Mersin ja Adana onko suomalaisia viettämässä talvea ??

Moikka. onkos ketään suomalainen viettämässä talvea Mersinissä tai Adanassa Itse ostanut Aasunnon Mersinistä ja yritän juurtua tänne .Täällä ei paljoa kieliä puhuta joten turkin kielen alkeet pitäis saada tähän vanhaan päähän

30

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takeoff

      Hei!

      Olen matkustamassa Mersiniin Turkkiin pariksi viikoksi lomailemaan.
      Oliskiko sinulla tipsejä, miten parhaiten voisin matkani hyödyntää siellä...?
      Voitko suositella hotellia,nähtävyyksiä, hyviä ravintoloita, yöelämää, ostoskeskuksia yms?
      Olisin kiitollinen vastauksesta! :)

    • vierailulle

      Hei!!
      Olen tulossa Mersiniin pika vierailulle.. Voisin ottaa vinkkejä vastaan miten sinne lentää halvinten?? Olen kyl jotain löytänyt mut mitkö halvat lennot löysin niin istanbulissa koneet lähtee eri kentiltä!!

      • Mersinilainen

        Turkish Airlinesilla on yleensa halvin ja parhain lentoyhteys Helsingista Istanbulin vaihdolla Adanaan. Me ainakin olemme aina lentaneet THY:lla.

        THY:lla on myos palvelubussi Adanan lentokentalta Mersinin keskustaan, Forum kauppakeskukselle. Maksaa 12 TL/hlo/suunta. Lahtevat 30 minuuttia koneen laskeutumisen jalkeen. Paluu yleensa noin 3 tuntia ennen lentoa lahto Forumilta. Tarkka aikataulu nakyy Forumin bussipysakilla.


    • Mersinilainen

      Tervetuloa Mersiniin!
      Minnepain ekaksi olet Mersinia tulossa? Taalla ei hirveasti nahtavyyksia ole. Kızkalesi eli neitsytlinna sijaitsee n. 60 km paassa Mersini nkaupungin keskustasta. Sen lahelta loytyy myos Cennet-Cehennem luolat. Mersinin keskustassa on pieni museo seka vanhoja taloja. Paaosaksi Mersinin "nahtavyys" on rantabulevardi jota riittaa kymmenen kilometria. Sen varrella on leikkipuistoja, kuntopuistoja seka paljon penkkeja joissa voi Valimerta ihailla. Hotelleja ihan keskustasta loytyy mutta ovat aika huonotasoisia. Suosittelen kuitenkin Mersin hotellia ihan keskustassa tai viiden tahden HiltonSA:ta. Uusia hotelleja on rakennettu vahan pidemmalle keskustan ruuhkista Neljan tahden Liva hotelli (www.livahotel.com.tr)

      Mersinin parhain ja vilkkain yoelama on keskittynyt kaupungin ainoa kauppakeskuksen, Forumin ymparistoon. Rantabulevardilta lyodat hyvia, laadukkaita ravintoloita jokaiseen makuun seka baareja jotka tarjoavat iltaelamaa sita etsiville.

      Mersin tarjoaa todella edullisia ostosmahdollisuuksia niita etsiville. Erityisesti keskustan alueen kaupat seka katettu basaari tarjoavat todella edullisesti merkkivaatteita, mausteita, turistirihkamaa, koriste-esineita, kodinkoneita seka tarvikkeita. Tarvitsette ehdottomasti koko paivan pelkastaan shoppailuun taalla.

      Jos etsit rantalomaa, et kaupunkilomaa, suuntaa Kızkalesin ymparistoon. Etenkin Susanoglu niminen alue on todella tunnettu mahtavasta hiekkarannastaan. Alueelta loytyy jonkinverran motelleja seka pansionaatteja joskin internetista on aika vaikeaa naita varailla. Yleensa huoneita aina vapaana jossain on joten paikan paalle tullessasi pystyt kyselemaan. Viiden tahden hotelleja loytyy myos runsaasti seka uusia on rakenteilla. Etsi esim. Grand Sebaste hotellia.

      Paivaretken voit myos tehda viereiseen Tarsus-kaupunkiin jossa on enemman historiallisia nahtavyyksia kuten Pyhan Pietarin kirkko ja kaivo seka vanha Tarsuksen kaupunki. Jos mukana on lapsia niin Tarsuksesta loytyy myos pieni, mutta elainmaaraltaan kattava, elainpuisto. Suosittelen.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Tarsus,_Mersin

      Hyvaa matkaa ja tervetuloa!

    • Mersin

      Hei!!!
      Tule Mersinin Tacusuun, asun siellä poikaystäväni kotona. Mersiniin tullaan ainakin yhdeksi päiväksi vierailulle hänen siskolle ja shoppaileen..:D

    • Mersin

      Hei!
      Minkälainen hinta taso siellä on vaatekaupoissa verrattuna esim.Alanyan hintoihin! ja onko siellä kiinteä hintaiset kaupat vai pitääkö sieläkin tinkiä??

    • Mersinilainen

      Mersinissa on 99 % kaupoista kiintehintaisia. Markkinat seka katettu basaari on sellaisia jossa hintoja joudutaan kysymaan (seka voi hiukan tinkia) mutta ovat kuitenkin TODELLA edullisia verrattuna Alanyaan.

    • Mersin

      Kiitos tiedosta, joulu ostoksille sit sinne.. Vielä sellaista olisin kyselly et minkälainen tax free kauppa on Adanan kentällä et kannattaako ostokset tehdä jo istanbulissa?

    • Mersinilainen

      Adanan lentokentalla ei ole tax free kauppaa joten kaikki tax free ostokset ehdottomasti Istanbulista. Hyvaa matkaa :)

    • Adanan lentokentällä kansainvälisellä puolella on tax free myymälä.Eli jos olette buukannut lennon Hesasta saakka Adanaan ja saaneet 2 lippua väleille HKI-IST ja IST-ADA niin teidän matkatavaranne tulee kansanväliselle puolelle .(kävellään koneesta oikealle) On ollut viimekertoina auki vaikka kone laskeutunut 02.30 yöllä.mutta ropleema tulee siitä että osto tapahtuma kestää turhan kauan.ainaskin jos yrittää ehtiä Mersinin bussiin.Alkoholijuomat ja tupakka ainaskin saman hintaisia noin. kuin Istanbulissa.Istanbulin turva valvonta ei ota pois tax free ostoksia

    • mersin

      kiitos tiedoista..:D

      • mersiiniloma

        Olen myös menossa Mersiniin visiitille joulukuussa. Millaista säätä siellä on silloin? Pitääkö ottaa sadetakki mukaan? Miten kylmä on välimeri silloin? Ei varmaankaan siinä voi uida. Joudun palaan takasin kolmella eri koneella, siis Adanasta Hesaan..Vaihdot siis Istanbulissa ja Ankarassa. Onko vaihdot hankalia? Kyllä kai ne matkalaukut menee koneesta koneeseen automaattisesti kuten yleensä?


    • Säästä sanon sen että ota ihmeessä sadetakki mukaan .Joulukuussa sataa keskimäärin 125 milliä Nyt sää on päivällä n 20 hujakoilla eli oikein hyvä ottaa aurinkoa 2-3 tuntia mutta illat viileitä 8-10 astetta Välimeren vesi on uimakelpoista .
      Lämpötilasta en sano mitään kun kastelen vain jalat .Paikalliset uivat vielä joten varmaan yli 20 vielä Joulukuussa lämpö ei varmaan paljoa tipu. Uimarannat ovat Mersinistä itään n 10 km hienon rantabulevardin jälkeen.
      Lennot Istanbulista tiedän Ankarassa en ole käynyt
      Lennät Istanbulin kautta jos lentoliput buukattu Adanaan asti senkus kävelet Kotimaan terminaaliin matkaa n 800 m ja menet Turvatarkastuksen läpi omalle portillesi (tarkista että lennon numero oikea ) sillä saattaa lähteä Adanaan monta flykäriä 10-30 minuutin erolla.
      Matkatavarat: Vaadi Adanan kentällä että menevät Helsinkiin saakka ja sama tietysti Helsingissä Adanaan. Tämä ei onnistu jos olet ostanut eri liput kaikille lennoille mutta jos on vain 1 lippu niin onnistuu hyvin
      Tervetuloa tänne aurinkoiseen Mersiniin

    • mersiiniloma

      Kiitos :D Kiitos myös tiedoista. Visiitin syy on myös asunnonosto, jos vaikka sopiva löytyy. Kaksi kertaa olen aiemmin mennyt Mersiinin ohi, mutta talviaikaan en ole siellä ollut. Mersiini ei ole kovin tuttu, mutta joitakin nähtävyyksiä olen katsonut. Tiedätkö kuinka paljon Mersiinissä on suomalaisia? Tai onko mitään yhteisiä tapaamisia suomalaisten kesken?

      • moikka.
        jos asuntoa kaipaat niin täällä on minun sanan kääntei miljoona välittäjää
        tietysti on helppo asioida suomen kielentaitoisen kanssa mutta maksat siitä ylihinnan ??? aivan varmasti. Otapa huomioon että euro on kallistunut tai halvennut 20% viimeisen vuoden aikana eli asunnot pitäis olla 20% halvemmat. jos suunnittelet Liparis 5 aluetta minusta siis minusta seuraavat viat. On aivan korvessa eli 20 km Mersinin keskustaan Alueeella vain turisteja ja paljon hienoja appelsiini tai muita viljelyksiä (jotka kohta rakennetaan jos kysyntää on.
        Kulkuyhteydet ovat heikot keskustaan päin niin ja sinnekin huonojen teiden takia.
        Itse alue on loistava lomaparatiisi mutta kauppoja ja muita palveluja vähän .Välittäjät kertovat että oma ranta ??? on se oma mutta Turkin valtion ja kaiken kansan käytössä. Turkissa ei nykyään mikään hotelli tai asunnot saa omistaa rantaa ???
        Itse löysin ihanan paikan Aivan Liparis 2 vierestä .Kaikki on valmiina palmuja myöten. ja maksoin kaikkiaan 30,000 e tässä 75 m2 ja se riittä tälläiselle talvi asujalle .yksin eläjälle Ps Liparis 2 myynnissä 4huonetta ja 2 parvekeella 10 kerros hinta 110.000 euroa(ja siitä saa tinkiä 5-10%) niin ja neliöitä n 250 hoitovastike 60 liiraa kuussa nykyrahalla n. 24 e ja kaikki valmiina ei tietysti vesipuistoja mutta erittäin vihreä ja viihtyisä piha .ja Dolmukset vie 2-5 minuutin välein keskustaan
        Ranta jossa ainostaan minä ottamassa aurinkoa on parin sadan metrin päässä .Täällä tapana että uima altaat on käytössä vain kesä aikoina ei talvella
        Suomalaisia en ole täällä nähnyt enpä paljon muitakaa eurooppalaisia .Ehkö juhlivat juuri tälläisissä Liparis 5 tai muissa isoissa rakennus kompekseissa mutta keskustassa en ketään ole nähnyt. .Joskus kuullut saksaa isoissa ostareissa mutta ei tää mikään erikoinen turisti paikka ole .Minä tietysti vain talvisin täällä koska kesät aivan liian kuumia ja kosteita joten kesäisin saattaa kuulla vieraita kieliä
        Katseles hakua Liparis 5(2 3,4) tai jotain muuta asuntojen välittäjää ja laita käännös turkista suomeksi niin kannattaa . Itse kävin 2 kertaa täällä ennenkuin mieleinen asunto löytyi ja muista turkkilaisilla ei minkäänlaista kiirettä .


    • mersiiniloma

      Kiitos hyvästä infosta. Mennään katsoon sitä Liparis 5 ja myös Nira Holiday nimistä kohdetta ja mahdollisuuksien mukaan myös muitakin kohteita. Tiedätkö millainen tuo Holiday Nira on? Onkohan se myöskin korvessa? Olen kääntänyt niitä kohde-esitteitä suomeksi ja niistä saa paljon tietoja. Meitä (minua ja puolisoani) on siellä Turkissa vastassa suomalainen välittäjä, joka näyttää niitä asuntoja siellä Mersiinissä. Hankalaa on keskustella kun ei ole kielitaitoa itsellä niin paljoa. Turkin alkeet osataan, siinä kaikki. Mieluummin sitä sitten asioi suomalaisen kanssa, ainakin tietää mistä puhutaan.
      Saanko tiedustella miksi päädyit Mersiiniin vaikka Alanya on tunnetumpi turistipaikka? Itse pidän rauhallisemmasta paikasta enemmän kuin turistipaljoudesta. Mersiinissä on aitoa turkkilaiselämää, jonka keskellä on mukava lomaa viettää. Aiemmin ollaan käyty katsomassa asuntoja Alanyassa, moneen asuntoon ollaan tutustuttu, myös moneen välittäjään. Ikävää kun samat välittäjät eivät markkinoi Mersiinissä huoneistoja. Miten olet siellä viihtynyt? Mikä on nyt mielipiteesi, kumpi on parempi paikka, Mersiini vai Alanya? Onko sinulla tiedossa siellä luotettavaa välittäjää jolta voisi kysellä näitä asioita. Ensi viikolla ollaan tulossa Mersiiniin.

    • Alanyalainen

      Hei mersiniläiset! Oletteko te tietoisia Alanyassa olevasta www.alanyansuomalaiset.fi ja www.alanyalaiset.net yhdistyksestä ja sivuista? Näiltä sivuilta selviää ainakin jotain yleisiäkin asioita, jotka suomalaisia koskevat. Olisi kiva jos teistä saisi myös jotain tietoa tänne Alanyaan, jotka viihdytte Mersinissä. Mahdollisesti vierailun merkeissä.

    • tässäpä on
    • Alanyan asuja

      Kiitos, olipa hauskaa luettavaa. Hyvää jatkoa perheelle ja ukille sinne Mersiniin.

    • mersin suomi

      hei
      olen mersinistä .... minullam on paljon tieot kaupungista. suomen kieli puhun , olen mersinissä huuhtikuussa 13-29 tule tutusyuman ,,,
      vasta viestin mersiniloma,
      missa asut sepi mersinissä,??

      • sepisusi49

        Moikka .Asun aivan Liparis 2 vieressä Seher yldizi talossa
        Lähden Suomeen 18.04
        Yritetään sovittaa tapaminen
        pidetään yhteyttä


    • Tasucu

      Hei!!
      Olen tulossa ensi viikolla Helsinki-Istanbul-Adana lennoilla. Miten on ku ostan nestemäisiä tuliaisia istanbulin kentältä saanko niitä viedä koneeseen jos laukut menee suoraan jatko lennolle?

      • neste määritykset

        Valitettavasti ei saa viedä,voit vielä tsekata lentoyhtiön sivuilta,mutta säännökset ovat maailmanlaajuiset.
        Saahan sitä alkoholia täältäkin.


      • sepisusi49
        neste määritykset kirjoitti:

        Valitettavasti ei saa viedä,voit vielä tsekata lentoyhtiön sivuilta,mutta säännökset ovat maailmanlaajuiset.
        Saahan sitä alkoholia täältäkin.

        Ja mun mielestä saa tuoda Ja sainkin 4.4 lennolla tuli kaverini tänne käymään ja toi litran whisky pullon.Minkäänlaista propleema ei läpivalaistus laitteissa ollut .Ja itsekin kun tulin ostin Istanbulin lentokentältä vettä ja olutta eikä niitäkään vieneet pois ,vaikka käsimatkatavaroissa .Ja alle 22 % saa tuda tietääkseni 3 litraa ja Taxfree kauppa ei myy kuin sallitun määrän = 1 litra väkeviä 3 litraa mietoja ja 3 kartsaa röökiä .Passi on niiden myynnin varmenne .


    • Markoww

      Oletko. Nyt siellä adanassa suomalainen nainen on siellä nyt hädässä 18.06.2016 tarvisi yöpaikan ja ruokaa

      • Varotuksensana

        Minusta nämä hädässä olevat suomalaishuorat tulisi jättää aivan oman onnensa nojaan. Ei tarvitse tulla tänne vikisemään kun on turkkilainen lupauksensa pettänyt, pieksänyt ja vienyt rahat. Et voi sanoa, että ei ole varoitettu!


    • Rakkausdraamaa

      Jaahas. Minun ystäväni otti Mersinistä vaimon,mutta hän ja koko suku olisi pitänyt elättää ja tuoda Suomeen. Kun tämä rouva näki ettei Suomessa rikastu eikä olekaan rikas mies otti ja lähti takas Mersiniin. Itse asiassa he tutustuivat internetissä ja heti kiire naimisiin että pääsisi "isojen rahojen" perään joita ei sitten ollutkaan.

    • selo93

      Minä voin opettaa sulle turkin kielen alkeita. Laita sähköpostiini viestiä jos kiinnostaa [email protected]

      • arya16

        Terve! Lentoni saapuu Adanaan illalla yhdeksän aikaan. Jatkan sieltä vielä Mersiniin. Pääseekö havasbussilla Forumiin vielä iltamyöhään? Kiitokset sille, joka tietää!


    • Martta59v

      Minäkin olen ajatellut ostaa Aasunnon Adanasta. Onko siellä meri miten lähellä?
      Lisäksi moskeijan läheisyys olisi hyvä. En muutoin tahdo herätä aamuisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      100
      1929
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1450
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      92
      1333
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1134
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      474
      1046
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      928
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      862
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      836
    Aihe