BMW Z3

Marcello Barchetta

Olisi suunnitelmissa hankkia sporttisempi ja hieman massasta poikkeava käyttispeli. Toivelistalla on kaksipaikkaisuus, takaveto ja suht taloudellinen moottori. BMW Z3, Mazda MX-5, Toyota MR2 ovat päässeet kärkikolmioon.

Nyt pyytäisin Z3 kuskeja kertomaan kokemuksiaan menopelistaan. Esimerkiksi miten olette pärjänneet rättikaton kanssa talvella?

18

4685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 520dat & Lexus SC430

      Mulla oli kolme vuotta -96 Z3, 1.9 koneella manuaalina. Auton myin pois tämän vuoden keväällä.
      Tykkäsin kovasti. Auto on makea ajaa mutkatiellä, painopiste alhaalla ja bemarin ajo-ominaisuudet takavedolla.
      Ainakin tuo 1.9 kone hyvin kehittynyt, jo vuonna -96 oli 140 hv ja muistaakseni ~180

      • 520dat & Lexus SC430

        ..Nm.
        Itse en autoa talvella käyttänyt, joten sen voi joku muu kommentoida.
        Kulutus pyöri 8 nurkilla, kuten sekakulutus autolle luvataankin.
        Itselleni ei ollut muita vaihtoehtoja kuin Z3.
        Voin suositella lämpimästi.


    • 17+19

      Joitain vikoja bmw Z3:sta.
      - perä repeää rungosta irti
      - maali hilseilee lakan alla
      - nahka/muovi ei ole läpivärjätty -> kulahtaa nopeasti
      - keskuslukko ja muita sähkövikoja
      - rättikaton ja muiden osien sovituksessa ei ole prikkoja säästelty, tyypillinen made in USA auto

      Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit.

      • Fjddd

        Alkupään 230 Kompressorin saanee 10000€:lla


      • Juha1234
        Fjddd kirjoitti:

        Alkupään 230 Kompressorin saanee 10000€:lla

        Alkupään SLK on hyvä auto, sen ulkonäkö vain on aika arkinen verrattuna Z3:een.

        Kuinkahan tuo taittuva metallikatto on toiminut/toimii "pitkässä juoksussa"?

        On se Mazdan Miatakin hieno peli.


      • Marcello Barchetta
        Juha1234 kirjoitti:

        Alkupään SLK on hyvä auto, sen ulkonäkö vain on aika arkinen verrattuna Z3:een.

        Kuinkahan tuo taittuva metallikatto on toiminut/toimii "pitkässä juoksussa"?

        On se Mazdan Miatakin hieno peli.

        "Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit."

        Eikös nuo kuusipyttyiset ole jo Z4-malleja. Jokatapauksessa menee jo enemmän harrasteautopuolelle. Työmatkakulkineeksi välttää ihan hinnat alkaen Z3. Onkohan tuohon saatavissa irroitettavaa Hard-topia?


      • ------
        Marcello Barchetta kirjoitti:

        "Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit."

        Eikös nuo kuusipyttyiset ole jo Z4-malleja. Jokatapauksessa menee jo enemmän harrasteautopuolelle. Työmatkakulkineeksi välttää ihan hinnat alkaen Z3. Onkohan tuohon saatavissa irroitettavaa Hard-topia?

        Z3:seen saa 2.8 ja 3.2 (M-versio) moottorit.


      • ....................
        ------ kirjoitti:

        Z3:seen saa 2.8 ja 3.2 (M-versio) moottorit.

        vielä 2.0, 2.2 ja 3.0 kutoskoneet noiden lisäks. Ja kovakattoja on niihin myös olemassa.


      • tsädäämiäää
        Juha1234 kirjoitti:

        Alkupään SLK on hyvä auto, sen ulkonäkö vain on aika arkinen verrattuna Z3:een.

        Kuinkahan tuo taittuva metallikatto on toiminut/toimii "pitkässä juoksussa"?

        On se Mazdan Miatakin hieno peli.

        Omassa slk:ssa alku juurikin tuo hydrauliikka vuotamaan.
        Auton kun vein merkkiliikkeeseen, niin sanoivat letkujen olevan niin vaikeassa paikassa, että pelkästä purkutöistä tulee kustannusta jo 1500e.

        Ja tosihan se oli, paikat tosi nihkeät.


        oma SLK:ni oli -98 mallia, ja jenkkituonti.
        Nyt olen itselleni hommaamassa Z3 2.8, sen jälkeen voin sanoa kokemukseni siitä.


    • ---

      Ehdottomasti Mazda! Tojo ja Z3 eivät pärjää sille millään alueella ja MX-5 on myös parhaimman näköinen.

      • avoautoilija

        Mullon Z3 (-97, 1.9) joten olen jäävi, mutta Mazda ja Toyo on aika köyhän näköisiä verrattuna Z3:een. Juuri Z3:n kauniit linjat innosti ostamaan.
        Mutta jokainen päätää itse oman mieltymyksensä mukaan.

        Päivitin vuosi sitten 2006 SLKhon, joka on ehdottomasti autona parempi ajaa, mutta Z3:ssa on enemmän fiilistä! Siksi en laittanut vaihtoon. Ja on se Z3kin erinomainen peli maantiellä. Talviajoon en kyllä suosittelis, saa liusuun jo märällä asfaltilla.

        Kauppaan vaan. Noi vanhat autot on kaikki just yhtä luotettavia... Tosin mun Z3:ssa ei ole ollut mitään vikaa neljään vuoteen, minkä olen sen omistanut.


    • Avo-4-ever

      Z3 ja MX-5 oli omatkin vaihtoehtoni (ja Honda S2000, mutta niitä vaikeammin saatavilla ja vähän kalliimpi).

      Z3 kuutoskoneella sitten tuli, tosiaan peräpään ongelmiin kannattaa tutustua mitä siinä voi sattua (ei kannata madallettua versiota ostaa juuri niiden takia), ja muovinen takaikkuna myös pieni miinus. Muuten toimiva auto - erinomainen ajotuntuma, mutkaton moottori, riittävä suorituskyky ja kesäautoksi kohtuullinen kulutus. Muotoilu myös kestänyt hyvin aikaa ikäisekseen. Versio jossa M-nahkapenkit kannattaa ehdottomasti hankkia, ne on loistavat. Takasäilytystilassa olisi toivomisen varaa, mutta ainakin täydessä latingissa voi ajaa katto auki tai päällä tosin kuin SLK:ssa, itselleni tärkeä kriteeri matkailua varten.

      Vanhoja autojahan noi on, joten kulutusosissa varmaan tulee kustannuksia, mutta perus-Z3 mutkaton huoltaa ja osia löytyy...

      MX-5 ilmeisesti yhtä kiva peli ajaa (tai jopa ketterämpi!) pienemmällä koneella, ja halvemmalla - niissä vaan kannattaa ruoste tarkistaa. MX-5 onkin varmaan hintatietoisemman valinta, eikä ollenkaan hullumman näköinen...

      Kumpaankin autoon saa hardtopin talvea varten, niitä näkee välillä mutten itse talveksi tuollaista hankkinutkaan... kestää pidempään kun ajelee vain kauniilla kesäkeleillä ;) Joka tapauksessa - nautintoa noilla on ajella, ihan eri meininki kuin normiautoilla...

    • Mullberry hiukset
    • kallista tyyliä

      ainakaan persaukisen ei kannata ostaa moisia autoja jos ei ole valmis hankkia suht uutta versiota.

    • klasikko1

      tyyli maksaa paras klassikko.

    • just driving

      Z3 Coupe 2.8 koneella se olla pitää. Sanoisin että tuo on harvinainen kultti-klassikko joka pitää arvonsa erittäin hyvin nyt ja tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        On vaan niin perkeleen ruma. Ulkonäöltään läheistä sukua akvaariolle ja Ladan farmalimalleille.


    • information

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      12
      3169
    2. Mies! Lupaatko

      enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1801
    3. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

      Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      19
      1662
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

      Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1555
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

      Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1553
    6. Tuliko ikävä

      Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      23
      1511
    7. Saitko ne viestit

      Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      28
      1360
    8. Miten lasketaan?

      Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1334
    9. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

      Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1284
    10. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

      Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      34
      1262
    Aihe