Hej på er! Jag har precis flyttat från Sverige till Finland. Jag googlade runt lite på "svenska i finland" och "finlandssvenskar" då jag hittade hit. Med hjälp av google översätt så har jag förstått lite av sidan med:)
Nå vad kan ni berätta för mig om Finland?
Ny i Finland!
2
558
Vastaukset
- hsiahoia
Finland är ett jättefint land! Men Sverige är nog bättre...
- Hanna222
Jag bor i London sedan 12 år. Jag arbetar inom IT och nu längtar jag tillbaka till skogen, snön och... ja allt skandinaviskt.
Men tror jag hellre vill till Finland än Sverige! Finland har allt bra som finns/fanns i Sverige men saknar många av Sveriges problem.
Problemet är att jag inte kan finska!
Jag talar flytande svenska och engelska och någolunda bra ryska.
Jag är en jäkligt bra IT projektledare - tror ni jag kan få jobb i Finland och bo där fastän jag inte kan prata finska? (jag kan ju försöka lära mig.....)
Är ryska användbart i Finland på arbetsmarknaden?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942553- 196980
- 55772
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119682- 49572
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15516- 49503
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484- 55475
- 41463