Vanhat naiset ja alkoholi

Peili,pullo,puhelin.

Kuulutko sinä siihen kyseenalaiseen ryhmään joka "lääkitsee" itseään alkoholilla ?

86

1425

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marraskuu34

kyseenalaiseen ryhmään.
      Alkoholi ei yksinkertaisesti maistu. Tykkäisin että tykkäisin edes viinistä, mutta kun ei.
      Mitä muuten tarkoittaa kyseenalainen ryhmä?

• mummo lumesta

minäpä kuulun. tulitko nyt onnelliseksi kun saat katsoa jotain ylempää.
      sinullakin on varmaan luonteen heikkouksia. vai kuulutko siihen joukkoon jotka ovat sokeita itselleen?

• Aloituksen tehnyt

Ikävän analyytisellä tavalla sammutit hyvin
        roihahtaneen pyhän vihan.

• 1943

kumpaankaan ryhmään oikeastaan. En tunne itseäni vanhaksi ja alkoholi on minulle jotain muuta kuin lääkettä.

• <<<<

Poltan kynttilöitä ja nautin valkoviinistä. Lämmitän saunaa ja silittelen kissaa.
      En aio luopua "paheestani".

• kaasu.-,-.,-.,-

On kaikki tarvittaessa, lääkkeet ja holit, siis kuulun kyseenalaiseen ryhmään, ajan myös autoa 1400km yhdellä istumalla, montako poronkusemaa mahtaa se olla, no jaa ei tänään kylläkään 500-800 km sopiva kovalla keskinopeudella, Suomessa ei aikaisemmin tarvinnut välittää kameroista.

• kaasu-.-.,-.,,,.

Lähden nyt 5km nopealle kävelylle, puhelin ja nitropullo on matkassa.

• utelias111

käytkö muuten ollenkaan pissillä, vai kestääkö rakko 1400 km?

• alko-intoleranssi

kyseenalaisiin, mitä se sitten tarkoittaakin. Muuten saattaisin kuuluakin, mutta elimistöni ei ota alkoholia vastaan, tulen pienestäkin määrästä kipeäksi. En myöskään polta tupakkaa, sitä tosin olen joskus tehnyt. Näin ollen en omaa minkäänlaisia paheita, joten en kai sitten ole millään tavalla kyseenalainen.

En myöskään harrasta toisten paheksumista enkä kyseenalaiseksi asettamista, muut saavat tehdä kuten hyväksi havaitsevat.

• "moralisoija"

Mitä tässä asiassa tarkoitaa kyseenalainen ? Siinä teille funtsaamista.

• nenä-päivikki

allekirjoitan viimeisen virkkeesi. Oma elämä riittää minulle etettäväksi, eläkööt muut omansa tavallaan.
        En ole mikään maailman makutuomari.

• malja vuotaa yli
        "moralisoija" kirjoitti:

Mitä tässä asiassa tarkoitaa kyseenalainen ? Siinä teille funtsaamista.

Elämäntapaliiton sivustolla

www.taitolaji.fi

• beessi

millään. Olen elämäni aikana syönyt reilusti alle 10, ehkä alle viisi aspirinia tai muuta särkylääkettä. Antibioottikuureja luullakseni korkeintaan 5. Alkoholillakaan en lääkitsisi, kun se on yleensä niin pahan makuista.
      Humalassa kyllä tykkään olla, kun on sopivaa seuraa. Minusta on kiva parantaa maailmaa pikku huppelissa ja sählätä yleensäkin. Joskus onnistunkin saamaan alas niin paljon, että muutun tosi säkenöiväksi ja älykkääksi.

• nenä-päi vikki

ovat lääkkeitä, ja alkoholi on lamauttava ja invaliisoiva huume.

En muista, milloin maistoin sitä viimeksi. Ei ole ollut ikävä.

• jalo-mies

noin kilsan kävelylenkillä rantatiellä. Hyvin hitaasti kävelen nautiskellen, ja juon pullon jaloviinaa. Nam!

• nenä-päivikki
        jalo-mies kirjoitti:

noin kilsan kävelylenkillä rantatiellä. Hyvin hitaasti kävelen nautiskellen, ja juon pullon jaloviinaa. Nam!

tyydyttää, ole onnekas, että elimistösi on jaksanut, ainakin tähän asti.

• ei nenä punanen
        nenä-päivikki kirjoitti:

tyydyttää, ole onnekas, että elimistösi on jaksanut, ainakin tähän asti.

En tiedä mihin ryhmään kuulun, mutta otan kyllä punaviiniä ruuan kanssa ja joskus ihan vaan muutenkin.

En ymmärrä sitä , etteikö vanhempikin nainen vois joskus olla vaikka kunnon huppelissakin, ilman , että kuuluu johonkin "sellaiseen ryhmään".

Minä aion vastakin nauttia elämästäni kaikin puolin ja siihen saa kuulua viinikin silloin tällöin, myös konjakkia voin napsasta vingerporillisen.

• nenä-päivikki
        ei nenä punanen kirjoitti:

En tiedä mihin ryhmään kuulun, mutta otan kyllä punaviiniä ruuan kanssa ja joskus ihan vaan muutenkin.

En ymmärrä sitä , etteikö vanhempikin nainen vois joskus olla vaikka kunnon huppelissakin, ilman , että kuuluu johonkin "sellaiseen ryhmään".

Minä aion vastakin nauttia elämästäni kaikin puolin ja siihen saa kuulua viinikin silloin tällöin, myös konjakkia voin napsasta vingerporillisen.

Minä en ryhmittele ketään. Kerroin kuin itse toimin, muut tehkööt niin tykönään. Muutenkaan en elä toisten elämää, omassani on tarpeeksi.
        Toisille sopii alko, kaikille ei. Toiset nauttivat siitä, kaikki eiät. Onneksi maailmassa pn paljon muitakin ilon aiheita.

• puhelin-.,-.-

Koko raamattu on kirjoitettu huumeissa, sanovat israelilaiset tutkijat.

• netti-.-.-.

Kuinka mahtaa Pernod vaikuttaa vanhaan naiseen, onko tietoa.

• <<<<

Koska nainen on vanha?
        Olen 66-vuotias enkä ole vielä vanha. Äitini on 88-vuotias, ei ainakaan tunnusta olevansa vanhus, ei hän vahukselta näytä, ihan hyväkuntoinen ikäisekseen.

• kohtuus ok

miten joidenkin elimistö kestää yli kuuskymppisenä viinaa.Nuorena kestin minäkin,mutta nyt ei vaan voi juoda,tulee todella huono olo useaksi päiväksi.
        En edes jaks kuunnella känniläisen puheita sun muuta riidan haastamista,kokemusta on siitäkin.

• 100% totta
        kohtuus ok kirjoitti:

miten joidenkin elimistö kestää yli kuuskymppisenä viinaa.Nuorena kestin minäkin,mutta nyt ei vaan voi juoda,tulee todella huono olo useaksi päiväksi.
        En edes jaks kuunnella känniläisen puheita sun muuta riidan haastamista,kokemusta on siitäkin.

Oli kysymys vaikutuksesta ei humalasta ja viinan käytöstä, sillä monilla naisilla tulee kovat naima halut.

• .............
        100% totta kirjoitti:

Oli kysymys vaikutuksesta ei humalasta ja viinan käytöstä, sillä monilla naisilla tulee kovat naima halut.

mehiltä menee kyvyt.

• pernootti

erikoisemmin vaikka isot pojat luuleekin niin,hah! Hyvää ja raikasta ja menee päähän silleen kivasti ;-)))

Lääkettä mieleen ja kuvitelmiin.

• Naapurin raivoraitis

Ei Manta tahallaan juo,Manta on sairas..... Haistakoon paskan,Manta juo koska
      Manta tahtoo olla kännissä.

• beessi

Eiköhän suurin osa meistä juo alkoholipitoisia tullakseen enemmän tai vähemmän humalaan (tai millä nimellä sitä olotilaa nyt sitten halutaankin kutsua)? Ne, jotka eivät halua yhtään humaltua, valitsevat kai alkoholittoman vaihtoehdon?

• vain valkkaria

mutta en lääkitse kuin mieltäni,muut lääkkeet on muita asioita varten.Otan joskus jopa pullon viiniä hyvässä seurassa,siinä on ilo ylimmillään,ja nuorempanakin halusin suoraan sanoen tulla "humalaan",mut silleen löysästi.
      Aina olen tiennyt rajani,turhaa juoda niin paljon että on äly ämpärissä ja oksentaa.Ihan fiiliksen mukaan.
      Joskus menee kuukausia ettei maistu mikään,annan olla sitten.

Mikään ei ole irvokkaamman näköistä kuin nainen ihan räkäkännissä.

• <<<<

Kyllä on, mies umpitunnelissa!

• Pirre*

ei ole semmoista tautia johon sitä määrättäisiin.

• Konjakin ystävä.....

Nää jutut on suoraan raittiusyhdistyksen kokouksesta.

Kukaan ei ota koskaan,ikinä tippaakaan.

• ei raivoraitis, mut.
        Konjakin ystävä..... kirjoitti:

Nää jutut on suoraan raittiusyhdistyksen kokouksesta.

Kukaan ei ota koskaan,ikinä tippaakaan.

Meillä jopa opeteltiin pontikankeiton jalo taito. Naapurin poika osasi tehdä upean pontikkapannun.
        Pannuhuoneessamme lorisi ihka puhdasta pulloihin. Se oli silloin noin Vuonna 1966 jkr.
        Leikittiin, kun se oli meille uutta, mutta EI SE OLLUT minusta yhtään HYVÄÄ yök.

"Mutta ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku"

Ruokajuomana puna-tai valkoviini ja joskus joku muu ;)

• 3cl

oli synnyttämässä, niin eräälle n.40v ensisynnyttäjälle tuotiin annos "lääkekonjakkia", samoin vanhainkodeissa joku saattaa saada sitä samaista lääkettä fingerborillisen.
        Isäni leuhki myös saaneensa konjakkia tipan sairaalassa ollessaan, että sillai. Eiköhän tuo lääkitys lähinnä sydämen toimintaan liity.

• 3cl kirjoitti:

oli synnyttämässä, niin eräälle n.40v ensisynnyttäjälle tuotiin annos "lääkekonjakkia", samoin vanhainkodeissa joku saattaa saada sitä samaista lääkettä fingerborillisen.
        Isäni leuhki myös saaneensa konjakkia tipan sairaalassa ollessaan, että sillai. Eiköhän tuo lääkitys lähinnä sydämen toimintaan liity.

Käydessäni leikkauttamassa harmaakaihini toi hoitsu leikkauksen njälkeen kahvia, korvapuusteja, pipareita ja konjakkia pöytään.

Tuli kysymään halukkuuttani uusintakierrokseen.

Ulkokultainen painolastini esti ehdottamasta pullon jättämisen pöytään.

Tyydyin yhteen kierrokseen kaiken tarjotun suhteen.

• Karin M
        laiska-lasse kirjoitti:

Käydessäni leikkauttamassa harmaakaihini toi hoitsu leikkauksen njälkeen kahvia, korvapuusteja, pipareita ja konjakkia pöytään.

Tuli kysymään halukkuuttani uusintakierrokseen.

Ulkokultainen painolastini esti ehdottamasta pullon jättämisen pöytään.

Tyydyin yhteen kierrokseen kaiken tarjotun suhteen.

Kaihileikkauksesta kysyisin: Leikattiinko molemmat silmät samalla kertaa ?

• Karin M kirjoitti:

Kaihileikkauksesta kysyisin: Leikattiinko molemmat silmät samalla kertaa ?

Halutessani olisi leikannut mutta lääkärin ehdotuksesta ne leikattiin kahden viikon välein.

Ensin leikatun jälkitarkastus toisen silmän leikkauskäynnillä.

Ilmeisesti halusi varmistaa voimakkaan taittovirheeni, -5 diopteria, korjauksen onnistumisen.
        52:n sankalasivuoden jälkeen näkö ilman laseja kuin kotkalla konsanaan.

Jos olisin tiennyt miten paljon taiton korjaus muuttaa elämääni niin olisin leikkauttanut jo aikaisemmin.
        Kunnallisella puolella olisivat leikanneet vain toisen silmäni, tai ei ehkä sitäkään koska kaihini eivät olleet pahasti haittaavia.

• Karin M
        laiska-lasse kirjoitti:

Halutessani olisi leikannut mutta lääkärin ehdotuksesta ne leikattiin kahden viikon välein.

Ensin leikatun jälkitarkastus toisen silmän leikkauskäynnillä.

Ilmeisesti halusi varmistaa voimakkaan taittovirheeni, -5 diopteria, korjauksen onnistumisen.
        52:n sankalasivuoden jälkeen näkö ilman laseja kuin kotkalla konsanaan.

Jos olisin tiennyt miten paljon taiton korjaus muuttaa elämääni niin olisin leikkauttanut jo aikaisemmin.
        Kunnallisella puolella olisivat leikanneet vain toisen silmäni, tai ei ehkä sitäkään koska kaihini eivät olleet pahasti haittaavia.

Päivällä autoilu sujuu kyllä ihan kiitettävästi.mutta "yön pimeinä tunteina" tuntuu,että näkö ei ole sitä tarkinta mahdollista laatua. Miinuksia on 1,5 hujakoilla ja vuosi sitten hommatut lasit auttoivat asiassa.

Kunnalliseen on pakko lähteä itseään tyrkyttämään,sillä autoilu on lähes pakollista kun käyn ajoittain hoitamassa sairasta isääni noin 160km päässä ja rahaa yksityisleikkaukseen ei vaan ole.

Näin puhuu aikoinaan ulkomaanlainaan kompastunut entinen yrittäjä,joka ottaa ruuan kanssa viikonloppuisin pullon punaviiniä.

• elämä maistuu

miksi otat kohderyhmäksi nimenomaan naiset, eikö ongelma ole yhteinen molemmille sukupuolille Suomessa? Mistä syystä näissä keskusteluissa ja koko alkoholisoitumisasiassa ei päästä puusta pitkään? Pikemminkin pitäisi tehdä jotakin sille,että ihmiset eivät pärjää näemmä omillaan henkisesti edes vanhana vaan tarvitsevat stimulanssia vähän kaikkeen, oli stimulanssi alkoholi, lääkkeet, vanhemmilla alituinen ruikutus kaiken kamaluudesta, jollakin seksi ja siitä höpöttäminen, nuoruuden älytön ihannointi jne. Miksi vielä vanhanakin oma elämänkokemus,tiedot ja taidot eivät riitä kannattelemaan ihmistä vaan siihen tarvitaan aine, jonka avulla unohtaa eläminen todellisuudessa.

Jotenkin ymmärrän sodan kokeneiden halun unohdukseen, mutta eihän täällä kirjoittelevilla 60 -ikäisillä sellaisia koemuksia ole, tietysti elämän muita vaikeuksia voi olla. Sota ja siihen liittyvät asiat ovat kuitenkin tämän päivän elämää paljon rankempaa aikaa.

Minulla oli alkoholistimies, alkoholisti-isä, -isoisä, alkoholistisetiä, -enoja ja serkkuja, kaikki miehiä. Meidän suvun naiset ovat olleet sen verran köyhiä ja lapsellisia, että ei ole ollut aikaa eikä rahaa viinan kittaamiseen. On vaan pitänyt pärjätä. Viinan viemiä äijiä olemme saaneet kaikki passata, sietää, juosta karkuun, siivota oksennuksia ja hoidella pahoinpitelyjen jälkiä. Ja siinä sivussa huolehtia siitä,että lapset saavat ruokaa, vaatteita ja käyvät koulua. Olemme kantaneet vastuun arkipäivästä, eikä se ole ollut helppoa. Minulla ei enää riitä sympatiaa alkoholisteille. Inhoan tasan kaikkia juoppoja yhtä syvästi.

Kun sanotaan,että taipumus alkoholismiin on geeneissä, se on kyllä kukkua, sillä olen päinvastaisesta elävä esimerkki. Minun pitäisi kaiken todennäköisyyden nimessä olla jo haudassa viinan viemänä vaan enpäs ole. En ole tuntenut mitään himoa viinaksiin silloinkaan, kun elämä heittelee ja pitäisi päästä muka lohdukkeeksi känniin. Alkoholismi on luonteen heikkoutta, kyvyttömyytä kohdata vaikeuksia ja elää arkipäivässä. Kukaan eikä mikään saa minua uskomaan,että se on sairaus.

Kaikki tuntemani alkoholistit ovat samaa sukua keskenään vaikka lihallisia siteitä ei olisi. Vikaa ei ole heissä vaan missä tahansa muualla, mutta hehän eivät ole ongelmakäyttäjiä, muilla on vaan malka silmissä ja esittävät aivan perättömiä syytöksiä, pitäähän ihmisellä lohtua olla, eikö nyt muka paria kaljaa saisi ottaa? Minua ärsyttää,että lopetettuaan alkoholistit käyttäytyvät kuin heitä pitäisi sankareina ylistää ja kuvittelevat,että kaikki mennyt on anteeksiannettu vain siksi,että he ovat raitistuneet. On asioita, joita ei voi antaa anteeksi. Niitä ei raitistuminen pyhitä.

Monta tuttavuutta on jäänyt siksi, että en ole oppinut käyttämään viinaa eli humaltumaan yhdessä. Kun muut juovat, pitäisi juoda samaan tahtiin. Alkoholista kieltäytyjää ei vieläkään katsota hyvällä, ei myöskään kohtuukäyttjää eli parin drinkin ottajaa. Kun joskus olen näitä taakse jääneitä tuttavia tavannut, ongelmia näkyyy olevan ylipainon, verenpainetaudin, sydänsairauksien ja maksan suhteen. Ja useat ovat jo kuolleet, joko viinaan tai oman käden kautta tai sairauksiin. Kun on niin vaikeaa olla...

Mitä alkoholisteille pitäisi tehdät? Antaa juoda, kunnes joko kuolee tai raitistuu, sillä mikään paapominen ei tilannetta muuta, jollei käyttäjä itse halua raitistua. Se on vaan niin. Mikä elämässä on sitten niin vaikeaa? Ehkä tämä länsimainen mukavuus saa monet kuvittelemaan, että kaikki pitää siloitella, tuskaa ei tarvitse tuntea, että aina on oikeus olla kukkulan kuningas tai että aina pitäisi jonkun lohduttaa. Jokainen on oman onnensa tai kestävyytensä seppä - tavallaan.

Asenne ratkaisee kaiken. Luin äsken 80- senttimetrin mittaisesta naisesta, joka on luonut oman yrityksen, kouluttanut itsensä ja kiittää omien sanojensa mukaan päivittäin onneaan eli sitä,että on elämältä saanut niin paljon. Luit oikein, hän on 80 sentin mittainen. Hän on suomalainen ja elää Suomessa. Kuinka moni teistä pystyy olemaan kiitollinen ja tarttumaan tähän hetkeen?

• -.-.,-.,-.,-...-..

Kaikki olemme kuolevaisia myös sinä, että on aika katsella hauta paikkaa ja lopetta itsensä ylentäminen.
        Mitä tulee viinaan en nähnyt nyt suomessa ollessa yhtään humalaista. Pidä sama puhe mustalaisille.

• demeter
        -.-.,-.,-.,-...-.. kirjoitti:

Kaikki olemme kuolevaisia myös sinä, että on aika katsella hauta paikkaa ja lopetta itsensä ylentäminen.
        Mitä tulee viinaan en nähnyt nyt suomessa ollessa yhtään humalaista. Pidä sama puhe mustalaisille.

tekee kuppia, kun "aina hauskaa olla pittää" vai lääkitsee estääkseen verisuonitukokset (vanha suositus kai jo se "pikku tiraus konjakkia") ?
        Minulle alkoholi ei tuo elämään mitään lisäarvoa: en ole erityisen estoinen ja viinistä menee kuuppa himmeeksi. Joskus seurassa voin juoda vaikka kirkasta rommia, mutta voin olla ilmankin. En tykkää konjakista yhtään, mutta jos on oikein vilu, se lämmittää kivasti.

• 19+9

"Kaikki tuntemani alkoholistit ovat samaa sukua keskenään vaikka lihallisia siteitä ei olisi. Vikaa ei ole heissä vaan missä tahansa muualla, mutta hehän eivät ole ongelmakäyttäjiä, muilla on vaan malka silmissä ja esittävät aivan perättömiä syytöksiä, pitäähän ihmisellä lohtua olla, eikö nyt muka paria kaljaa saisi ottaa? Minua ärsyttää,että lopetettuaan alkoholistit käyttäytyvät kuin heitä pitäisi sankareina ylistää ja kuvittelevat,että kaikki mennyt on anteeksiannettu vain siksi,että he ovat raitistuneet. On asioita, joita ei voi antaa anteeksi. Niitä ei raitistuminen pyhitä. "

Kyllä oli sattuvasti ja nasevati kirjoitettu. Juuri noin asia on, en vain ole osannut pukea sitä sanoiksi, kirjoitit yksi yhteen omasta elämästäni.
        Myös meillä olisi pitänyt kehua kuin suurtakin sankaria jos on ollut pari viikkoa kuin muutkin normaalit ihmiset.
        Pahin virheeni on ollut paapominen, se vain mahdollistaa pidempään juomisen.
        Mielestäni alkoholistit ovat narsistisia luonteeltaan, minä, minä minä... he odottavat muilta ymmärrystä mutta itse pakenevat viinan avulla kaikkea vastuuta.

• viivatiina

ei oo tietoo mihin tautiin se mahtais auttaa muuten kyllä nautiskelen hyvästä viinistä sidukasta oluesta tilanteen mukaan enkä niistä määristä tule kipeäksi mitä jaksan juoda tietysti vähän toistaitoinen on seuraavana päivänä varsinkin jos tulee valvottua myöhään mutta hyvien yöunien jälkeen ei oo tietookaan edellisen illan naukkailusta =))))

• elämää eisen enempää

Kun otan, en aja. Kun ajan, en ota.

• viivatiina
        elämää eisen enempää kirjoitti:

Kun otan, en aja. Kun ajan, en ota.

periaate mulla =))))

• Raittiusseuran phj

Otan vain ja ainoastaan silloin kun kirkasta sattuu olemaan.

• Kysymys oli suunnattu naisille mutta otan vapauden vastata vaimoni puolesta.

Rankkaa on minun elämäni koska joudun ryyppäämään kahden edestä.
      Absolutisti vaimoni ei osallistu talkoisiin.
      Edellisten 6:n viikon aikana tuhosin useampiakin pulloja puolikuivaa valkkaria sekä litratolkulla olutta.
      Jokunen pullo hupeni tisleitäkin vaimoni itsekkäästi kieltäytyessä talkoista.

Nyt kokoan kuntoa kuukauden seuraavaa, lyhyttä koitosta varten jonka tietenkin joudun uurastamaan yksin kaverin katsellessa sivusta.

Tulot ja juopottelu jakautuvat meillä hyvin epätasaisesti.
      Myötätunto lämmittäisi!

• on sittenkin lääke

mummilleni Dubonnet`a ja kun kävimme hänen luonaan, sanoi hän: Otatko sinä X. jääkaapista sen punaisen juotavan ja lusikan. Niin kaadettiin lusikkaan Dubonnet`a ja laitettiin sen jälkeen takaisin jääkaappiin. Auttoi kuulemma 90-vuotiasta mummoa, josta tuntui, että sydän oli heikko. Muuten hän ei ollut juonut koko ikänään.
        Kylläkin joutunut katselemaan poikiansa, jotka olivat tyypillisiä viikonloppujuoppoja. (En tarkoita ketään, joka istuskelee parin lasin kanssa kynttilänvalossa, vaan jotka joivat pullokaupalla).

• QQ

Tässäpä sitä myötätuntoa sinulle. Meillä sama tilanne oli, voi teitä miesparkoja :( ;))
        Kiva kun reissunne meni hienosti, ja kaikki ok. Äkkiä tuo aika menikin, vastahan mielestäni lähditte.
        Mukavia kunnonkohotus viikkoja, ja leppoista pimeän aikaa.

• QQ kirjoitti:

Tässäpä sitä myötätuntoa sinulle. Meillä sama tilanne oli, voi teitä miesparkoja :( ;))
        Kiva kun reissunne meni hienosti, ja kaikki ok. Äkkiä tuo aika menikin, vastahan mielestäni lähditte.
        Mukavia kunnonkohotus viikkoja, ja leppoista pimeän aikaa.

Kiitoksia myötätunnosta!
        Tunnut ymmärtävän asian.

Käytännön syistä käyntimme rajoittui 5:een viikkoon.
        Tunnin kuluttua lähden käyttämään vaimoani naapurikaupungissa.

Em. aikana sain tarmoa ainoastaan yhteen salikäyntiin. Eniten tuli hissukseen steputeltua tuon iltaruskoni lämmön kanssa.

Pitkän tauon jälkeen täytyy liikunta käynnistää varovasti mutta sehän ei ole mitään uutta.

Kaikkea hyvää myös sinulle!

• A sa

>_< kuuluin tuohon ryhmään lähes 10 vuoden ajan. Nyt herään onnellisena 1 vuoden raittiuden jälkeen
      uuteen aamuun.

Taistelu oli kova,varsinkin perjantai-illat selvinpäin olivat alussa ihan kauheita.
      Maanantaina aina odotin työviikon päättymistä ja perjantaita.

Lääkkeestä ei minun tapauksessa ollut kyse,vaan tavasta saada edes hetkeksi
      rauhallinen hyvä olo.

• tippa tappaa

alkoholikuolemat ovat lisääntyneet puolella. Mistähän tämä porukka on kotoisin, kun kaikki ovat suorastaan raivoraittiita. Minä ole läiskyttänyt pöydällekin sen, mitä tämä porukka yhteensä juo. Tilastot ovat siis päin peräseinää! Henkilökohtaisesti tiedän mielettömän määrän ikäluokkani naisia, jotka ovat kuolleet joko suoraan viinaan tai viinan aiheuttamiin sairauksiin.

• Empiirinen havainto

Karaokebaarit ovat täynnä näitä 60 juoppoja naisia. Keskellä kirkasta päivää ollaan rääkymässä paikallisessa ja vedetään kaljaa mukitolkulla.

Muutamassa vuodessa moni on mennyt ihan kauhean näköiseksi.

• viina vie naisen

Itse juon vettä 2 litraa päivässä ja ihoni on rypytön ja sileä.
        Tupakkaa en ole polttanut koskaan,enkä "ottanut" aurinkoa.

Tuttavapiirissäni on enemmän juoppoja naisia kun miehiä,miksi ? sitä en tiedä.

• QQ

Olisiko niin, ettei heitä paljon juovia netti, tai keskustelupalstat juurikaan kiinnosta?
        Mieluimmin istuvat seurassa, vaikkapa sitten siellä karaokessa?

Näen kesäisin, kaksi isoa terassia, suoraan ikkunastani. Kyllä siellä vähemmistönä on 60 tai yli, ihmiset. Eniten taitaa olla 30-50vuotiaita. Päivästä toiseen. Joskus miettinyt, koska töihin kerkeävät?

Itse en kestä alkoholia, paria lasillista enempää, tulee huono olo. Eli olen kokeillut, ei vaan minun juttuni. Punaviinilasillinen, joskus hyvässä ruokaseurassa, ja se on siinä.

Puolestani jokainen saa juoda varallisuutensa ja terveytensä puolesta ihan kuinka paljon tahansa, kunhan minun ei tarvitse. Autokuskina usein, joten on minut porukoihin mukaan otettu, viihteelle ;D

• Otetaas sille

että alkoholistit eivät myönnä olevansa tapakäyttäjiä. Eihän tällä pastallakaan kukaan koskaan kiusaa ketään eikä herravarjele missään nimessä esitä halventavia huomautuksia ym. Mehän kaikki ollaan ylimpiä ystävyksiä ja niin empaattisia,että hellanletttas. Sitä samaa valehtelua tässä, leikitään pyhimystä. Joku väittää,ettei ole nähnyt Suomessa yhtään humalaista, vissiin sokeakin joukossa. Jo kaksi naistuttavaani on alkoholisoitunut vanhoilla päivillään. Toinen hädin tuskin muistaa nimensä, toinen leikkii pikkutyttöä. Ikää molemmilla on lähes 70-vuotta, joten kyllä viina rappeuttaa aivoja ja naisella tosi nopeasti.

Juokaa ihmeessä te, joille alkoholi maistuu, päästään nopeammin teistä eroon. Kippis!

• Wiikate ja mies
        Otetaas sille kirjoitti:

että alkoholistit eivät myönnä olevansa tapakäyttäjiä. Eihän tällä pastallakaan kukaan koskaan kiusaa ketään eikä herravarjele missään nimessä esitä halventavia huomautuksia ym. Mehän kaikki ollaan ylimpiä ystävyksiä ja niin empaattisia,että hellanletttas. Sitä samaa valehtelua tässä, leikitään pyhimystä. Joku väittää,ettei ole nähnyt Suomessa yhtään humalaista, vissiin sokeakin joukossa. Jo kaksi naistuttavaani on alkoholisoitunut vanhoilla päivillään. Toinen hädin tuskin muistaa nimensä, toinen leikkii pikkutyttöä. Ikää molemmilla on lähes 70-vuotta, joten kyllä viina rappeuttaa aivoja ja naisella tosi nopeasti.

Juokaa ihmeessä te, joille alkoholi maistuu, päästään nopeammin teistä eroon. Kippis!

Kyllä se käyttö on varsin yleistä ~ 65 v naisilla.

• demeter
        Wiikate ja mies kirjoitti:

Kyllä se käyttö on varsin yleistä ~ 65 v naisilla.

vaikkei kohdalle olekaan sattunut - siis vanhaa juoppoa naista.
        Tuota, mitä "otetaan sille" nasevassa kirjoituksessaan sanoi, yritin itsekin muistella: alkoholi rappeuttaa naisen aivoja nopeammin kuin miehen. Ja me kaikki maksamme laskua, ilmeisesti,
        hidasta itsemurhaa tekevä tarvitsee kuitenkin "kuntoutusta" välillä...
        Tuolla edellä olevaa reipasta kannanottoa nikiltä "elämä maistuu" jäin kovasti miettimään. Vastaan en voi sanoa, koska ajattelen itsekin, ettei alkoholismia pitäisi lukea sairaudeksi. "Luonteen heikkoutta", mutta onko luonteen heikkous oma valinta ? Jos luonteensa saisi valita, veikkaan, että jokainen tahtoisi olla vahva.

• <<<<
        Otetaas sille kirjoitti:

Alkoholi rappeuttaa, mutta myös miehiä.
        Täällä kirjoitetaan ikäänkuin miehet saisivat juoda sammioittain eikä tunnu missään.
        En luovu viikonloppu valkkaristani, lauantai ja sauna-ilta ei ole mitään ilman valkoviini pulloa.
        Ei minulla ole alkoholiongelmaa, elämääni ei saunavalkkari ole häirinnyt millään lailla.
        Jos povaatte minulle ankeata vanhuutta viinan runtelemana niin ei tee vaikutusta, olen jatkanut näin kymmeniä vuosia, ei ole juominen lisääntynyt eikä tee mieli muulloin.
        Kumma kuinka raitista porukkaa palstalla käy, ihan keskivertoa raittiimpaa:)

• demeter
        <<<< kirjoitti:

Alkoholi rappeuttaa, mutta myös miehiä.
        Täällä kirjoitetaan ikäänkuin miehet saisivat juoda sammioittain eikä tunnu missään.
        En luovu viikonloppu valkkaristani, lauantai ja sauna-ilta ei ole mitään ilman valkoviini pulloa.
        Ei minulla ole alkoholiongelmaa, elämääni ei saunavalkkari ole häirinnyt millään lailla.
        Jos povaatte minulle ankeata vanhuutta viinan runtelemana niin ei tee vaikutusta, olen jatkanut näin kymmeniä vuosia, ei ole juominen lisääntynyt eikä tee mieli muulloin.
        Kumma kuinka raitista porukkaa palstalla käy, ihan keskivertoa raittiimpaa:)

mutta jos se on niin kuin QQ tuolla arveli, että kun me hengaillaan täällä netissä, ei tee mieli väkeviä. Eiks me tuoteta aika väkevää tekstiäkin välillä ?
        Ei povata sulle ankeaa vanhuutta. Sä olet varmaan sukua sille kaverille, joka "ottaa joka ilta, eikä se ole tavaksi tullut"...

• viikonloppujuoppoko?
        demeter kirjoitti:

mutta jos se on niin kuin QQ tuolla arveli, että kun me hengaillaan täällä netissä, ei tee mieli väkeviä. Eiks me tuoteta aika väkevää tekstiäkin välillä ?
        Ei povata sulle ankeaa vanhuutta. Sä olet varmaan sukua sille kaverille, joka "ottaa joka ilta, eikä se ole tavaksi tullut"...

Tapa mikä tapa, on muutakin tekemistä joten kerran viikossa riittää:)

• demeter
        viikonloppujuoppoko? kirjoitti:

Tapa mikä tapa, on muutakin tekemistä joten kerran viikossa riittää:)

kuuntelemaan niin tiukkapipoista esitystä alkoholinkäytöstä, että en voinut olla muistuttamatta lääkärien silloisesta suosituksesta, yksi annos per päivä, ehkäisemään sydän- ja verisuonisairauksia.
        Luennoitsija totesi, että puolikkaalla aspiriinia saadaan sama vaikutus. Kukahan vaihtaisi sen viinilasillisen aspiriininpuolikkaaseen ?

• Hesan keskustassa

Baarit ovat pullollaan,jätettyjä vanhoja juoppoja naisia.

• tippa tappaa
        Hesan keskustassa kirjoitti:

mutta käsitykseni mukaan naiset juovat enemmän kotona, kuin ulkona. Ainakaan pieneläkeläisen rahat eivät riitä baarissa istuskeluun. Punkkupullon saa muutamalla eurolla ja siitä saa jo monta lasillista. Kaikki enemmän alkoholia käyttävät naiset eivät suinkaan ole yksin ja jätettyjä. Monet ryyppäävät aviomiehen tai miesystävän kanssa. Samoin on yleisiä nämä naisten kutsut, joissa hieman syödään ja lisäksi juodaan. En suinkaan väitä, että ainoastaan naiset joisivat. Miehet ovat juoneet aina, mutta naisten juominen on kyllä kovasti lähentynyt miesten juomista. Nyt juominen aloitetaan jo nuorena. Mihin se sitten johtaa, se näkee ken elää.

• Asiata seuraillut*
        Hesan keskustassa kirjoitti:

Mutta enemmistö on vielä miehiä. Nainen jättää useammin miehen kuin toisinpäin.
        Nainen myös pärjää yksinäänkin mainiosti, mies taas harvemmin, pitää löytää joku passamaan ja tekemään ikävät kotihommat.
        En ottaisi ketään jätettyä miestä loisimaan asuntooni, en myöskään muuttaisi hänen kotiinsa asumaan. Yksin on hyvä.

• joopa joo
        Empiirinen havainto kirjoitti:

Karaokebaarit ovat täynnä näitä 60 juoppoja naisia. Keskellä kirkasta päivää ollaan rääkymässä paikallisessa ja vedetään kaljaa mukitolkulla.

Muutamassa vuodessa moni on mennyt ihan kauhean näköiseksi.

En ole vielä tämän pitkän elämäni aikana tuntenut ketään viinaan kuollutta naista, en myös roiku karaokebaareissa, joten en edes tiedä minkä ikäiset siellä viettää aikansa. Taidamme liikkua eri piireissä.

Asun talossa missä noin puolet asukkaista on eläkeläisiä.
        Naapuristossa on pari kolme ikääntynyttä rouvaa jotka joskus liikkuvat pihalla pienessä sievässä.
        Enpä ole käynyt kysymässä miten paljon ja miten usein juovat. Omapa on asiansa.

Ostan usein viikonlopuksi itsekin 35 cl tai 25 cl valkkaripullon, ja voi kauhistu juon sen.
        Ystävien seurassa hyvän ruoan painikkeena saatan nauttia neljäkin lasillista viiniä, enempi en tässä korkeassa iässä maistu.
        Olen terve ja hyväkuntoinen, lääkkeitä ei ole. Minulle se on sopiva annos, valitettavasti valikoima on todella rajoittunut. Punkkupulloja, pieniä sellaisia, sen sijan löytyy joka lähtöön. En vaan ole punaviinin ystävä.

