~ Niittyjen Lilja ~

~~ ♥

Tie kulkee yli kukkuloiden
läpi liljojen niityn
hiljaisiin laaksoihin
kivikkojen kätköihin
lohkareitten lomaan

Se tie itkee joskus
iltojaan yksin
vain pilvet peittonaan
hyräillen hiljaa

Se tie nauraa myös joskus
lintujen laulua
hauvojen haukkua
pientä heinäsirkkaakin

Sen tien vieressä on viitta
viitassa lukee ~ Filadelfia ~
sinne on vielä ainakin sata mailia

Niin...
Se ei ole täällä

Ei täällä niittyjen keskellä
ei täällä jossa minä sinun rakkaasi
ei täällä missä

~ minä odotan sinua ~

~~ ♥

http://www.youtube.com/watch?v=EfpNQfH7zqg&feature=related

12

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkal. korpimaan

      Ja ikävä
      ne aina
      seuranamme
      ovat.

      kauniita kielikuvia
      käytät
      runossasi.
      Kiitos runostasi.

      • = Veljellistä rakkautta, työtovereiden välistä rakkautta,kaveruutta, yhteishenkeä, solidaarisuutta, tiimihenkeä, tms...

        Joh 13:34,35
        " Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut,
        että tekin rakastaisitte toisianne, siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen RAKKAUS (="filadelfia)."

        Tätä on KRISTILLISYYS lyhytkäisyydessään ja tätä täällä Rakkausrunot sivuillakin kuten muuallakin kuuluisi pitää yllä mutta joskus tuntuu siltä kuin "sinne olisi vielä ainakin sata mailia"...
        Ja tästä tämä pieni runoni "ironia"...

        Mutta joskus on vain niin, niinkuin Eino vainaakin joskus ammoin jo tuumasi:

        Laulu onnesta
        "Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
        kell aarre on, se aarteen peittäköön,
        ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.


        Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
        Kell' onni on, se käyköön korpehen
        ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan. "

        Mutta kiitos sinulle "matkal. korpimaan" kivasta palautteestasi ja oikein
        raikkaita syksyilmoja elämääsi ! :))
        ja suonethan anteeksi, että tässä vastauksessani myös vähän selitin runoani joita nyt
        aina ei pitäisi kovin selitellä...

        Terkuin (*J*)


      • matkal. korpimaan
        Kopittelija007 kirjoitti:

        = Veljellistä rakkautta, työtovereiden välistä rakkautta,kaveruutta, yhteishenkeä, solidaarisuutta, tiimihenkeä, tms...

        Joh 13:34,35
        " Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut,
        että tekin rakastaisitte toisianne, siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen RAKKAUS (="filadelfia)."

        Tätä on KRISTILLISYYS lyhytkäisyydessään ja tätä täällä Rakkausrunot sivuillakin kuten muuallakin kuuluisi pitää yllä mutta joskus tuntuu siltä kuin "sinne olisi vielä ainakin sata mailia"...
        Ja tästä tämä pieni runoni "ironia"...

        Mutta joskus on vain niin, niinkuin Eino vainaakin joskus ammoin jo tuumasi:

        Laulu onnesta
        "Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
        kell aarre on, se aarteen peittäköön,
        ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.


        Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
        Kell' onni on, se käyköön korpehen
        ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan. "

        Mutta kiitos sinulle "matkal. korpimaan" kivasta palautteestasi ja oikein
        raikkaita syksyilmoja elämääsi ! :))
        ja suonethan anteeksi, että tässä vastauksessani myös vähän selitin runoani joita nyt
        aina ei pitäisi kovin selitellä...

        Terkuin (*J*)

        Anteeksi pyytelyä..
        Mutta tuo sanankohta oli opetuslapsille..
        Hyvää syksyä sulle myös .


      • matkal. korpimaan kirjoitti:

        Anteeksi pyytelyä..
        Mutta tuo sanankohta oli opetuslapsille..
        Hyvää syksyä sulle myös .

        Vrt:
        "Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty." (Apt.11:26)

        Edellä mainitut sanankohdat on siis kaikille meille Kristityille ! :))


    • eräs lukija

      Erittäin kaunis runo, en pysty nyt muuta sanomaan .. niin kaunis.

      • Kiitoksella otan vastaan viestisi ja olen imarreltu jos runoni todella
        sointui mieleesi ja ajatuksiisi... :))

        Ja näillä ajatuksilla kauniita ruskapäiviä elämääsi... :))

        Terkuin (*J*)


    • 3. ninen

      Kolme ensimmäistä säkeistöä kauniita.
      otakoppi hyvä:D

      • ...

        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"

        Kiitos, teit jälleen päivästäni valoisemman :)


      • Kannustavasta palautteesta ! :)

        Kivvwaa sinnenniii...

        Terkuin (*J*)


      • ... kirjoitti:

        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"

        Kiitos, teit jälleen päivästäni valoisemman :)

        jos olet löytänyt runoistani jotain... :))

        Valoisia päiviä elämääsi ! :))

        Terkuin (*J*)


    • Armiliini

      sanaton olen..niin kaunista..kaunista :)

      • " ai että missä paljon sanoja, siinä tyhmä äänessä "... :D

        Noh, onhan tänne tullut aika paljon kirjoiteltua... mutta kaikki
        tietysti vain asiaa... :D

        Ruskapäiviä sinnennii toivottelen... :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe