jotka häpeää oikeastaan kaikkea itsessään? Häpeän ulkonäköäni, ääntäni, persoonallisuuttani... käytännössä kaikkea minussa. En tiedä yhtään, mistä tämä itsensä häpeäminen oikein kumpuaa. Ainakin ulkonäköäni muistan vihanneeni ja hävenneeni jo ala-asteikäisenä. Valitettavasti en myöskään usko, että tästä pääsee eroon. Itsensä häpeäminen rajoittaa ja haittaa elämää huomattavasti: esimerkiksi työnhaku ja seurustelu ovat vaikeita asioita, kun pitäisi olla itseluottamusta.
Onko muita
6
766
Vastaukset
- 3426
On. Häpeän myös lähestulkoon kaikkea mitä olen eläessäni tehnyt ja sanonut. En tiedä miksi. Aika "normaalisti" olen pystynyt elämään tästä huolimatta, teeskentelen vaan ja pidän häpeäntunteet oman pään sisällä.
- kryzsn<a
ulkonäköään ei kannata hävetä, jokainen näyttää siltä kun näyttää. vaikka itse et jostain syystä ulkonäöstäsi pidäkään, monen mielestä saatat olla todella kaunis/komea. kauneus on katsojan silmissä, kuka tykkää mistäkin. vahvuutesi on persoonallisuus; jos näytät, kuulostat, vaikutat erilaiselta kuin nämä ns. samanlaisuuteen pyrkivät olet voittaja sillä olet oma itsesi ja toivottavasti pian myös uskot itseesi.
- häpeän olla olemassa
häpeän kaikkea itsessäni. Häpeän sitä olen ujo, liian hiljanen ja eniten tietenkin ulkonäköäni. Tuskin pääsen tästä tunteesta koskaan eroon, ehkä siksi, kun en ole pärjännyt hyvin missään, aina olen epäonnistunut kaikessa mitä olen tehnyt. Eipä tämä tunne tosiaan auta elämässä eteenpäin. Ei tee mieli liikkua ihmisten ilmoilla, kun ajattelen että mitä muut musta ajattelevat, kun olen tällänen merkityksetön ja tylsä ihminen, joka ei osaa puhua, pukeutua ja olla niin kuin muut. Aina joku on huomauttanut jostakin viasta minusta ja se on tehty toisten ihmisten kuullen. Silloin on tuntunut että vois vajota maan alle. Miltähän tuntuis olla sellanen joka kelpais muille vikojensa kera.
- Täysin tyhjä
Minä en enää häpeä itseäni,vaan inhoan.En kehtaa lähteä ulos saatikka treffeille.Olen jo vanha, 40 ja ikäkriisi pahentaa oloani.Sydän itkee,kun tajuan,että loppuelämäni olen yksin.Koska ei voi rakastaa toista ennenkuin rakastaa itseään!
- kuori kuoren päällä
olen samanlainen,paitsi minua kukaan ei kehtais edes pyytää treffeille :D. Sen verran realisti näin liian vanhana eli yli 40v. että tiedän ja tajuan eläväni yksin tämän elämäni loppuun asti. Peilistä löytyy syy miks olen tuomittu yksinäisyyteen. Eihän mulla koskaan ollut edes kavereita jotka olis kehdanneet tämän näkösen ystävän kans missään julkisesti liikkua :D . Miten itsekkään voisin itseäni rakastaa, kun kukaan muukaan ei ole rakastanut mua. Mussahan ei ole muuta kuin vikoja, ei mitään hyvää tai kaunista.
- gkjh
kuori kuoren päällä kirjoitti:
olen samanlainen,paitsi minua kukaan ei kehtais edes pyytää treffeille :D. Sen verran realisti näin liian vanhana eli yli 40v. että tiedän ja tajuan eläväni yksin tämän elämäni loppuun asti. Peilistä löytyy syy miks olen tuomittu yksinäisyyteen. Eihän mulla koskaan ollut edes kavereita jotka olis kehdanneet tämän näkösen ystävän kans missään julkisesti liikkua :D . Miten itsekkään voisin itseäni rakastaa, kun kukaan muukaan ei ole rakastanut mua. Mussahan ei ole muuta kuin vikoja, ei mitään hyvää tai kaunista.
joku on osottanu sulle ilmeisesti aina vain sun vikoja. tiedän tunteen. kun kuulee jatkuvasti vain itsessään olevan vikaa niin ei enää osaa katsoa mitään positiivista missään, tai ainakin se on helvetin vaikeeta. koita löytää itse itsestäsi ne hyvät puolet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289