Naurettavaa pelleilyä!

asfafasfasfasfasfasf

Naurettavaa pelleilyä tämä halloween-hössötys! Yritetään väkisin tunkea tätä juhlaa Suomeen ja juuri ketään ei oikein kiinnosta. Aivan naurettavaa. Tunsin viimeyönä suurta myötähäpeää, Tampereella käydessäni. No, tietty olin yöelämässä niin sielä oli muutama urpo pukeutunut joksikin viikatemieheksi tai muuksi pelleksi, se myötähäpeä mitä tunsin, oli sanoin kuvailematonta.

26

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitini luo tuli sitten yksi kakara lauma eilen karkkia kerjäämää, no eihän sillä raukalla ollut mitään varattuna, niin kuin ei suurimmalla osalla !

      Ei ollut eded tietoinen mokomasta päivästä, itse taas en vietä tänne kuulumattomia "juhlia".
      Viimiset irtikarkinsa antoi sitte pussistaa, todella hramittavaa, jos vielä karkkia vaille jäädessään rupeavat paikkoja sotkemaan !!

      • typerä

        Sitä "juhlaa" ei vietetä Suomessa,ja muutenkin se on ihan typerää!


    • 16+17

      Mieluummin viikatemiehen kaapu kuin burka..

      jos pitää joku kulttuuria rikastava tapa ottaa.

      • ei ärvellystä

        Vainajia pitäisi muistaa viemällä haudalle kynttilät, eikä juhlia jenkkien mukaan naamareineen.Turhaa sähläystä ottaa oppia amerikoista joka lähtöön. pienet lapset jo puetaan haamuihin ja viikatemiehen asuihin,vaikka eivät ymmärrä koko asiaa.


      • ei ärvellystä kirjoitti:

        Vainajia pitäisi muistaa viemällä haudalle kynttilät, eikä juhlia jenkkien mukaan naamareineen.Turhaa sähläystä ottaa oppia amerikoista joka lähtöön. pienet lapset jo puetaan haamuihin ja viikatemiehen asuihin,vaikka eivät ymmärrä koko asiaa.

        Tämä amerikan ihannointi ja apinoiminen menee jo aivan yli äyräiden...mitähän seuraavaksi...


    • jotain tähän

      Viime viikolla yhtenä yönä vein ulkomaisia vieraita tutustumaan suomalaiseen yöelämään. Kaikki paikat joissa käytiin, suomalaiset vetivät kaksin käsin alkoholia kurkusta alas. Ette voi kuvitellakkaan sitä myötähäpeätä mitä tunsin, ulkomaiset kaverini näkivät miten suomalaiset juovat.

    • salattu28

      ei halloweeniä saa viedä lapsilta

    • jhgftykmnbvcf

      ei halloween ole mitään turhaa silloin kunnioitetaan ja muistetaan kuolleita! ja ja ne eivät ole halloweenit vaan kekkerit ja se tulee siitä kun on sadon korjuun aika ... mutta sana halloween tulee siitä pyhänpäivästä kun juhlitaan kuolleita all hallow eve sanasta :)

    • - joku ukkeli kaukaa

      Tämänkin palstan kyselijät ovat pää-asiassa äitejä jotka miettivät minkälaiset kekkerit perustaa lapsilleen ja toki täällä lapset kyselee samaa että miten juhlia.
      Kaupat on pullollaan naamareita ja krääsää...

      Aikuisena vietän Halloweenia kovertamalla kurpitsalyhdyn pihalle ja sen sisälle lyhdyn. Yöllä katon kauhuleffoja ja syön hyvää ruokaa.

      Lapsena olis varmaan jännää toki pitää kemuja, mutta sellaiset jopa aikuisiässä huvittavat minua. Baari on baari, eipä se halloween koristelu siihen mitään uutta tuo.

      Joskus on vaan kiva syventyä kauhun pariin.. pyhittää nimenomaan halloween aatto sellaiselle. Näin aikuisena vietän tätä juhlaa.

      Lapsille pitäisi olla joka kylällä joku aikuinen pukeutuneena mike myersiksi joka jahtaa heitä pelotellen... siinäpä vasta hauskaa.

      toinen mikä juolahti mieleen oli että olis kiva keksiä joku pirullinen ihmisten pelotteluniksi aatoksi... mutta ei ole helppoa säikytellä naapuriraukkoja vai onko? Minäpä keksin!

      lähden pelottelemaan kylän teinejä!!

    • -

      Jos teidän mielestä halloween on 'epäpyhä' ja 'ylikaupallistettu' juhla, miksi ette valita pääsiäisestä tai joulusta ? Samanlaista sesonkikrääsää myydään silloinkin.

      Haittaako, jos kerran vuodessa vetää kunnolla överiksi ja maalaa naaman vihreäksi ? Ei se, että Suomessa vietetään halloweenia ole suoranaista amerikan matkimista. Itsekkään en voisi kuvitellakkaan käyväni halloweenina kiertelemässä ovelta ovelle, mutta voin silti järjestää halloweenjuhlat tai pyöriä kaupungilla naamiaisasu päällä.

      Niin, ja jos ette halua juhlia tätä 'epäpyhää', 'syntistä', amerikkalaista sadonkorjuun- ja kuolleiden muistojuhlaa niin ÄLKÄÄ JUHLIKO. Suomessa on monia eri uskontokuntia jotka selviävät hengissä joulustakin vaikka eivät sitä juhli. Kävelkää vain kaupassa halloween-krääsän ohi, ostakaa maitonne ja menkää kotiin. Niinkuin aina, enemmistö voittaa.

    • oma mielipide

      minusta se on jokaisen oma asia miten viettää kyseisen aja kohdan. itse juhlin ystävieni kanssa halloweenia. toisetmuistelevat lähimmäisiin kun toiset eivät piittaa koko päivästä

      • Minunkin mielestä se on jokaisen oma mielipide viettääkö halloweenia, vai ei. Itse menen kaverini järjestämiin halloween juhliin. Minun mielestäni halloweenin vietto on hauska ja hyvä tapa irtautua hetkeksi arjesta ja olls kavereiden kanssa vähän samalla hauskaa pitäen. Myös asun suunnittelu ja toteutus on todella hauskaa. Mutta jos jonkun mielestä on tyhmää/turhaa käyttää rahaansa moisiin turhuuksiin niin ei ole pakko juhlia koko juhlaa.


    • Älkääkitiskö

      En tajua tätä ihmisten täysin turhaa kitinää aivan ihme asioista o.o Kenen persettä se oikeasti oin kauheasti voi kutittaa, jos joku haluaa kerran vuodessa hassutella ja järjestää juhlia teeman mukaan? Krääsää myydään joulunakin, huhuh ompas sekin täysin turha juhla.

      Karkin kerjäämistä en kyllä ymmärrä. Pääsiäisenä sentään voi kysyä saako virpoa eikä suoraan hyökätä kurkkuun D:

    • tää ei oo warattu

      Jos me lapset haluamme juhlia sitä niin mikäs ettei.Ymmärrän etteivät osa siitä tykkää ja sehän on tullut ulkomailta mutta silti.Sillon on ihana tehdä juhlat ja koristella koti ihanaksi.Hei, eihän se ole niinkuin joku joulu mutta silti pidän halloweenistä

    • mie vaan

      Me emme myöskään vietä mitään Usasta väkisin tuotua juhlaa.Kuinka voit kohteliaasti sanoa muksuille jotka jo pari pv ennen tulee ovelle karkkia pyytään et ei me vietetä sitä juhlaa?!Holmistyneenä ainakin ovat ja keposta sit tarjoavat.Juu ei käy..

    • vcxcvfds

      Halloween on mahtava juhla kaikkine koristuksineen. Toivoisin sen olevan suurempi juhla Suomessakin, etenkin olisin toivonut sen olleen silloin kun olin nuorempi. Kateellisena aina katsoin televisiosta halloweenia.

    • 7+12

      Samaa mieltä että halloween on kyllä melko väkisin päälleliimattua jenkkiviihdettä jonka alkuperäistä ajatusta tuskin kukaan enää muistaa. Kyllähän se on niin että mainostajathan sitä halloweenia Suomessakin joka hemmetin vuosi tyrkyttää koska se lisää kassavirtaa. Lapsille ja nuorillehan tuo on vain hauskanpitoa, ryyppäämistä, karkkia ja tonneittain erilaista muovikrääsää.

      Suomalainen kekri on niin monta sataa vuotta ollut jo unohduksissa että kyllä senkin "uusio" juhlinta varmasti nykyaikana monista tuntuisi väkinäiseltä. Luultavasti joku ryppyotsainen tutkija antaisi vielä tiukat "juhlinta"ohjeet suomalaiselle juhlalle, mitä saa syödä ja mitä ei yms. Olen täysin varma että aikoinaan kun suomalaiset heimot omia juhliaan HYVÄSTÄ SYYSTÄ juhlivat niin se oli railakasta, reipasta ja iloista eikä mitään syyllisen näköistä mököttämistä. Eikä ainakaan mitään valmiiksi paketoitua, markkinoitua krääsää :)

    • Halloween Suomeen!

      Eiköhän se halloweenin juhliminen ole ihan jokaisen ihmisen oma asia, että juhliiko vai ei..Itse ainakin tykkään juhlia halloweenia, ja tänäkin vuonna pidän juhlat. Itse ainakin tykkäisin jos halloween oikesti tulisi ihan kunnolla suomeen ja virallistuisi. Ja kerranhan se vuodessa vietetään, että ei se varmaan ihan maailmanloppu ole, jos kerran vuodessa muksut tulee ovelle kerjäämään karkkia? Vai olenko väärässä? No jokatapauksessa jotkut ihmiset tykkää, jotkut ei, eiköhän anneta niiden ihmisten sitä juhlaa viettää jotka siitä oikeasti tykkäävät.

    • coolya

      Olis siistii jos suomessa juhlittais halloweenii samaltaval ku jenkeis. 8) suomalaiset on liian tosikkoja tälläse suhteen. ;)

    • Halloween Suomeen!

      Näinhän se on :)

    • halloween typy 12v

      mun mielestä on naurettavaa jos mennään kiertelee ovelta ovelle ja sillee mut jos pitää jotkut halloweenbileet nii se on just siistii ku kaikkia pelottaa!! :DD

    • x

      Halloweenbileet ja se idioottimainen karkinkerjäys on ihan eri asia. Vielä en ole päättänyy, pidänkö omia juhlia, mutta jotenkin muistan päivää:)

    • Tyhmät?

      Köhköh itse taidat olla porukkaa oon 10v ''en sais mennä yöl ulos mut tää on halloween saa tehä kepposii muhaha'' JOS JOTKUT OIKEASTI TYKKÄÄ HALLOWEENISTÄ? mietippä sitä älä tuu tänne valittaa ei sun tarvii tehä mitään bileitä älä valita siitä meille tämä on ihan turha keskustelu.Oon samaa mieltä kun Halloween suomeen!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Usastako rantautunut kuin ystävän päivä? Joka tapauksessasitä päivkodissa ja kouussa ala aste vietetin hauskuuden merkeissä ja kotonakin.Syy pitää hauskaa ILMAN VINAA JA TUPAKKA!.

    • Anonyymi

      Ei yhtän nauretavaa nille jotka haluavat juhlaa vietää.Vaihtelua arkeen.Juhlan kun ei aina tarvitse olla dokaamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe