Mikä paras Kanariansaarista?

Alaiwa

Suunnittelemme tammikuuksi Kanariansaarille omatoimireissua. Meitä on 2 aikuista ihmistä, emme vietä baarielämää vaan mieluummin seikkailemme omin päin ja esim. autolla ympäri saarta. Te Kanarialla käyneet, voitteko kertoa omia vinkkejä ja mielipiteitä? Mihin kantsii suunnata, jos etsii ehkä hiukan rauhallisempaa paikkaa, mutta kuitenkin jotain missä on nähtävää?
(Olen tietoinen, että tammikuussa voi olla viileää ja että Thaimaassa olisi lämpimämpi, joten sitä minulle ei kenenkään tarvi erikseen tiedottaa.) Toivoisin jotain ihan "oikeita" vinkkejä ja vastauksia liittyen Kanariansaariin. Kiitos etukäteen!

74

8630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pian!

mutta taas menemme Tenerifalle eli Americasin puolelle. Pohjoinen "Grutsi" on käymisen arvoinen, mutta se on hankala, pitempi matka lentokentälle, ainakin jos meno on yöllä.

• 32

Los Rodeosin kenttä on noin 20 minuutin ajomatkan päässä Puerto de la Cruzista. Etelän Reina Sofiaan on kieltämättä reilun tunnin matka.

• moi___
        32 kirjoitti:

Los Rodeosin kenttä on noin 20 minuutin ajomatkan päässä Puerto de la Cruzista. Etelän Reina Sofiaan on kieltämättä reilun tunnin matka.

Nämä onkin pakettimatkalaisia jotka menevät hotellirysään.

• moi___
        32 kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Madeira

pistä guugleen vaikka kuvahakuun

• hieno paikka

• mieti itse

kysymys johon ei ole oikeata vastausta. Saaret ovat niin lähellä tosiaan ettei oikeaa eroa löydy mutta ehkä nähtävyyksiä..Teide jne on Teneriffalla eniten. Kaikki koluttu useaan kertaan ja ei mitään suosikkia tämänkään takia. Viileetä ja tuulista on tammikuussa ja esim. merivesi ei sovellu uintiin jos ei ihan avantouintia harrasta. Minun mielestä Kanarian saaret ovat melko kehno lomapaikka ja suosio johtuu siitä että on lähellä ja matkat edullisia. Minä lähden Thaimaahan 3.12.2010 ja tulen helmikuussa pois.

• 7.11 Madeiralle

Pidän eniten Teneriffasta ja toisena tulee vihreä La Palman saari. Suosikkikaupunkini Teneriffalla on Puerto de la Cruz, aito kanarialainen kaupunki. Gran Canarialla käydessäni valitsen ilman muuta Las Palmasin.

Olen lomaillut Kanariansaarilla tammikuussa 16 vuotta putkeen; aina olen meressä uinut pitkiä matkoja paleltumatta. Joka kerta olen myös saanut sopivasti d-vitamiinia auringosta - sen turvin jaksaa keväthankille saakka.

Teneriffalla on muten kaksi lentokenttää. Molemmille lennetään Suomesta eli jos matkaa Puertoon, valitsee pohjoisen kentän. Sieltä lennetään myös muille saarille.

Olen sitten millä saarella tahansa, vuokraan aina auton muutamaksi päiväksi ja kiertelen pikku kyliä ja kansallispuistoja. Kaikilla saarilla on omat viehätyksensä, voi siis aloittaa mistä tahansa. Monen kerran jälkeen valikoituu sitten se suosikkikohde.

• Koråi soturio
        7.11 Madeiralle kirjoitti:

Pidän eniten Teneriffasta ja toisena tulee vihreä La Palman saari. Suosikkikaupunkini Teneriffalla on Puerto de la Cruz, aito kanarialainen kaupunki. Gran Canarialla käydessäni valitsen ilman muuta Las Palmasin.

Olen lomaillut Kanariansaarilla tammikuussa 16 vuotta putkeen; aina olen meressä uinut pitkiä matkoja paleltumatta. Joka kerta olen myös saanut sopivasti d-vitamiinia auringosta - sen turvin jaksaa keväthankille saakka.

Teneriffalla on muten kaksi lentokenttää. Molemmille lennetään Suomesta eli jos matkaa Puertoon, valitsee pohjoisen kentän. Sieltä lennetään myös muille saarille.

Olen sitten millä saarella tahansa, vuokraan aina auton muutamaksi päiväksi ja kiertelen pikku kyliä ja kansallispuistoja. Kaikilla saarilla on omat viehätyksensä, voi siis aloittaa mistä tahansa. Monen kerran jälkeen valikoituu sitten se suosikkikohde.

Olen 50 v ja Herrasmies jos on pakko kehua..Eli kysymykseni on tälläiseneä väliaikaisena eläkeläisenä jossa vain selkärangan ongellmat ovat ..se juttu!Eli Voisko joku tai kuka ..tehdä diilin minne tahansa ja alkaa elämää toistaiseksi ja jne.. eli tutkia ympäristöä ja sitten valita paikkaa mailmssa

• Fannytar
        Koråi soturio kirjoitti:

Olen 50 v ja Herrasmies jos on pakko kehua..Eli kysymykseni on tälläiseneä väliaikaisena eläkeläisenä jossa vain selkärangan ongellmat ovat ..se juttu!Eli Voisko joku tai kuka ..tehdä diilin minne tahansa ja alkaa elämää toistaiseksi ja jne.. eli tutkia ympäristöä ja sitten valita paikkaa mailmssa

Tulin tänäaamuna Malagasta ja voin kokeneena Kanariansaartenkävijänä kertoa, että Mannerespanja on paras kohde. Sieltä löytyy sidosryhmiä, jos niitä kaipaa ja maa edullinen, vaikka eurot on käytössä. Lämmintä riittää ja mahtavia merenrantapaikkoja. Ehdottomasti suosittelisin sinullekin sitä. :D

• Jardin Botanico

Valitsisin Gran Canarian eteläisen osan tukikohdaksi, auringon ja lämmön takia. Autolla on mukava kierrelllä saarta useanakin päivänä viikossa. Lainatkaa kirjastosta tai ostakaa hyvä retkiopas, johon on koottu erilaisia reittivaihtoehtoja. Meillä on myös aina mukana Kanariansaarten luonto-opas (Aarnio & Aarnio), koska olemme erityisen kiinnostuneita saar(t)en geologiasta ja kasveista.
      Kiintoisaa matkaa !

• Takkutukka*

on saarista ehkä mielenkiintoisin Teneriffa monimuotoisen luontonsa ja maisemiensa ansiosta. Autolla on mukava liikkua, tiet ja ajokulttuuri ovat hyviä. Jos pelkkää turistikohdetta ei hae, on Puerto de la Cruz hyvä valinta, koska siellä puolet väestä on paikallisia. Kaupunki on viehättävä vanhoine osineen ja ravintolatarjonta on runsas herkkusuille. Kerrassaan kelpo lomakohde ja "tukikohta".

Mukavaa reissunriittailua!

• Kierrelty ympäriinsä

Oletteko perillä viikon vai pidempään? Jos viikon, kaikki saaret tarjoavat nähtävää, mutta jos pidempään, valitsisin Teneriffan. Toki nähtävää löytyy kaikilta saarilta, eikä aika käy pitkäksi, kun vähän näkee vaivaa. Tuttavapariskunta oli kaksi viikkoa Gran Canarialla, hotelli oli Puerto de Moganissa, mutta kiertelivät saarta ahkerasti ja heillä oli kuulemma aivan mahtava reissu. Olivat toki ensimmäistä kertaa Kanarialla, joten kaikki siellä oli heille uutta. Teneriffa on kuitenkin suurempi ja monipuolisempi. Siellä on paljon upeita paikkoja, varsinkin jos arvostaa luontoa ja sen monipuolisuutta. Jo mainittu Teiden seutu ylhäällä vuoristossa, Mascan laakso ja rinteet lännessä, Anagan niemimaa idässä, ja tietysti etelän aurinkoiset turistialueet. Jos menette omatoimimatkalle, on mahdollista valita hotelli mistäpäin saarta hyvänsä, mutta ehkä kuitenkin valitsisin tammikuussa sen etelän, ja tekisin sieltä käsin niitä retkiä. Tai - osa lomasta etelässä ja osa pohjoisessa, tai jossain pienemmässä kylässä. Hyviä vaihtoehtoja on valtavasti, netistä vaan valikoimaan, mitkä vastaisivat parhaiten omia toiveita. En osaa teitä tuntematta suositella jotain tiettyä paikkaa, vaan enemmänkin sitä autolla kiertelyä ja välillä pysähtymistä jonnekin pieneen kylään.

• KauKe

Itse laittaisin nuo saaret tuollaiseen järjestykseen. Ensimmäiseksi Teneriffan, on kaikkein monipuolisin saari, jo tuon Teiden vuorenkin takia. Jos Buertossa joskus sataa, niin autolla saaren eteläosn Amerigasiin, niin taas paistaa. Siellä on myös saarien pisin rantaa myötäilevä kävelykatu yli 10km, Täällä olen itse käynyt 6 kertaa ja siellä viihtyy myös pitempään.

Toiseksi asettaisin Gran Canarian. Eteläinen Inglesin kaupunki on myös viihtyisä paikka. Sieltä on hyvä tehdä retkiä läntiseen Puerto Ricoon, tai pohjoisen Palmasiin. myös täällä viihtyy piteempääkin. 4 kertaa käynyt.

Lanssarotella ja Vuerte Venttuurella käyty kerran, kummatkin mielenkiintoisia paikkoja, mutta parissa viikossa tulivat niin tutuiksi että se riitti meille. Tammikuussa lähdemme taas ja arvatkaas minne, no tuonne Teneriffalle.

• pikku tarkennuksia
        KauKe kirjoitti:

Itse laittaisin nuo saaret tuollaiseen järjestykseen. Ensimmäiseksi Teneriffan, on kaikkein monipuolisin saari, jo tuon Teiden vuorenkin takia. Jos Buertossa joskus sataa, niin autolla saaren eteläosn Amerigasiin, niin taas paistaa. Siellä on myös saarien pisin rantaa myötäilevä kävelykatu yli 10km, Täällä olen itse käynyt 6 kertaa ja siellä viihtyy myös pitempään.

Toiseksi asettaisin Gran Canarian. Eteläinen Inglesin kaupunki on myös viihtyisä paikka. Sieltä on hyvä tehdä retkiä läntiseen Puerto Ricoon, tai pohjoisen Palmasiin. myös täällä viihtyy piteempääkin. 4 kertaa käynyt.

Lanssarotella ja Vuerte Venttuurella käyty kerran, kummatkin mielenkiintoisia paikkoja, mutta parissa viikossa tulivat niin tutuiksi että se riitti meille. Tammikuussa lähdemme taas ja arvatkaas minne, no tuonne Teneriffalle.

Siis Puerto, Americas, Lanzarote ja Fuerteventura. Muilta osin samaa mieltä järjestyksestä.

• Nimenomaan tammikuussa voin olla ainakin 90% samaa mieltä kuin nimim. "Kierrelty ympäriinsä" yllä. Myöhemmin keväällä tasavertaisena kilpailisi Lanzarote, jossa on kaikkein mieleenpainuvimmat nähtävyydet ja maisemat. Mihin tahansa aikaan oma valintamme Teneriffan tukikohdaksi on Puerto de la Cruz... omatoimimatkalla voisi harkita majoittumista myös SantaCruziin tai La Lagunaan ainakin osaksi aikaa.

• näin on
        AldoXLII kirjoitti:

Nimenomaan tammikuussa voin olla ainakin 90% samaa mieltä kuin nimim. "Kierrelty ympäriinsä" yllä. Myöhemmin keväällä tasavertaisena kilpailisi Lanzarote, jossa on kaikkein mieleenpainuvimmat nähtävyydet ja maisemat. Mihin tahansa aikaan oma valintamme Teneriffan tukikohdaksi on Puerto de la Cruz... omatoimimatkalla voisi harkita majoittumista myös SantaCruziin tai La Lagunaan ainakin osaksi aikaa.

niin mahdoton sanoa ja vastaukset todistaa sen....kaikki saaret on jo ääniä...

• Sopivan lämmintä
        näin on kirjoitti:

niin mahdoton sanoa ja vastaukset todistaa sen....kaikki saaret on jo ääniä...

On kerran päässeet käymään Thaimaassa, sen jälkeen kanarian saaret on pohjoismaa.
        Omasta mielestäni paras ilmasto talvella on kanarialla, on suomalaiselle sopiva. Tunnen useita Thaimaassa käviöitä jotka ovat sairastuneet joko liika kuumuuteen tai sopimattomaan likaiseen ruokaan siellä, kyllä näin on näreet..

• Hutsupoliisi
        Sopivan lämmintä kirjoitti:

On kerran päässeet käymään Thaimaassa, sen jälkeen kanarian saaret on pohjoismaa.
        Omasta mielestäni paras ilmasto talvella on kanarialla, on suomalaiselle sopiva. Tunnen useita Thaimaassa käviöitä jotka ovat sairastuneet joko liika kuumuuteen tai sopimattomaan likaiseen ruokaan siellä, kyllä näin on näreet..

Että kanarian saaret on suomalaisille sopivin ilmastoltaan, aika-ajoin sekin liian kuuma. Ollaan käyty Inglesissä jo toistakymmentä vuotta joka vuosi 2-3 viikon matkoja. Nytkin ollaan lähdössä sinne kuun lopussa ja seuraava matka on jo varattuna maaliskuulle 2011.
        Lämpötila on siellä sellainen, että jaksaa tehdä kävelyreissujakin, joita ei Thaimaan ilmastossa voisi kuvitellakaan kykenevän tehdä.
        Thaimaan kävijöistä suuri osa hakee ns. halpaa, mitähän kukin hakee? Suuri osa hakee halpaa naisseuraa (viisi hutsua yhden hinnalla). Jotkut kertoo että kun siellä on kaikki niin halpaa, eli kansan riistoon osallistuu turistitkin!
        Matkojen hintavertailussa itse panen painoa sille, että kun kotioven lähtiessä panee kiinni ja tullessa avaa niin siinä on matkan kesto tunteina ja siitä kun vähentää meno- ja paluumatkaan käytetyn ajan eli kun kohteen hotelliin saapuu ja sieltä lähtee niin voi laskea matkakohteessa oloajalle ns. tuntihinnan! Tietenkin siinä olisi huomioitava myös aika-erovaikutuksetkin molempiin suuntiin eli aika jonka aikaero verottaa oleskelusta kohteessa ja toipuminen kotimaassa.
        Siinäpä tuli teille vertailuun vaikuttavaa pähkäiltävää matemaattisessa- ja muussakin mielessä!

• huvittaa
        Sopivan lämmintä kirjoitti:

mutta ei ainakaan minulle Kanarian kylmyys ole miellyttänyt. En tunne tuttavapiirissä muitakaan joille ilmasto on paras mahdollinen? Olemmeko tilasto poikkeus vai onko tuo vain nyt sanonta että suomalaiselle sopii parhaiten 20C helle??? Viime kesä oli tosi komea Suomessa mutta lämpöä olikin 30 monta viikkoa...etkö tykännyt?? 20 C kelit sopii vain sydänsairaille vanhuksille.

• huvittaa
        Hutsupoliisi kirjoitti:

Että kanarian saaret on suomalaisille sopivin ilmastoltaan, aika-ajoin sekin liian kuuma. Ollaan käyty Inglesissä jo toistakymmentä vuotta joka vuosi 2-3 viikon matkoja. Nytkin ollaan lähdössä sinne kuun lopussa ja seuraava matka on jo varattuna maaliskuulle 2011.
        Lämpötila on siellä sellainen, että jaksaa tehdä kävelyreissujakin, joita ei Thaimaan ilmastossa voisi kuvitellakaan kykenevän tehdä.
        Thaimaan kävijöistä suuri osa hakee ns. halpaa, mitähän kukin hakee? Suuri osa hakee halpaa naisseuraa (viisi hutsua yhden hinnalla). Jotkut kertoo että kun siellä on kaikki niin halpaa, eli kansan riistoon osallistuu turistitkin!
        Matkojen hintavertailussa itse panen painoa sille, että kun kotioven lähtiessä panee kiinni ja tullessa avaa niin siinä on matkan kesto tunteina ja siitä kun vähentää meno- ja paluumatkaan käytetyn ajan eli kun kohteen hotelliin saapuu ja sieltä lähtee niin voi laskea matkakohteessa oloajalle ns. tuntihinnan! Tietenkin siinä olisi huomioitava myös aika-erovaikutuksetkin molempiin suuntiin eli aika jonka aikaero verottaa oleskelusta kohteessa ja toipuminen kotimaassa.
        Siinäpä tuli teille vertailuun vaikuttavaa pähkäiltävää matemaattisessa- ja muussakin mielessä!

ettei Thaimaassa voi tehdä kävelylenkkejä. Viime talvena tein jok aamu 5-8 km lenkin rannalla ja mikä se estäisi myös jatkossakaan? Olemme reissussa vaimoni kanssa enkä siis hae naisseurtaa kuten sinä väität. Ja eikä Kanarialla haeta? vai etkö kelpaa kenellään? Lento Thaimaahan kestää 3.4 tuntia pitempää kuin Kanarialle en oikein tuolle sinun vertailulle pisteitä anna. Ja eikö se loman laatu ole mistä kannattaa maksaa? Thaimaassa on paratiisissa ja Kanarialla etsitään lämpöä ja suojaa sateelta. Aikerokin on vain 3 tuntia Kanarian hyväksi eli ei mennyt sekään läpi nyt tällä kertaa. Eikö se sinullakin ole se ettei ole varaa muuhun kuin Kanariaan...et vain ilkeä sitä sanoa ja mekin nuorena emme päässeet kunnon lomalle vaan piti tyytyä Kanarian saariin...nykyään ei kukaan edes ilkeä kertoa että menee lomalle Kanarialle...sehän tarkoittaa ettei meillä ole muuhun varaa?

• don luis
        huvittaa kirjoitti:

mutta ei ainakaan minulle Kanarian kylmyys ole miellyttänyt. En tunne tuttavapiirissä muitakaan joille ilmasto on paras mahdollinen? Olemmeko tilasto poikkeus vai onko tuo vain nyt sanonta että suomalaiselle sopii parhaiten 20C helle??? Viime kesä oli tosi komea Suomessa mutta lämpöä olikin 30 monta viikkoa...etkö tykännyt?? 20 C kelit sopii vain sydänsairaille vanhuksille.

maaliskuussa kun vierailin inglesissä,niin päivälämpötilat olivat 18päivä-25 päivä seuraavat:29.4-30.0-27.4-24.2-23.4-23.1-22.6-24.9 yöllä alin viikon sisällä15.7-21.6 juuri tämä että yöllä viilenee ja päivä ei ole liian kuuma on kaikkein parasta canarialla,noin niinkuin säätilan puolesta.
        on se hyvä että tilastoja löytyy niin ei tarvitse muistikuvia "värittää".viime kesän lämpöä pääsi pakoon !!espanjaan .aurinkorannikolla oli noin pari astetta viileämpi kuin suomessa,kuumimpaan aikaan. no toiset haluavat hikoilla,toiset taas eivät.

• jr.
        huvittaa kirjoitti:

Kysyypä täällä mitä tahansa, niin poikkeuksetta keskustelut kääntyvät riitelyyn siitä, kumpi on parempi Kanaria vai Thaimaa. Eihän aloittaja tätä tarkoittanut. Minusta, jos on ekakertaa Kanarialle menossa, on aivan sama mille saarelle matkustaa. Jokaisella saarella on niin paljon nähtävää, että siellä 1-2 viikkoa suorastaan hurahtaa. Jos ei halua vuokrata autoa, niin helppoa on myös matkustaa paikallisilla busseilla ja lisäksi tosi halpaa. Minä olen monesti tehnyt sen, että aamulla olen heittänyt repun pykälään ja matkustanut paikallisella bussilla ennalta katsottuun kohteeseen. Esim. Cran canarian Las Palmas on erinomainen majapaikka. Sieltä pääsee päiväseltään jokapuolelle saarta. Teneriffalla tykkään taas eniten Puerto de la Cruzista. Saarien välillä on myös lento- ja laivayhteyksiä, joten esim La Comerralla ja La Palmalla voi käydä päiväseltään.
        Ei muuta kuin hyviä lomia teille ja luulempa, ettei kylmäkään tule.

• Kerran käynyt.
        huvittaa kirjoitti:

ettei Thaimaassa voi tehdä kävelylenkkejä. Viime talvena tein jok aamu 5-8 km lenkin rannalla ja mikä se estäisi myös jatkossakaan? Olemme reissussa vaimoni kanssa enkä siis hae naisseurtaa kuten sinä väität. Ja eikä Kanarialla haeta? vai etkö kelpaa kenellään? Lento Thaimaahan kestää 3.4 tuntia pitempää kuin Kanarialle en oikein tuolle sinun vertailulle pisteitä anna. Ja eikö se loman laatu ole mistä kannattaa maksaa? Thaimaassa on paratiisissa ja Kanarialla etsitään lämpöä ja suojaa sateelta. Aikerokin on vain 3 tuntia Kanarian hyväksi eli ei mennyt sekään läpi nyt tällä kertaa. Eikö se sinullakin ole se ettei ole varaa muuhun kuin Kanariaan...et vain ilkeä sitä sanoa ja mekin nuorena emme päässeet kunnon lomalle vaan piti tyytyä Kanarian saariin...nykyään ei kukaan edes ilkeä kertoa että menee lomalle Kanarialle...sehän tarkoittaa ettei meillä ole muuhun varaa?

