Osaisiko joku kertoa tuoretta tietoa kelan järjestämästä paniikkihäiriöisille suunnatuista kursseita yms, mitä jää itselle maksettavaa, mitä siellä tehdään (miten henkilöt valitaan..)ja kuinka kauan kestää. Ja vielä miten vaikuttaa esim. henkilöön joka on liiton rahoilla työttömänä. Kiitos!
Kelan kuntoutus
4
566
Vastaukset
- kuntoutus
Oon ollut kelan kuntoutuksessa masennuksen takia. Ne eivät maksa mitään. Ainoa jonka maksat on matkat ja nekin korvataan kun kuntotus on ohi (kaikki yli 9e menevät suuntaansa). Mun kurssilla oli lähinnä keskusteluita, liikuntaa, vertaistukea jne. Henkilöt valitaan lääkärilausunnon perusteella (kela tekee valinnat). Lähetät, kun oot saanut lääkärintodistuksen, oman hakemuksesi (katso kelan sivuilta mikä lomake, en muista) kelaan. Riippuu kurssista kauanko kestää. Mun on kolmiosainen ja kestää vuoden. Ei pitäisi vaikuttaa työttömyyteen mitenkään. Katso kelan sivuilta www.kela.fi kuntoutus -> kurssihaku mikä sopisi sulle parhaiten. Niissä on erilaisia kursseja ja myös kurssin sisällöstä on tietoa.
- .
kysynyt kuntoutuksesta mitään.
Sopeutumisvalmennuskurssi on vallan muuta kuin kuntoutus. - kuntoutus
. kirjoitti:
kysynyt kuntoutuksesta mitään.
Sopeutumisvalmennuskurssi on vallan muuta kuin kuntoutus.Miten niin ei kysynyt?
Mun mielestä tossa aika selvästi kysytään "kelan kuntoutuksesta".
- kuntoutustuki
Tämä liittyy enemmänkin siihen tms. kategoriaan kuin kursseihin :)
Kela on myöntänyt mulle kuntoutustukea psykoterapiaan. Käyn yksilöterapiassa kerran viikossa. Mä maksan 25 e per kerta (=45 min) ja kela maksaa loput. Oliskohan se psykoterapian koko hinta ollu noin 75 e per 45 min tai jotain sinne päin. Olen töissä ihan normaalisti täyspäiväisenä. Mä pääsin terapiaan sillä että psykiatri kirjoitti sellaset laput jotka liitettiin kelahakemukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683209
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753077Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682942On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251657Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576