Nivelreuma - Oxiklorin/Trexan + alkoholi

Anonymouszzzz

Hei!

Minulla on käytössä Oxiklorin kuutena päivänä viikossa (ma-la) ja Trexan kerran viikossa (su). Olen lukenut, että alkoholia ei suositella lääkehoidon aikana paljoa, mutta tiedustelen nyt, että onko turvallista juoda kerran kuukaudessa tai jopa harvemmin ~10x 4.7% olutta/lonkeroa? Kyseessä ei ole sama päivä kuin käytän Trexania, sillä siitä olen lukenut että on erittäin huonoa juoda samana päivänä (tai jopa parina seuraavana päivänä).
Maksa-arvo(t) verikokeessa olivat kuulemma hyvät ja aion 2-3 päivää ennen juomista lopettaa oxiklorinin popsimisen juomispäivään asti.

7

11832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pastaks

      No mikä ihme on se vimma joka ajaa ihmisen noin "laskelmoivaan" juomiseen ??? - en voi muuta kuin ihmetellä....

      • Anonymouszzz

        Yleensä se on se maksimimäärä mitä juomaa on tarjolla, joka luonnollisesti menee kaikki.


    • särkynyt enkeli

      Hei!
      sairastuin nivelreumaan maaliskuussa 2010 ja minulla on käytössä oxiklorin 300mg kuutena päivänä viikossa, 5mg prednisolonia päivässä ylläpitoannoksena sekä vielä metoject 20mg-pistos,jonka itse pistän kerran viikossa.metojectissahan on ihan sama vaikuttava aine kuin trexanissa,mutta kun vatsani ei kestänyt trexania tabletteina,niin piti siirtyä tuohon pistosmuotoon.
      kysyin reumahoitajalta ihan samaa asiaa eli saako alkoholia käyttää ja miten paljon metojectin käytön aikana.koska mulle määrättiin vuodeksi eteenpäin metoject säännöllisesti ja hoitaja sanoi,että yleensä sitä käytetään säännöllisesti jopa kymmeniä vuosia ilman taukoja,jos maksaarvot ei nouse ja lääke muuten sopii.niin aika pitkä tauko tulisi alkoholin käytölle,jos on sitä ennen tottunut ottamaan viikossä vaikka vain 1- 3 annosta,joka mullakin tällä hetkellä kuluu.koskaan en ota kuin sen yhen annoksen kerrallaan ja vuorokaudessa.

      hoitaja sanoi,että voi turvallisesti käyttää max.tuo 3 annosta per viikko.mutta samana päivänä(pe-ilta),kun pistän metojectin en alkoholia ota.seuraavan päivän iltana(la:na) kyllä juon oluen.ohjeessa ainaki oli että saman vuorokaudeb aikana ei alkoholia suositella.uskon että absolutisti ei ole sen onnellisempi kuin tämmönen 1-3 annoksen "sekakäyttäjäkään".näin aina vitsailen.ja pistoksen jälkeen sanon olevani ihan aineissa,kun melko heti pistämisestä tulee ihan samankaltainen olo,sairas olo,päähän koskee ja vatsaankin jonkun verran sekä on oksettava olo.joten joka viikonloppu on semmoset kivat höyryt!mutta näillä sitä vain mennään kun ei paljo muuta voi!ois mukava saada kavereita reumaa sairastavista,kun en ketään vielä tunne,olisi mukava jakaa näitä mahtavia viiliksiä!tsemppiä sulle!

      • jokueräs

        joten sen käytöstä ei ole tarvetta pitää taukoja, vaikka alkoholia kohtuudella nauttisikin. Tosin ainakin meikäläisellä se aiheuttaa sen verta hurjan krapulan jo parin oluen jälkeen, ettei senkään käytön aikana kauheasti tullut juotua.

        Tuo Trexan puolestaan riippuu aika vahvasti henkilöstä. Jos se yhtään pyrkii nostamaan maksa-arvoja, niin alkoholin käyttöä pitää oikeasti miettiä. Silloin aloituksen yhteydessä minulla näkyi 1 oluttuoppi maksa-arvoissa vielä vajaan 2 viikon kuluttua... Eli paljoa ei ole tässä Trexan lääkityksen aikana tullut alkoholia otettua - toisaalta en ennenkään juonut paljoa, joten juomisen pudottaminen nollaan ei ole ollut mikään erityisen vaikea teko.

        Vähän vastaavan ohjeen minäkin olen alkoholin käytön suhteen saanut reumahoitajalta: ei pitäisi ottaa lääkkeen ottopäivänä eikä seuraavana, mielummin se edellinenkin päivä pitäisi olla raitis, ainakin kun minä otan napit aamupalan yhteydessä. (Yötä vasten otettuna tulee järkkypaha olo seuraavaaksi aamuksi)


      • Anonyymi

        Moi. Voisimmeko jutustella joskus, kaipaisin ystävää. On nivelreuma , ei vielä kars paha, mut käsien kipuja. Oon sitkeä 64 v ,mut yksin asun touhaan pihalla paljon ja otan viiniä kun maittaa tai olutta. En jaks murehtia liikaa. Olisi kiva jutustella


    • Ha555

      Treksanisya minulle astma yskä

    • alkoholisti9

      Salazo Oksiklorin Trexan foolihappo , Jaloviinaa juon 1/2 pullon viikossa kerralla, parin päivän erotuksella Trexanin otosta molempiin suuntiin, maksa ym kontrollit säännöllisesti. Reumaliiton sivusto kaipaa aktiivisia . . tutustu ! https://reumankanssa.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe