Onko mitään enää tehtävissä?

jempula.

Mulla on ongelmana 3-vuotias pissaava kollikissa. Pissaamista on kestäny varmaan ainakin vuoden. Olen käynyt todella monet kerrat eläinlääkärillä, kissa on syöny muutamat antibiootitkin ja silleen. Aina kaikki pissa yms näytteet ovat olleet hyviä, paitsi kerran näkyi pientä tulehdusta, joka tuskin olisi aiheuttanut eläinlääkärin mukaan mitään tämmöistä ja antibioottikuurinkin jälkeen sama ralli vaan jatkui. Kaikki tutkittiin, ainut mikä jäi vaihtoehdoksi oli jokin stressi. Täällä asunnossa ei ole yhtikäs mikään muuttunut jota kissa saattaisi mahdollisesti stressata, hiekkalaatikon uusisin isompaan koska on todella iso kollikissa kyseessä ja hiekkojakin olen vaihdellut. Nyt on ollut käytössä super carino. Ruokavaliossa raakoja lihoja ja sisäelimiä kerran viikossa, joskus purkkiruokaa sekä harvoin raksuja esim. acanaa tai applawsia.
Kissa sai loppujenlopuksi, viimeisenä vaihtoehtona, Clomicalm-lääkityksen ja tämä tehosi. Ei pissan pissaa yhtikäs missään, ennen lähes hukuin siihen pissan määrään ja sai jatkuvasti siivota.. Ensin piti olla kuukauden kuuri, no tämän kuurin jälkeen kissa taas pissasi holtittomasti aivan joka paikkaan. Eläinlääkäri kehotti jatkamaan lääkitystä sekä ostamaan Royal Caninin calm-nimistä ruokaa. Tämän jälkeen syöttää ruokaa ja lääkettä viikon samaan aikaan ja sen jälkeen jättää lääke pois. No, nyt sitten on se tilanne, että tuo pelkkä ruoka ei auta. Lääkettä en pysty enkä enää halua väkipakolla antaa kun kissa selkeästi stressaa jo siitä lääkehetkestäkin ja menee totaaliseen paniikkiin kun yritän sitä antaa. Myös tuon Clomicalm-lääkkeen lopetuksen jälkeen kissasta tuli taas aivan levoton ja jotenkin fiilis, että se ois aivan sekaisin. Huutaa aamusta iltaan, tuijottaa kattoa ja juoksee aivan hulluna ympäri kämppää.
Alan olla jo ihan neuvoton tähän tilanteeseen, jota on kestänyt KAUAN. En saa nukutuksi edes yhtä kunnollista yötä ja se alkaa vaikuttaa jo työhönikin. Eläinlääkäri sanoi, että on vielä vaihtoehtona koirien hormoni-implantti, joka kestää noin 6kk. Hinta olisi kuulemma noin 140e. Mutta eikö todellakaan ole enää mitään muuta tehtävissä?! Onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa? Olen täysin neuvoton mikä tota herraa voi oikein vaivata.. Se nyt ainakin on tullut selväksi, että jokin sitä stressaa tai mahdollisesti ärsyttää. En vaan pysty käsittämään että mikä. Ideoita ja apuja otetaan vastaan, vaikka musta tuntuu että täällä on jo ihan kaikki kokeiltu..

28

8018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karkkikisut

      Onko tämä se entinen jemppis-tapaus, aika pitkä kysymys-vastausketju? Kissahan oli steriloitu? Olitko kokeillut Feliwaytä? Oliko Royal Caninin calm kissan ainoana ruokana?
      Kurja, kurja tilanne. Sääliksi käy sinua ja kissaa. Asutteko sellaisessa paikassa, että kissan voisi käyttää Felina-kissaklinikalla? Sieltä luulisi löytyvän erikoisosaamista.
      Harmittaa, etten osaa sanoa mitään konkreettista, josta olisi apua.

      • jempula.

        Samapa sama, ongelmakin edelleen sama. :D Olo tuntuu jo omistajallakin ihan surkealta ja neuvottomalta, en halua antaa kissaani pois ja tuskin tuollaista pissatapausta kukaan huolisikaan. Pahimpina aikoina on nukuttaminenkin käynyt mielessä, mutta ajatuskin tekee pahaa.. Mutta niin myös tekee pahaa elämän pirstaleiksi meno kissan takia.
        Mitä tuo Felina-kissaklinikka voisi asialle tehdä? Ongelmaa kun kissalla ei tiettävästi ole muualla kuin päässä. Jotain se kai (?) stressaa, vaikkakin MIKÄÄN ei ole muuttunut, edes huonekalut, saatika järjestys, ei yhtikäs mikään. Feliway oli lähes ensimmäinen mitä kokeilin, ei mitään tehoa. Kissa on steriloitu. Royal Caninia mulla on vain raksujen muodossa, eipä kai tainnut muuta eläinlääkärillä olla edes myynnissä tuosta calm-sarjasta.. Koira-Kissaklinikalla ollaan tuon herran kanssa käyty, todella asiantunteva lääkäri on siellä ollut. Hänkään ei voi oikein asialle mitään tehdä, kun kissa ei ole mitenkään sairas, kaikki on tutkittu. Mainitsipa viime käynnillä sitäkin, että vähän aikaa sitten oli hieman samankaltainen tapaus eikä syytä pissaamiseen löytynyt. Kunnes.. Omistajat muuttivat ja pissaus loppui kuin seinään. Kissa ei kai vaan sitten jostain syystä viihtynyt kyseisessä paikassa. Se on käynyt itselläkin mielessä.. Olis kyllä niin mukavaa, jos löytyisi joku kohtalotoveri, jolla olisi vaikka jopa jotain vinkkejä mikä kissaa saattaisi vaivata..


      • 2much
        jempula. kirjoitti:

        Samapa sama, ongelmakin edelleen sama. :D Olo tuntuu jo omistajallakin ihan surkealta ja neuvottomalta, en halua antaa kissaani pois ja tuskin tuollaista pissatapausta kukaan huolisikaan. Pahimpina aikoina on nukuttaminenkin käynyt mielessä, mutta ajatuskin tekee pahaa.. Mutta niin myös tekee pahaa elämän pirstaleiksi meno kissan takia.
        Mitä tuo Felina-kissaklinikka voisi asialle tehdä? Ongelmaa kun kissalla ei tiettävästi ole muualla kuin päässä. Jotain se kai (?) stressaa, vaikkakin MIKÄÄN ei ole muuttunut, edes huonekalut, saatika järjestys, ei yhtikäs mikään. Feliway oli lähes ensimmäinen mitä kokeilin, ei mitään tehoa. Kissa on steriloitu. Royal Caninia mulla on vain raksujen muodossa, eipä kai tainnut muuta eläinlääkärillä olla edes myynnissä tuosta calm-sarjasta.. Koira-Kissaklinikalla ollaan tuon herran kanssa käyty, todella asiantunteva lääkäri on siellä ollut. Hänkään ei voi oikein asialle mitään tehdä, kun kissa ei ole mitenkään sairas, kaikki on tutkittu. Mainitsipa viime käynnillä sitäkin, että vähän aikaa sitten oli hieman samankaltainen tapaus eikä syytä pissaamiseen löytynyt. Kunnes.. Omistajat muuttivat ja pissaus loppui kuin seinään. Kissa ei kai vaan sitten jostain syystä viihtynyt kyseisessä paikassa. Se on käynyt itselläkin mielessä.. Olis kyllä niin mukavaa, jos löytyisi joku kohtalotoveri, jolla olisi vaikka jopa jotain vinkkejä mikä kissaa saattaisi vaivata..

        Oletko koettanut ulkoiluttaa sitä? onko se paljon yksin? oletko ajatellut toista kissaa sille kaveriksi?voisitko lisätä hiekkalaatikoiden määrää?
        - kissan käytökseen voi olla monta syytä,joita on vaikea määritellä,kun ei ole kissaa eikä asuntoa nähnyt.
        Käyt ilmeisesti myös töissä joten kissasi saattaa stressata jo ihan yksinäisyyttään ja voi olla myös tekemisen puutteesta turhautunut.
        Minä kannattaisin ajatusta toisesta kissasta :)


      • jempula.
        2much kirjoitti:

