Hankittiin -96 Almera 1.6 SLX, jonka ajovaloissa huomattiin outo vika - olisiko joku kosketushäiriö?
Autossa on valomuisti, eli kun auton käynnistää, ajovalojen pitäisi syttyä, mutta meillä syttyy vain oikea ajovalo ja vasen parkki. Kun sitten valokatkaisijasta kääntää valot päälle, syttyy vasen ajovalokin, mutta samalla oikea ajovalo himmenee.
Osaako joku neuvoa, mistä vikaa kannattaa etsiä? Vetokoukkua ei ole.
Valot oikkuilee
4
777
Vastaukset
- Eikysyvätieltäeksy
Selasin Almera-ketjua ja sama vika -99 mallissa ja syyksi epäiltiin päivävalorelettä. Ketju loppui, ennen kuin asia varmistui, mutta taitaa olla kuitenkin mallille tyypillinen vika?
- Eikysyvätieltäeksy
Tääl yksinääniii sättäilen :-)
Se harmaa rele löytyi, alhaalta sivulta kuskin jalkatilasta muovin takaa ja "vika" korjaantui kopauttamalla! Saa nähdä uusiiko se. Releitä näyttää löytyvän hajottamoista muutamalla kympillä, mutta sen voisi ehkä korjatakin. Boksi auki ja irronnut liitos juotetaan kiinni. - asiaton allu
Eikysyvätieltäeksy kirjoitti:
Tääl yksinääniii sättäilen :-)
Se harmaa rele löytyi, alhaalta sivulta kuskin jalkatilasta muovin takaa ja "vika" korjaantui kopauttamalla! Saa nähdä uusiiko se. Releitä näyttää löytyvän hajottamoista muutamalla kympillä, mutta sen voisi ehkä korjatakin. Boksi auki ja irronnut liitos juotetaan kiinni.Omasta hajosi aikoinaan tuo sama boksi ja sen sisältä olli yksi rele sulanut. Muuten vaikutti piirilevy ehjältä. Ehkä juottamalla tuon yhden releen irti ja laittamalla uuden tilalle olisi korjaus voinut onnistua. Jos romikselta saa kympillä uuden boksin niin kannattaa ottaa. Alkuperäinen uusi maksoi jotain satasen luokkaa.
- rrr r
No samanmoinen vaiva alkoi ilmetä Almera Tinossa vm.05. Näyttääpä olevan tyyppivika. Täytyypä tutkia, josko kuskin jalkatilasta löytyy releet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792