Yön antia!

Viime yönä näin pitkän unen jossa kuljin kaikenlaisilla sota-alueilla. Olin itse pakosalla yhdessä vaiheessa ja autoin muita ihmisiä jotka olivat pakosalla myös.
Kaikki tietysti ymmärsimme toisiamme niinkuin kuuluu unissa ollakin.
Sitten sain kirjeen, vaikka en päivääkään ollut yhdessä paikassa niin se kirje löysi minut.
Se oli äidiltäni, kun olin lukenut sen heräsin. En mihinkään ääneen vaan ihan kun se kirje olisi minut herättänyt.
Tuli tunne että äiti otti yhteyttä rajan takaa koska se kirje sopi juuri tähän elämään.
Minulla on ollut hyvä ja rauhallinen olo ylösnoususta asti.
Kummasti alitaju vaan tekee työtään meidän nukkuessa.

Oikein hyvää viikonloppua toivottelen palstalaisille.

6

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivotoiminta on kuulemma paljon vilkkaampaa kuin on oletettu.

Aivoissani ei liene paljon toimintaa sillä en muista viime viikoilta ainoatakaan unta.
      Tosin nukun niin levottomasti ja pätkittäin, etten pitkiä unia ehtisi nähdäkään.
      Alitajunta tekee varmaan ylitöitä, kun minua väsyttää niin mahdottomasti vai onko se tämä harmaa sää joka sen aiheuttaa.
      Saisinpa jostakin edes sen rauhallisen olon, niin kaikki olisi paremmin.

Hyvää viikonloppua sinulle ja kaikille muillekin.

• Jos nukkuu pätkittäin niin varmasti väsyttää. Olin siinä tilassa viime kevään ja en tuntenut itseäni hetkeäkään pirteäksi. Kamalaa herätä aamulla kun väsytti oikeastaan enemmän kun nukkumaan mennessä.
        Toivottavasti saat jossain vaiheessa nukkumisen kuriin ja edes vähän pitempiä nukkumis hetkiä.
        Voimia sinulle, ja harmaalla säälläkin voi olla oma osuutensa, jos ei ole niin hullu kun minä joka tykkään harmaudesta, se on minusta armahtava, monellakin tapaa.

• Heikunkeikku

Sulla oli sitten vilskettä yöllä.
      Meikäläinen ei unia näeskentele. No joo, ehkä näen, mutta en koskaan niitä muista.
      Siinä missä tuttavat selittelevät unimaailmojaan, niin minä en voi koskaan kertoa omia unia.
      Joitakin värillisiä, mukavia unia olisi kiva kattella.

Oliko se Gibran vai kukas se oli, joka sanoi:
      Ihmisessä on kaksi ihmistä, toinen on hereillä pimeydessä,
      toinen nukkuu valvoessa.

Joskus aattelen, että toi vois olla meikäläiselle hyvä juttu. Yöllä nukkuessa touhuisin niin maan perusteellisesti ja päivällä, ainaskin talviaikaan, sitten nuokkuisin jossakin lämpimässä pesässä.

Oikein oikein hyvää viikonloppua sinulle.

• Kiitos! kohta pitääkin töihin lähteä.
        Oli vilkas todella ja pitkä uni, kerkesin vaikka minne ja tehdä vaikka mitä.
        Minulla on ajoittain paljonkin unia ja toivoisinkin että nyt alkais se unien aika, kun on ollut hiljaisempaa sillä saralla.
        Unet usein on selvittäneet mulle missä menen.
        On sellaisiakin unia jotka varoittaa että nyt rauhotus elämässäs ja ne oten kyllä ihan tosissani.
        Joidenkin unien sanoma selviää vasta myöhemmin.
        Tässä oli tuo kirje äidiltä tosi tärkeä kun hän on ollut haudassa jo kohta seitsemän vuotta ja sanoi asioita ihan nappiin, niinkuin eläessään usein.

• tanj a

Hyvän unen tosiaan näit. Taitaa elämässäsi melkoista sutinaa ja kiirettä olla, mutta homma selvästi hanskassa kun se kirjekin äidiltä elämänviisauksineen sinut rauhoitti???

Kyllä unissa paljon asiaa on ja itse niiden sanomaan uskon, koska moni asia on elämässäni niitä pohtimalla selkeytynyt.

Joskus näkee paljon, joskus tosi vähän tai ei ollenkaan, mutta hyvä niin. Omalla kohdallani, jos en muista uniani, tarkoittaa yleensä, että tilanne hallinnassa.

• Ajattelen samoin, jos niitä ei muista niin niillä ei ole tärkeää sanottavaa tälle hetkelle.
        Jossain vaiheessa pidin vihkoa ja kynää yöpöydällä, ja ajttelin taas ottaa sen käytäntöön.
        Tosin viime yön unen muistan, mutta joskus jää miettimään kun yöllä on herännyt ja muistanut unen mutta aamulla ei enään että olis pitänyt kirjoittaa ylös.
        Taaskulamppu ja kynä ja paperia. Taskulamppu siksi kun en halua valoa joka valaisee koko huoneen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3682
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      214
      2261
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1971
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1930
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1839
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1713
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1707
    Aihe