Vatsani ei ole toiminut kunnolla noin kahteen vuoteen. Nyt kaksi kk sitten se irtisanoi yhteistyösopimuksen täysin. Samalla alkoi hiustenlähtö ja päälaellani on kaksi ISOA kaljuläikkää ja edempänä päälaella yksi pienempi. Ja sama meno jatkuu. Vatsani on kipeä ja turvonnut koko ajan, se haittaa pahasti normaalia elämää. Kahden koiran omistajana koirien lenkittäminen on vaikeaa ja muutenkaan ei tahdo jaksaa tehä mitään kipeällä vatsalla.
Ei auta kuidut eikä ummetuslääkkeet.
Lääkärissä on juostu, nyt lähete yliopistolliseen keskussairaalaan lähipaikkakaunnalle.
Minulta on tutkittu kilpirauhasen vajaatoiminta, keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Vatsatähystys on tehty.Peräsuolentähystykseen en aio mennä sillä vatsatähystys on elämäni hirvein kokemus tähän mennessä.
Mikä minulla voisi olla? Voisiko vatsan toimimattomuus ja hiustenlähtö olla yhteydessä toisiinsa? Millainen on chronin tauti?
Suuret kiitokseni kaikille jotka osaisivat minua auttaa!
Ummetus+hiustenlähtö
8
12799
Vastaukset
- pipo
kieltämättä ensimmäisenä mieleeni tuli oireistasi kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta koska se on sinulta tutkittu, täytynee kyseinen vaiva sulkea pois.
Tulivatko molemmat oireet yhtä aikaa (siis hiusten lähtö ja ummetus)? Vai alkoiko vaivasi mahdollisesti ummetuksella? Jos asia on niin päin, että ummetus tuli ensin, niin katsoisin yhdeksi mahdollisuudeksi stressin aiheuttaman hiusten lähdön. Nimittäin hyvin usein juuri stressi on syynä selittämättömään hiusten lähtöön. Mikäli vielä kovin kiinnität huomiota hiuksiisi, stressi lisääntyy entisestää. Ymmärrän kyllä, että hiusten lähtö aiheutta ahdistusta ja hätää.
Onko lääkärissä kartoitettu vatsan rakenne? Joskus vatsan rakenne aiheuttaa ihmisille vaivoja. Vatsasi on ilmeisesti kuitenkin ennen toiminut moitteetomasti.
Liittyykö vatsavaivojen alkamiseen jokin rankka elämänmuutos? Ethän kärsi minkään vitamiinin taikka hivenaineiden puutoksista?
Toivottavasti asiasi selviää! Ehdotan, että menisit kuitenkin sinne peräsuolentähystykseenkin. Vaadi, että asia tutkitaan ja selvitetään!!!
Aurinkoista ja lämmintä kevättä sinulle!- Kipeänä aina?
Maha on ennen toiminut moitteettomasti. En usko että on minkään esim. hivenaineiden puutosta,sillä syön hiustenlähtöön jos jonkinnäköistä valmistetta mistä viimeistään saisi kaikki tarvittavat...
En muista kumpi tuli ensin, hiustenlähtö vai ummetus. Stressiä ne on mulle hiustenlähtöön veikannut mutta vaikka en pahemmin stressaa hiuksista (kovasti yritän olla ajattelematta ja miettiä että voihan siihen vaikka hiuslisäkkeitä laittaa päälle kunnes omat kasvaa...) enää ja olen muutenkin pyrkinyt sulkemaan stressitekijöitä pois. Mutta silti kalju vain leviää.
Kai ne aika samaan aikaan tuli, nyt kun alkaa ajattelemaan.
Ei ole kartoitettu vatsan rakennetta.
Kyllä minä aion olla tiukkana, asia on selvitettävä!
Olisi vain kiva tietää mitkä olisivat mahdollisia sairauksia niin voisin lääkärille ehdottaa niitä, että jos tutkittaisiin... Lääkärikin saisi käsitystä että millainen olo minulla on, mitä oireita jne.
Mutta suuret kiitokset sinulle ja lämmintä ja rauhallista kevättä! - pipo
Kipeänä aina? kirjoitti:
Maha on ennen toiminut moitteettomasti. En usko että on minkään esim. hivenaineiden puutosta,sillä syön hiustenlähtöön jos jonkinnäköistä valmistetta mistä viimeistään saisi kaikki tarvittavat...
En muista kumpi tuli ensin, hiustenlähtö vai ummetus. Stressiä ne on mulle hiustenlähtöön veikannut mutta vaikka en pahemmin stressaa hiuksista (kovasti yritän olla ajattelematta ja miettiä että voihan siihen vaikka hiuslisäkkeitä laittaa päälle kunnes omat kasvaa...) enää ja olen muutenkin pyrkinyt sulkemaan stressitekijöitä pois. Mutta silti kalju vain leviää.
Kai ne aika samaan aikaan tuli, nyt kun alkaa ajattelemaan.
Ei ole kartoitettu vatsan rakennetta.
Kyllä minä aion olla tiukkana, asia on selvitettävä!
Olisi vain kiva tietää mitkä olisivat mahdollisia sairauksia niin voisin lääkärille ehdottaa niitä, että jos tutkittaisiin... Lääkärikin saisi käsitystä että millainen olo minulla on, mitä oireita jne.
Mutta suuret kiitokset sinulle ja lämmintä ja rauhallista kevättä!..internetistä, vaikka Googlesta hakusanoilla "ummetus ja hiustenlähtö". Tulokseksi tulee erilaisia sivuja, joissa aihetta käsitellään.
Yksillä sivuilla oli aiheena jokin hormoneihin liittyvä autoimmuunisairaus, jonka nimi oli APECED. Voit hakea suoraan myös hakusanalla "APECED".
Lue kyseisestä oireyhtymästä lisää ja katso sopiiko mahdolliset muut oireet sinuun.
Kyllä asiasi selviää! :)
- Maikku
no jopas jotain...yritän vastata tähän aiheeseen eikä viesti tule tänne ei sitten millään :O
Tämä on siis vain testiä näkyykö tämä :) - jenni
eli alopecia areata, jos oikein muistan. Autoimmuunitauti, joka saattaa liittyä myös stressiin.ne kaljuläntit voi saada hiuksia vaikka vuoden sisällä uudestaan, ja sitten taas varisee jne..inhottava tauti. mulla on vitiligo mikä on kans autoimmuunitauti, ja siksi mulla on suurempi tod.näköiyys sairastua muihinkin vastaaviin tauteihin. mullakin lähtee hiuksia päästä, muttei tolleen laikkuina. kilpirauhasarvot otettiin, niissä ei ainakaan ole vikaa..
mahasta en tiedä, mutta voisiko olla ärtyvän suolen oireyhtymä? itselläni oli se, ja sain sen pois muuttamalla ruokavaliota ja syömällä maitohappobakteereita ja tyrniöljyä. - nurse betty
hej!
kilpirauhasen vajaatoimintaan voisi kuulua juuri ummetus ja hiustenlähtö mutta jos se on sinulla tutkittu ja mitään poikkeavaa ei ole niin Ok.
tietysti varmasti stressi,paineet ja päässä vaikkapa täit tai syyhyt yms voivat aiheuttaa hiustenlähtöä ja sitten taas ummetukseen voi olla varmasti monia syitä!
crohnin tauti on tulehduksellinen suolistosairaus.Crohnin tauti on harvinainen - mutta esiintyy - ruokatorvessa ja mahalaukussa.Tyypillisin sairastumisikä on 15 ja 35 ikävuoden välillä, mutta Crohnin tauti saattaa alkaa missä iässä tahansa.Ripuli on Crohnin taudin yksi tyyppioire. Monet syyt saattavat myötävaikuttaa ripulin syntyyn: ohutsuolessa voi olla epänormaali bakteeri-ylikasvu, ravinnon imeytyminen ohutsuolessa voi olla tavallista huonompi, sappihappojen kiertokulku voi olla häiriintynyt aiheuttaen ns sappihapporipulin, ja paksusuolen ja peräsuolen alueella saattaa olla lisääntynyt limaneritys.
joten en siis usko ainakaan kyseessä olevan Crohnin tauti.toivotaan ettei mitään vakavampaa ole kyseessä ja hyvä ett' pääset jatkotutkimuksiin! - krkrkkrk
minulla on myös vatsavaivoja ja epänormaalin runsasta hiustenlähtöä. Molemmat vaivat alkoivat samoihin aikoihin. Pälvikaljusta ei ole kysymys, eikä miestyyppisestä hiustenlähdöstä vaan hiukset varisevat pois joka puolelta. Oletko löytänyt jo ratkaisun hiustenlähtöön? Jos niin olisi mukava kuulla.
- helppo tähystys
Kirurgi Pertti Ritvaniemi Helsingissä esim Diacorissa ja Dextrassa tekee kummanki tähystyksen niin, että kokemus on tuhat kertaa helpompi kuin hammaslääkärissä käynti, olen kokenut tämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733