Olen ymmärtänyt, että pakkanen ei tee valopetroolille hyvää ja olen aina heittänyt pois tankissa olevan petroolin syksyllä. Tuli mieleen, että tankin voisi hyvin ottaa talveksi varastoon, ettei menisi hyvää tavaraa hukkaan. Säilyykö valopetrooli näin käyttökelpoisena seuraavaan kauteen?
Valopetroolin
5
1115
Vastaukset
En ole niinkään kiinnittänyt huomiota petroolin ikään vaan enempi ulkonäköön ja hajuun. Jos on ollut kirkasta ja melkein hajutonta olen kelpuuttanut ja jos taas kellertävää ja tympeän hajuista olen hylännyt ja poltellut syysöinä öljylampussa. Olettaisin tämän pilaantumisen tulevan siitä jos on runsas paluuvirtaus polttimelta. Ainakin vanhassa "peltiwallaksessa" tuntui sitä esiintyvän enemmän, siinähän paluuvirtaus oli jatkuvaa lotinaa. Isopropanolipohjaisen kaasutinspriin (ei muunlaisen) käyttö petroolin joukossa (3-5%) on hyväksi, se vähentää parafiinin sakkautumista. Nämä ovat omia kokemuksiani, uskokoon kuka haluaa, on vastavänkäreiden puheenvuoro.
- keitän Wallaksella
oli löytää isopropanolia viime kevät-talvena, kun tuoteselostuksissa ei mainittu aineita nimeltä, mutta sain vihiä puuveneilijöiden sivuilta, että Neste Jäänesto on sitä isopropanolia. Purkin kyljessä ei mainittu aineita nimillä, mutta tunnistin sen hajusta, kun olin joskus työhistoriani alkutaipaleella ollut painokonehommissa, jossa sitä käytettiin osittain painovärien ohennuksessa.
- Ahmed Ahne
keitän Wallaksella kirjoitti:
oli löytää isopropanolia viime kevät-talvena, kun tuoteselostuksissa ei mainittu aineita nimeltä, mutta sain vihiä puuveneilijöiden sivuilta, että Neste Jäänesto on sitä isopropanolia. Purkin kyljessä ei mainittu aineita nimillä, mutta tunnistin sen hajusta, kun olin joskus työhistoriani alkutaipaleella ollut painokonehommissa, jossa sitä käytettiin osittain painovärien ohennuksessa.
toimii myös.
keitän Wallaksella kirjoitti:
Puuilo Oy:ssä näkyy joskus olevan POLAR- nimisenä (99% isoprop.).
- 3+9=50
En ole koskaan tyhjentänyt tai siirtänyt noita wallaksen litkuja minnekkään veneestä talvella.
Joka kevät on liedet ja lämmittimet lähtenyt laakista käyntiin. Joskus ollut kahden talven ylittänyttä litkua tankissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703