elikkäs kertokaapas jotain vinkkejä ystävän puheeseen joka tulee olemaan yksi ohjelmanumeroista. Häät on kesällä ja nyt jo mietin mitähän tulen siellä puhumaan. Muistelenko menneitä, yhteisiä kivoja aikoja, kommelluksia mitä on sattunu matkavarrella? Voiko puheeseen liittää runoja tai muita "loruja"/huumori mielessä jotain elämän ohjeita? Ehdottakaa! Se ei saa olla kuiva "saarna" vaan humoristinen ytimekäs puhe.
vinkkejä ystävän puheeseen
7
5454
Vastaukset
- puheen pitäjä
Jos olet ystävä, tiedät parhaiten mistä puhut. Puheen sisällön on syytä noudattaa kutsuvierasjoukon perinnäistapoja. Häissä puheen on syytä olla huumoripitoinen. Huumorin laatu tietysti riippuu katsojakunnasta.
Mikäli yleisö esim. lestadiolaispainotteista, ei kannata puhua kaksimielisiä juttuja. Yleensä huumorin kannattaa olla älykästä, itseironista ja ehkäpä kuivahkoa brittityyppiä. Näistä ei kukaan loukkaannu.
Puheenpitämisestä. Mielestäni tälläiset ennakolta pyydetyt puheet ovat varsin ikäviä pitää. Jos sinut on kutsuttu tähän tehtävään, niin kutsujalla on jonkinlaiset ennakko-odotukset puheesta. Et voit kriittisesti suhtautua ystävään. Ystävä odottaa sinulta kehuja, ylistystä ja kiitosta pitkästä ystävyydestä. Parhaita puheita häissä ovat spontaanit, ennakolta tilaamattomat puheet. Etukäteen tilatut puheet ovat aina samansisältöisiä, sori vaan.- inna
olen eri mieltä tuosta, että puheen sisällön on syytä noudattaa kutsuvierasjoukon perinnäistapoja. Itse kutsuvieraana lähden siitä, että häät ovat hääparia, eikä häävieraita varten. Kunnioitan muiden häitä, vaikken itse lainkaan pitäisi siellä esitetystä ohjelmasta tai ylipäätään niiden järjestelyistä. Kyseessä on kuitenkin hääparin oma päivä, ja he ovat päivänsä järjestäneet siten, miten ovat siitä haaveilleet.
- Pipsa
Voihan puheeseen liittää vaikka mitä. Musta juuri sellaiset puheet on hyviä, joissa on jotain hilpeää ja koskettavaa, vaikka lainaus jostain runosta. Googlettamalla löytyy varmaan noita lainauksia.
Täällä on muuten vinkkejä hääpuheisiin
http://www.amoriini.com/Sivusto/articles/10_program/article_finnish_speeches.php
Jos katsot tota amoriini.comin pääsivua, siellä on myös häärauhanjulistusta yms.
Tsemiä! - puheenpitäjä
Joo, kopioi vaan suoraan sen anuriimin sivuilta, niin saat yksilöllisen ja odottamattoman puheen.
Ohje: älä edes lue noita. Ei häät ole muodollinen ja kaavoihinkangistunut tilaisuus. Pidä puhe täysin omasta päästäsi - niin tulee paras. Jos joudut kopioimaan edes yhdenkin lauseen tahi sanonnan anuriinin sivuilta, uhohda koko puhe!!
Muutenkin xxtuttaa koko häiden samanlaistuminen. Joka helkutin viikonloppu on teiden varsilla samannäköisiä vaaleanpunaisia sydämiä tienviittoina. Jokaisessa häässä on samanlainen ohjelma. Vaikuttaa niin kuin joku suuri jumala olisi tehnyt lukujärjestyksen, jota täytyy kirjaimellisesti noudattaa. Muka perinteitä. Paskat, amerikasta kopioituja ja hössöjen tätien keksimiä virityksiä. Sitten kaikki täälläkin sivuilla sanovat, etteivät halua tyllejä, vaaleanpunaisia prinsessoja yms. mutta niinhän koko ensi kesä on sitä samaa paskaa. Yrittäkää nyt hyvät akat järjestää Yksilölliset Häät ilman lehtiä, sivuja ja ns. "perinteitä". Niin ne jää jonkun mieleenkin.
Ja keksikää miehillekin jotakin hauskaa häihin. Hääthän ovat akkojen juhlia nykyisin!!- ohhoh
Puhut läpiä päähän. Kerrohan minulle tietämättömälle mitä ne amerikkalaiset häätavat sitten on?
Toivottavasti et koskaan puhu kenenkään häissä. kamalaa luettavaa. Häpeäisit, hyi. - puheenpitäjä
ohhoh kirjoitti:
Puhut läpiä päähän. Kerrohan minulle tietämättömälle mitä ne amerikkalaiset häätavat sitten on?
Toivottavasti et koskaan puhu kenenkään häissä. kamalaa luettavaa. Häpeäisit, hyi.mitä ne ovat, yritäpä päätellä itse. Ja puheita on kuule pidetty useammissa häissä, joissa olet käynyt ja tulet käymään.
- juhlat kaikille?
Ihan asiaa puhut vaikka vähän räväkästi.
Erilaisiakin häitä on, mutta koska niiden järjestäjät eivät pystytä sydämiä teiden varsille, ne varmaankin jäävät sinulta huomaamatta.
Valitettavan usein häät jäävät naisväen järjesteltäviksi, koska miehiä "ei voisi vähempää kiinnostaa". Monet toivoisivat lisää aktiivisuutta sulhoiltaan.
Häiden perusrakennetta on vaikea muuttaa, koska ensin on oltava vihkiminen ja sitten vieraat on ruokittava/juotettava, koska monet heistä ovat tod.näk. tulleet kaukaa vatsat kurnien. Jos ei muuta niin kahvit niille kahdelle todistajalle.
Tämän huomioonottaen olisin kiinnostunut kuulemaan, millaiset häät järjestäisit jos saisit itse päättää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497