BMW Z3

Marcello Barchetta

Olisi suunnitelmissa hankkia sporttisempi ja hieman massasta poikkeava käyttispeli. Toivelistalla on kaksipaikkaisuus, takaveto ja suht taloudellinen moottori. BMW Z3, Mazda MX-5, Toyota MR2 ovat päässeet kärkikolmioon.

Nyt pyytäisin Z3 kuskeja kertomaan kokemuksiaan menopelistaan. Esimerkiksi miten olette pärjänneet rättikaton kanssa talvella?

17

4622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 520dat & Lexus SC430

      Mulla oli kolme vuotta -96 Z3, 1.9 koneella manuaalina. Auton myin pois tämän vuoden keväällä.
      Tykkäsin kovasti. Auto on makea ajaa mutkatiellä, painopiste alhaalla ja bemarin ajo-ominaisuudet takavedolla.
      Ainakin tuo 1.9 kone hyvin kehittynyt, jo vuonna -96 oli 140 hv ja muistaakseni ~180

      • 520dat & Lexus SC430

        ..Nm.
        Itse en autoa talvella käyttänyt, joten sen voi joku muu kommentoida.
        Kulutus pyöri 8 nurkilla, kuten sekakulutus autolle luvataankin.
        Itselleni ei ollut muita vaihtoehtoja kuin Z3.
        Voin suositella lämpimästi.


    • 17+19

      Joitain vikoja bmw Z3:sta.
      - perä repeää rungosta irti
      - maali hilseilee lakan alla
      - nahka/muovi ei ole läpivärjätty -> kulahtaa nopeasti
      - keskuslukko ja muita sähkövikoja
      - rättikaton ja muiden osien sovituksessa ei ole prikkoja säästelty, tyypillinen made in USA auto

      Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit.

      • Fjddd

        Alkupään 230 Kompressorin saanee 10000€:lla


      • Juha1234
        Fjddd kirjoitti:

        Alkupään 230 Kompressorin saanee 10000€:lla

        Alkupään SLK on hyvä auto, sen ulkonäkö vain on aika arkinen verrattuna Z3:een.

        Kuinkahan tuo taittuva metallikatto on toiminut/toimii "pitkässä juoksussa"?

        On se Mazdan Miatakin hieno peli.


      • Marcello Barchetta
        Juha1234 kirjoitti:

        Alkupään SLK on hyvä auto, sen ulkonäkö vain on aika arkinen verrattuna Z3:een.

        Kuinkahan tuo taittuva metallikatto on toiminut/toimii "pitkässä juoksussa"?

        On se Mazdan Miatakin hieno peli.

        "Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit."

        Eikös nuo kuusipyttyiset ole jo Z4-malleja. Jokatapauksessa menee jo enemmän harrasteautopuolelle. Työmatkakulkineeksi välttää ihan hinnat alkaen Z3. Onkohan tuohon saatavissa irroitettavaa Hard-topia?


      • ------
        Marcello Barchetta kirjoitti:

        "Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit."

        Eikös nuo kuusipyttyiset ole jo Z4-malleja. Jokatapauksessa menee jo enemmän harrasteautopuolelle. Työmatkakulkineeksi välttää ihan hinnat alkaen Z3. Onkohan tuohon saatavissa irroitettavaa Hard-topia?

        Z3:seen saa 2.8 ja 3.2 (M-versio) moottorit.


      • ....................
        ------ kirjoitti:

        Z3:seen saa 2.8 ja 3.2 (M-versio) moottorit.

        vielä 2.0, 2.2 ja 3.0 kutoskoneet noiden lisäks. Ja kovakattoja on niihin myös olemassa.


      • tsädäämiäää
        Juha1234 kirjoitti:

        Alkupään SLK on hyvä auto, sen ulkonäkö vain on aika arkinen verrattuna Z3:een.

        Kuinkahan tuo taittuva metallikatto on toiminut/toimii "pitkässä juoksussa"?

