Eli oli pakko avata keskustelu kummiudesta.
Meillä on itsellä, pieni poika. Ja olemme myös kummeja, pian vuoden ikäiselle pojalle.
(Meillä on myös kummityttö, siskon tyttö.)
Asia koskee tätä kummipoikaa, joka on vanhan koulukaverini poika.
En ikinä itse ole sanonut, en voi tulla kun ei ole rahaa jne, ja olen tainnut joskus ajan kanssa sanoa, että olemme kummitytölle ostellut duploja paljon jne.Nyt sitten musta alkaa tuntumaan että meidät valittiin toisiksi kummeiksi vain rahan takia.
Kummilapsemme vanhemmat eivät ole varakkaita, tai pikimminkin käyttävät rahat hetinmiten kun ne saavat, ja ovat loppukuun kireellä rahan kanssa. Nyt sitten joskus kuukausi sitten, tämä kummipojan äiti antoi pojan tilinumeron, ja sanoi: " toisetkin kummit" lupasivat laittaa synttärirahat tilille, saa sitten kun on 18..." En oikein pitänyt asiasta, kun sanoi asiasta 3 kk ennen kuin edes on juhlan aikaa. Itse olen hoitovapaalla, niin ei oikein rahaa kauheasti ole "ylimääräiseen". No ei tämä vielä minua saanut "epäilemään". Vaan vasta se kun kuulin pojan syntymäpäiväjuhlista. Eli mieltä olette, kuuluuko kummien olla mukana "oikeilla " synttäreillä, vai vasta seuraavana päivänä? (mielestäni rääppiäiset sillo). Eli toisaalta ymmärrettävää, kun heillä lähisukua pian 20 henkeä, ja kolmio kyseessä, mutta eikä se kuitenkin ole vähän oudosti, ettei kummeja kutsuta silloin kun kakku leikataan jne? Toisetkin kummit tulevat seuraavana päivänä, he ovat miehen serkun perhe..
Mutta mitä mieltä, kyllä me tekemisis ollaan, nähdään aina silloin tällöin. Ettei siitä ole kiinni, mutta tuntuu vain onko meitit valittu kummeiksi vain rahan takia? Kuinka itse menettelette näissä asioissa jne :)
Kummilapsen synttärit jne.
1
378
Vastaukset
- kummi itsekkin
Ajattele asiaa siten, että kiva kun tuli kutsu ja mahdollisuus seurustella kun vieraita vähemmän. Voihan toisenakin päivänä olla "oikeat" juhlat, kakku leikataan ym. Mutta tuo lahja-asia, annetaan tilinumero johon voi laittaa rahaa, ei mielestäni ole kovin fiksua. En laittaisi vuoden ikäiselle lapselle rahaa lahjaksi tai jos laittaisin, keräisin ne itselle ja antaisin ne sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha käsittelemään rahaa. Vuoden ikäiselle lapselle saa kaupoista vaikka mitä kivaa leluja/vaatteita/astioita/musiikkia ym. vain mielikuvitus on rajana. Muista sinä päätät lapsen lahjasta jonka sinä annat, pidät mielessä lahjaa hankkiessa lapsen ikä ja sovitat lahjan iän mukaiseksi. Voihan olla ettei lapsen vanhemmat pidä välttämättä antamastasi lahjasta, mutta lahja tulee lapselle ei vanhemmille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982