KIERRÄTYS ASIAA !!!!

halLOO,.

Miten on ,kun keksittiin kierrätys ,oli hyvä juttu. Mutta nyt täällä meidän paikkakunnalla se loppu, Kaatopaikalle vietiin roskat, lajiteltiin, KIERRÄTYKSEEN, halliin, kunnossa olevia huonekaluja ,astioita ,vaatetta .joita sai sitten ottaa kukin mitä halus .nyt loppu, kaikki laitetaan samaan roskalavaan eikä mitään saa ottaa. 5v. kävin myös minä joka kerta löytyi jotain. mm, taulunäyttö, ehyt, tv ,ehyt, uusia astioita , uusia vaatteitakin, antiikki kalusteita ,ym.ym. ne ihmiset jotka halus että tavara kiertää toi ne halliin, osa vei suoraan roskalavalle joka on hallin ulkopuolella. mutta halli ja lavat kaikki ovat aidan sisäpuolella ja lukkojen takana sillon kun ei ole auki oloaika. NYT SIIS KAIKKI ROSKIIN LUKKOJEN TAAKSE. eli mikä idea tällä.? kun oli hyvä idea että sai kerralla viedä samaan paikkaan hyötytavara ilmaiseksi ja roskat jotka on maksullisia. nyt maksaa myös kierrätykseen sopiva pöytä esim, 5e eli kaikki antiikki ym, poltetaan ,viedään metsään .jne, kirppiksiä ei täällä ole eikä muutakaan paikkaa.

2

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpikuus

      Juu, ei ole varaa (kenties tahtoakaan) virallisella kierrätystaholla järjestää niin tehokasta kierrätystä. Arvokas materiaali vietäisiin pois, uusia laitteita ei ostettaisi yhtä paljon kaupasta, tulisi sanomista kun kierrätyspaikalta haettu tv syttyisi palamaan jne.

      Ainahan voi yrittää vaikuttaa valtiovaltaan jotta hommaan saataisiin isompi muutos, mutta helpoin keino on perustaa alueelle kirppis tai toisenlainen kierrätyskeskus, joka ottaa vastaan toimivaa/ehjää tavaraa.
      Periaatteessa yksityinenkin voi välittää tavaraa, varsinkin jos ei ota mitään maksuja keneltäkään.
      Sitten vain ohjeistamaan ihmisiä minne tavara kuuluu viedä...

      • JOHOO.,

        ole hinta kysymys. kun jo 10v, on ollut tapana viedä sisätiloihin kiertoon sopiva tavara, muu roska samalla reissulla jäte lavalle , esim. kerran tuotiin häädetyn asunnosta kaikki sisä halliin lusikasta alkaen uusiin vaatteisiin eli kaikki mitä nyt ihmisen kotona oli. olisihan ne kyllä roskalavallekin saanut laittaa, mut yleensä fiksut ihmiset toi kiertoon sopivia sisälle . kyllä siellä lajittelukin porttivahdin toimesta tehtiin, rauta,puu ,lasi jne.. omiin lavoihin. mut nyt useampi " lupas" että laitetaan kaikki samaan kun ei kierrätystäkään tehdä. MUTTA KUTEN HUOMAATTE EIPÄS VIHREITÄ OLE ASIAAN PUUTTUMASSA EI EDES KESKUSTELEMAAN.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe