Kyllä se on niin että nelitahti on paras. Kuluttaa vähiten, kestävin ja tehokkain, ja mikä parasta, kulkee kovempaa ku yksikään 2 tahti savuttaja!
4-tahti on teiden mahti
23
1833
Vastaukset
- Monkibomber_93
Ihan mielipideseikkoja, paitsi että jos otetaan mopon koneet, toinen nelari ja toinen kakstahtinen ja molempia ruvetaan tosissaan virittämään, niin kyllä nelari jää jalkoihin.
- fgh543
Nelari ei välttämättä kuluta vähiten, ei tollaset kiinan nelarit mitään kestäviä ole, ei todellakaan ole läheskään yhtä tehokas kuin 2-tahti, eikä kulje todellakaan yhtä lujaa saatika lujempaa kuin 2-tahdit.
Haha sun postauksessa oli kaikki päin piparia...- 4t>2t
Kyllä kuluttaa ja kestäviä mankikopsuja ja ainaki kaks kertaa tehokkaampi ku 2t, kulkee paljo kovempaa, kiihtyy vielä paremmin, ja ei haise. Vielä loppuun se plussa ettei tartte vaihtaa ku yksiä öljyjä.
- Monkibomber_93
4t>2t kirjoitti:
Kyllä kuluttaa ja kestäviä mankikopsuja ja ainaki kaks kertaa tehokkaampi ku 2t, kulkee paljo kovempaa, kiihtyy vielä paremmin, ja ei haise. Vielä loppuun se plussa ettei tartte vaihtaa ku yksiä öljyjä.
Trolli hiljaa nyt.
Kuluttaahan nelari viritettynä vähemmän kuin 2-tahti, vakioina molemmat syö lähes saman verran. Ja varmaankin kiinannelarit kestäisikin, jos pitäisi vakiona tai virittäisi vain vähän. Itselläni on ollut hieman sekalaista viriä, mutta Skyteamin kone on kestänyt hyvin vaikka sitä on kohdeltu suht kaltoin ja raiskattu. - 4t>2t
Monkibomber_93 kirjoitti:
Trolli hiljaa nyt.
Kuluttaahan nelari viritettynä vähemmän kuin 2-tahti, vakioina molemmat syö lähes saman verran. Ja varmaankin kiinannelarit kestäisikin, jos pitäisi vakiona tai virittäisi vain vähän. Itselläni on ollut hieman sekalaista viriä, mutta Skyteamin kone on kestänyt hyvin vaikka sitä on kohdeltu suht kaltoin ja raiskattu.Kyllä se kestääkin kun taas kakstahdilla ois jo leikannu pariin kertaan
nelari on luotettavin ja paras, jee - Monkibomber_93
4t>2t kirjoitti:
Kyllä se kestääkin kun taas kakstahdilla ois jo leikannu pariin kertaan
nelari on luotettavin ja paras, jeeItselläni leikkasi kaksi vuotta sitten Keewayn 2-t skootteri kiinni, öljypumppu oli mennyt itsestään paskaksi, tänä kesänä taas mankilla kyrvähti mäntä. Tosin skootterilla ajoin 2000km ennen kiinnileipomista, mankilla taas 10 000km.
- dhdghdfhfh
Monkibomber_93 kirjoitti:
Itselläni leikkasi kaksi vuotta sitten Keewayn 2-t skootteri kiinni, öljypumppu oli mennyt itsestään paskaksi, tänä kesänä taas mankilla kyrvähti mäntä. Tosin skootterilla ajoin 2000km ennen kiinnileipomista, mankilla taas 10 000km.
Itellä kestänyt tuo automaattipappatunturi 30 vuotta ilman leipomisia, joten mitä tästä voimme päätellä...
2tahtisessa yleensä kiinni leipomisen taustalla on niin käsi käyttäjä ettei osaa säätä kaasaria kuntoon. Nelarissa tuo ei ole niin kamala virhe, kun voitelu pelittää, mutta 2tahtisessa on. Sanoisin että 95% kiinnileikkautumisista tapahtuu tuon idiootin käyttäjän vuoksi, ja loput 5% tapahtuu valmistusvirheen/öljypumpun lahoamisen/muiden syiden vuoksi. - kasitahti
Monkibomber_93 kirjoitti:
Itselläni leikkasi kaksi vuotta sitten Keewayn 2-t skootteri kiinni, öljypumppu oli mennyt itsestään paskaksi, tänä kesänä taas mankilla kyrvähti mäntä. Tosin skootterilla ajoin 2000km ennen kiinnileipomista, mankilla taas 10 000km.
