Nuori koiramme (8 kk) on hoikistunut nyt hiukan liiaksikin, joten ilmeisesti ei saa tarpeeksi energiaa ruoasta. Siis alkaa mennä hoikkuudesta laihuudeksi.
Ruokamerkkiä emme millään haluaisi vaihtaa, kun on sopinut muutoin erinomaisesti (Brit care). Madotukset ym ovat ok, ja koira on kyllä hyvävointinen, eloisa ja reipas, jonka turkki kiiltää ym. Liikuntaa emme oikeastaan voi vähentää, on erittäin energinen tyyppi. Liikunta on lähinnä luonnossa tapahtuvaa, remmilenkkeilyä on maksimissaan noin 10 %, eikä mitään pakkotahtista menoa, mutta vaihtelevissa maastoissa. Kokonaan emme halua harkkojakaan vähentää (on lintukoira, eli sen tyyppistä harjoittelua, noutoa, jäljestystä ym).
Lohiöljyä on lisätty ruokaan oikeastaan aina. Koira syö kolmesti päiväss, ja annoskokoa ei voi kasvattaa, koska se ei enempää jaksa. Eli, jättää kuppiin, jos lisäämme kerta-annoksen kokoa, joka on myöskin suosituksia suurempi. Lisäksi raksujen lisänä on mennyt koko ajan raakaa lihaa, raejuustoa tms.
Nyt siis meille suositeltiin eläinkaupasta, että kookosöljy olisi hyvä ja monilla käytössä oleva keino. Kylmäpuristettua vaan ei näköjään tavankaupoista tahdo saada. Onko teillä suositella mitään verkkokauppaa, joka olisi luotettava (esimerkiksi luontaistukku vaikutti päällisin puolin luotettavalta, mutta niinhän ne monet muutkin, jotka ovat sittenkin olleet epäluotettavia ). Eläinkaupassa tätä ei ollut myynnissä.
Vai onko muita ideoita, joilla energiansaantia voisi turvallisesti lisätä. En oikein tiedä, olisko nyt joku kasvukausi, joka on tämän hoikistumisen aiheuttanut, vai mistä on kyse, mutta koska aikaisemmin on ollut ongelmia ihon ja korvien kanssa, emme halua sen suhteen hyväksi osoittautunutta ruokamerkkiä vaihtaa :)
kookosöljy ruoan rikastamiseen?
9
2402
Vastaukset
- rasvaista lihaa
kysy lihatiskeilta, googlaa kennelrehu.
- aloittaja...
Koska tarkoitus olisi alkaa barffaamaan, kun on täysikasvuinen, niin raakaa on mennyt koko ajan napujen ohessa :) Periaatteessa tämä hoikistuminen tuli aika yllättäen, mutta mietin, josko ilmojen viileneminen sekä joku kasvupyrähdys yhdessä olisi aiheuttanut sen :) Nyt kun kaikki vatsantoiminnat, sekä piereskelyt ym on ollut pois. Osittain olen lihaa lisännyt myös siksi, että napujen, vaikka ne ovatkin periaatteessa laadukkaita, proteiinipitoisuus on vain 26, ja nuorella pitäisi olla 30 kasvattajan ohjeiden mukaan. Noilla prosenteilla ei kuitenkaan löytynyt sopivia raksuja :)
Ehkä kuitenkin hiukan uskaltaisin lihan osuutta lisätä vielä. Aterioiden lisäksi muuten koira jyrsii paljon raakoja luita, nekin lihaisia, mutta eihän sitä lihaa tietysti siinä luussa kauan riitä:)
Löysin muuten sitä kookosöljyäkin, ihan sittarin luontaistuotteiden joukosta, joten pikkuvaroen kokeilen sitäkin. Voihan sen käyttää ruoanlaittoon sitten, jos ei se koiralle sovi. Aika arvokasta kyllä oli :o - ??
aloittaja... kirjoitti:
Koska tarkoitus olisi alkaa barffaamaan, kun on täysikasvuinen, niin raakaa on mennyt koko ajan napujen ohessa :) Periaatteessa tämä hoikistuminen tuli aika yllättäen, mutta mietin, josko ilmojen viileneminen sekä joku kasvupyrähdys yhdessä olisi aiheuttanut sen :) Nyt kun kaikki vatsantoiminnat, sekä piereskelyt ym on ollut pois. Osittain olen lihaa lisännyt myös siksi, että napujen, vaikka ne ovatkin periaatteessa laadukkaita, proteiinipitoisuus on vain 26, ja nuorella pitäisi olla 30 kasvattajan ohjeiden mukaan. Noilla prosenteilla ei kuitenkaan löytynyt sopivia raksuja :)
Ehkä kuitenkin hiukan uskaltaisin lihan osuutta lisätä vielä. Aterioiden lisäksi muuten koira jyrsii paljon raakoja luita, nekin lihaisia, mutta eihän sitä lihaa tietysti siinä luussa kauan riitä:)
Löysin muuten sitä kookosöljyäkin, ihan sittarin luontaistuotteiden joukosta, joten pikkuvaroen kokeilen sitäkin. Voihan sen käyttää ruoanlaittoon sitten, jos ei se koiralle sovi. Aika arvokasta kyllä oli :o"Koira syö kolmesti päiväss, ja annoskokoa ei voi kasvattaa, KOSKA SE EI ENEMPÄÄ JAKSA. Eli, jättää kuppiin, jos lisäämme kerta-annoksen kokoa"
Ja tässä syy sinun sanoin:"Aterioiden lisäksi muuten koira jyrsii paljon raakoja luita"
koirasi ei ainakaan liho syöttämällä luita,ja tuosta lihasta: pelkkä liha ei riitä,sen pitää olla RASVAISTA lihaa! - vbftgrefre
?? kirjoitti:
"Koira syö kolmesti päiväss, ja annoskokoa ei voi kasvattaa, KOSKA SE EI ENEMPÄÄ JAKSA. Eli, jättää kuppiin, jos lisäämme kerta-annoksen kokoa"
Ja tässä syy sinun sanoin:"Aterioiden lisäksi muuten koira jyrsii paljon raakoja luita"
koirasi ei ainakaan liho syöttämällä luita,ja tuosta lihasta: pelkkä liha ei riitä,sen pitää olla RASVAISTA lihaa!entä rasvaista lihaa (siis n 45% rasvaa sisältävää), koiran paino ja toivottava paino? Kaikkihan eivät vain ole kropaltaan saman muotoisia. Oman koirani veljet esim ovat laidasta laitaan, on isompaa ja on pienempää.
- aloittaja...
?? kirjoitti:
"Koira syö kolmesti päiväss, ja annoskokoa ei voi kasvattaa, KOSKA SE EI ENEMPÄÄ JAKSA. Eli, jättää kuppiin, jos lisäämme kerta-annoksen kokoa"
koirasi ei ainakaan liho syöttämällä luita,ja tuosta lihasta: pelkkä liha ei riitä,sen pitää olla RASVAISTA lihaa!Ne ovat vain sitä varten, että pennusta asti on opetettu, että se on ainoa paikka, joita saa kaluta. Eli niitä pureskellen ei ole tarvinnut syödä seiniä ja sohvia:) Varsinaisesti niitä ei siis ole koskaan ravinnoksi tarjottu, vain virikkeeksi.
Lihan rasvapitoisuutta on vaikea tarkkaan sanopa, mutta lihatiskiltä olen niitä läskisimpiä kysynyt. En siis hae kennelrehulta, vaan suurimmaksi osaksi lihatiskiltä, jossa toki tiedetään mitä myydään, työntekijä itse barffailee koirineen. Olen siis luottanut, että olisi tarpeeksi rasvaista, ja silmämääräisesti kyllä on.
Pari kertaa viikossa annan kananmunan, noin kerran viikossa kalaa. Mutta pääosa ruoasta on siis raksut.
Täytynee nyt mietiskellä uudestaan, ja laskea kaikki energiansaannit, hivenaineet, ym asiat. Joku tässä ei nyt täsmää.
Ai niin koiran koko ja aikuispaino, sitä joku kysyi. Ihannesäkä noin 48, mutta painoa en yksiselitteisesti ole löytänyt, joka olisi tavoitteena. Reilu 20 kiloa kuitenkin, ehkä joitakin kiloja päälle. Vaihtelua tuntuu olevan aikuisissa suht paljon, mitä urosten omistajia olen netissä yhyttänyt. Vaihtelee 17-24 kiloon saamani painot aikuisilla uroksilla. Meidän ukolla nyt säkä noin 45,5, ja painoa 17,5 kiloa. Itse kun mietiskelen, niin ehkä parisen kiloa voisi lisää olla se sopiva määrä, ettei mene sitten ylipainon puolelle, mutta kylkiluiden kanssa lähinnä mittailen, en käytä varsinaisesti vaakalla useinkaan. Nyt kylkiluut kuitenkin tuntuvat liian selvästi, joten joku ongelma on.
Kiitos kaikille ajatuksistanne ja vinkeistänne! - bgvffrrre
aloittaja... kirjoitti:
Ne ovat vain sitä varten, että pennusta asti on opetettu, että se on ainoa paikka, joita saa kaluta. Eli niitä pureskellen ei ole tarvinnut syödä seiniä ja sohvia:) Varsinaisesti niitä ei siis ole koskaan ravinnoksi tarjottu, vain virikkeeksi.
Lihan rasvapitoisuutta on vaikea tarkkaan sanopa, mutta lihatiskiltä olen niitä läskisimpiä kysynyt. En siis hae kennelrehulta, vaan suurimmaksi osaksi lihatiskiltä, jossa toki tiedetään mitä myydään, työntekijä itse barffailee koirineen. Olen siis luottanut, että olisi tarpeeksi rasvaista, ja silmämääräisesti kyllä on.
Pari kertaa viikossa annan kananmunan, noin kerran viikossa kalaa. Mutta pääosa ruoasta on siis raksut.
Täytynee nyt mietiskellä uudestaan, ja laskea kaikki energiansaannit, hivenaineet, ym asiat. Joku tässä ei nyt täsmää.
Ai niin koiran koko ja aikuispaino, sitä joku kysyi. Ihannesäkä noin 48, mutta painoa en yksiselitteisesti ole löytänyt, joka olisi tavoitteena. Reilu 20 kiloa kuitenkin, ehkä joitakin kiloja päälle. Vaihtelua tuntuu olevan aikuisissa suht paljon, mitä urosten omistajia olen netissä yhyttänyt. Vaihtelee 17-24 kiloon saamani painot aikuisilla uroksilla. Meidän ukolla nyt säkä noin 45,5, ja painoa 17,5 kiloa. Itse kun mietiskelen, niin ehkä parisen kiloa voisi lisää olla se sopiva määrä, ettei mene sitten ylipainon puolelle, mutta kylkiluiden kanssa lähinnä mittailen, en käytä varsinaisesti vaakalla useinkaan. Nyt kylkiluut kuitenkin tuntuvat liian selvästi, joten joku ongelma on.
Kiitos kaikille ajatuksistanne ja vinkeistänne!eli silloin kaikki imeytyisi ok eli koiralla ei pitäisi olla mitään sairautta, joka vaikuttaisi?
Entä raksumerkin vaihto, jos sitä haluat jatkaa, jos se ko merkki ei kuiteskaan vaan toimi koirallasi jostain syystä? Liikkuuko tarpeeksi vaihtelevassa maastossa, lihashan painaa ja monipuolinen liikunta kasvattaa lihasta, ei hihnalenkki. - aloittaja...
bgvffrrre kirjoitti:
eli silloin kaikki imeytyisi ok eli koiralla ei pitäisi olla mitään sairautta, joka vaikuttaisi?
Entä raksumerkin vaihto, jos sitä haluat jatkaa, jos se ko merkki ei kuiteskaan vaan toimi koirallasi jostain syystä? Liikkuuko tarpeeksi vaihtelevassa maastossa, lihashan painaa ja monipuolinen liikunta kasvattaa lihasta, ei hihnalenkki.Aikaisemmin uloste haisi, oli löysää, ja koira piereskeli valtavasti. Nyt nämäkin ovat jääneet pois.
Liikumme lähes kaikki metsässä, ja kyllä, vaihtelevassa maastossa. Helpoista kangasmetsistä paikkoihin, jossa on korkeuseroja, soihin sekä hakkuuaukioihin. Vielä toki varovasti, koska koira sen verran nuori, että esimerkiksi soilla ei juurikaan, vain sen verran, että oppii toimimaan kaikenlaisissa maastoissa. Samoin siis kierrämme hiekkakuopat. Emme myöskään pääosin käytä valmiita polkuja. Koira on kyllä melkomoinen apina, jonkin verran joudun rajaamaan sen touhuja ihan nivelten takia. Useita kertoja viikossa se myöskin leikkii maastossa toisten nuorukaisten kanssa. Sitten noita lyhyempiä pissalenkkejä käydään ihan teiden varsilla, mutta ne ovat hyvin pieni osuus koko liikunnasta, sen verran, että sosiaalistuu ihmisten ilmoillekin, sekä pysyy muistissa käyttäytymissäännöt sielläkin. On siis hyvin aktiivinen yksilö, ja se tarvitsee paljon toimintaa. Eikä mielestäni väsähdäkään liikaa, toki syksyllä oli muutaman kerran tositoimissa lintumetsällä, lyhyehköillä retkillä, mutta niiden jälkeen kyl oli hiukan kuitti. Varmasti suurin syy tiivis työskentely sekä aivojen käyttö :) Mutta tuollainen parintunnin maastoulkoilu ei sitä saa väsymään, ja pääosin meno on siellä melkolailla vapaamuotoista. Koirat keskenään touhuilevat, nuuskuttelevat ja leikkivät. Joka kerta myöskin lyhyitä tottisharkkoja kyl pidetään.
Nappulan esitettä en netistä löytänyt, proteiineja on 24%, mutta rasvaa vain 13%. 4275Kcal/kg näyttäisi olevan laskennallinen energiasisältö Brit caren Venisonissa. Tämä siis on se perusruoka, jota pääasiallisesti saa. Ja tuohon sitten lisätään lihat, rasvat ym. Voi kun osaisinkin jotenkin linkittää koirasta kuvan, mutta kun olen niin blondi, etten osaa :)
Eläinlääkärissä emme ole olleet nyt pariin kuukauteen, aikaisemmin jouduimme kyllä asioimaan tiuhahkoon tahtiin ylempänä mainitsemieni korva-, ja iho-ongelmien vuoksi.
- M
Hyvää kylmäpuristettua kookosöljyä saa ainakin Ruohonjuuri-nimisestä ekokaupasta, jolla on myös nettikauppa. Meidän hauvat ainakin tykkää:)
- koiruuuuksia
Suosittelen lämpimästi www.iherb.com verkkokauppaa. Oon itse tilannu jo muutaman vuoden ajan ja aina tullut turvallisesti perille omaan postilaatikkoon.
Löytyy maailman johtavimmat lemmikki lisäravinteiden valmistajat paljon edullisemmin kuin Suomesta!
Suosittelen
-luonnonkosmetiikka
-kalaöljyt
-d-vitamiini
-mausteet
-lemmikkilisäravinteet
Ensimmäisen tilauksen yhteydessä syötä koodi PEK241 niin saat 5 dollarin alennuksen ja yli 40dollarin tilauksesta 10 dollarin alen.
Voi maksaa myös Visa Electronilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272105
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221500Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis671189Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111109Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101107- 88962
- 80829
- 17827
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16741Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107681