Jokaisen pitäisi olla tietysti sen verran sivistynyt, että tekee yhden matkan Kanarioille, kaksi matkaa on jo liikaa, pystyäkseen tekemään myöhemmin (ja kommentoimaan) vertailuja eri lomakohteiden välillä. On vain ihmisiä jotka eivät osaa, eivät uskalla satsata mihinkään muuhun, kuin iki-kanarioihin, "kun se on niin tuttu ja turvallinen", kuuleehan siellä paljon suomen kieltä ja jippii ruokalistatkin ovat suomen kielellä kun kyllä suomen kielellä on kivempi tilata muusi ja lihapullat kuin englanniksi. Ja onhan siellä suomalaisia "julkkiksia" ravintoloineen, on niiiiiiiiin kotoista mennä tuttuun kuin lähibaariin popottamaan omia perinne juttuja PERKELE. Miksi lähteä koko reissuun, miksi ei mennä sitten lähibaariin jo suomessa.
        Ala-arvoisinta mitä toista kertaa elämässäni voisin tehdä, olisi lähteä kanarialle. Sen jälkeen olen käynyt 17 muussa, eri paikassa, joista jokainen vie voiton Kanariasta.
        Mutta tämä nyt oli vain yksi mielipide, älköön kukaan ottako sitä itseensä.

• määkimääääääää
        huvittaa kirjoitti:

Kerran kun on Thaimaassa käynyt, ei mene enää Kanarialle. Näin on näreet. Jotka muuta sanovat, ovat vain kateellisia. Miksi lähteä Kanarialle palelemaan, kun Suomessakin saa palella? Olen menossa helmikuussa Thaimaahan kolmatta kertaa, viimeksi tämän vuoden helmikuussa olin kolme viikkoa Phuketissa, ja kyllä tarkeni. Aamulla ei tarvinnut miettiä, onko lämmintä. Kanarialla oikein yllättyi, jos sattui päivä, jolloin ei tuullut tai satanut tai molempia.

• Olen samaa
        Kerran käynyt. kirjoitti:

Jokaisen pitäisi olla tietysti sen verran sivistynyt, että tekee yhden matkan Kanarioille, kaksi matkaa on jo liikaa, pystyäkseen tekemään myöhemmin (ja kommentoimaan) vertailuja eri lomakohteiden välillä. On vain ihmisiä jotka eivät osaa, eivät uskalla satsata mihinkään muuhun, kuin iki-kanarioihin, "kun se on niin tuttu ja turvallinen", kuuleehan siellä paljon suomen kieltä ja jippii ruokalistatkin ovat suomen kielellä kun kyllä suomen kielellä on kivempi tilata muusi ja lihapullat kuin englanniksi. Ja onhan siellä suomalaisia "julkkiksia" ravintoloineen, on niiiiiiiiin kotoista mennä tuttuun kuin lähibaariin popottamaan omia perinne juttuja PERKELE. Miksi lähteä koko reissuun, miksi ei mennä sitten lähibaariin jo suomessa.
        Ala-arvoisinta mitä toista kertaa elämässäni voisin tehdä, olisi lähteä kanarialle. Sen jälkeen olen käynyt 17 muussa, eri paikassa, joista jokainen vie voiton Kanariasta.
        Mutta tämä nyt oli vain yksi mielipide, älköön kukaan ottako sitä itseensä.

mieltä lähinnä siltä kannalta, että kaikissa Kanarian saarissa ei taida olla mitään valtavia eroja.
        Otetaan kuitenkin huomioon, esimerkiksi ero jos menee teneriffan pääkaupunkiin tai jonkun vähemmän suositun Kanarian saaren pienempään kaupunkiin.

Lomaa voi viettää eri tavoin, kun kaikki eivät halua kiertää turistikohteita, jootkut muut haluaa kiertää koko saaren jne. Niin ja, jotkut haluavat sellaisen "perusloman" eli ei mitään 30 astetta, järkyttävän paljon suomalaisia yms.

• Kanarian saaret..
        määkimääääääää kirjoitti:

Kerran kun on Thaimaassa käynyt, ei mene enää Kanarialle. Näin on näreet. Jotka muuta sanovat, ovat vain kateellisia. Miksi lähteä Kanarialle palelemaan, kun Suomessakin saa palella? Olen menossa helmikuussa Thaimaahan kolmatta kertaa, viimeksi tämän vuoden helmikuussa olin kolme viikkoa Phuketissa, ja kyllä tarkeni. Aamulla ei tarvinnut miettiä, onko lämmintä. Kanarialla oikein yllättyi, jos sattui päivä, jolloin ei tuullut tai satanut tai molempia.

Loogisesti ajatellen, olisi minulle päivänselvää että saarella tuulee. Eikä ole vaikeaa saada selville lomapaikan ilmastoa tiettyyn aikaan vuodesta. Toisaalta meitä ei pieni sade ja tuuli haitannut, kiva vaan ettei tuu ainakaan liian kuuma.

• En, En
        huvittaa kirjoitti:

En tykännyt, oli vähän liian kuuma.

Ja viehän se hohtoa lomasta jos täällä on yhtä lämmin kuin jossain Espanjassa!

• hotellin netistä
        Olen samaa kirjoitti:

mieltä lähinnä siltä kannalta, että kaikissa Kanarian saarissa ei taida olla mitään valtavia eroja.
        Otetaan kuitenkin huomioon, esimerkiksi ero jos menee teneriffan pääkaupunkiin tai jonkun vähemmän suositun Kanarian saaren pienempään kaupunkiin.

Lomaa voi viettää eri tavoin, kun kaikki eivät halua kiertää turistikohteita, jootkut muut haluaa kiertää koko saaren jne. Niin ja, jotkut haluavat sellaisen "perusloman" eli ei mitään 30 astetta, järkyttävän paljon suomalaisia yms.

niin tuskin sinne kovinkaan montaa suomalaista sattuu samaan aikaan. Ei meillä ainakaan ole ollut ongelmia kun kiertää muut suomalaiset kaukaa eikä harrasta muitakaan suomalaisia maneereja. Vinkkinä vielä että ainakin 4 tähden hotelli ja puolihoito niin sulautuu paremmin muiden eurooppalaisten joukkoon. Hyviltä hotellialueilta puuttuvat muuten kaikenmaailman rihkaman ja lomaosakkeidenkin kaupustelijat lähes kokonaan. Aika iso plussa muuten.

• Peke666
        huvittaa kirjoitti:

Räntäsadekin on parempi kuin 37. Räntäsadetta vastaan pystyy taistelemaan kunnon vaatteilla, mutta kuumuutta vastaan vain pysymällä ilmastoiduissa sisätiloissa tai autossa. Järvivesikään ei enää 27 asteisena paljoa virkistä. Vaimolle 33 on vielä OK, mutta itselläni "leikkaa termostaatti kiinni" n. 29 asteessa.

• yks reissaajaa

Et ole oikeastaan Thaimaassa käynyt, jos vaan Phuketissa olet lomaillut! Mutta tulevalla matkallasi toivottavasti näet ihan oikeaakin Thaimaata eikä vain turistirysää. Ajallaan kaikkeen kyllästyy, Kanaria voi olla hyvää vaihtelua, varsinkin jos ei ole ennen käynyt.

• lilitti

luitko alkuperäisen kysymyksen? Nyt oli siis kysymys kanarian saarista, ei thaikkulasta. Vastauksesi oli aika säälittävä. Molemmissa käyneinä, ensin noin 10 kertaa kanarialla ja sen jälkeen 4 kertaa thaikkulassa olen edelleen kanarian "puolella". Kaikille ihmisille tuo Thaimaan infernaalinen lämpö ei ole pääasia ja pitkä lentomatka on tosi iso miinus. Ymmärtääkseni lämpötila ei ole ainut kriteeri, jolla matkaa valitaan. Nyt ei kuitenkaan ollut tarkoitus puhua Thaimaasta vaan kanariasta eli:

Teneriffan, Fuerteventuran ja Gran canarian kokeneena olen viimeisimmän kannattaja. OK, Teneriffalla on Teide, mutta ei sitten mitään sen kummemmin muuta verrattuna muihin saariin tai siis ei ole tullut koluttua. Fuerte on melkoisen karu, ei juuri mitään muuta kuin laavakiveä ja hiekkaa. Gran Canaria on ehdoton suosikkini; monipuolinen luonto, monimuotoisuus turistirantoineeen ja paikallisten asuttamine pikkukylineen eli jokaiselle jotakin. Hehkuttamista riittäisi vaikka kuinka paljon. Kun nyt sitten kanariasta puhutaan niin turistihelvetin takaa löytyy uskomattoman monipuolinen, yllätyksellinen ja ikimuistoinen Gran Canaria, jos vain itse haluaa sen löytää. Se kuitenkin vaatii ennakkoluulottomuutta, mitä ei näiden palstojen kävijöistä yleensä löydy.

Tuolle päkättäjälle sanoisin, että tyhjät tynnyrit jne....

• IS

Minä suosittelen Gran Canariaa ja siellä Puerto Ricoa. Olemme käyneet kaksi vuotta peräkkäin Playa del Inglesissä. Viihdyimme toki sielläkin. Ingles on tosin tuulisempi paikka kuin Puerto Rico. Ingles on isompi ja vilkkaampi paikka. Puerto Ricossa olimme viime jouluna ja uutena vuotena kaksi viikkoa, hotelimme oli Marina Suites. Mahtava hotelli; allas-alue rajoittuu mereen, siistit huoneet, hyvä allasbaari, ystävällinen henkilökunta ja mikä parasta, sijainti on hyvä, lähellä rantaa. Kävelymatkan päässä on kaikki mitä tarvitaan; kaupat, ravintolat, hiekkaranta, minigolf-radat jne. Vuokrasimme auton yhdeksi päiväksi ja kiertelimme saarta pitkin ja poikin.

• Vaikka kaikilla 7 pääsaarella olenkin käynyt en osaa sanoa mikä olisi paras. Suosittelen tekemään, joskus viikon matkan pienemmillekin saarille kuten Gomeralle ja El Hierrolle. Kaikilla 7 pääsaarella on omat ominaispiirteensä.

Itse suosin Kanarian saaria, koska siellä paikallisten elintaso on lähellä suomalaista. Yliempaattisena ihmisenä vältän Thaimaan, Intian, Egyptin... kaltaisia maita, joissa löytyy kurjuutta liikaa minun makuuni.

Sään suhteen minua on onnistanut Kanarialla hyvin. Päivälämpötilat ovat aina olleet 20-30 astetta varjossa enkä sateessakaan ole joutunut kärvistelemään paria raikastavaa sadekuuroa lukuunottamatta. Minä myös pidän viileistä illoista ja öistä, koska nukun paremmin viileässä. Toki hyvä ilmastointi ajaa saman asian. Pidän illalla mielelläni pikkutakkia, jonka povitaskuun saa lompakon mukavasti talteen.

Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

• on se hirveetä

Kanarialla kurjuuttaa mitä ei voi katsella...on se mukavaa että on maailmasta löytynyt paikka missä ei kerjätä..sitä tehdään Suomessakin ja nähdään jopa nälkää. Kyllä tässä on hyvä kirjoitus kuinka ihminen voi olla vain omaan napaan tuijottava...kun ei vaan kurjuutta näkisi lomallaan...joskus olisi varmaan sekin ihan hyvä nähdä....

• 17
        on se hirveetä kirjoitti:

Kanarialla kurjuuttaa mitä ei voi katsella...on se mukavaa että on maailmasta löytynyt paikka missä ei kerjätä..sitä tehdään Suomessakin ja nähdään jopa nälkää. Kyllä tässä on hyvä kirjoitus kuinka ihminen voi olla vain omaan napaan tuijottava...kun ei vaan kurjuutta näkisi lomallaan...joskus olisi varmaan sekin ihan hyvä nähdä....

kotona jo kurjuus tekee pahaa. Jokaisessa maassa on omat ongelmansa, eikä lomaansa kannata pilata niitä pohtimalla. Empaattisuus naulaan kun ulkomaille matakailee.

• Lomamaa mansikka
        on se hirveetä kirjoitti:

Kyllähän täälllä saa ihan oman mielipiteensä ja OMAN kokemuksensa kertoa. Miksi siis moitiskella toisten kokemuksia, esitä ketjun kysymykseen vastauksesi, äläkä moitiskele toisten vastaavia.

• punkara

Hierro. Siellä ei oikeasti ole mitään. Olsenin lautalla pääsee teneriffalta.

• anarialle

Ehdottomasti Gran Canarialle,Playa del Ingles!!!

• Lanzarote nro:1

Olemme käyneet Lanzarotella 13 kertaa,joten voin suositella.Olemme käyneet myöskin muilla saarilla,eivät ole nekään huonoja.Lanzarote on rauhallisempi ja aidompi,myöskin katsottavaa riittää.Siellä on siistimpää kuin muilla saarilla.Rannat ovat erittäin puhtaat,varsinkin lapset pitävät niistä.Kannattaa todella käydä!!!

• Kananrinta

Menkääpä kerran vaikka Sisiliaan, on jotain aitoakin tarjolla.

• Aitoa Kanariaa on

No, olipahan purkaus! Ainakin tuntemani Kanarian matkaajat käyvät myös muissa kohteissa kuten Sisiliassa, mutta eivät talvilomallaan.

Viime jouluna olin Lanzarotella ja siellä lomaili sekä meidän Alexander Stubb että Espanjan prinsessa perheineen. Hyvin näyttivät viihtyvän, eikä meininki ollut ollenkaan surkia.

• Mi

Oon myös käynyt Sisiliassa (Naxos) ja oli kyllä tosi hieno paikka :) Hotellilta näki suoraan tulivuorelle.

• Marlyn.

Kaikilla saarilla olen ollut monta kertaa mutta mieleenpainuvin oli La Palman saari.En tiedä lennetäänkö enää Suomesta,silloin Finski "harjoitteli" kentälle laskeutumista ja onnistui kyllä ihan hyvin,kokeneen lentäjän turvin.
      Saarta voisi verrata Madeiraan,luonnon puolesta,kukkia paljon ja olimme juuri karnevaalien aikaan kun kaikki kalkittiin valkoisella ja ihmiset pukeutui valkoisiin. Ihana mieleenpainuva juhla.Eikä sinne kannata mennä viikoksi,auton vuokraus hyvä,pääsee näkemään saaren jokapuolelta.

Toisena voisin mainita Inglesin,hiekkaa,hiekkaa ja taas kerran hiekkaa! Ja rantaa kilometreittäin.

• kanriarin on hyvä

gran kanarialla,ja siellä lensimme ympäri saaren pienkoneella ja videoin koko saaren ilmasta käsin,oli hyvä reissu

• Olen ollut vain Teneriffalla kahteen eri kertaan yhteensä 6 vkoa. Vietin ihan kiireettömästi aikaa rannoilla, kaupungeissa, merellä ja vuorilla. Auton vuokraaminen on luonteva ja helppo tapa nähdä saarta. Liikenne ei ole liian vilkasta kaupungeissakaan - sekaan sopii. Omaan tahtiin voi pysähdellä vaikkapa Teiden ylätasangolle kavutessaan. Teidellä kannattaa käydä aivan ylhäällä asti kaapelihissillä. Saaren luonto on hieno Pohjoinen vehreämpi ja etelä kuivempi. Saarelta on valmistunut myös suomalainen patikkapolkukirja - nimeä en muista, mutta hyödynsin sitä. Retkeilin mm. välivyöhykkeen hienoissa mäntymetsissä ja etelän kuivemmilla mailla (mm. Barrancho del Infuerno - helvetin rotko) . Polkupyöräilykin onnistui ja ylös Teiden suuntaan oli varsin mahtava polkea - mutta entä se alamäki.

Aurinkoisimmat rannat on etelässä. Los Cristianosista riittä pohjoiseen 10 km rantareitti käveltäväksi. Reitin varrella on pitempiä ja lyhyempiä rantapätkiä. Englantilaisia löytyy varsin paljon pikkubaareista katselemassa jalkapalloa. Liittymällä seuraan voi rohkeasti vaihtaa kuulumiset. Irlantilaisilla jne on toki omat pubinsa. Kaikki on etelässä täysin turistipohjalta - alkuperäistä espanjalaista et löydä. Taksi on saarella lyhyiin siirtymisiin halpa. Eri päivinä voi mennä eri rannoille sen mukaan, missä aurinko paistaa tai jos vaihtelua haluaa. No tammikuu on tietysti tammikuu.

Meriristeilyllä pääsee esim. valaita katsomaan ja samalla reissulla poiketa katsomaan hienoja Gigantesin jyrkänteitä.

Mascaan on hieno serpentiinitie ja itse kylä on idylli. Sinne kannattaa kylän pienuudesta huolimatta varata tarpeeksi aikaa - istua vain ja miettiä millaista merirosvojen asuminen on ollut tuossa syrjäisessä kolkassa ennen tietä 200-300 vuotta sitten. Kylästä pääsee alas kinttupolkua patikoiden rantaan, josta laiva hakee sinut, mikäli olet varannut sen etukääteen.

Laivalla voi etel'ästä poiketa myös läheiselle La Gomeran saarelle. Sinne järjestetään myös päiväretkiä. Saaren luonto on hieno. Voit mennä vaikka ruotsinkieliselle retkellä ja parantaa ruotsinkielen taitoasi.

Saarelta löytyy myös hieno eläintarha esityksineen. Sopiva ihan aikuisillekin.

• Lanzarote näistä "isoimmista" saarista ehdottomasti aidoin ja aivan uskomattomattoman hienot nähtävyydet.
      Saari ei ole suurensuuri ja esim. viikossa ehtii kyllä kiertää ja vielä makoilemaankin,riippuu tietysti kuinka tarkkaan paikat haluaa tutkia.
      Saaren karuus ja kauneus, Cesar Manrique, kontrastit, kaunista!
      Eniten elämää (niin paikallista elämää kuin myös yöelämää) on Puerto del Carmenissa, mutta maun mukaan voi valita hotellin sijainnin.

Gran Canarian ja Teneriffan eteläosien lomakohteet on kaikki rakennettuja keskelle autiomaata ja hiekkaa, en suosittele, vaikka ehkä aurinko paistaakin. Puerto de la Cruz Teneriffalla on myös hyvä paikka ja Teneriffalla myös paljon nähtävää.

• enrige

Ota äkkiä lääkkeet

• anonymamigo

teneriffalle amigos

• Kkhhiol

On mielestäni paras Teneriffan saarella, on paikallisia paljon ja turisteja, hyvät rannat ja vihreää paljon!! Teiden tulivuori ihan siinä vieressä jonne tehdään myös matkoja tai voi ajaa itse. Ravintoloita TODELLA paljon, paikka ei ole tehty vain turisteille kuten saarien muut paikat. Huom! Vaarana on että kun käyt kerran Crusissa niin käyt siellä
        lopun elämääsi ;)

• tess___

Jos et halua olla villapaita päällä siellä niin ehdottaisin suuntaamaan gran canarialle. Siellä mieluiten playa de inglesin lähettyville esimerkiksi maspalomas on hyvä. Se on kaipaamasi rauhallinen paikka, mutta helpot yhteydet joka suuntaan (esim. jos haluaa pistäytyä playa de inglesissä katsomassa menoa/kaupoilla/kiertelemässä niin se ei ole kaukana). Myös hiekkarannalle ja vuoristoihin sieltä ei ole pitkä matka. Ja niin kuin sanoin maspalomas/ingles on etelämpänä kuin muut paikat ja näin ollen siellä paistaa aurinko ja on myös mukavan lämmintä tammikuussa. Hyvä/rauhallinen hotelli ehdotus (sinulle alaiwa) on myös, jos ko. paikka alkaa kinnnostamaan.

• >15x Kanarialla

Kuten moni muukin kirjoittaja on ilmaissut että ei suurta väliä mihinkä saarelle menee, mielestäni Gran Canary olisi ekakertalaiselle paras vaihtoehto. Apartamentto Inglesistä, Maspalomaksesta tai Puerto Ricosta
      ja eikun saarta kietämään autolla. Tenerifalla tuskin pääsette autolla tammikuussa edes Teiden juurelle parin kilometrin korkeuteen kosta tiellä on todennäköisesti lunta pari viimeistä sataa metriä korkeussuunnassa. Gran Cararyllä ei ole lunta teillä. Netistä löytyy hyviä vinkkejä minne mennä autolla ja
      navigaattori on oiva apu.

• Satunnainen matkaili

Ihme kun kukaan ei ole suositellut Las Palmasin kivaa kaupunkia. Olemme käyneet melkein kaikissa Kanarian saarten kohteissa ja vasta viime keväänä menimme Las Palmasiin uutta löytääksemme. Siitähän tuli oitis suosikkimme. Se on jo kunnon kaupunki ja kuitenkin on pitkä hiekkaranta ja rantakatu kulkemiseen. Hotellit ovat enimmäkseen rantakadun varrella. Bussilla voi mennä vanhaa kaupunkia katselemaan ja siellä on mukava kävelykatu ja paljon liikkeitä. Rantakadun toisessa päässä on valtava uusi kauppakeskus monine nykyaikaisine liikkeineen. Kaikki oli siistiä, suosittelen lämpimästi.

• lapnea
        Satunnainen matkaili kirjoitti:

Ihme kun kukaan ei ole suositellut Las Palmasin kivaa kaupunkia. Olemme käyneet melkein kaikissa Kanarian saarten kohteissa ja vasta viime keväänä menimme Las Palmasiin uutta löytääksemme. Siitähän tuli oitis suosikkimme. Se on jo kunnon kaupunki ja kuitenkin on pitkä hiekkaranta ja rantakatu kulkemiseen. Hotellit ovat enimmäkseen rantakadun varrella. Bussilla voi mennä vanhaa kaupunkia katselemaan ja siellä on mukava kävelykatu ja paljon liikkeitä. Rantakadun toisessa päässä on valtava uusi kauppakeskus monine nykyaikaisine liikkeineen. Kaikki oli siistiä, suosittelen lämpimästi.

Muutaman ulkomaanreissun teen vuodessa, omatoimi ja valmismatkoja. Kanariaa olen aina kavahtanut, ja päättänyt etten ainakaan ikinä sinne turistikrääsähelvettiin...no nyt kuitenkin annoin ukolle periksi ja Las Palmasiin lähdettiin. Mielipiteeni ainakin muuttui kertaheitolla, ei suomiruokia ja listoja, ei massaturismia, vaan ihana lämpö, meri ja hienot hiekkarannat, laadukkaita ostospaikkoja (toki löytyy myös muutama aasialaiskrääsäpulju). Yhdistetty kaupunki- ja rantaloma...sinne lähden taatusti uudelleen ja pian :)

• Töppäys Teneriffalla

Historian ikävin ja suurin lento-onnettomuus, jossa lennonjohto töppäili pahemman kerran. Ei siis näille saarille koskaan!

• Itse asiassa erittäin kokenut hollantilainen lentäjä töppäili... luuli saaneensa lähtöluvan. Kokematon perämies ei uskaltanut kyllin määrätietoisesti "vastustaa" kapteenia vaikka oli itse ymmärtänyt ettei kiitotie ole vapaa. Seurauksena kiinnitettiin huomiota lentäjien ja lennonjohdon väliseen kommunikointiin. Nykyisin myös lentäjä ja perämies tekevät lähtöpäätöksen yhdessä. Kone ei lähde nousukiitoon ennen kuin kapteeni ja perämies ovat yhtä mieltä.

Asiaan vaikutti myös monta yhteensattumaa Los Rodeosin kentän ruuhka Las Palmasin pommiuhkauksen takia ja toisen onnettomuuskoneen lentäjien väärintulkinta rullaustiestä, sumu...

Teneriffalla on myös toinen lentokenttä etelän Reina Sofia, jos tuo pohjoisen kieltämättä haasteellisessa paikassa sijaitseva lentokenttä hirvittää.

Esimerkiksi Gran Canarian ja Lanzaroten kentät ovat erittäin turvallisessa paikassa rannalla.

Los Rodeosin kiitotien toinen pää on korkeammalla kuin toinen ja siellä on usein sumua. Tarinan mukaan lentokentän paikkaa etsineet saksalaiset insinöörit piirsivät Los Rodeosin kohdalle rastin merkiksi ettei se ollut sopiva paikka lentokentälle. Espanjalaiset taas tulkitsivat rastin viivojen olevan tulevan lentokentän kiitotiet. :)

• La Kapu

Minäkään en ole tuon 77 vuoden jälkeen käynyt tuolla, hirvitti tuo lähes 600 kuolema. Lennonjohtohan tuosta on vastuussa jos antaa lähtöluvan ja joku onkin kiitoradalla sumussa. Turha on kapuja syyttää.

• Barraquito = ei kirj
        La Kapu kirjoitti:

Minäkään en ole tuon 77 vuoden jälkeen käynyt tuolla, hirvitti tuo lähes 600 kuolema. Lennonjohtohan tuosta on vastuussa jos antaa lähtöluvan ja joku onkin kiitoradalla sumussa. Turha on kapuja syyttää.

Vaara ohi, voit tulla Kanarialle, sillä lennonjohdossa on taatusti jo kokonaan toiset veikot puikoissa. Toistan taas kerran, ettei se ole saarten vika, että tuo onnettomuus sattui..

Kuis ois La Palma, meidän lentokenttä on niin pieni, ettei sinne ikinä edes mahdu 600 ihmistä yhtäaikaa, puhumattakaan kahdesta isosta koneesta samanaikaisesti platalla.

Yleisimmät koneet kun täättä ovat ATR-merkkisiä ja jos ne törmäävät, menehtyy vain n. 150 henkilöä.. Tosin lentokenttä joudutaan usein talvisin sulkemaan tuulien takia, jolloin ATR:t eivät onnistu laskeutumaan, vaan ohjataan muille saarille.. Kerran olimme eristettyinä sivistyksestä kokonaista 5pv. Samoin satama taisi olla suljettuna pari päivää. Jos olisi pitempään jatkunut, olisi jo ollut vaikeuksia. Kaikki tavarahan tulee saarille lentäen tai laivalla.. Paitsi potut ja mojo sekä tietty banskut..

Kuinka ylipäätään liikut paikasta A paikkaan B? Autoilu on tietääkseni huomattavasti vaarallisempaa kuin lentäminen?

La Palma on ihan kiva rauhallinen paikka lomailuun. Ei tietoakaan GC:n ja Etelä-Teneriffan ym. saarten hullunmyllystä.

Kaikki on huomattavasti edullisempaa ja rennompaa. Kun ei jää Santa Cruziin tai Cancajokseen (jossa on aina pilvistä ja tylsää), vaan tulee tänne saaren länsipuolelle, jossa aurinko paistaa melkein aina.. N. 3500 aurinkotuntia vuodessa..

• La Kapu kirjoitti:

No kun lennonjohto ei ollut antanut lähtölupaa. Koneen kapteeni luuli saaneensa lähtöluvan eikä koneen lentoperämies uskaltanut vastustaa lentoyhtiön ykköslentäjää tarpeeksi päättäväisesti.

No Teneriffalla on vaihtoehtona se eteläinen kenttä.

• Barraquito = ei kirj kirjoitti:

Vaara ohi, voit tulla Kanarialle, sillä lennonjohdossa on taatusti jo kokonaan toiset veikot puikoissa. Toistan taas kerran, ettei se ole saarten vika, että tuo onnettomuus sattui..

Kuis ois La Palma, meidän lentokenttä on niin pieni, ettei sinne ikinä edes mahdu 600 ihmistä yhtäaikaa, puhumattakaan kahdesta isosta koneesta samanaikaisesti platalla.

Yleisimmät koneet kun täättä ovat ATR-merkkisiä ja jos ne törmäävät, menehtyy vain n. 150 henkilöä.. Tosin lentokenttä joudutaan usein talvisin sulkemaan tuulien takia, jolloin ATR:t eivät onnistu laskeutumaan, vaan ohjataan muille saarille.. Kerran olimme eristettyinä sivistyksestä kokonaista 5pv. Samoin satama taisi olla suljettuna pari päivää. Jos olisi pitempään jatkunut, olisi jo ollut vaikeuksia. Kaikki tavarahan tulee saarille lentäen tai laivalla.. Paitsi potut ja mojo sekä tietty banskut..

Kuinka ylipäätään liikut paikasta A paikkaan B? Autoilu on tietääkseni huomattavasti vaarallisempaa kuin lentäminen?

La Palma on ihan kiva rauhallinen paikka lomailuun. Ei tietoakaan GC:n ja Etelä-Teneriffan ym. saarten hullunmyllystä.

Kaikki on huomattavasti edullisempaa ja rennompaa. Kun ei jää Santa Cruziin tai Cancajokseen (jossa on aina pilvistä ja tylsää), vaan tulee tänne saaren länsipuolelle, jossa aurinko paistaa melkein aina.. N. 3500 aurinkotuntia vuodessa..

Samaa mieltä siitä, että La Palma on mielenkiintoinen saari. Olen ollut siellä useamman kerran vuorokauden ja tehnyt myös saarikierroksen. Ihan kiva kaupunki tuo Santa Cruzkin on mutta muuhunkin osaan saarta kannattaa tutustua.

• Salama777
        La Kapu kirjoitti:

Turha on kahden koneen kokeneita kapteeneja yrittää syyllistääja yrittääkin sanoa yhtä lennonjohdon tyyppiä oikeassa olevaksi. Tässä on kaksi yhtä vastaan. Kyllä se salama joskus iskee toisenkin kerran samaan paikkaan.

• kaarman

puertorico

• 9

Kaikilla saarilla käynyt, mutta parhaiten viihtynyt Fuerteventuralla. Rauhallista, hyvät tiet jne.

• Elihu

Tehdään kesänpuolella kaupunkimatkoja, neljä yötä, viimeksi Berliini ja etelämmatkoja talvemmalla. Emme ole uimarantaihmisiä emmekä iän takia viitsi olla koko ajan liikkeellä. Tässä mieleen muistuvia kohteitamme; Dubai(4), Phuket(2), Florida(4), Teneriffa(4), Sharm(1), Singapore(2), Bali(1), Hawaji(1), Intia(19. Teneriffalle Puertoon, menemme taas lähiviikkoina. Tuskin siellä kuumaa on, mutta sopivaa toivottavasti. Asutaan huoneistohotellissa, mukana on kirjoja ja laptoppi surffailuun. Välillä voi vähän ruokaa laittaa. Ollaan niinkuin kotonamme, ei todellakaan haluta olla liikkeellä koko ajan. Yleensä ei vuokrata autoa, Teneriffallakin on hyvät bussit, kuskina ei ole niin hyvä katsella maisemia. On selvää, että nuoremmat matkustavat toisin, etsivät seikkailuja sekä jaksavatkin enemmän. Niin ruokaseikkailujakaan emme etsi, niitäkin on saatu tarpeeksi. Hakusessa on uusiakin ikäihmisille sopivia kohteita.

• Ellep

on sellainen huhu liikkeellä,että vain juntit menevät Thaimaahan ja erittäin juntit jopa Thaimaaseen.

• EKKELE
        Ellep kirjoitti:

on sellainen huhu liikkeellä,että vain juntit menevät Thaimaahan ja erittäin juntit jopa Thaimaaseen.

TENERIFFALLE VAAN! KYLLÄ SIELLÄ NÄHTÄVÄÄ JA KOETTAVAA VARMASTI LÖYTYYPI KOKO POPPOOLLE :O) HAUSKAA LOMAA!

• Äkkiseltään tulee mieleen Santa Cruz de la Palma, Las Palmas ja Madeiralla Funchal.

• blues_brother kirjoitti:

Äkkiseltään tulee mieleen Santa Cruz de la Palma, Las Palmas ja Madeiralla Funchal.

Siis Puerto de la Cruzissa viihtyville ikäihmisille sopivia kohteita nuo edelliset. :)

• apgl
        blues_brother kirjoitti:

Siis Puerto de la Cruzissa viihtyville ikäihmisille sopivia kohteita nuo edelliset. :)

Mikään esite, kuvat ja jutut ei saa meitä lähtemään sinne. Ehdottomasti Teneriffalle mieluummin. Paljon olemme kiertäneet. mutta nämä kumpikin on vielä näkemättä.

• Nokka aina r/jäässä

Ja siellä suosikkini Playa del Cura ja Puerto Rico.
      Tykytykytykkääntykkään Tykykykytykkääntykkään.

• dondon

Nuo vaatimukset mitä teillä on, löytyvät kyllä kaikista kanarian saarista. Tammikuussa paremmat ilmat eteläpuolella, Ingles ja Americas jne. Itse olin äsken Americasissa ja tammikuussa olen menossa Inglesiin...

• Tenelle taas..

Kanariansaaria tulee kierreltyä aika lailla, useampia kertoja vuodessa. Nykyisin teen valinnat omalla metodillani, valitsen saaren aina halvimman lentomatkan jostain Euroopan mantereen maasta, johon lennän Suomesta, Ruotsista, Lativasta, Saksasta, Englannista, Irlannista tai Virosta. Lomasaari valikoituu siten halvimman kokonaishinnoitellun lentoyhteyden mukaan. Pieni painoarvo on lisäksi hotellien vuorokausihinnalla. Hotellin valitsen Google Earthilla, jolla katson missä on hieno uima-allas hyvien kulkuyhteyksien ja rantojen läheltä. Hotellihakukoneilla voipi sitten etsiä lähettyviltä kohtuuhintaisia majoituksia. Yleensä varaan vain yhden tai kaksi yötä loman alkuun tukikohdaksi ja saarella ollessani varaan sitten lisäpäiviä noin 30 tuntia ennen hotellivaihtoa. Näin saa hyödynnettyä viime hetken low-price hotellitarjouksia, parikymppiä yö 2hh. Tuosta poikkean joskus, jos vapaita hotelleita näyttää olevan vain vain muutamia kymmeniä eikä satoja vapaina. Viimeinen hotelliyö tulee varattua usein läheltä lentokenttäkuljetuksia. Joskus yhdessä ja samassa hyvässä hotellissa tulee viivyttyä pidempiäkin aikoja tai kun mukana on pieniä lapsia. Aikuisporukalla hotellivaihto muutaman päivän välein on ihan mukavaa, pikkulasten kanssa tavaroiden pakkaamiset veisivät turhan paljon aikaan.

Tene on monipuolinen ja eteläosa takuuvarma rantakohde hyvin bussiyhteyksin, kaikkein runsain turistipalvelutarjonta keskittyy Americasiin. El Teide on myös kiva käydä ja Tenossa on hienot näköalat. Pohjoisessa hieman viileämpää ja sadekuuroja useammin. Lukuisia sukellus- ja ristelymahdollisuuksia sekä kaksi vesiparkkia. Tiestö ja rakennuskanta on aika hyväkuntoista. Tenellä on tultu käytyä noin 60% kanarianlomista.

Gran Canarian eteläosa löämpimin ja sateita harvemmin. Rannat ovat aika jyrkkiä ja rantamaasto kivistä lukuunottamatta Playa del Inglesin pitkiä hiekkarantoja. Muutamia vesipuistoja löytyy ja kartingia. Gr.Canarialla on tultu käytyä noin 20% kanarianlomista.

Lanzarote, aika usein lyhyitä sadekuuroja, tiestö keskittyy rantojen lähelle, joten ajoittain voi olla hieman tuskallista kulkea autolla keskipäivän ajan ruuhkassa. Palvelutarjonta on jo suppeampaa. Aika rauhallinen saari, etäisyydet kaupunkien välillä jo kymmeniä kilometrejä. Lanzalla on tultu käytyä noin 10% kanarianlomista.

Fuerteventura on rauhaarakastavan paikka, kylät ovat pieniä ja niissä kävely taitaa olla paras kulkukeino. Hiekkadyynit ovat upeita ja merenrannat loivia sekä vähäkivisiä. Hintataso on kaikkein kohtuullisiin tällä saarella. Fuertella tultu käytyä noin 10% kanarianlomista.

Tenellä tai Fuerteventuralla voisi kuvitella olevansa pidempiä aikoja.

• xcxhgytiu

Ollaan tykästytty. Varsinkin saaren läntiseen puoleen.

• A. Ventura

ovat kaikkein vähäsateisimmat saaret ja siksi myös karummat.

• -.-

Las Palmas ja Hotelli Reina Isabel.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      175
      1461
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1039
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      735
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      660
    5. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      650
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      643
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      642
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      593
    10. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    Aihe