        Oletko koettanut ulkoiluttaa sitä? onko se paljon yksin? oletko ajatellut toista kissaa sille kaveriksi?voisitko lisätä hiekkalaatikoiden määrää?
        - kissan käytökseen voi olla monta syytä,joita on vaikea määritellä,kun ei ole kissaa eikä asuntoa nähnyt.
        Käyt ilmeisesti myös töissä joten kissasi saattaa stressata jo ihan yksinäisyyttään ja voi olla myös tekemisen puutteesta turhautunut.
        Minä kannattaisin ajatusta toisesta kissasta :)

        Toinen kissa löytyy kyllä. Heillä on parvekkeella ulkoiluhäkki jossa se on kyllä mielellään, paitsi nyt kun on kylmä. Joskus se on saanu valjaista niin kamalan sätkyn, etten sitä enää niissä ulos vie. Tai ei ehkä valjaista johtuvaa sätkyä, muttakun se pelkää kaikenlaisia uusia ääniä. Ulkoiluhäkissä se on jostain syystä vähän rauhallisempi :)
        Ja mulla on ihan normaalit 8 tunnin työpäivät kuten kaikilla muillakin ja tosta toisesta kissasta kuitenkin on seuraa, joten tuskin siitäkään johtuu.. Tätä pissaamista kun tapahtuu lähes poikkeuksetta yöllä/aamuyöllä. Hiekkalaatikoita on ollut kaksi, se ei muuttanut asiaa mihinkään. Toinen laatikko sitte piti loppujen lopuksi ottaa pois, kun siinä ei ollut kattoa ja tämä herra pissii ja kakkii kaikki yli reunan..
        Oon sitä kanssa miettiny, et kissa on nyt viimevuosina venähtäny todella kookkaaksi ja vilkkaaksi tapaukseksi, jos se haluaakin enemmän juosta ja kiipeillä joka paikassa ja turhautuu siitä kun ei pääse? Leluja on kyllä paljon, raapimispuukin on ahkerassa käytössä mut olen funtsinu et jos se sit kuitenkaan ei riitäkkään.


    • jempula.

      Täytyy varmaan nyt koputtaa puuta, mutta musta on tänään kyllä tuntunut, että toi kisu ois selkeästi rauhallisemmalla tuulella. Ei huuda yötäpäivää, tuntuu muutenkin normaalimmalta. Lääkkeen lopettamisen jälkeen se on pissannu kerran tietokoneen laturiin.. Voikohan olla, että se sekoaminen ja toi kerran lattialle pissaaminen ois jotenkin ollu sivuvaikutusta tai jotain ihmeellisiä vieroitusoireita? Sillä oli myös korvat ja tassut aika kuumat ja punertavat lääkkeen loppumisen jälkeen. Kyllähän se söi kuitenkin tota lääkettä kuukausikaupalla..

      • ....................

        tässä kun kissojen aivokasvaimet ovat aika yleisiä...niin onko tätä tutkittu?? minun ystävälläni oli aivan sama tilanne...kissa teki aivan samaa ja loppujenlopuksi sitten sekosi kokonaan alkoi hyökkäilemään ihmisten kimppuun se lopetettiin ja avattiin niin löytyi aivoista kasvain mikä sitten selitti käyttäytymisen.... mutta toivottavasti ei ole teillä kysymys vastaavasta... VOIMIA!!


      • jempula.
        .................... kirjoitti:

        tässä kun kissojen aivokasvaimet ovat aika yleisiä...niin onko tätä tutkittu?? minun ystävälläni oli aivan sama tilanne...kissa teki aivan samaa ja loppujenlopuksi sitten sekosi kokonaan alkoi hyökkäilemään ihmisten kimppuun se lopetettiin ja avattiin niin löytyi aivoista kasvain mikä sitten selitti käyttäytymisen.... mutta toivottavasti ei ole teillä kysymys vastaavasta... VOIMIA!!

        Niin no kai se sitte ois kai jossain verikokeissa näkyny poikkeamana? Kun nekin olivat kaikki hyvät. Ja kai se sitten jollain tavalla muutenkin oireilisi kuin vain pissaamalla ja mouruamalla? En tiedä, mutta toivottavasti ei ole sitä ainakaan..


    • jempula.

      Mä en vaan OIKEASTI voi enää käsittää, mikä tota helvetin kissaa vaivaa! Viimeyönä se pissas oikein aimo lammikon makkarin oveen, josta se valu kauniisti sekä makuuhuoneen puolelle, että olohuoneen puolelle. Nyt kun tulin illalla kotiin, se oli kussu mun tv-tasooni. Niin, että sitä sitten valui kaikkiin laatikostoihin ja kaappeihin sekä joka ikiseen välikköön. Alan olemaan sitä mieltä, että tota kissaa ei voi auttaa enää ketään. Olen yrittäny kaikkeni.

      • tahvoli

        Varmista eläinlääkäriltäsi että onko aivokasvainta tutkittu tai näkyisikö se kokeissa jotka on otettu. Verikokeistakaan ei näe kaikkea. Voimia!


      • ....................
        tahvoli kirjoitti:

        Varmista eläinlääkäriltäsi että onko aivokasvainta tutkittu tai näkyisikö se kokeissa jotka on otettu. Verikokeistakaan ei näe kaikkea. Voimia!

        kuulostaa mutta voisitko miettiä piikkiä tosta tuntuu kärsivän nyt kaikki olethan sinä nyt kaikkesi yrittänyt ei kivaa mutta joku ratkaisuhan tohon on nyt tehtävä... eläinrakkautta on sekin että osaa viheltää pelin pelin poikki kun ei ole enää mitään tehtävissä.. :(((


      • parasapu
        .................... kirjoitti:

        kuulostaa mutta voisitko miettiä piikkiä tosta tuntuu kärsivän nyt kaikki olethan sinä nyt kaikkesi yrittänyt ei kivaa mutta joku ratkaisuhan tohon on nyt tehtävä... eläinrakkautta on sekin että osaa viheltää pelin pelin poikki kun ei ole enää mitään tehtävissä.. :(((

        nappi ohtaan.....................


      • jempula.
        .................... kirjoitti:

        kuulostaa mutta voisitko miettiä piikkiä tosta tuntuu kärsivän nyt kaikki olethan sinä nyt kaikkesi yrittänyt ei kivaa mutta joku ratkaisuhan tohon on nyt tehtävä... eläinrakkautta on sekin että osaa viheltää pelin pelin poikki kun ei ole enää mitään tehtävissä.. :(((

        No, kissahan ei ole sairas, joten enpä ala tervettä eläintä lopettamaan. Syyllisyydentunne ois siitä ihan valtava. Joten tuota ei voi edes ajatella ratkaisuna. Kyl tähän joku muu juttu täytyy olla.


      • pese sit kusta
        jempula. kirjoitti:

        No, kissahan ei ole sairas, joten enpä ala tervettä eläintä lopettamaan. Syyllisyydentunne ois siitä ihan valtava. Joten tuota ei voi edes ajatella ratkaisuna. Kyl tähän joku muu juttu täytyy olla.

        itse kysyt onko mitään tehtävissä ja kun vastataan että ei...niin elä sitten kysele tyhmiä....wink
        Minä otsikosta päättelin että itse haluat hyvän omantunnon ja kollin kuolleeks...


      • jempula.
        pese sit kusta kirjoitti:

        itse kysyt onko mitään tehtävissä ja kun vastataan että ei...niin elä sitten kysele tyhmiä....wink
        Minä otsikosta päättelin että itse haluat hyvän omantunnon ja kollin kuolleeks...

        Tai sitten haluan vinkkejä ihmisiltä, joilla on ollut omien kissojensa kanssa samanlaisia ongelmia ja miten he ovat asian selvittäneet? Jestas..


      • ....................
        jempula. kirjoitti:

        Tai sitten haluan vinkkejä ihmisiltä, joilla on ollut omien kissojensa kanssa samanlaisia ongelmia ja miten he ovat asian selvittäneet? Jestas..

        minä olen sitämieltä ettei kissa ole todellakaan terve... sinustako se on jos el.lääkäri ei ole löytänyt syytä...??? näinhän asia ei ole tuskin terve kissa käyttäyy tuolla tavalla...elääkö kissasi sinusta normaalia ja tasapainoista elämää onnellisesti...kirjoituksistasi päätellen ei...


      • ....................
        .................... kirjoitti:

        minä olen sitämieltä ettei kissa ole todellakaan terve... sinustako se on jos el.lääkäri ei ole löytänyt syytä...??? näinhän asia ei ole tuskin terve kissa käyttäyy tuolla tavalla...elääkö kissasi sinusta normaalia ja tasapainoista elämää onnellisesti...kirjoituksistasi päätellen ei...

        jos kissa mourulee katselee seiniä kattoja ym...sekoilee... se on korvien välissä se vika...ja usein niitä asioita ei löydetä ennen kuin ruumiinavauksessa....jos silloinkaan...


      • aiemmin
        jempula. kirjoitti:

        Tai sitten haluan vinkkejä ihmisiltä, joilla on ollut omien kissojensa kanssa samanlaisia ongelmia ja miten he ovat asian selvittäneet? Jestas..

        kerroit, että toinen hiekkalaatikko piti ottaa pois kun siinä ei ollut kattoa. Mikset hankkinut toiseksi laatikoksi sellaista jossa katto on tai muuten niin korkealaitaista laatikkoa, ettei pysty pissimään yli? Jospa juuri se toisen laatikon poistaminen onkin se juttu mistä kissa ei pidä?

        Onko se kissan kannalta paras ratkaisu, että stressin tai sairauden syytä ei löydetä ja silti omistajan omantunnon vuoksi sitä ei päästetä autuammille hiirestysmaille? Pissavaivaisen kissan diagnoosi, ellei syytä löydetä, on idiopaattinen kystiitti ja jos ratkaisua ei saada aikaan, on omistajan syytä tehdä päätös kissan parhaaksi. Omistajan omatunto ei saa olla esteenä kissan terveydelle.


      • peeeikklskmjsaj
        aiemmin kirjoitti:

        kerroit, että toinen hiekkalaatikko piti ottaa pois kun siinä ei ollut kattoa. Mikset hankkinut toiseksi laatikoksi sellaista jossa katto on tai muuten niin korkealaitaista laatikkoa, ettei pysty pissimään yli? Jospa juuri se toisen laatikon poistaminen onkin se juttu mistä kissa ei pidä?

        Onko se kissan kannalta paras ratkaisu, että stressin tai sairauden syytä ei löydetä ja silti omistajan omantunnon vuoksi sitä ei päästetä autuammille hiirestysmaille? Pissavaivaisen kissan diagnoosi, ellei syytä löydetä, on idiopaattinen kystiitti ja jos ratkaisua ei saada aikaan, on omistajan syytä tehdä päätös kissan parhaaksi. Omistajan omatunto ei saa olla esteenä kissan terveydelle.

        Yhdellä tutulla oli vastaavanlaisia ongelmia. Kissaa tutkittiin ja tutkittiin ja kaikista tutkimuksista huolimatta lääkäriltä jäi lisäkives huomaamatta. Tämä poistettiin lopulta ja kissasta tuli normaali.


      • jempula.
        aiemmin kirjoitti:

        kerroit, että toinen hiekkalaatikko piti ottaa pois kun siinä ei ollut kattoa. Mikset hankkinut toiseksi laatikoksi sellaista jossa katto on tai muuten niin korkealaitaista laatikkoa, ettei pysty pissimään yli? Jospa juuri se toisen laatikon poistaminen onkin se juttu mistä kissa ei pidä?

        Onko se kissan kannalta paras ratkaisu, että stressin tai sairauden syytä ei löydetä ja silti omistajan omantunnon vuoksi sitä ei päästetä autuammille hiirestysmaille? Pissavaivaisen kissan diagnoosi, ellei syytä löydetä, on idiopaattinen kystiitti ja jos ratkaisua ei saada aikaan, on omistajan syytä tehdä päätös kissan parhaaksi. Omistajan omatunto ei saa olla esteenä kissan terveydelle.

        Ongelma oli olemassa jo tätä ennenkin, joten hiekkalaatikosta se ei johdu.

        Eläinlääkäri antoi valitettavasti sellaisenkin vaihtoehdon, että voi olla yksinkertaisesti kyse siitä, että kissa ei tykkää asua tässä nykyisessä asunnossa. Oli kuulemma juuri ollut jollain toisella sama ongelma, joka ratkesi muuttamisella.. Olen kyllä jo pitkään etsiny uutta asuntoa, mut ei ole tullu hyvää vielä eteen.


      • pissing everywhere
        jempula. kirjoitti:

        Ongelma oli olemassa jo tätä ennenkin, joten hiekkalaatikosta se ei johdu.

        Eläinlääkäri antoi valitettavasti sellaisenkin vaihtoehdon, että voi olla yksinkertaisesti kyse siitä, että kissa ei tykkää asua tässä nykyisessä asunnossa. Oli kuulemma juuri ollut jollain toisella sama ongelma, joka ratkesi muuttamisella.. Olen kyllä jo pitkään etsiny uutta asuntoa, mut ei ole tullu hyvää vielä eteen.

        Hei haloo,entä jos se ei pidä seuraavastakaan kämpästä?????Pitäskö sun antaa kissan päättää se asunto,minne se haluaa..?????....
        Samaa mieltä,että sun kissa ei oo terve....Piste


      • jempula.
        pissing everywhere kirjoitti:

        Hei haloo,entä jos se ei pidä seuraavastakaan kämpästä?????Pitäskö sun antaa kissan päättää se asunto,minne se haluaa..?????....
        Samaa mieltä,että sun kissa ei oo terve....Piste

        No voi luoja sentään.. Enkai mä nyt minkään kissan anna päättää asuntoa, kunhan nyt ajattelin tätä koittaa kun olen pidemmän aikaa ettiny jo uutta että miten kissa siihen sitte reagoisi.

        Oli kissa terve tai ei, minkä mä sille sitten voin jos kaksi eläinlääkäriä on todennu, ettei kissassa ole mitään vikaa? Toki mistään aivokasvaimesta ei ole ollu juttua, joten kaippa sekin on sitte vaihtoehto. Ja jos sun mielestäs kissa ei ole terve, niin sulla on varmaan monta ideaa kissan hoitamiseksi terveeksi? Ja ei, lopettaminen ei kuulu näihin.


      • se voi johtua
        jempula. kirjoitti:

        No voi luoja sentään.. Enkai mä nyt minkään kissan anna päättää asuntoa, kunhan nyt ajattelin tätä koittaa kun olen pidemmän aikaa ettiny jo uutta että miten kissa siihen sitte reagoisi.

        Oli kissa terve tai ei, minkä mä sille sitten voin jos kaksi eläinlääkäriä on todennu, ettei kissassa ole mitään vikaa? Toki mistään aivokasvaimesta ei ole ollu juttua, joten kaippa sekin on sitte vaihtoehto. Ja jos sun mielestäs kissa ei ole terve, niin sulla on varmaan monta ideaa kissan hoitamiseksi terveeksi? Ja ei, lopettaminen ei kuulu näihin.

        siitä hiekkalaatikosta. Sehän on monesti todettu, että vaikka kissa olisi aiemmin käynyt tietyllä hiekalla, ei sekään tarkoita, ettei hiekassa ole vika jos kissalle tulee pissavaivoja. Tarkennan siis; jos kissa on aina käynyt vaikka pellettivessassa, ei se tarkoita ettei pissavaiva johdu pelleteistä.

        Jos kissasi on stressiherkkä, se toisen laatikon poistaminen voi olla "se juttu" mikä on muuttunut ja tilanne vaan jatkuu. Siis vaikka se pissaaminen onkin ollut ennen laatikon poistoa, se poistaminen lisää stressiä - on siis muuttunut tilanne.

        Kukaan lääkäri ei voi sanoa, ettei kissa ole sairas jos kaikkia tutkimuksia ei ole tehty. Aivokasvaimia tutkitaan kuvaamalla ne aivot, ei ne kaikki sairaudet verikokeista näy, vaikka olisi se halvin menetelmä tutkia. Eihän sydänvikakaan aina näy verikokeessa, se vaatii esim. ultraamisen, vaikka veren happipitoisuus verikokeessa näkyisikin. Happipitoisuutta taas ei normikokeesta edes tutkita ja sekin voi viitata keuhkojen ongelmaan. Usein sydänvian etsintä lähtee muista oireista esim. oudoista turpoamisista.

        Mitä sitten teet, jos muutat uuteen asuntoon ja kissan tilanne vaan pahenee, oletko valmis silloin viemään kissan piikille? Kissa ei tietoisesti ole pitämättä nykyisestä asunnosta, vaan siihenkin on jokin syy. Asunnossa voi olla vanhoja hajuja, liikaa meteliä jne. Kissaa voi stressata se, että hiekkalaatikko on pyykkikoneen vieressä ja se pelottaa kissaa, vaikka ei olisi päällä kuin harvoin. Kissaa voi stressata se, että ikkunan takana on liikennettä tai se, että käytävästä kuuluu ääniä jne. Pissaamisesta on voinut tulla tapa ja sen karsiminen on vaikeaa, mutta onnistuu sitkeydellä.

        Olet saanut näissä kahdessa ketjussa niin paljon vinkkejä, että tuskin mitään uutta enää esille tulee. Vai odotatko kehotusta päästää kissa vapaaksi ulos, sehän olisi yksi ratkaisu tilanteeseen. Saattaisi tietysti käydä niin, että kissa ei enää takaisin tulisi mutta sittenhän se olisi ratkaistu lopullisesti ilman lopetusta. SIlloin voisit itseäsi huojentaa ajattelemalla, ettei kissa kärsinyt yhtään.

        Vaikka kuinka lääkäri olisi todennut, että kissassa ei ole mitään vikaa, voi omistaja itse vaatia tutkimaan asian kunnolla. Jos taas mitään syytä ei löydy, niin se idiopaattinen kystiitti on silloin se diagnoosi ja kuten jo totesin siihen on keinot olemassa ja jos ne ei tepsi, niin päätös on sinun. Mielenkiintoista näissä pissavaivaketjuissa on se, että lääkäriä uskotaan kun niin halutaan ja kun ei haluta, on lääkäri täysi tumpelo. Uskotaan silloin kun lääkäri antaa lääkkeet puhelimitse, ei uskota jos vaatii tulemaan tutkittavaksi. Enkä nyt tarkoita pelkästään tätä tapausta vaan yleisesti nämä menee niin, muidenkin vaivojen kohdalla eli mitä halvemmalla omistaja pääsee, sitä osaavampi on lääkäri ;)


      • on yhdestä
        jempula. kirjoitti:

        No voi luoja sentään.. Enkai mä nyt minkään kissan anna päättää asuntoa, kunhan nyt ajattelin tätä koittaa kun olen pidemmän aikaa ettiny jo uutta että miten kissa siihen sitte reagoisi.

        Oli kissa terve tai ei, minkä mä sille sitten voin jos kaksi eläinlääkäriä on todennu, ettei kissassa ole mitään vikaa? Toki mistään aivokasvaimesta ei ole ollu juttua, joten kaippa sekin on sitte vaihtoehto. Ja jos sun mielestäs kissa ei ole terve, niin sulla on varmaan monta ideaa kissan hoitamiseksi terveeksi? Ja ei, lopettaminen ei kuulu näihin.

        Felinan artikkelista poimittuja asioita. Sinua kehotettiin ottamaan sinne yhteyttä, joten voisit ainakin soittaa ja kysyä mitä tehdä.

        1. ruokahistoria – ph-mittaus ja ph-säätö
        2. pissa näyte - Näytteestä tutkitaan minimissään virtsan ominaispaino, sedimentti, ja tehdään mikrobiologinen viljely.
        3. kipulääke (relaksoi rakon sulkijalihaksen)
        4. ultraus (kivien varalta) sekä muu tutkimus rakosta
        5. verikokeet - HKR, TP, UREA, KREA, P, Ca, K, CHOL, ALB LEUK, T4
        6. kestokatetri
        7. leikkaushoito

        Aineenvaihduntahäiriöt
        - (ml. ravitsemushäiriöt)
        - virtsakivet, virtsaputken tukokset

        Tulehdustilat
        - Infektiiviset tekijät
        - virukset
        - bakteerit
        - mycoplasma / ureaplasma
        - sienet
        - parasiitit

        Tulehdustilat
        - Ei infektiiviset
        - immunivälitteiset ?
        - muut ?

        Traumat
        - Neurogeeniset syyt
        - muuttunut virtsaamisrefleksi
        - virtsaputken spastinen jännitys
        - reagoimaton veltto rakko

        Anatomiset poikkeavuudet
        - synnynnäiset / myöhemmin alkaneet
        - Kasvaimet hyvänlaatuiset / pahanlaatuiset

        Idiopaattiset

        Jos mainitsemasi lääkärit eivät ole näitä kaikkia pois sulkeneet, niin eivät he voi sanoa, ettei kissassa ole mitään vikaa/se ei ole sairas tai että on terve ja vika on vain päässä.


      • Narskutin
        on yhdestä kirjoitti:

        Felinan artikkelista poimittuja asioita. Sinua kehotettiin ottamaan sinne yhteyttä, joten voisit ainakin soittaa ja kysyä mitä tehdä.

        1. ruokahistoria – ph-mittaus ja ph-säätö
        2. pissa näyte - Näytteestä tutkitaan minimissään virtsan ominaispaino, sedimentti, ja tehdään mikrobiologinen viljely.
        3. kipulääke (relaksoi rakon sulkijalihaksen)
        4. ultraus (kivien varalta) sekä muu tutkimus rakosta
        5. verikokeet - HKR, TP, UREA, KREA, P, Ca, K, CHOL, ALB LEUK, T4
        6. kestokatetri
        7. leikkaushoito

        Aineenvaihduntahäiriöt
        - (ml. ravitsemushäiriöt)
        - virtsakivet, virtsaputken tukokset

        Tulehdustilat
        - Infektiiviset tekijät
        - virukset
        - bakteerit
        - mycoplasma / ureaplasma
        - sienet
        - parasiitit

        Tulehdustilat
        - Ei infektiiviset
        - immunivälitteiset ?
        - muut ?

        Traumat
        - Neurogeeniset syyt
        - muuttunut virtsaamisrefleksi
        - virtsaputken spastinen jännitys
        - reagoimaton veltto rakko

        Anatomiset poikkeavuudet
        - synnynnäiset / myöhemmin alkaneet
        - Kasvaimet hyvänlaatuiset / pahanlaatuiset

        Idiopaattiset

        Jos mainitsemasi lääkärit eivät ole näitä kaikkia pois sulkeneet, niin eivät he voi sanoa, ettei kissassa ole mitään vikaa/se ei ole sairas tai että on terve ja vika on vain päässä.

        Kannattaa kokeilla Feliway-haihdutinta. Saa mm. apteekeista.

        Millaiset tilanteet ovat kissasta hämmentäviä ja millaisissa tilanteissa Feliway® feromonista on kissalle hyötyä?

        • Kissoille, jotka ovat alkaneet kynsiä huonekaluja tai seinäpintoja
        • Kissoille, jotka virtsaavat vääriin paikkoihin

        Jaksamista!


      • nainen58
        pese sit kusta kirjoitti:

        itse kysyt onko mitään tehtävissä ja kun vastataan että ei...niin elä sitten kysele tyhmiä....wink
        Minä otsikosta päättelin että itse haluat hyvän omantunnon ja kollin kuolleeks...

        Älä ota enää eläintä.


      • nainen58
        nainen58 kirjoitti:

        Älä ota enää eläintä.

        Edellinen viesti oli "parasapu" -nimimerkille.


    • ¨ghe5

      Aloitus ja vastaukset on jo monen vuoden vanhoja juttuja, liekö kissaakaan enää.

    • Anonyymi

      Hei
      Pääsimme pitkästä katetrointikierteestä eroon välittömästi kun aloitin Levolacin antamisen uroskissallemme.
      Kissan pissaamattomuus liittyi vahvasti suolistossa ilmeisesti olleisiin karvamääriin. Kakkaa tuli mutta suolistossa ilmeisesti tuntemuksia ja silloin loppui pissaaminenkin
      Aluksi levolacia meni joka päivä, nyt joka toinen tai kolmas päivä. Se on turvallinen tuote.
      Kissa terve ja katetrointeja ei yli puoleen vuoteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe