Jos koiralla on eroahdistusta ja ottaa toisen koiran, pennun, niin oppiiko se pentukin siihen eroahdistukseen, vai auttaako se sitä vanhaa koiraa pääsemään siitä yli?
Vanhan koiran eroahdistus ja uusi pentu
7
1233
Vastaukset
- lovetti
Auttaa pääsemään yli,ellei tämä vanha koira syrji pentua.
- pöökeli
Pennut ottavat mallia vanhemmista koirista! Me teimme sen virheen, että otimme koiran vaikka toinen kärsi eroahdistuksesta ajattelimme sen auttavan. Nyt molemmat vinkuvat kun jäävät yksin vaikka tuo uusi koira ei kärsikkään niin eroahdistuksesta vaan on oppinut tavoille että toinenki ulisee silloin kun jää yksin niin hänki sitte !
- aasw
Uusi koira oppii eroahdistukseen.. Ei uutta koiraa oteta ennenkuin vanha koira on "koulutettu" kunnolla.. opettakaa ensin vanha koira pois eroahdistuksesta ja sitten vasta uusi pentu .. pentu ottaa paljon mallia vanhasta koirasta joten ...
- ronttiqwa
on monenlaisia ja jos koirallasi on oikea eroahdistus niin ottamalla sille kaveri se eroahistus helpottaa, jos taas koirallasi on johtajuudesta johtuva eroahdistus ei sen pennun hankkiminen hyödytä mitään.
- Kukkahatuton setä
Hyvin usein pentu oppii vanhemman koiran maneerit, sekä hyvät että pahat ja erityisesti silloin, kun ovat kahdestaan. Itse en missään tapauksessa ottaisi toista koiraa, jos ensimmäisellä on meneillään tällainen vaihe elämässä. Eroahdistuksesta voi opetella pois, vaikkpa tuossa nopsasti googletettu linkki joka ainakin pikalukemisella vaikutti ihan tolkulliselle
http://koiratarhat.com/16- åpi
eikö ihmiset tajua kunika helposti koira oppii toiselta koiralta tapoja :O kyllä se siellä rupeaa myös ääntelehtimään jos vanhempiki niin tekee ..
- Tiiuliinistin
No vanha koira on mun perään niin paljon että itkee aina kun ei pääse samaan paikkaan mihin minä, luulisin että koiralla on ihan oikea eroahdistus eikä mitään johtajuuteen liittyvää ongelmaa koska muita ongelmia koiran kanssa ei ole. Eroahdistuksesta on vaikea opetella pois tällä hetkellä kun olen töissä, ainakin sen mukaan mitä siitä olen lukenut, ei koiraa saisi jättää kesken koulutuksen yksinään ollenkaan. Pentua en ole ottamassa saadakseni toista koiraa opetettua pois eroahdistuksesta, just ton takia mä tätä kysyin kun pelkään että pentukin oppis sen ulinan ja haukkumisen mitä vanha koira harrastaa ollessaan yksin. Ehkä siis nyt ei ole oikea hetki ottaa sitä pentua vaan joskus tulevaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351