkaamassa http://www.kiilakehys.net
Tuolta olen itse tilannut ja en voi muuta kuin suositella.- mollipå
Kiitos tästä!
- juntu65
Pakko mainostaa!
www.kiilakehys.fi
Edullinen ja nopea! - vielähakeeideaa
Kiilapuuta löytyy kyllä järeempää muttei poista sitä ongelmaa, että kangas tuppaa lötkyttämään maalatessa ja keskituet varmasti tuntuu...
- Arttari
Kankaan voi kirstää kastelemalla se takapuolelta ja antamalla kuivua! Sitten voi edelleen kiristää kiiloilla, joita voi takoa valmiiden kiilapuiden taakse nurkissa oleviin valmiiksi tehtyihin paikkoihin.
- öhjoopajoo
Ei auta kuin hetkeksi.. ja kiilat reikiin.. meinaatko, että idiootit ihmettelee kankaan heilumista vai ja hämmästelee ylisuuria hammatikkuja?
- Arttari
öhjoopajoo kirjoitti:
Ei auta kuin hetkeksi.. ja kiilat reikiin.. meinaatko, että idiootit ihmettelee kankaan heilumista vai ja hämmästelee ylisuuria hammatikkuja?
Tietenkin paksumpiin kiilapuihin isommat kiilat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673