Tänäpäivänä meno kuin Sodomassa ja Komorassa

Mukautumaton

Kaikki irstailu ja moraaliton elämänmeno tänäpäivänä muistuttaa menoa Sodomassa ja Komorassa, joka
tuhottiin lopulta ihmisten sielullisen sairauden takia. Aikansa synnin pesä. Sielläkin kaikki epänormaali ja saastasuus oli normaalia, eikä kukaan enää tuntenut Jumalaa, vaan kaikkinainen irstailu ja synnissä rypeminen oli ihanaa.
Surullisinta on tänään huomata että kirkkokin Suomessa siunaa tänäpäivänä kaiken saastan siinä pelossa ettei maallistuneet ja "vapaata elämää viettävät" tahdo pysyä kirkon jäseninä ilman Kirkon täydellistä "uudistumista". Kun Israililaiset Raamatun mukaan vaelsivat luvattuun maahan ja Mooseksen viipyessä vuorella, heidän mielestään liian kauan, niin sielläkin kansa menetti uskonsa ja alkoi palvoa mammonaa, kuten nytkin", rakentamalla kultaisen vasikan, jota akoivat palvoa.

11

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apo Gryfi

      Niin on oleva niinä päivinä kuten oli Sodoman ja Gomorrankin, kun Ihmisen Poika Jeesus Kristus tulee .."

      Ut; Miesten kanssa makaavat miehet ja naisten kanssa makaavat naiset eivät peri Taivasten Valtakuntaa ! Vt:ssa itse Jumala sanoo; Sellainen (homous) on kauhistus minulle teidän herrallenne ja jumalalellenne !

      - Ei pitäisi olla tulkinnan varaa, -ja varsinkaan piispoilla ja kirkon oppineilla. Noin on totuus !

      • Sodomasta ja Gomorrasta kerrotaan muualla vähän eri lailla, kuten pitääkin. Sodomassahan tapahtui muukalaismiesten joukkoraiskausyritys. Eli rasisismia ja alistamista.

        JEREMIA 23: 14 : Herra sanoo: "Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia : aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahatekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra."

        JESAJA 1: 10-17 lyhennettynä: "Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet, ota korviisi meidän Jumalamme opetus, sinä Gomorran kansa. ... 16-17: "Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa tekemästä pahaa. Oppikaa tekemään hyvää: harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa."

        Siinäpä muutama Sodoman synti. Eivät olleet kovin auttavaisia eivätkä oikeudenmukaisia, tekivät aviorikoksia sekä valehtelivat. Sellaisista Herra moitti ankarasti. Ei todellakaan homoudesta, kuten vääräuskoiset panettelijat aina ja jatkuvasti tälläkin palstalla yrittävät harhauttaa Raamatun totuutta.


      • Apo Gryfi
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Sodomasta ja Gomorrasta kerrotaan muualla vähän eri lailla, kuten pitääkin. Sodomassahan tapahtui muukalaismiesten joukkoraiskausyritys. Eli rasisismia ja alistamista.

        JEREMIA 23: 14 : Herra sanoo: "Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia : aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahatekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra."

        JESAJA 1: 10-17 lyhennettynä: "Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet, ota korviisi meidän Jumalamme opetus, sinä Gomorran kansa. ... 16-17: "Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa tekemästä pahaa. Oppikaa tekemään hyvää: harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa."

        Siinäpä muutama Sodoman synti. Eivät olleet kovin auttavaisia eivätkä oikeudenmukaisia, tekivät aviorikoksia sekä valehtelivat. Sellaisista Herra moitti ankarasti. Ei todellakaan homoudesta, kuten vääräuskoiset panettelijat aina ja jatkuvasti tälläkin palstalla yrittävät harhauttaa Raamatun totuutta.

        ettivät homous ja muu irstas meno ole tuomittu jyrkästi Raamatussa ! Ja esitin VAIN pari kohtaa Raamatusta.
        Sodomia sanakin tulee juuri Sodoman perversseistä seksuaalisista menoista joista yksi oli juuri homous.

        " Loot olisi ollut valmis antamaan jopa tyttärensä näille Sodoman pervoille, mutta he halusivat vain jumalan miehiä (enkeleitä) saastaisten himojensa tyydyttämiseksi.


      • Hellariboy86
        Apo Gryfi kirjoitti:

        ettivät homous ja muu irstas meno ole tuomittu jyrkästi Raamatussa ! Ja esitin VAIN pari kohtaa Raamatusta.
        Sodomia sanakin tulee juuri Sodoman perversseistä seksuaalisista menoista joista yksi oli juuri homous.

        " Loot olisi ollut valmis antamaan jopa tyttärensä näille Sodoman pervoille, mutta he halusivat vain jumalan miehiä (enkeleitä) saastaisten himojensa tyydyttämiseksi.

        Hesekielin kirjassa viitataan sodomalaisten harjoittamaan syntiin. Profeetta puhuu Jumalan sanoja ja kertoo selvin sanoin, miksi sodomalaiset tuomittiin: ”Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys. Hän vietti tyttärineen yltäkylläistä ja huoletonta elämää, mutta kurjalle ja köyhälle hän ei avannut kättään…” (Hes. 16:49).

        Sodoman synti ei siis ollut homoseksuaalisuus vaan itsekkyys, vai mitä tästä raamatun sanasta voi päätellä?


      • Hellariboy86 kirjoitti:

        Hesekielin kirjassa viitataan sodomalaisten harjoittamaan syntiin. Profeetta puhuu Jumalan sanoja ja kertoo selvin sanoin, miksi sodomalaiset tuomittiin: ”Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys. Hän vietti tyttärineen yltäkylläistä ja huoletonta elämää, mutta kurjalle ja köyhälle hän ei avannut kättään…” (Hes. 16:49).

        Sodoman synti ei siis ollut homoseksuaalisuus vaan itsekkyys, vai mitä tästä raamatun sanasta voi päätellä?

        Hellariboy viittasi samanlaiseen kohtaan, jossa Raamattu nimenomaan ei anna pelastusta niille, jotka eivät auta lähimmäisiään. Tästä Jeesuskin puhui monet kerrat. Jeesus sanoi, että ne ihmiset, jotka eivät auta lähimmäisiään eivät peri taivasten valtakuntaa. Ei Jeesus homoista noin jyrkästi puhunut. Eli miettikää Jeesuksen ja Raamatun sanoja, kuka pelastuu ja kuka ei.

        Alkuperäisessä kohdassa Sodomasta, 1. Mooses 18 sanotaan vain, että "Sodoman ja Gomorran synnit ovat ylen raskaat." Miten siitä on vedetty johtopäätös, että kyseessä oli homous? Sielläkin olisi pitänyt nille kaupunkiin tulijoille olla hyvä ja ystävällinen, mutta haluttiin olla pahoja eli raiskata alistamistarkoituksessa. Sekin oli synti.


    • Toista se oli kuusikymmentä vuotta sitten.

      • Silloin vain luku- ja kirjoitustaitoisilla oli pääsy julkisiin tiedotussvälieisiin...


      • yksi ykä
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Silloin vain luku- ja kirjoitustaitoisilla oli pääsy julkisiin tiedotussvälieisiin...

        tyhmyyttä se vain on. jos on poikkeava niin on ja pitää montun kiinni. perimysoikeus voidaan hoitaa testamentein, kaupoin jne. ei siihen kirkkoa ja sen siunausta tarvita.


      • Rs1969
        yksi ykä kirjoitti:

        tyhmyyttä se vain on. jos on poikkeava niin on ja pitää montun kiinni. perimysoikeus voidaan hoitaa testamentein, kaupoin jne. ei siihen kirkkoa ja sen siunausta tarvita.

        Hyvä kirjoitus sinulta,olen täsmälleen samaa mieltä. Ennen osattiin hävetä poikkeavuutta, nyt tehdään siitä muoti-ilmiö. Kohta se tavis onkin visiin mielipiteineen se erilainen.
        Voihan sitä olla erilainen mutta täytyykö sitä tuoda niin kamalasti esiin. En minäkään huutele että olen nainen ja tykkään rakastella miehen kanssa!!


      • Rs1969 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus sinulta,olen täsmälleen samaa mieltä. Ennen osattiin hävetä poikkeavuutta, nyt tehdään siitä muoti-ilmiö. Kohta se tavis onkin visiin mielipiteineen se erilainen.
        Voihan sitä olla erilainen mutta täytyykö sitä tuoda niin kamalasti esiin. En minäkään huutele että olen nainen ja tykkään rakastella miehen kanssa!!

        Ykän kanssa olen lähes samaa mieltä. Kirkkoa ei tarvita. Ei ainakaan kävelemään käsi kädessä valton kanssa.


    • Tässäkin keskustelussa vilahtelee erilaisia käsityksiä Sodoman ja Gomorran kaupungeista.
      Mutu-tuntumalla ja traditiolla näitä asioita usein käsitelläänkin. Haluaisin tuoda tähän keskusteluun nyt kuitenkin vähän lisäluettavaa, sillä argumentteja eri näkökulmista on tuotu jo monia. Keskitytään hetkeksi vaikkapa näihin:

      Kirkko ja rekisteröidyt parisuhteet -mietintö
      http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/A62BEB619D717FF8C225757B003313FF/$file/Kirkko-ja-rekisteroidyt-parisuhteet-mietinto-1-2009.pdf

      Homoseksuaalisuus Raamatussa ja kirkon opetuksessa-artikkelikirja:
      http://www.evl.fi/kkh/ktk/101.htm

      Martti Nissinen ajatuksia Sodomasta löytyy näistä linkeistä.

      http://freepathways.wordpress.com/2010/10/28/raamattunakemykset/

      http://freepathways.wordpress.com/2010/10/28/nissinen/

      Meri-Anna Hintsala
      teologi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      149
      3044
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2102
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      92
      2087
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      2007
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1240
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1210
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1009
    Aihe