Tämä koko keskustelu on yhtä trollia. Mutta annan silti osani sillä onhan tämä mukavaa väitellä. Kaksi ihmistä aloittaa kävelyn samalta viivalta. Toinen saa ottaa yhden askeleen sekunnissa, toinen vain joka toinen sekuntti. Kumpi on aikaisemmin perillä pisteessä B? Ei tästä voi ihan oikeasti väitellä...vai voiko? Se selviää...
- yhden_mielipide_toiseen
dhdghdfhfh kirjoitti:
Itellä kestänyt tuo automaattipappatunturi 30 vuotta ilman leipomisia, joten mitä tästä voimme päätellä...
2tahtisessa yleensä kiinni leipomisen taustalla on niin käsi käyttäjä ettei osaa säätä kaasaria kuntoon. Nelarissa tuo ei ole niin kamala virhe, kun voitelu pelittää, mutta 2tahtisessa on. Sanoisin että 95% kiinnileikkautumisista tapahtuu tuon idiootin käyttäjän vuoksi, ja loput 5% tapahtuu valmistusvirheen/öljypumpun lahoamisen/muiden syiden vuoksi.Kyllä se usein on niin että nuo moottorit leikkaa kiinni juuri piittaamattomuuden ja tietämättömyyden takia. Vahinkoja tietenkin sattuu ja poikkeuksiakin löytyy. Mutta tuntuu olevan muotia virittää vehkeet pelkällä arvauksella ja niillä vehkeillä mitä naapurin Villelläkin on mopossa kiinni. On harmillista ettei kiinnostusta tekniikkaan löydy vaan ajetaan sinne päin olevilla asetuksilla niin pitkään kunnes leipoo kiinni. Toinen seikka on vian korjaus. Joko annetaan iskälle hoidettavaksi tai sitten ostellaan koko pyörä uusiksi varaosilla millä ei ollut mitään tekemistä vian kanssa.
Nelarissa pitäisi keskittyä mielestäni enemmän kaasuttajan säätöihin. Rikas seos huuhtelee öljyt pinnoilta ja laiha taas saattaa polttaa venttiilit. 2-tahtisessa rikkaampi seos ei ole läheskään niin haitallinen mikäli öljyt on sekoitettu suoraan polttoaineen sekaan. Tuorevoitelulla varustettu 2-tahti onkin sitten asia erikseen. Ja laiha seos on turmioksi oli moottori mikä tahansa. - .
kasitahti kirjoitti:
Tämä koko keskustelu on yhtä trollia. Mutta annan silti osani sillä onhan tämä mukavaa väitellä. Kaksi ihmistä aloittaa kävelyn samalta viivalta. Toinen saa ottaa yhden askeleen sekunnissa, toinen vain joka toinen sekuntti. Kumpi on aikaisemmin perillä pisteessä B? Ei tästä voi ihan oikeasti väitellä...vai voiko? Se selviää...
Veikkaisin että se joka ottaa askeleen joka toinen sekuntti, on perillä aikasemmi. Tä, eikö muka? Kylläpäs on.
- kasitahti
. kirjoitti:
Veikkaisin että se joka ottaa askeleen joka toinen sekuntti, on perillä aikasemmi. Tä, eikö muka? Kylläpäs on.
hei, koita ny pikkasen perustella niin päästään asiaan.
- aghwhj
kasitahti kirjoitti:
hei, koita ny pikkasen perustella niin päästään asiaan.
No ei se aika vaan se kuinka iso harppaus. Yksinkertasemmin olis että jos toinen ottaa joka toinen sekunti vaikkapa 50cm harppauksen, ja toinen ottaa saman harppauksen mutta joka sekunti, niin sitten vertailu olisi tasapuolinen, eli sekunnin välein ottava on aikasemmin perillä, wau! Ei kyllä liity mitenkään mopoihin tai moottoreihin....
- kasitahti
aghwhj kirjoitti:
No ei se aika vaan se kuinka iso harppaus. Yksinkertasemmin olis että jos toinen ottaa joka toinen sekunti vaikkapa 50cm harppauksen, ja toinen ottaa saman harppauksen mutta joka sekunti, niin sitten vertailu olisi tasapuolinen, eli sekunnin välein ottava on aikasemmin perillä, wau! Ei kyllä liity mitenkään mopoihin tai moottoreihin....
No kattos ku 2-tahti tekee kaksi työtahtia siihen mennessä kun nelitahdissa tapahtuu vain yksi. Näin ollen herra joka ottaa sekunnissa 50cm harppauksen on 2-tahtinen ja tyyppi joka ottaa 50cm joka toinen sekuntti on nelitahtinen. veri simppel. Näin ollen herra 2-tahti tulee aina olemaan maailman valtias.
- kasitahti
aghwhj kirjoitti:
No ei se aika vaan se kuinka iso harppaus. Yksinkertasemmin olis että jos toinen ottaa joka toinen sekunti vaikkapa 50cm harppauksen, ja toinen ottaa saman harppauksen mutta joka sekunti, niin sitten vertailu olisi tasapuolinen, eli sekunnin välein ottava on aikasemmin perillä, wau! Ei kyllä liity mitenkään mopoihin tai moottoreihin....
No kattos ku 2-tahti tekee kaksi työtahtia siihen mennessä kun nelitahdissa tapahtuu vain yksi. Näin ollen herra joka ottaa sekunnissa 50cm harppauksen on 2-tahtinen ja tyyppi joka ottaa 50cm joka toinen sekuntti on nelitahtinen. veri simppel. Näin ollen herra 2-tahti tulee aina olemaan maailman valtias.
- 42y2h
kasitahti kirjoitti:
No kattos ku 2-tahti tekee kaksi työtahtia siihen mennessä kun nelitahdissa tapahtuu vain yksi. Näin ollen herra joka ottaa sekunnissa 50cm harppauksen on 2-tahtinen ja tyyppi joka ottaa 50cm joka toinen sekuntti on nelitahtinen. veri simppel. Näin ollen herra 2-tahti tulee aina olemaan maailman valtias.
Niihän sitä luulis... valitettavaa vaan että nelitahti on syrjäyttämässä all the time....
- vittuilenaina:(
42y2h kirjoitti:
Niihän sitä luulis... valitettavaa vaan että nelitahti on syrjäyttämässä all the time....
Mitäs vittua se syrjäyttää.. Ehkä päästörajotuksissa, ei missään muussa, vittu ajakaa sillä mistä ITE TYKKÄÄTTE!! Mulla on mökillä kiinancrossi nelari, ja mopona 2-tahti, molemmissa mukavat puolensa.. Kiinalainen on 125cc, toinen 50cc ja ovat suunnilleen yhtä nopeita. 2-tahilla on mukavampi ajaa sen tehopiikin ja tehon tunnun vuoksi. Nelarilla hauska ajaa mäkiä ylös ku saa pikkukierroksilla junnata, vääntöä riittää.. Syökää paskaa kaikki, isoin annos keskustelun aloittajalle.
- fdzhdfxhdfx
vittuilenaina:( kirjoitti:
Mitäs vittua se syrjäyttää.. Ehkä päästörajotuksissa, ei missään muussa, vittu ajakaa sillä mistä ITE TYKKÄÄTTE!! Mulla on mökillä kiinancrossi nelari, ja mopona 2-tahti, molemmissa mukavat puolensa.. Kiinalainen on 125cc, toinen 50cc ja ovat suunnilleen yhtä nopeita. 2-tahilla on mukavampi ajaa sen tehopiikin ja tehon tunnun vuoksi. Nelarilla hauska ajaa mäkiä ylös ku saa pikkukierroksilla junnata, vääntöä riittää.. Syökää paskaa kaikki, isoin annos keskustelun aloittajalle.
"Veikkaisin että se joka ottaa askeleen joka toinen sekuntti, on perillä aikasemmi. Tä, eikö muka? Kylläpäs on."
Ainoa huonopuoli väitteessäsi on se, että 2 tahtisesta ei saa 2kertaa enemmän tehoja kuin nelitahtisesta. Muunmuassa 2.5 litrasesta quattro audista revittiin joskus näitä 700-800hp tehoja. Olisiko siihen tullut 1400-1600 heppaa tehoa jos oltaisiin tehty 2-tahtiseksi vehje? jotenkin voisinepäillä tätä.
Vaikka se kyllä on fakta että 2t moottorista saa aina enemmän tehoa kuin 4t moottorista.
2tahrti syrjäytyy vakisin nykyisen päästöpolitiikan vuoksi, kun maailmaa pelastetaan sillä että tungetaan mopojen/krossipyörien pakoputkiin joku turha katalysaattori ja sitten se pelastaa maailmaa tuhoutumiselta ja ilmaston lämpenemiseltä. Myös sitä ei tajuta, että 2tahdissa on parempi hyötysuhde, eli se bensa tulee käytettyä paremmin kuin 4t moottoreissa.
Myös 2t koneesta on jätetty käyttämättä paljon potentiaalia, mitä jo 4t koneissaon käytetty (esimerkkinä vaikka ahtaminen, ruisku, sujorasuihkutus, tietokone ohjatut kaikki järjestelmät...).
" Kiinalainen on 125cc, toinen 50cc ja ovat suunnilleen yhtä nopeita. 2-tahilla on mukavampi ajaa sen tehopiikin ja tehon tunnun vuoksi. Nelarilla hauska ajaa mäkiä ylös ku saa pikkukierroksilla junnata, vääntöä riittää.. "
Mahtaisiko tuo vääntö johtua täysin siitä että se moottori on 125cc? Aja alakierroksille mitotetulla 2t koneella, niin sekin vääntää ihan yhtä hyvin.
"Nelarissa pitäisi keskittyä mielestäni enemmän kaasuttajan säätöihin. Rikas seos huuhtelee öljyt pinnoilta ja laiha taas saattaa polttaa venttiilit. 2-tahtisessa rikkaampi seos ei ole läheskään niin haitallinen mikäli öljyt on sekoitettu suoraan polttoaineen sekaan. Tuorevoitelulla varustettu 2-tahti onkin sitten asia erikseen. Ja laiha seos on turmioksi oli moottori mikä tahansa."
Rikas seos 2t moottorissa aiheuttaa tulpan kastumisia ja merkittäviä tehohäviöitä. Myös moottorin hyötysuhde on törkeän huono, joten kyllä ne rikkaan seoksen vaikutukset 2t mopoissakin aika suuret ovat. Tietenkin ne 4t moottorissa ovat isommat.
"Kyllä se usein on niin että nuo moottorit leikkaa kiinni juuri piittaamattomuuden ja tietämättömyyden takia. V"
Näin on. Nykyäänei enää tietäväistä virittäjää tunnista sen perusteella että paljonko mopo kulkee, vaan sen perusteella, että kauanko se kone kestää. - kasitahti
fdzhdfxhdfx kirjoitti:
"Veikkaisin että se joka ottaa askeleen joka toinen sekuntti, on perillä aikasemmi. Tä, eikö muka? Kylläpäs on."
Ainoa huonopuoli väitteessäsi on se, että 2 tahtisesta ei saa 2kertaa enemmän tehoja kuin nelitahtisesta. Muunmuassa 2.5 litrasesta quattro audista revittiin joskus näitä 700-800hp tehoja. Olisiko siihen tullut 1400-1600 heppaa tehoa jos oltaisiin tehty 2-tahtiseksi vehje? jotenkin voisinepäillä tätä.
Vaikka se kyllä on fakta että 2t moottorista saa aina enemmän tehoa kuin 4t moottorista.
2tahrti syrjäytyy vakisin nykyisen päästöpolitiikan vuoksi, kun maailmaa pelastetaan sillä että tungetaan mopojen/krossipyörien pakoputkiin joku turha katalysaattori ja sitten se pelastaa maailmaa tuhoutumiselta ja ilmaston lämpenemiseltä. Myös sitä ei tajuta, että 2tahdissa on parempi hyötysuhde, eli se bensa tulee käytettyä paremmin kuin 4t moottoreissa.
Myös 2t koneesta on jätetty käyttämättä paljon potentiaalia, mitä jo 4t koneissaon käytetty (esimerkkinä vaikka ahtaminen, ruisku, sujorasuihkutus, tietokone ohjatut kaikki järjestelmät...).
" Kiinalainen on 125cc, toinen 50cc ja ovat suunnilleen yhtä nopeita. 2-tahilla on mukavampi ajaa sen tehopiikin ja tehon tunnun vuoksi. Nelarilla hauska ajaa mäkiä ylös ku saa pikkukierroksilla junnata, vääntöä riittää.. "
Mahtaisiko tuo vääntö johtua täysin siitä että se moottori on 125cc? Aja alakierroksille mitotetulla 2t koneella, niin sekin vääntää ihan yhtä hyvin.
"Nelarissa pitäisi keskittyä mielestäni enemmän kaasuttajan säätöihin. Rikas seos huuhtelee öljyt pinnoilta ja laiha taas saattaa polttaa venttiilit. 2-tahtisessa rikkaampi seos ei ole läheskään niin haitallinen mikäli öljyt on sekoitettu suoraan polttoaineen sekaan. Tuorevoitelulla varustettu 2-tahti onkin sitten asia erikseen. Ja laiha seos on turmioksi oli moottori mikä tahansa."
Rikas seos 2t moottorissa aiheuttaa tulpan kastumisia ja merkittäviä tehohäviöitä. Myös moottorin hyötysuhde on törkeän huono, joten kyllä ne rikkaan seoksen vaikutukset 2t mopoissakin aika suuret ovat. Tietenkin ne 4t moottorissa ovat isommat.
"Kyllä se usein on niin että nuo moottorit leikkaa kiinni juuri piittaamattomuuden ja tietämättömyyden takia. V"
Näin on. Nykyäänei enää tietäväistä virittäjää tunnista sen perusteella että paljonko mopo kulkee, vaan sen perusteella, että kauanko se kone kestää.Tuli tuossa internetin ihmeellisessä maailmassa vastaan ahdettu 2-tahtinen 700cc 200 hp ja muutama heppa yli. Sillä mennään hieman alle 300 kilometriä tunnissa.
Tuosta voisi lähteä 2,5 litrasena 715 hepoa yksinkertaisella suhdelaskennalla. Eli ei juurikaan enempää hepoja kuin nelitahtisesta. Mutta en epäile etteikö niitä heppoja irtoisi enemmänkin mikäli kehitystyö olisi F1 luokkaa. Kysymys kuuluukin kuinka paljon uhrata aikaa ja rahaa omaksi huvikseen.
http://www.kawasakitriplesworldwide.com/triples/gallery/turbo_polarias_dragbike/turbo_twostroke_two_stroke_motorcycle_polaris.jpg
Voidaan leikkiä että meillä on kaksi skootteria. 4-tahti ja 2-tahti. Molemmista löytyy vaikkapa 2 kw tehoa. Käsittääkseni jos 2-tahti tekee työtä nopeammin niin saamme leikkisästi tulokseksi 4 kw työtä ennen kuin 4-tahti on tehnyt 2 kw. Tehot ei siis tuplaannu mutta tehoja pystyy käyttämään hyödyksi nopeammin. - t32y
kasitahti kirjoitti:
Tuli tuossa internetin ihmeellisessä maailmassa vastaan ahdettu 2-tahtinen 700cc 200 hp ja muutama heppa yli. Sillä mennään hieman alle 300 kilometriä tunnissa.
Tuosta voisi lähteä 2,5 litrasena 715 hepoa yksinkertaisella suhdelaskennalla. Eli ei juurikaan enempää hepoja kuin nelitahtisesta. Mutta en epäile etteikö niitä heppoja irtoisi enemmänkin mikäli kehitystyö olisi F1 luokkaa. Kysymys kuuluukin kuinka paljon uhrata aikaa ja rahaa omaksi huvikseen.
http://www.kawasakitriplesworldwide.com/triples/gallery/turbo_polarias_dragbike/turbo_twostroke_two_stroke_motorcycle_polaris.jpg
Voidaan leikkiä että meillä on kaksi skootteria. 4-tahti ja 2-tahti. Molemmista löytyy vaikkapa 2 kw tehoa. Käsittääkseni jos 2-tahti tekee työtä nopeammin niin saamme leikkisästi tulokseksi 4 kw työtä ennen kuin 4-tahti on tehnyt 2 kw. Tehot ei siis tuplaannu mutta tehoja pystyy käyttämään hyödyksi nopeammin.Huono vertaus. Nelitahti on paras.
- 4-tahti teiden mahti
2-tahti leipoo kiinni
- nhnudnudnudnud
Kyllä, jos mennään yli 500c.
- Anonyymi
3t moottorit on keksitty aikoja sitten mut en ymmärrä miks niitä ei voida käyttää mopoissa tai muissa kulkuvälineissä....
- Anonyymi
Hurjapää jonnet taas täällä. Millään muulla ei oo väliä kun sillä että on niin paljon tehoa että keulii kaasusta. Ei millään. Ei edes kestävyydellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1148895- 392643
- 1292380
- 221999
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais141746- 111550
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa151497"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla101438- 141296
- 51237