• ajanmittari

Naiset sekä miehet tässä iässä siinä 20 vuotta on jäljellä, että yrittäkää hahmottaa maailman kaikkeus näihin lukemiin. Isäni sisko täytti viikko sitten 90, isäni kuoli 86v. Vaimoni kuoli 61 vuotiaana otti joskus pienen lasin viiniä ja koskaan ei ollut sairaana vain 2 vuotta lopussa.
      Vuosi sitten vai oliko keväällä 115 vuotias mies sanoi, että viina ja villit naiset ovat hänen pitkän elämänsä salaisuus.
      Itselläni seuran puutteessa olen saattanut ottaa liikaa, mutta nyt on luultavasti se asia korjattu.
      Aamulla en koskaan ole ottanut.

• tiistaita

Kun "pitkäripaista"vetäisen,niin valkoviiniä ja aikas harvoin käynkin siellä.Yksinään ei maistu.Kivassa seurassa tulee hilpeä olo.Kun on asiat hyvin,niin sit tekee mieli ottaa,en suruuni koskaan.

• heil-.-.
        tiistaita kirjoitti:

Kun "pitkäripaista"vetäisen,niin valkoviiniä ja aikas harvoin käynkin siellä.Yksinään ei maistu.Kivassa seurassa tulee hilpeä olo.Kun on asiat hyvin,niin sit tekee mieli ottaa,en suruuni koskaan.

Miksi ei suruun on aivan saman tekevää mihin.

• tiistaita
        heil-.-. kirjoitti:

Miksi ei suruun on aivan saman tekevää mihin.

Etkö nyt sitä tiedä,että surut osaavat uida.Eikä se nyt missään nimessä ole samantekevää.Tyhmää sanoakin noin.Tää juttu on niin yksilöllistä kaikilla.

• vetoja-.,.-.-.-.,-
        tiistaita kirjoitti:

Etkö nyt sitä tiedä,että surut osaavat uida.Eikä se nyt missään nimessä ole samantekevää.Tyhmää sanoakin noin.Tää juttu on niin yksilöllistä kaikilla.

en ymmärrä surut osaavat uida? Minusta on kaikki saman tekevää mitä muut tekevät se on heidän oma asia, tietenkin voin neuvoa taloudessa en muuten tietenkin kokemukset opettavat mutta ei koske minua joska olen hölmö, että hauskaa iltaa vain kaikille hölmöille.

• tiistaita
        vetoja-.,.-.-.-.,- kirjoitti:

en ymmärrä surut osaavat uida? Minusta on kaikki saman tekevää mitä muut tekevät se on heidän oma asia, tietenkin voin neuvoa taloudessa en muuten tietenkin kokemukset opettavat mutta ei koske minua joska olen hölmö, että hauskaa iltaa vain kaikille hölmöille.

Mitäs siinä sitten väittelet...Mulle ei ole samantekevää.

• Millä perusteella katsot oikeudeksesi kyseenalaistaa ikääntyneiden naisten alkoholinkäytön?

Entä rajanveto?

Vai onko se "joko tahi"?

Vapauttanet meidät miehet tuosta moraalisesta taakasta?

• 70v rouva pelaa samassa sarjassa mopotyttöjen kanssa.

Ajeli 0,74-promillen huppelissa ratsiaan aamupäivällä klo 11.00.

Tästähän voisi jo jotain päätellä. Tai sitten ei.
      Yksi tapaus ei riitä tilastolliseen näyttöön mutta saattaa olla viite.
      Tai sitten hiivatin huonoa tuuria harvinaisuudessaan?

• en ole alkoholisti

Kuinka monta lääkepilleriä pistät poskeesi päivittäin?

Itse pistelen D-vit. ja B-vit. Se siitä lääkityksestä.
        Jostakin kumman syystä olen melko terve?(mitä nyt istuminen tietsikan ääressä niskaan joskus sattuu ;)
        Viini ruokajuomana auttaa kolotuksiinkin.

• OY/AB
        en ole alkoholisti kirjoitti:

Kuinka monta lääkepilleriä pistät poskeesi päivittäin?

Itse pistelen D-vit. ja B-vit. Se siitä lääkityksestä.
        Jostakin kumman syystä olen melko terve?(mitä nyt istuminen tietsikan ääressä niskaan joskus sattuu ;)
        Viini ruokajuomana auttaa kolotuksiinkin.

Kun tämän tyyppisiä keskusteluja lukee, saa ihmisten alkoholin käytöstä
        seuraavan käsityksen. Puolet ihmisistä on täysraittiita, ei tippaakaan.
        Toinen puoli ottaa lauantaina lasillisen valkoviiniä. Myyntitilatojen mukaan
        keskikulutus Suomessa on runsas 10 litraa puhdasta alk./ ihminen / vuosi.

Mihin tämä valtava erotus häviää? Keskikulutuksen mukaan meidän kaikkien
        pitäisi juoda joka päivä olutta kuusi pullollista. Ja totuus on, että täys-
        raittiita on.

• OY/AB kirjoitti:

raittiita on.

Oikeassa olet!

Yli puolet vuodesta = kotona oloaika, olen, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta täysraitis.

Matkustuskuukausina ja viikkoina on kulutukseni kohtuullista mutta päivittäistä.
        Tuossa ylempänä totesin juopottelevani vaimonikin edestä.
        Puolikuivaa valkkaria ja olutta kuluu sekä tisleitä ehkä pullo / viikko, ainakin melkein.

Koko vuoden tasolla tuo 6-pulloa olutta tuntuu melko suurelta määrältä.
        Mutta minunhan pitäisi juoda yhteistaloutemme nimissä 12-pulloa vastaavan määrän päivittäin hoitaakseni myös kumppanini osuuden.

Minun vanhat, hyvät kaverini yrittivät hoitaa osuutensa mutta ikä ei riittänyt kovin pitkälle.
        Ensimmäinen kuoli jo 60-luvulla ja viimeinenkin, ainoa työssä käynyt, vuosi sitten.
        Kyllä pojat yrittivät mutta jättivät jälkihoidon minun vastuulleni.

• <<<<
        OY/AB kirjoitti:

raittiita on.

Otan ainakin yhden pullon 10% valkoviiniä Lauantaisin.
        Sitä minäkin ihmettelen, kai ne tissuttelijat viihtyvät muutenkin, ei tarvitse kuluttaa aikaansa netissä.

• 1943
        <<<< kirjoitti:

Otan ainakin yhden pullon 10% valkoviiniä Lauantaisin.
        Sitä minäkin ihmettelen, kai ne tissuttelijat viihtyvät muutenkin, ei tarvitse kuluttaa aikaansa netissä.

ei ole kovin tieteellisellä pohjalla. Ikäluokastamme monella ei ole nettiä. Minäkään en yhtään auta tuota tilastojen paikkansapitävyyttä, sillä juon alkoholijuomia harvoin. Siihen ei ole mitään sääntöjä, otan, jos on sopiva tilaisuus, olen sillä tuulella enkä autolla liikkeellä. Mitään himoa ei ole viinan suhteen. En myöskään raahaa suuria määriä matkoilta, kotimaasta saan tarvitsemani.

• hyvä näinkin
        1943 kirjoitti:

ei ole kovin tieteellisellä pohjalla. Ikäluokastamme monella ei ole nettiä. Minäkään en yhtään auta tuota tilastojen paikkansapitävyyttä, sillä juon alkoholijuomia harvoin. Siihen ei ole mitään sääntöjä, otan, jos on sopiva tilaisuus, olen sillä tuulella enkä autolla liikkeellä. Mitään himoa ei ole viinan suhteen. En myöskään raahaa suuria määriä matkoilta, kotimaasta saan tarvitsemani.

vanhempi nainen saa juoda, siinä kun vanhempi mieskin, oma asia. Mutta, jos ei osaa juoda ns. kohtuudella ja haittaa muiden ihmisten elämää, silloin se ei ole oikein.
        Vielä:
        Yksin kun asuu, saa tehdä mitä haluaa, eikä kukaan ole vahtimassa, se on ihan hyvä vaihtoehto elämässä.
        Olen elänyt pitkässä parisuhteessa ja lyhyessä, nyt yksin ja sopii hyvin, kerrankin voi ajatella itseään, eikä tarvitse selitellä mitään kellekkään, onko huono päivä tai muuta.

• Raitis pappa
        hyvä näinkin kirjoitti:

vanhempi nainen saa juoda, siinä kun vanhempi mieskin, oma asia. Mutta, jos ei osaa juoda ns. kohtuudella ja haittaa muiden ihmisten elämää, silloin se ei ole oikein.
        Vielä:
        Yksin kun asuu, saa tehdä mitä haluaa, eikä kukaan ole vahtimassa, se on ihan hyvä vaihtoehto elämässä.
        Olen elänyt pitkässä parisuhteessa ja lyhyessä, nyt yksin ja sopii hyvin, kerrankin voi ajatella itseään, eikä tarvitse selitellä mitään kellekkään, onko huono päivä tai muuta.

Mummot ajelee konjakeissaan rollaattoreilla.
        Hurjaa touhua.

• Raitis pappa kirjoitti:

Mummot ajelee konjakeissaan rollaattoreilla.
        Hurjaa touhua.

he..riittääköhän tienleveys..:)

• vinoveritas...
        OY/AB kirjoitti:

raittiita on.

Tilasto-Niilot ovat laskeneet että n.10% kansalaisista juo n.50% suomessa kulutetusta alkoholista.

Kypsään ikään ehtineille naisille nuo laatikkoviinit ovat paha juttu.

Ennen nti/rouva X osti yhden pullon (0.7 ltr.) viiniä. Hän ei koskaan ostanut kahta pulloa koska ne kilisevät ja naapurit olisivat huomanneet.

Nyt nti/rouva X ostaa laatikon, 2-3 ltr. eli 3-4 pullollista ja ongelmat näkyvät.

• naapurin täti
        vinoveritas... kirjoitti:

Tilasto-Niilot ovat laskeneet että n.10% kansalaisista juo n.50% suomessa kulutetusta alkoholista.

Kypsään ikään ehtineille naisille nuo laatikkoviinit ovat paha juttu.

Ennen nti/rouva X osti yhden pullon (0.7 ltr.) viiniä. Hän ei koskaan ostanut kahta pulloa koska ne kilisevät ja naapurit olisivat huomanneet.

Nyt nti/rouva X ostaa laatikon, 2-3 ltr. eli 3-4 pullollista ja ongelmat näkyvät.

Käyn usein kauppareissulla Alkossa ostamassa autottamalle naapurille pienen viinipullon, siis sellaisen 25 – 35 cl vetoisen, hän säännöstelee juomistaan sillä tavalla.

Oma huomioni on, että laatikkoviinien kuskaajat ovat usein miehiä, vievätkö sitten vaimolle tai juovat itse, en ole kysynyt mutta punkku näyttää olevan suosiossa.

• Pakkoraitis

Kyllähän minä, mutta ukko on niin itara, ettei anna mulle huikkaakaan.
      Itse pitää pienestä eläkkeestä' ostaa siiderit. Lääkkeeksi siis.

Väärin, väärin.

• Korppis

....vaihda ukkoa ; ) vaikka eihän sellainen neuvo taida tällä palstalla toimia ; ) Nuutista lainatakseni.

• Kerran jouduimme liikenneyhteyksin vuoksi lentämään Alicanteen Mallorcan kautta.
        Halvin oli paketti johon kuului 2:n viikon ajalle huone Bocambil- hotskussa (tai jotain sinne päin)

Spantaxin lakon vuoksi jouduimme yöpymäänkin ensimmäisen yön.
        Korvin oli kuultavissa 60:n mamman ääntely.
        Jo koneesta poistuttaessa mamma oli huomiota herättävässä kunnossa.

Paltessamme samaa reittiä kahden viikon kuluttua kertoivat hotskun suomalaisasukit tuon kiljukaulamamman ukon kantaneen mammalle huoneeseen juomaa ja ruokaa.
        Ukko itse liikkui kaupungilla mutta mamma oli, havaintojen mukaan, pysynyt huoneessaan koko kaksiviikkoisen.
        Saavutus tämäkin.

Sinun ukkosi asenteella mainitsemani mammkin olisi luultavasti pystynyt poistumaan huoneestaan ainakin lähiympäristöön tai edes hotskun ruokasaliin.

Ole sinä tyytyväinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe