moikka !
olen kohta 18 vuotias, tyttö. kävin lääkärissä muutama päivä sitten ja siellä minulle kerrottiin, että olen sairastumassa osteoporoosiin. en itse ole oikein saanut kunnolla edes selvää mitä sairaus tarkoittaa. tietenkin
ymärrän, että se on luukato ja mitä se aiheuttaa. voisiko joku kertoa osteoporoosista minulle paremmi ? mitä minun pitäisi tehdä ? kuinka syödä ? kuinka hoitaa itseäni ? onko osteoporoosi kuinka vaarallinen sairaus ? onko minulla syytä huoleen ?
kiitos !
osteoporoosi
10
802
Vastaukset
- hoikka...
Onko sinulla syömishäiriö?
D-vitamiinia pitää syyä ja kunnon ruokaa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm - L4tex
Osteoporoosia voi ennaltaehkäistä takaamalla riittävät D-vitamiini- ja kalsiumannokset. Liikunta on myös tärkeetä.
- viljatonna...
Mutta kalkkia ei saa syödä purkista vaan ruuasta.
K-vitamiini on myös hyvin tärkeä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm- proFFI
Tämä edellisen linkin antaja välittää valitettavasti usein virheellistä tietoa. Jos osteoporoosiriski on olemassa, on ehdottomasti tarpeen ottaa sopiva ravintolisä käyttöön. Olkoon kyseessä mikä tahansa suojaravintoaine, puutosen ollessa kyseessä se pitää hoitaa kuntoon lääkkeelisesti, sen jälkeen ruoan avulla pidetään tilanne jatkossa kunnossa.
- kesä tulee
proFFI kirjoitti:
Tämä edellisen linkin antaja välittää valitettavasti usein virheellistä tietoa. Jos osteoporoosiriski on olemassa, on ehdottomasti tarpeen ottaa sopiva ravintolisä käyttöön. Olkoon kyseessä mikä tahansa suojaravintoaine, puutosen ollessa kyseessä se pitää hoitaa kuntoon lääkkeelisesti, sen jälkeen ruoan avulla pidetään tilanne jatkossa kunnossa.
Sopiva ravintolisä on D-vitamiini.
Kohta sitä saa auringosta keskipäivällä.
P.S
Kalkkia ei voi tankata pilleristä etukäteen.
- Risaluu
Kun olet niin nuori ja jos et syö kortisonia tai muita osteoporoosia aiheuttavaa lääkettä, niin vaadi kunnon tutkimuksia mistä osteoporoosi johtuu. Onko kyse imeytymishäiriöstä vai kalsiumin, d-vitamiinin vajeesta tai liikasannista, tms., mikä voi aiheuttaa ongelmia. Kortisonin syöjillähän ei ongelma ole välttämättä kalsiumin puute tai imeytyminen, vaan lääke hajottaa luuta. Syy pitää selvittää, jos se on sitä kautta hoidettavissa ja luulääkkeillä ja muilla toimenpiteillä.
Minulle osteoporoosilääkäri sanoi, että min. 30 mikrogrammaa d-vitamiinia/vrk.
Älä lue liikaa näitä palstoja, kuuntele lääkäriäsi. - kalkkis..
Lääkärit määrää vaan lääkkeitä. Ei muuta.
Luontaistuotteet ovat täyttä humpuukia. Näin opetetaan lääkäreille.
Kalkki purkista on ihan oikeesti terveysriski.
Täytyy syödä monipuolista ruokaa ja D-vitamiinia purkista, koska suomessa sitä ei saa auringosta.
Luu tarvii muutakin kuin kalkkia. Liika kalkki on terveysriski.
Lääkärit määrää vaan kalkkipillereitä ja sitten on ongelmia sen jälkeen.- O-poroositon
Tunnetko kaikki lääkärit, vaikkapa Suomessa? Ja tunnet opetukset myös. Lienet lääketieteen professori arvoltasi. Ei pidä niputtaa kaikkia samaan nippuun. Kyllä minun lääkärini kommentoivat ns.luontaistuotteita, joita käytän, ihan asiallisesti. Kommentteja ovat:
- ihan hyvä käyttää
- jos tuntuu, että auttaa, käytä vaan
- ei tieteellisesti tutkittu
- ei aiheuta haittaakaan
ja kehottavat ottamaan jotain reseptitöntä, lieneekö luontaistuotetta vai ei, eihän KELA:n korvausta saa kaikista lääkkeistäkään, joita saa vain reseptillä.
Liika kalkki on terveysriski - miten?
Osteoporoosiin on ihan oma lääkekin , lieneekö kalkkia vai mitä, mutta kovin kallista. En nyt tähän hätään rupea sitä osteoporoosi-sukuhaaraltani kyselemään.
- PuhelinPotilas
Eikös osteoporoosin ongelma ole juuri se, että vaikka kalkkia saisi niin se ei imeydy luuhun vaan jää vereen lillumaan ja aiheuttaa muita ongelmia?
Minulla on osteoporoosi ja olen vuodessa mennyt kasaan jotain 2 cm. Siitäkö hajoaa esimerkiksi selkäranka ja tulee kovat kivut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983