APUA..Vatsaongelmia syömättömyyden jälkeen?!

Emppuliini86

En tiedä mikä ihme minuun meni, mutta olin viime sunnuntaista kokonaan syömättä keskiviikkoon asti. Keskiviikkona söin n. 600cal edestä. Join pelkkää vettä... Torstaina söin pari keksiä. Minua alkoi oksettamaan ja keksit tulivat ulos. Tänään perjantaina aloin pelkäämään, että syömättömyys saa vakavaa tuhoa aikaan jos en saa jotain ravintoa ja tänään perjantaina sitten söin ihan normaalisti. Syömättömyys ei siihen asti muutoin haitannut yhtään, koska en tuntenut itseäni väsyneeksi tai nälkäiseksi.

Tänään olen kuitenkin oksentanut tahtomattani jo 4 kertaa ja kaikki ruoka on tainnut tulla ulos. Onko tämä normaalia ettei ruoka meinaa pysyä sisällä jos ei syönyt tarpeeksi/normaalisti muutamaan päivään? :( Mulla nyt ei ole kaapissa mitään oikeaa ruokaa kun rahasta on ollut vähän puutetta, mutta taidan mennä aamulla kauppaan ostamaan hedelmiä, jugurttia sun muuta ja yrittää mättää kunnes se ruoka tai ainakin osa siitä pysyy sisällä :(((( Pelottaa, että en pääse tästä pahoinvoinnin tunteesta eroon ja tässä käy vielä huonosti kun kaikki tulee ulos :(

Taidan mennä mättämään kauraryynejä naamaani niin saan ainakin jotain vatsaani

6

6457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilac pompom

se on vähän yksilöllistä miten helposti ruoka tulee ylös. olen itse elänyt tuolla tavalla pari vuotta ja silloin tällöin on laatta lentänyt syömättömyyden jälkeen mutta siihenkin vaikuttaa paljon mitä olen syönyt. kaalit paprikat lähes kaikki tuoreet ja kuorelliset kasvikset ja hedelmät mauseet ja runsas kuitu oksettavat helposti (tää ei oo mikään vinkki ja osaan pilkkusäännöt mutta tän näppäimistön pilkku on niin jumissa että saa hakata sormet ruvelle jos tahtoo jotain jälkeä). sipuli käristetyt ruoat kahvi ja kuplajuomat kuten nuo aiemmat on pahaksi niille ketkä kärsii refluksista ja närästyksestä ja näitä epäsäännöllinen syöminen aiheuttaa. ruokatorvi vatsalaukku ja koko ruoansulatus on tottuneet syömättömyydessä tyhjyyteen ja että läpi kulkee vain nestettä - kiinteä ruoka aiheuttaa myrkytysreaktion vaikka todellisuudessa ilman sitä ruoansulatus menee kuolioon luultavasti ennen kuin sydänkään pettää.

mulla on myös maitotuotteet aika paha eivätkä oikein sovi mulle muutenkaan mutta pelkään osteoporoosia sen verran etten uskalla jättää niitä pois. ja oon koukussa kaakaoon. kun pureskelet kunnolla tai syöt pehmeitä ruokia (sosekeitot ja soseet ja jukurtit yms) ruoka pysyy sisällä ja sulaakin paremmin.

neuvominen ja kieltäminen on aika turhaa koska tuskin sä ilman syytä olet ollut syömättä. se ettei mikään nyt pysy sisällä on elimistösi hätähuuto että olet kohdellut sitä väärin. ja sitä ei syömättömyys korjaa - päinvastoin. luulin että mulle syömättömyys sopii kun olo oli virkeä ja kun sitten söin ruoka pysyi sisällä mutta jossain vaiheessa alkoi jokainen suupala turvottaa. nykyään naamani on välillä niin turvoksissa että näytän bulimikolta vaikka oksentaisinkin harvemmin kuin kerran kuussa. ruoka ei tosiaan sula ja jokaisen syömisen jälkeen olen helvetin turvonnut päiviä ja olo on tukkoinen väsynyt ja helvetin masentunut eikä ajatuskaan kulje. en suosittele jatkamaan.

• lilac pompom

ja haluan sanoa ettei tää ole mikään keino laihduttaa. olen painanut melkein kymmenen kiloa enemmän tällä "ruokavaliolla" kuin syömällä päivittäin - toki söin silloinkin vähän mutten ollut niin masentunut ja ahdistunut ja itsemurhan partaalla.

• -
        lilac pompom kirjoitti:

ja haluan sanoa ettei tää ole mikään keino laihduttaa. olen painanut melkein kymmenen kiloa enemmän tällä "ruokavaliolla" kuin syömällä päivittäin - toki söin silloinkin vähän mutten ollut niin masentunut ja ahdistunut ja itsemurhan partaalla.

Paaston jälkeen kannattaa alottaa helposti sulavalla ruoalla. Paahtoleipä, banaanit, keitetyt porkkanat, mehut, mehukeitot, sosekeitot, kana.. Kuitupitoisemmat ruoat kannattaa ottaa mukaan vähän myöhemmin.

• lilac pompom
        - kirjoitti:

Paaston jälkeen kannattaa alottaa helposti sulavalla ruoalla. Paahtoleipä, banaanit, keitetyt porkkanat, mehut, mehukeitot, sosekeitot, kana.. Kuitupitoisemmat ruoat kannattaa ottaa mukaan vähän myöhemmin.

tarkkaa tietoa ei asiasta ole, mutta banaanihan auttaa ripuliin, joten ainakin mun järjen mukaan aiheuttaa ummetusta mikä muutenkin paaston jälkeen on hyvin mahdollista. toki banaani on pehmeää ja sisältää kaliumia, mikä on tärkeää nestetasapainon kannalta.

tuosta kanasta ja paahtoleivästä en ole niinkään varma. jostain lukenut, että ensimmäisen paastonjälkeisen päivän aikana olisi parempi vältellä viljatuotteita, ja lihaa vasta kolmantena tai neljäntenä päivänä. mieluummin tietty kanaa tai kalaa kuin täyslihapihvi pannulla ja mausteissa käristettynä.

sori jos viilaan pilkkua, eikä tässä nyt puhutakaan ihan oikeaoppisesta paastosta... harmittaa vaan vitusti kun itselläni on taas viides päivä menossa, huomenna tapaan ihmisen, jonka tapaaminen aiheuttaa sen sortin epätoivoa, että yleensä suuntaan kolmen ärrän tai kaupan tai nakkikioskin kautta kotia rypemään. haluaisin kovasti syödä, mutta kun se ei onnistu ilman ahdistusta ja turvotusta, henkistä ja fyysistä pahaa oloa. tänään kaupassa ajattelin ostaa vaniljasokeria kahvin mausteeksi, mutta olin ollut niin ilkeä tosi tärkeälle (ja kusipäisellekin) ihmiselle, että jäipä ostamatta... parin päivän sisään kuitenkin kaipaan syömättömyyttä ja kärsin ruoan haittapuolista.

olipa ohi aiheen...

• Anonyymi00005

Olet ollut sunnuntaista keskiviikkoon syömättä? Mieheni on nyt sairauden vuoksi ollut syömättä 4 vkoa, paino pudonnut 15 kg. Et sä 4ssä päivässä kuole, nunhan juot

• Anonyymi00006

Vastasit 15 vuotta vanhaan aloitukseen. miksi?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      873
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      718
    3. 35
      587
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      35
      587
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      583
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      575
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      572
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      547
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      474
    Aihe