Kummilapsen synttärit jne.

Kummit<3

Eli oli pakko avata keskustelu kummiudesta.

Meillä on itsellä, pieni poika. Ja olemme myös kummeja, pian vuoden ikäiselle pojalle.
(Meillä on myös kummityttö, siskon tyttö.)

Asia koskee tätä kummipoikaa, joka on vanhan koulukaverini poika.

En ikinä itse ole sanonut, en voi tulla kun ei ole rahaa jne, ja olen tainnut joskus ajan kanssa sanoa, että olemme kummitytölle ostellut duploja paljon jne.Nyt sitten musta alkaa tuntumaan että meidät valittiin toisiksi kummeiksi vain rahan takia.

Kummilapsemme vanhemmat eivät ole varakkaita, tai pikimminkin käyttävät rahat hetinmiten kun ne saavat, ja ovat loppukuun kireellä rahan kanssa. Nyt sitten joskus kuukausi sitten, tämä kummipojan äiti antoi pojan tilinumeron, ja sanoi: " toisetkin kummit" lupasivat laittaa synttärirahat tilille, saa sitten kun on 18..." En oikein pitänyt asiasta, kun sanoi asiasta 3 kk ennen kuin edes on juhlan aikaa. Itse olen hoitovapaalla, niin ei oikein rahaa kauheasti ole "ylimääräiseen". No ei tämä vielä minua saanut "epäilemään". Vaan vasta se kun kuulin pojan syntymäpäiväjuhlista. Eli mieltä olette, kuuluuko kummien olla mukana "oikeilla " synttäreillä, vai vasta seuraavana päivänä? (mielestäni rääppiäiset sillo). Eli toisaalta ymmärrettävää, kun heillä lähisukua pian 20 henkeä, ja kolmio kyseessä, mutta eikä se kuitenkin ole vähän oudosti, ettei kummeja kutsuta silloin kun kakku leikataan jne? Toisetkin kummit tulevat seuraavana päivänä, he ovat miehen serkun perhe..

Mutta mitä mieltä, kyllä me tekemisis ollaan, nähdään aina silloin tällöin. Ettei siitä ole kiinni, mutta tuntuu vain onko meitit valittu kummeiksi vain rahan takia? Kuinka itse menettelette näissä asioissa jne :)

1

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummi itsekkin

      Ajattele asiaa siten, että kiva kun tuli kutsu ja mahdollisuus seurustella kun vieraita vähemmän. Voihan toisenakin päivänä olla "oikeat" juhlat, kakku leikataan ym. Mutta tuo lahja-asia, annetaan tilinumero johon voi laittaa rahaa, ei mielestäni ole kovin fiksua. En laittaisi vuoden ikäiselle lapselle rahaa lahjaksi tai jos laittaisin, keräisin ne itselle ja antaisin ne sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha käsittelemään rahaa. Vuoden ikäiselle lapselle saa kaupoista vaikka mitä kivaa leluja/vaatteita/astioita/musiikkia ym. vain mielikuvitus on rajana. Muista sinä päätät lapsen lahjasta jonka sinä annat, pidät mielessä lahjaa hankkiessa lapsen ikä ja sovitat lahjan iän mukaiseksi. Voihan olla ettei lapsen vanhemmat pidä välttämättä antamastasi lahjasta, mutta lahja tulee lapselle ei vanhemmille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe