onko mieheni alkoholisti?

meh12345

Hän juo joka viikonloppu, parhaimmillaan molempina päivinä. Välillä myös viikolla. Joka kerta kun tulee mieliteko, on pakko päästä ryyppäämään. Kysyin kerran, että miksi ei voi juoda niinkuin minä, eli muutaman, pikkuhumalaan asti, vaan tartteeko joka hel****n kerta vetää persiit olalle, niin hänen vastauksensa oli, "jos kerran lähtee ryyppäämään, niin tarvii sitä sillon kännissä olla!"
Olutta menee vähintään 12 illassa, riippuu missä vaiheessa aloittaa (Päivällä, vai illemmalla.)
Olen raskaana, todella alussa vielä, mutta kuitenkin. Pyysin tänäänkin, että mieheni olisi jäänyt kanssani kotiin. Ja ei jäänyt. Pakko oli taaskin päästä ryyppäämään. Yhdeltä se sitten lähti päivällä, ja tuli takaisin illalla. Äijä ihan tiedottomassa tilassa. Tohon se sitten sohvalle sammui.
Hän lupasi, että on nyt juomatta, mutta silti kalvaa tuolla pään perukoilla, että paska puhetta.
Rakastan miestäni valtavasti, mutta tämä tilanne pelottaa.

12

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meh12345

      niin siis lisään vielä.. ja joka kerta (ennen kuin tulin raskaaksi) kun kävimme baarissa, hän veti viimeistän siellä älyttömät koomat, sammuili pöytiin, ja loppujen lopuksi hänet, tai meidät molemmat potkittiin pihalle hänen sammuilemisensa takia. Todella noloa ainakin minulle! Nöyryyttävää.
      Hän käyttäytyy muutenkin typerästi humalassa, niinkuin toisaalta me kaikki.

      • L.Ä. Heisille apua

        Alkoholismiin on saatavana apua. Alkoholisti sairastuttaa myös läheisensä. Hae itsellesi apua ennen kuin sairastut.


    • hän on

      eli suoraan kysymykseen suora vastaus. Otan osaa. Sen rakastamisen kanssa voi tehdä päivityksen parin vuoden kuluttua. Raakaa on peli, kun vastustaja on voimakas, muttei voittamaton.

    • Valitettavasti miehesi oma rehellinen halu raitistua on ainut tie toipumiseen. Sinä et voi häntä tässä aivopestä. Voit toki ehdottaa rakentavasti. Älä missään nimessä moralisoi miestäsi, kun keskustelette asiallisesti! Pahempaa et voisi tehdä. Hänen pitäisi jotenkin itse ymmärtää tilanteensa. Jos ette puhumalla saa asiaa kuntoon, eikä miehesi suostu esim. menemään päihdekuntoutukseen, ota ero! Olet aikuinen ihminen, sinulla on vielä varmaan vuosikymmeniä elämääsi jäljellä. Mieti, miten haluat sen käyttää?

    • myösvälillä maistuu

      että miehelläsi on jokin muu ongelma?Töissä raskasta tai kotona?Huomioitko miestäsi tarpeeksi?Turha motkotus ja arvostelu usein pahentavat tilannetta

      • jepuje

        Ehkä jokin harrastus,kenties jopa yhteinen voisi auttaa,mutta harrastus pitää olla miehesikin mielestä mukavaa ajanvietettä
        Usein juodaan,kun ei ole muuta mielekästä tekemistä


      • pää kuntoon

        tyypillisiä alkoholistin perusteluja juomiselle


    • yves22

      Mä oon pahoillani. Kyllä, miehesi taitaa olla alkoholisti. Kerro jollekin läheiselle, hae apua. Älä jää yksin tohon tilanteeseen.

    • meh12345

      No siis tuota tekemisen puutetta on useasti valitellut, mutta asumme todella pienellä paikkakunnalla, ja täällä on vaikeaa yrittää keksiä jotain harrastusta tai muuten mielekästä puuhaa. Miestä ei saa edes lenkille.
      Tiedän, ettei häntä mihinkään voi pakottaa. Mummoni on myös alkoholisti, samoin pappani, ja äidissäni ja isässänikin on kieltämättä näitä piirteitä. Hän opiskelee tällä hetkellä, joten kovin raskasta ei pitäisi olla. Hän oli myös viimeiset 2 vuotta työttömänä, eikä hänen elämänsä ole kyllä mitenkään stressaavaa tai raskasta. Suhteemme voi muuten hyvin, enkä ole mikään naputtaja tyyppi. Olemme avoimia ja rehellisiä toisillemme. Tästä asiasta on kuitenkin vaikea puhua. Mieheni lähti taas tänään ryyppäämään, vaikka juuri viimeviikonloppuna reissunsa jälkeen lupasi ja vannoi, että nyt alkaa selvistely. Mutta ei niin ei. Pelkään miten perheemme käy. On tässä vielä onneksi aikaa vauvan syntymään reilusti, mutta nyt olisi minun mielestäni se korkea aika alkaa miettimään ja valmistautumaan!
      Vähän on kyllä sellainen olo, että olen aivan hukassa. Mies ilmeisesti jotenkin tiedostaa sen, että hänellä on jonkun asteinen ongelma. Hän ei suoraan sano olevansa alkoholisti, tai suoraan myönnä ongelmaa, mutta hän sanoi viime reissunsa jälkeen, että tarvitsisi ostaa esim. muutama karkkipussi alkoholihimojen varaksi, koska kun syö paljon makeaa, tulee huono olo, eikä silloin tee mieli alkoholia. Hän on myös puhunut, että tarvitsi keksiä valmiiksi jotain ohjelmaa tai tekemistä viikonlopuksi, ettei tulisi lähdettyä ryyppäämään. Mutta silti. Aina kun se viikonloppu saapuu, mies keksii kyllä keinot lähteä juomaan. On todella pelokas ja surullinen olo :(

      • eerikat

        työttömyys yksi syy,tuntee olonsa huonoksi muihin nähden.
        Tässä harrastus vaihtoehtoja:Talveksi moottorikelkkailu,mönkijä,crossi mopedi,kalastus,jos asustelee apajien lähellä,matkailuun koukuttaminen,onhan näitä.
        Nämä ainakin toimi mieheeni,jolla ennen oli tapana juoda joka ilta mäyräkoirallinen olutta,nykyään on niin menossa,ja valmistelee uutta päivää


      • sukellusveneelläkö?
        eerikat kirjoitti:

        työttömyys yksi syy,tuntee olonsa huonoksi muihin nähden.
        Tässä harrastus vaihtoehtoja:Talveksi moottorikelkkailu,mönkijä,crossi mopedi,kalastus,jos asustelee apajien lähellä,matkailuun koukuttaminen,onhan näitä.
        Nämä ainakin toimi mieheeni,jolla ennen oli tapana juoda joka ilta mäyräkoirallinen olutta,nykyään on niin menossa,ja valmistelee uutta päivää

        maksaa paljon enemmän kuin monta koria kaljaa.


      • Uupunut ja lähdössä

        Minulla on aika samanlainen tilanne kuin sinulla. Olisi kiva kirjoitella. Olisiko sinulla sähköpostiosoitetta, jonne voisin meilata?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      283
      1237
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      917
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      865
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      229
      824
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      20
      749
    9. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    10. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      39
      722
    Aihe