Osaisiko joku kertoa tuoretta tietoa kelan järjestämästä paniikkihäiriöisille suunnatuista kursseita yms, mitä jää itselle maksettavaa, mitä siellä tehdään (miten henkilöt valitaan..)ja kuinka kauan kestää. Ja vielä miten vaikuttaa esim. henkilöön joka on liiton rahoilla työttömänä. Kiitos!
Kelan kuntoutus
4
551
Vastaukset
- kuntoutus
Oon ollut kelan kuntoutuksessa masennuksen takia. Ne eivät maksa mitään. Ainoa jonka maksat on matkat ja nekin korvataan kun kuntotus on ohi (kaikki yli 9e menevät suuntaansa). Mun kurssilla oli lähinnä keskusteluita, liikuntaa, vertaistukea jne. Henkilöt valitaan lääkärilausunnon perusteella (kela tekee valinnat). Lähetät, kun oot saanut lääkärintodistuksen, oman hakemuksesi (katso kelan sivuilta mikä lomake, en muista) kelaan. Riippuu kurssista kauanko kestää. Mun on kolmiosainen ja kestää vuoden. Ei pitäisi vaikuttaa työttömyyteen mitenkään. Katso kelan sivuilta www.kela.fi kuntoutus -> kurssihaku mikä sopisi sulle parhaiten. Niissä on erilaisia kursseja ja myös kurssin sisällöstä on tietoa.
- .
kysynyt kuntoutuksesta mitään.
Sopeutumisvalmennuskurssi on vallan muuta kuin kuntoutus. - kuntoutus
. kirjoitti:
kysynyt kuntoutuksesta mitään.
Sopeutumisvalmennuskurssi on vallan muuta kuin kuntoutus.Miten niin ei kysynyt?
Mun mielestä tossa aika selvästi kysytään "kelan kuntoutuksesta".
- kuntoutustuki
Tämä liittyy enemmänkin siihen tms. kategoriaan kuin kursseihin :)
Kela on myöntänyt mulle kuntoutustukea psykoterapiaan. Käyn yksilöterapiassa kerran viikossa. Mä maksan 25 e per kerta (=45 min) ja kela maksaa loput. Oliskohan se psykoterapian koko hinta ollu noin 75 e per 45 min tai jotain sinne päin. Olen töissä ihan normaalisti täyspäiväisenä. Mä pääsin terapiaan sillä että psykiatri kirjoitti sellaset laput jotka liitettiin kelahakemukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1153625Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801351GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521303- 831222
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351162- 601087
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291080- 54931
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39912- 67898