Isoveli ja toinen isosisko ei tuu meille jouluna, äiti haluaa viettää joulun ahtaassa kaupunkiasunnossa, aidon kuusen sijasta tällä kertaa muovikuusi ja alkoholia jouluna.... Ei näin, ei näin.
Haukkukaa minua friikiksi, mutta itkettää ajatella, että joulu on pilattu. Joulu on aina ollut minulle ja rakkaalle siskolleni vuoden kohokohta, ja nyt se menee vituiksi tänä vuonna. Ei tule mitään :'(
Joulu on pilattu
43
5759
Vastaukset
- fhfnousifnopsfjifp
Kyllä meillä on aina joulu onnistunut, vaikka onkin muovikuusi.
- oihuyiop
Kuusen pitää tuoksua aidolta, eikä tehtaalta!
- Mietimietivaan
oihuyiop kirjoitti:
Kuusen pitää tuoksua aidolta, eikä tehtaalta!
ei voi ottaa aitoa kuusta jos on allergiaa? Mietippä sitä.
- turhat napinat pois
Juo äitisi kanssa tai mene kaupungille ryyppäämään muitten nuorten kaa!! Turha ruikuttaa, koska kivaa varmasti löytyy!!
- Kasva aikuiseksi
Onko tullut mieleesi, että äitisi ehkä haluaa muuttaa hänelle raskaita ns. joulutraditioita, jotka perustuu lähinnä hänen jaksamiseensa ja hyväntahtoisuuteensa. Ehkäpä äiti haluaa viestittää teille ilmeisen poispilatuille "minulle kaikki heti nyt ilmaiseksi"-lapsilleen, että on tullut muutoksen aika. Alkakaa jo rakentamaan omia joulutapojanne ja leikatkaa napanuora irti lapsuuden jouluista, ne jääköön kauniina muistoina mieliinne.
- Ei joulu tressiä
Yleensä se on viinan takia pilalla. Miksi helvetissä ihmiset eivät voi edes jouluna olla selvinpäin? Itse vietän joulun kaukana ihmis hulinasta , ja mikä rauha , ei tarvii kuunnella humalaisten hörinöitä. Toivon sinulle kirjoituksen aloittaja oikein hyvää joulua kaikesta huolimatta.
- kossupullon kaveri
itse mieluummin olen joulun kännissä kuin selvänä.. tajuatko miten paskaa on olla joka päivä yksin? joulua korostetaan aina et se on perhejuhla.. niin on helvetin ihanaa viettää sitä yksin..
- Yualle
kossupullon kaveri kirjoitti:
itse mieluummin olen joulun kännissä kuin selvänä.. tajuatko miten paskaa on olla joka päivä yksin? joulua korostetaan aina et se on perhejuhla.. niin on helvetin ihanaa viettää sitä yksin..
koska veikkaan, että se joulukännääminen yksinäisyydessä päättyy kuitenkin aina siihen yksinäisen itkun tuherrukseen. Olisit kerrankin selvin päin.
- ghghg
Mieti ja järjestä itelles etukäteen jotakin kivaa puuhaa. Vuokraa leffoja tai pelaa jotakin pelejä. Eipä siinä kai hirveästi voi, kun kaikilla kavereillakin varmaan omat joulumenot.
Alkoholi todellakin pilaa joulun. Me menemme aina jouluaattona mummille syömään ja paikalle kerääntyy muutakin sukua. Se todellakin on se joulun kohokohta, mutta sitten iltapäivällä, kun tullaan takas himaan, niin alkaa se ryyppäys. Ite vetäydyn silloin huoneeseeni tekemään jotakin omaa puuhaa. Nytkin olen jo etukäteen ajatellut pelata ja syödä jotakin jouluherkkuja.- 9+2
syömään valmiiseen pöytään, oletteko koskaan kysynyt haluaako mummi ja pappa koko saatanan sukua sinne
passattavaksi ette varmaan kun on helppo vain mennä sinne syömään ja sen jälkeen kotia vetämään perskänni.
- Vain valkeata joulua
Miksi siskosi ja veljesi eivät tule kotiin jouluksi? Ja miksi äitisi ei ota oikeaa kuusta, vaikka haluat? Olen itse äiti ja minulla on murkkuikäinen lapsi. Lapsen isä ei joulusta piittaa! Minä olen yrittänyt lapselle järjesää kuitenkin mieleisen joulun.
Emme halunneet kuusta ollenkaan, mutta tytär halusi ja niimpä sen sitten kannoimme kaupasta kotiin ja koristelimme, eikä ollut kamalan kalliskaan. Ja joka joulu olemme näin toimineet. Koska mies ei suostu kuusta autoon ottamaan. Mutta meillä on oikeus viettää joulua. Sen olen miehellenikin sanonut, että lapsen joulua et pilaa. Niistä tulee ne muistot, joita aikuisena muistellaan. Ja kannetaan mukana koko elämän ajan.
En halua että lapsi muistaa miten vanhemmat olivat aina jouluna kännissä ja tappelivat tai miten ankeaa oli! Itse viettäisin sukujoulun, mutta mies ei halua lähteä minun vanhempien luo, eivätkä vanhempani tule tänne. No olemme kolmestaankin saaneet joulun aikaan. Minä en ymmärrä tuota viinan kanssa lotrailua. Itse lopetin lähes kokonaan, kun aloin odottaa lasta. En ole katunut. Juon lasin viiniä joskus, jopa jouluna mutta lapsi ei ole koskaan nähnyt minua juovuksissa!
Antakaa lapselle Joulu! Antakaa hyviä muistoja aikaa ja rakkautta! Vaikka lapsi on jo iso hän tarvitsee vanhempaan ja hellyyttä ja välittämistä! Itse olin 14v, kun vanhempani erosivat. Yhtä äkkiä minulla ei ollut ketään. Olin yksin aina kotona. Äitini tapasi uuden miehen ja sen koomin ei ollut äitiä eikä isää! Joulutkin saatoin olla yksin kotona, kun äiti meni miehen vanhempien luo. Minua ei otettu mukaan? Niitä kamalia muistoja kannan sisälläni, enkä koskaan unohda, vaikka haluaisin.
Yritä puhua äidillesi mitä Jouluna haluaisit tehdä ja jos sisarillasi ei ole ihan pakottavaa syytä olla pois...
Tehkää yhdessä kuitenkin joulu, jossa jokaisella on hyvä olla.
Hyvää Joulua ja rakastakaa toisianne! - Ei Pakana
Jouluhan on alunperinkin pakanallinen juhla, joka määrätty Jeesuksen syntymäjuhlaksi. Vaikka Jeesus ei ole syntynyt edes jouluna niin, että eipä sen juhlan tarkoitus ole muu, kuin alkujaan pakanallisten perinteiden jatkaminen. Eli järkevät ihmiset eivät osallistu moiseen Hörhöjen juhlaan.
- jouluna?
Olenkohahan jotenkin outo kun haluan viettää joulun kotona ja ilman sukulaisia ihan omassa rauhassa? Mikä pakko ängetä samaan läjään suvun kanssa juuri jouluna? En yhtään ihmettele jos jotkut ovat alkaneet välttelemään sukujouluja ja haluavat sen viettää ihan omassa rauhassaan ja omalla tyylillä. En minäkään halua muita arvostelemaan muovikuustani ja jos pullon haluaa korkata jouluna. Meillä on jo lähes kymmenen vuotta vanha muovikuusi eikä se ole joulufiiliksiä vähentänyt mitenkään. Ihan turha kerran vuodessa raahata luonnonpuuta sisälle ja ihaillaan niitä ennemmin luonnossa.
- triominos
Viestin aloittajalle toivotan kaikesta huolimatta Hyvää Joulua! Toivon vain, että muistat sitten itse ollessasi vanhempi, viettää Joulua toisella tavalla! Itse olen viettänyt monenlaisia Jouluja...joskus parempia, joskus huonompia, mutta vinkiksi sinulle, yritä keksiä jokin vaihtoehto, jos et ole tyytyväinen odotettavissa olevaan Jouluun! Jos on muuta sukua, kysykää voitteko viettää Joulua heidän kanssaan tai tehkää siskosi kanssa oma Joulu, hakekaa vaikka oma pikku kuusi ja jotain jouluista omaan huoneeseen. Ja tulee niitä Jouluja, kun olette aikuisia, ja voitte tehdä mieleisenne Joulun! Toivottavasti ilman yhdistelmää lapset ja alkoholi!
- Tepo-
Helpotusta joulun, pilatun tai pilaamattoman, odotukseen: http://ajatussolmu.blogspot.com/
- dodii66
Ei viina kuulu jouluun, oot oikeessa. Lasi pari punkkua kinkun kanssa ookoo, siinä se!
- Tonttulainen.
Joulun kuningas Joulupukki lohduttaa kaikkia surevia jouluna myös tänä jouluna. Älä ole murheellinen, kerro Joulupukille mikä sydäntäsi painaa, hän on luvannut olla kaikkie lasten ja lastenmielisten lohduttaja.
Hyvää Joulupukin odotusta sinullekin.- iiitee
Osta sinä aito joulukuusi tänä vuonna, vaikka lahjaksi. Tulee tunnelmaa. Vie vaikka omaan huoneeseen, jos sellanen on. Älä välitä äitisi ryyppäyksestä, vaan keksi mieluista tekemistä itse, vaikka leffoja katsellen.
- Super Vihreä
iiitee kirjoitti:
Osta sinä aito joulukuusi tänä vuonna, vaikka lahjaksi. Tulee tunnelmaa. Vie vaikka omaan huoneeseen, jos sellanen on. Älä välitä äitisi ryyppäyksestä, vaan keksi mieluista tekemistä itse, vaikka leffoja katsellen.
Olen vihreä ja vastustan puiden kaatamista. Kuusen paikka on metsässä, eikä olohuoneen nurkassa.
Minusta on kivempaa halata elävää puuta kuin leikkiä tonttuleikkejä kuolleen kuusen ympärillä. Onneksi kymmenen vuoden päästä kuusen tappaminen on ympäristönsuojelulaissa kielletty. - ekonormaali
Super Vihreä kirjoitti:
Olen vihreä ja vastustan puiden kaatamista. Kuusen paikka on metsässä, eikä olohuoneen nurkassa.
Minusta on kivempaa halata elävää puuta kuin leikkiä tonttuleikkejä kuolleen kuusen ympärillä. Onneksi kymmenen vuoden päästä kuusen tappaminen on ympäristönsuojelulaissa kielletty.Olet ressukka aika tietämätön. Luonto on annettu ihmisille hallittavaksi. Joulukuusen haku on ainakin meillä metsän harvennusta samalla. Se otetaan sieltä, missä on liikaa kasvua tai sitten hyvä puu on pellon reunalla. Puita kaadetaan lämmittämiseenkin.
Olet ilmeisen hentomielinen. Ihmisten tappaminen on kielletty. Muu on sopivasti säännöstelyä, luonnollista luonnon kiertokulkua. Kuollaanhan mekin, kun aika on. Ajattelepa sitä.
- kiÄjau
Ryhdistäydy.
Vaikka aikuiset juovat alkoholia juuri jouluna, juhannuksena yms. eise tarkoita sitä että se päivä olisi pilalla. Ja muovikuusi ei roskasta (8
Ei se sinun joulusi vielä pilalla ole.
Tsemppiä ! - kaikkien joulut
Ihan itse pilaat joulusi omalla asenteellasi. Ei toisten ole mikään velvollisuus leikkiä sinun joululeikkejäsi, jos eivät sitä halua. Oletko koskaan ajatellut, että sinun joulunipotuksesti on pilannut heiltä kaikki aikaisemmat joulut, ja he haluavat vihdoinkin viettää itselleen mieluista joulua. Ei voi kuin onnitella heitä siitä.
- nainen 49v. ei joulu
Itse en muuta odota, kun että velvollisuudet loppuvat, ja saan joulupyhät viettää rauhassa itsekseni. Syödä mitä haluan ja koristella kotini niinkuin haluan, tai olla koristelematta. Loukkaamatta sillä ketään.
- meen ryyppäämään
nainen 49v. ei joulu kirjoitti:
Itse en muuta odota, kun että velvollisuudet loppuvat, ja saan joulupyhät viettää rauhassa itsekseni. Syödä mitä haluan ja koristella kotini niinkuin haluan, tai olla koristelematta. Loukkaamatta sillä ketään.
Koko vitun paska joulu pitäs lopettaa.
Tänä jouluna suuntaan kapakkaan joka on auki,haistatan pitkät koko pelleilylle.
En osta yhtään lahjaa tai muuta turhaketta,jää enempi rahaa ryypätä ja käyttää nekin omaksi parhaakseni.
Jos nyt sais vihdoinkin semmosen joulun jota etsin... - 11+15
meen ryyppäämään kirjoitti:
Koko vitun paska joulu pitäs lopettaa.
Tänä jouluna suuntaan kapakkaan joka on auki,haistatan pitkät koko pelleilylle.
En osta yhtään lahjaa tai muuta turhaketta,jää enempi rahaa ryypätä ja käyttää nekin omaksi parhaakseni.
Jos nyt sais vihdoinkin semmosen joulun jota etsin...Joulu on kulutusjuhla, jota en todellakaan tule viettämään. Matkalla kauppaan luterilaiset kusipäähihhulit tulevat toitottamaan sinulle joulun ilosanomaa ja kaupassa ryysitään kun kaikki ääliöt haluavat saada jouluostokset tehtyä. Kuinka paljon siihenkin menee rahaa, mielummin annan rahojani veteraaneille, jotka ovat antaneet meille mahdollisuuden olla täällä. Minä ainakin vietän joulua katsomalla pari hyvää leffaa ja juomalla olutta, ei kuitenkaan känniin asti. On huomattavasti mukavampaa, kuin tyypillinen stressaaminen.
- Yks hihhuliääliö
11+15 kirjoitti:
Joulu on kulutusjuhla, jota en todellakaan tule viettämään. Matkalla kauppaan luterilaiset kusipäähihhulit tulevat toitottamaan sinulle joulun ilosanomaa ja kaupassa ryysitään kun kaikki ääliöt haluavat saada jouluostokset tehtyä. Kuinka paljon siihenkin menee rahaa, mielummin annan rahojani veteraaneille, jotka ovat antaneet meille mahdollisuuden olla täällä. Minä ainakin vietän joulua katsomalla pari hyvää leffaa ja juomalla olutta, ei kuitenkaan känniin asti. On huomattavasti mukavampaa, kuin tyypillinen stressaaminen.
Kaikkihan ne ovat ääliöitä, jotka viettävät joulua eri tavoin kuin sinä. Sinun tapasi viettää joulua on aivan yhtä oikea kuin muidenkin. Anna myös muiden viettää joulua, kuten he itse haluavat.
Itse en myöskään osta lahjoja ja juon olutta jouluna, mutta minulle on aivan sama, miten muut joulun viettävät. Luterilaisuus ei tee kenestäkään kusipäähihhulia eikä jouluostokset ääliötä.
Typerää ajatella, että kaikki he, joilla ei ole samoja tapoja kuin minulla, ovat omituisia.
- ajattele toisin
Oletteko kaikki aikuisia?
Eikö aikuisilla ole oikeus päättää omasta elämästään?
Miksi siskon tai veljen pitäisi tehdä sinun tahtosi mukaan jouluna?
Miksi he eivät saa viettää sellaista joulua, kun itse tahtovat?
Miksi äitisi ei saa tehdä samoin?
Miksi sinä et tee omaa jouluasi ja anna toisten tehdä omansa!
Miksi sinua pitää miellyttää, oletko kysynyt, mitä muut läheisesi oikeasti haluavat?- Minä teen näin
Minä aion kerrankin olla kotona, enkä mene siskoni luo jouluna. Menen joulukävelylle aattona ja sitten saunaan ja nautin hiljaisuudesta. Kuusta eikä kinkkua ei ole, eikä viinaa.
- joulua kaikille:)
nå mulla iskä kuollu aika päivää sitten, kuten veli iso myös. äippä wanhain kodissa, sinne viedään joulua sen verran, kun pystytään...
- MUSTA2joulu
Niin se vaan on että ajat muuttuu ikävä kyllä. Itselläni on ollut nuorena aina sukujuhla "onnistunut".
nykyään ei vittu tuu edes tekstarii eli haistakoon pitkät joululle. ei edes vanhemmat. - Syö kanaa!
Minä olen viettänyt yhden joulun nyt jo yksin ja ohi se on mennyt :-)
Muovikuusi on ihan ok, mitä tuossa metsiä tuhoamaan muutaman päivän hömpötyksen takia. Jos et ole sitten ihan alle 10-vuotias kosteanenäinen vielä?
Kumma miten ihmiset saadaan tiettynä hetkenä tekemään tiettyjä asioita ja kantamaan siitä huolta, että oma osuus tulee täytettyä.
Television voi sulkea kuten radion. Jos on netti, siellä on paljon juttuseuraa kaltaisistani yksin eläjistä. En kaipaa mässäilyä liioin, en noita pakollisia jouluruokia. Syön enimmäkseen kasvisruokia, sikaa en ole syönyt kuin nuoruudessani, sanoisin HYI. Kuka nyt söisi lähisukulaisiaan? :-)) - Anna selvä joulu
jos sitten menisit vaikkapa siskosi tai veljesi lio jouluksi? Ei sinun tarvitse vartioida aikuista äitiäsi joka haluaa viettää viinan huuruisen joulun.
- fghjklkjhvbghnjkm,
Miten Juhannus, joko (30.10.2010) sekin meni pilalle?
Aidon kuusen kaataminen jonkin juhlapyhän takia on luonnon raiskaamista.
- lilac pompom
nuorempana joulu oli itsellenikin tosi tärkeä ja huolehdin sen onnistumisesta siinä missä äitikin. joku joulu se oli töissä, eikä iskä saanut kuusta hankitusti, käytiin siskon kanssa lähimetsästä sahaamassa kuusi ja kannettiin se sitten kotiin. taisi tulla huutoa, mutta saatiimpa kuusi.
eikö ihmiset todellakaan vietä/arvosta joulua millään tapaa? sen kuvan saa useasta viestistä täällä. ymmärrän kyllä, jos lapsuuden joulut on jättäneet paskamaisia muistoja (silloin kyllä luulisi, että omat lapset muistavat joulut hyvinä, kuten joku ylempänä kirjoittikin) ja ettei jouluun ole intoa panostaa, jos on yksinäinen. mutta perheelliset ihmiset, te kellä on lapsia ja sukulaisia, älkää pilatko lasten joulua negatiivisella asenteella, alkoholilla ja helpotuksen huokaisulla, että vihdoinkin se on ohi - lapselle jää herkästi syyllinen olo, kun näkee miten vastentahtoisia vanhemmat/muut aikuiset jouluvalmisteluihin on.
en nuorempana tajunnut enkä tajua vieläkään, miksi jouluna pitää vetää kännit. kavereiden perheellä oli perinne juottaa lapsensakin humalaan, ja yksikin perhe missä ei alkoholia käytetty, olivat joulut kännissä. sitä ennen kierrettiin sukulaisten joulupöydät, meille sukulaiset ei olleet tervetulleita, joulu oli perhejuhla, ei kireää teatteria ihmisten kesken, jotka eivät todellisuudessa toisiaan siedä. isälläni on alkoholiongelma, mutta joulut se on vieläkin viettänyt selvinpäin, vaikka lapset on jo aikuisia. itsellänikin alkon käyttö meinaa karata käsistä, mutta jos jouluksi kotiin menen, en ota. mitään päihteitä.
nykyään joulu on ahdistava. pelkään sitä vuosi vuodelta enemmän, vaikka pidän joulun perinteestä, en vain näe miksi pitää väkisin vääntää hyvä tunnelma päiväksi, väsätä kasoittain laatikoita ja muuta sapuskaa, täyttää talo iänikuisilla joulukoristeilla mitkä pölyyntyy hyllyllä vielä pääsiäisenäkin. muutama joulukoriste säilyy ympäri vuoden. ostaa ja jakaa lahjat. pintapuolisesti kaikki voi näyttää hyvältä, mitä nyt siskon avokki on vahvan "lääkityksen" alla ja itse kadun jokaista suupalaa, äiti pitää joulua pystyssä kuin viisitoista vuotta sitten, vain tunteakseen olonsa tärkeäksi ja saadakseen muutaman tunnin takaisin siitä ajasta, kun lapset oli vielä lapsia. itse odotan alennusmyyntejä ja uuttavuotta, tänä vuonna sekin ahdistaa kun en osaa rajoittaa alkon käyttöä.
mutta ymmärrän sua aloittaja, miksi tuollainen joulu vituttaa. varmaan sua loukkaa, ettei siskosi ja veljesi tule kotiin? yritä ajatella, että molemmilla on omat syynsä, eivätkä tee sitä ilkeyttään. äidilläsi taas voi olla väsymystä tai ajattelee, että te lapset olette jo sen ikäisiä, ettette kaipaa aitoa kuusta ja muuta jouluista? en kyllä tiedä sinun ja siskosi ikää, mutta meillä aito kuusi vaihtui 30-sentin ryppyiseksi muovikuuseksi, kun ei itse viitsitty kuusta ruinata/hakea. eikä kerrostaloasunnossa vietetty joulu sen huonompi ole kuin omakotitalossa, jonkun sukulaisen nurkissa tai kylmässä kesämökissä, koti on siellä missä sydän on ja sydän missä rakkaimmat, eiköhän sama päde jouluunkin. ja voittehan te siskosi kanssa järjestää joulun, ylempänä joku ehdotti kuusta lahjaksi, ja varmasti äitisi ilahtuisi, jos tekisitte koristeet ja kattauksen ja leipoisitte, kalliiksi ei tule ja kaikki oma tekemä on hienoa:) netistä ja lehdistä löytyy paljon ohjeita ja vinkkejä, jos tahtoo etsiä.- lilac pompom
TAIKATAIKINA (ei sisäiseen käyttöön)
3 dl jauhoja
1,5 dl suolaa
1,5 dl kylmää vettä
2 rkl ruokaöljyä
ainekset vaan sekaisin ja vaivataan tasaiseksi. lisäsin itse vähän lisää jauhoja, koska yleensä tykkään leipoa kiinteämmästä taikinasta, jauhoisilla tai märillä käsillä helpompi käsitellä taikinaa, taikina on hyvä jäähdyttää vähän, että saa "leivottua" siistimpää jälkeä. kaulitsin levyiksi ja piparkakkumuoteilla tein tähtiä, sydämiä ja mitä muotteja nyt löytyi, painoin mehupillillä reiät. paistetaan tunnin ajan 125 asteessa (tai niin ohjeessa sanotaan, mutta usea uuni saattaa kuumeta kuumemmaksi kuin mittari näyttää, joten 100 astetta ja noin tunti 15 minuuttia mielestäni parempi aika) ja annetaan jäähtyä. maalasin spraymaalilla ja akrylliväreillä, mutta paksu vesivärikin käy ihan hyvin, vähän hilettä tai jotain ja narut reikiin tai voi pujottaa monta samaan lankaan, jolloin tulee ketju. ihan nättejä niistä tulee maalaamattakin. tuosta satsista sain 2 litran laatikollisen koristeita, pienemmälläkin määrällä pärjää siis. säilyy jääkaapissa viikon verran, ettei tarvitse kaikkea samana päivänä leipoa. taikinasta saa muutakin kuin "pipareita", koitin itse kynttilälyhtyjä, mutta kaapeista löytyy niitä vähän liikaa, enkä ole varma ovatko kovin turvallisia...
jos luonto lähellä, kerätkää siskon kanssa oksia ja käpyjä, tiimarista saa 3-4 eurolla styroksisen kranssin kehikon, jonka voi päällystää kankaalla/silkkipaperilla/maalata ja havut, kävyt ja muut koristeet saa helposti kiinni rautalangalla, miksei liimaamallakin. erivärisistä papereista saa askarreltua kukkia tai jos tuntuu hankalalta, muovikukkakimpusta leikkaamalla kukat saa pistettyä kranssiin, kimaltavaa lankaa ja helmiä lisäksi, mitä ikinä keksittekin. vanhat helminauhat on helppoja, ettei jokaista helmeä tarvitse erikseen punoa, kirpparilta löytyy halvalla jos kotona ei ole. lyhtyjä saa maalaamalla lasipurkkeja tai liimaamalla purkin ulkopintaan harsokangasta (tylli, organza yms) ja jos löytyy ompelukone tai intoa ommella käsin, voitte tehdä kaikille omanlaiset joulusukat.
ideat voi kuulostaa tyhmiltä tai lapsellisilta, mutta vaikka kotoa löytyisi laatikoittain koristeita, on itsetekeminen kivaa (siis jos tykkää) ja osa tunnelmaa. luulen, että itse tykkään joulusta, pääsiäisestä, uudesta vuodesta ja vapusta siksi, että olen pienestä asti järjestänyt niitä äidin apuna ja myöhemmin ollut töissä ravintolassa, juhlan järjestäminen ollut ehkä tärkeämpääkin kuin itse juhla. ehkä jo myöhäistä, mutta niksipirkassa (?!?!?!?!?!?!xD) oli vaihtoehto suklaa-/kuvajoulukalenterille, että jokaiselle joulukuun päivälle laittaa itselleen jonkun liikuntatavoitteen. se voi olla mikä tahansa muukin tavoite/tekeminen/palkinto, esim "tänään järjestän vaatekaapin" seuraavalle päivälle "tänään vien vanhat vaatteet kirppikselle/annan kaverille" "tänään tiskaan/laitan ruokaa äidin puolesta" "tänään teen kasvohoidon" - mitä nyt itse tykkäät ja olet halunnut tehdä. ja jos alkoholin käyttö huolestuttaa, keksikää äidille muuta virikettä jouluksi, esim just jotain pelejä, leffoja, yhteinen kävelylenkki yms...
tuli pitkä viesti, mutta älä anna joulun pilaantua ennen kuin se on alkanutkaan:)
- Onnellistajoulua
Kun on katsellut viimeiset 20 joulua isän juovan itsensä konttaamiskuntoon, niin se jälkeen ei enää niin sanotusti give a shit, eli välitä paskaakaan.
- riityllainön
Kylläpä on asiattomia viestejä aikuiset ihmiset laittaneet ihan ilmiselvän nuoren tytön viestiin, jopa syyllistetään siitä että lapsi kaipaisi tunnelmallista joulua jossa on rakkaimmat ihmiset läsnä ja olisi mukavaa. Haukutaan jopa itsekkääksi kun tällaista toivoo. Hävetkää aikuiset!
Mielestäni lapsen on oikeus saada tunnelmallinen joulu, ja aikuisten tulisi sellainen lapsille järjestää. Joku ihmetteli että miksi äiti ei saisi viettää joulua niin kuin itse haluaa? No miksi edes tehdä lapsia jos ei halua tehdä lapsiaan onnellisiksi? Ja jos haluaa elää kännäten. Kyllä jos lapsia tekee niin se pitää sisällään myös velvollisuuksia, ei voi enää ajatella vain omaa mukavuuttaan. Kaikkein surullisimmalta kuulostaa tuo kännäys. Oma isäni oli alkoholisti ja usein meillä meni joulu piloille isän juomisen vuoksi. Isäni kuoli ja sen jälkeen olemme viettäneet usein joulua äitini kanssa kahdestaan. Silloin tällöin olen mennyt joulua viettämään ex-mieheni sukulaisten kanssa, ja niistä jouluista olen nauttinut, rakkaiden ihmisten läsnäolosta ja lasten iloa. Mielestäni joulu on silloin paras, kun on perhettä/muita rakkaita paljon ympärillä. Äitini kanssa vietetyt joulut ovat yksinäisiä, mutta en halua että hän joutuu olemaan yksin.
Surullista että monien joulu menee piloille alkoholin vuoksi. Itseni ei onneksi enää tarvitse katsella moista. Erosin muutama vuosi sitten exästäni, ja nyt ei tarvitse enää katsella humalaisia omassa kodissa, ihanaa. Mielestäni kenelläkään ei ole velvollisuus kännäystä katsella.
- Joulupukki666
Pullo kossua ja sniffaat joulukuusta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574