        On se Mazdan Miatakin hieno peli.

        Omassa slk:ssa alku juurikin tuo hydrauliikka vuotamaan.
        Auton kun vein merkkiliikkeeseen, niin sanoivat letkujen olevan niin vaikeassa paikassa, että pelkästä purkutöistä tulee kustannusta jo 1500e.

        Ja tosihan se oli, paikat tosi nihkeät.


        oma SLK:ni oli -98 mallia, ja jenkkituonti.
        Nyt olen itselleni hommaamassa Z3 2.8, sen jälkeen voin sanoa kokemukseni siitä.


    • ---

      Ehdottomasti Mazda! Tojo ja Z3 eivät pärjää sille millään alueella ja MX-5 on myös parhaimman näköinen.

      • avoautoilija

        Mullon Z3 (-97, 1.9) joten olen jäävi, mutta Mazda ja Toyo on aika köyhän näköisiä verrattuna Z3:een. Juuri Z3:n kauniit linjat innosti ostamaan.
        Mutta jokainen päätää itse oman mieltymyksensä mukaan.

        Päivitin vuosi sitten 2006 SLKhon, joka on ehdottomasti autona parempi ajaa, mutta Z3:ssa on enemmän fiilistä! Siksi en laittanut vaihtoon. Ja on se Z3kin erinomainen peli maantiellä. Talviajoon en kyllä suosittelis, saa liusuun jo märällä asfaltilla.

        Kauppaan vaan. Noi vanhat autot on kaikki just yhtä luotettavia... Tosin mun Z3:ssa ei ole ollut mitään vikaa neljään vuoteen, minkä olen sen omistanut.


    • Avo-4-ever

      Z3 ja MX-5 oli omatkin vaihtoehtoni (ja Honda S2000, mutta niitä vaikeammin saatavilla ja vähän kalliimpi).

      Z3 kuutoskoneella sitten tuli, tosiaan peräpään ongelmiin kannattaa tutustua mitä siinä voi sattua (ei kannata madallettua versiota ostaa juuri niiden takia), ja muovinen takaikkuna myös pieni miinus. Muuten toimiva auto - erinomainen ajotuntuma, mutkaton moottori, riittävä suorituskyky ja kesäautoksi kohtuullinen kulutus. Muotoilu myös kestänyt hyvin aikaa ikäisekseen. Versio jossa M-nahkapenkit kannattaa ehdottomasti hankkia, ne on loistavat. Takasäilytystilassa olisi toivomisen varaa, mutta ainakin täydessä latingissa voi ajaa katto auki tai päällä tosin kuin SLK:ssa, itselleni tärkeä kriteeri matkailua varten.

      Vanhoja autojahan noi on, joten kulutusosissa varmaan tulee kustannuksia, mutta perus-Z3 mutkaton huoltaa ja osia löytyy...

      MX-5 ilmeisesti yhtä kiva peli ajaa (tai jopa ketterämpi!) pienemmällä koneella, ja halvemmalla - niissä vaan kannattaa ruoste tarkistaa. MX-5 onkin varmaan hintatietoisemman valinta, eikä ollenkaan hullumman näköinen...

      Kumpaankin autoon saa hardtopin talvea varten, niitä näkee välillä mutten itse talveksi tuollaista hankkinutkaan... kestää pidempään kun ajelee vain kauniilla kesäkeleillä ;) Joka tapauksessa - nautintoa noilla on ajella, ihan eri meininki kuin normiautoilla...

    • Mullberry hiukset
    • kallista tyyliä

      ainakaan persaukisen ei kannata ostaa moisia autoja jos ei ole valmis hankkia suht uutta versiota.

    • klasikko1

      tyyli maksaa paras klassikko.

    • just driving

      Z3 Coupe 2.8 koneella se olla pitää. Sanoisin että tuo on harvinainen kultti-klassikko joka pitää arvonsa erittäin hyvin nyt ja tulevaisuudessa.

    • information

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe